Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk frenli hafif yol bisikleti

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında yaminkutlu tarafından paylaşıldı.

  1. yaminkutlu

    yaminkutlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İzmir/Ankara
    Seviye:
    Fazla söylenecek birşey yok sanırım.
    6800 gr disk frenli...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Daha hafifletilebilir.6 kg altına indirilebilir.
     
    Ömer KARAN bunu beğendi.
  3. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisiklet kimin acaba?
     
  4. Şafak Atilla Akpınar

    Şafak Atilla Akpınar Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.118
    Beğeniler:
    1.329
    Şehir:
    Ankara-Dikmen
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Bu haberi bekliyordum. Bir yerden hafifleyip bir yerden almak gerekiyor. Çünkü ucinin belirlediği ağırlığın altına yarışlarda inilmiyor. bu yüzden sele altına vb. yerlere ağırlık konulduğunu biliyoruz. İlk dediğim de bu oluyor,bir yerden verirken bir yerdende almak
     
  5. serkkan

    serkkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence kaba durmuş , yol bisikletinin zarifliğine aykırı , ileride küçültülürse belki o zaman daha iyi durabilir derim.

    Birde frenleme olarak dısc daha sert cevap veriyor buda yüksek sürratlerde problem olabilir.:rolleyes:
     
  6. dogu gundogdu

    dogu gundogdu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Eylül 2009
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    bu günü heyecanla vekliyordum :D :D
     
  7. gökhan faruk

    gökhan faruk Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yarışlarda en alt sınır 6.3 kg. galiba, yarışlardan önce bisikletler tartılıyor eğer hafif gelirse kum konuyor.
     
  8. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bundan 1 yıl önce böyle birşey yapılabilinirmi diye topik açmıştım yapmışlar benden çaldılar bu fikri keşke patentini alsaydım :)
     
    Faruk ÇUBUKCU bunu beğendi.
  9. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    viteslerin hidroliğini de yaparlar gibime geliyor
     
  10. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    zaten var forumda da olacaktı.
     
  11. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    En son Le Tour De France'da, Andy ve Frank'ın beraber düştüğü etaptan sonra Lance twitter'ında zaten 6.8kg'mın altındayız. Neden disk frene geçmiyoruz gibi bişey söylemişti. Buyrun olmuş :D
     
    İlyas ŞANLI bunu beğendi.
  12. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:

    Fotograflar 2010 Interbike-Las Vegas fuarindan. Bu bisiklet oldukca konforlu, arkadan gelen soklari emmek icin 6mm oynama yapiyor kadro, Roubaix'de oldugu gibi.

     
    Güney Tuncer bunu beğendi.
  13. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Bence yol bisikleti için gereksiz nede olsa çok fazla fren yapmıyorsunuz.
     
  14. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    en güzeli mekaniktir bakımı kolay tamiri kolay uzun süre arıza vermez acıkcacı bunlar yol bisikletlerine hiç yakışmamış...
     
  15. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    kesinlikle gereksiz ve hoşta durmamış..
     
  16. Selim Esener

    Selim Esener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    881
    Beğeniler:
    402
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    mekanikten güzeli varmı küçültselerde fazladan çirkin görüntü bence...
     
  17. kuduzk9

    kuduzk9 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    BOLU
    Seviye:
    öyle demeyin arkadaşlar.viraj girişinde son anda yapılan keskin firenler her virajda tur zamanına mili saniye faydası olur.benım beyenmedıgım mekanik kaliperleri bari hidrolik olsaydı ama kolları yok diye heralde.
    -ve yenılıklere açık olalım rublelerde 11 li sistemi yadırgamıyorsak yol bisikletlerindede disk secenegınıde aramıza alalım.
     
  18. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Fantaziden başka bişey değil. Yol bisikletine disk fren olmaz, anlamsız ve tehlikeli. Örnekteki bisiklet tamamen hobiye ve "bakın disk frenli yol bisikleti yaptık" demek için hazırlanmış. Disk frenli bir yol bisikletini hiçbir takım yada pro sporcu kullanmaz.

    1) Disk frenler 20 veya 23 mm lik incecik yarış lastikleri üzerinde kaliper frenlere göre çok daha kolay kitleme yapar, bu yol bisikletinde hayati tehlikelidir. Bazı durumlarda kaliper frenler bile gereğinden fazla güçlü gelip sıkıntı yaşatıyor.

    2) Disk frenler ağırdır. Disk fren uygulaması için göbeklerin, tellerin ve jantların normal olanlara göre kuvvetlendirilmesi gerekir, buda ağırlık getirir. Bunun üstüne birde diskin ağırlığı var. Jantların ağırlığı özellikle tırmanma etaplarında sporcu için kritiktir. Kimse disk için bu fazlaca ağırlığı taşımaz. teker setinin ağır olmasındansa selemin altında kurşun safra taşımayı tercih ederim.
     
  19. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Aytaç'a katılmamak elde değil. Bu bisiklet yağmurlu yada su birikintilerinin fazlaca olduğu yollarda bir nebze işe yarayabilir, frenleme gücü klasik kaliper sistemine göre daha çok korunmuş olur. Ama kuru için hiç gerek yok. Ekstra ağırlık ve tehlike getiriyor.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  20. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    aerodinamiği unutmamalı, bence dezavantaj
     
    sonEr´´ bunu beğendi.