Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk Frenli Bisiklete Ön Bagaj Takmak

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Hakan Özcan tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Özcan

    Hakan Özcan Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    644
    Şehir:
    Elazığ
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bisikletiniz v fren değil mi? maşasında bagaj delikleri mi yok? ön bagaj takamıyor musunuz? Hiç sorun değil. Biraz uğraşarak bu sonu halledebilirsiniz. Mantık şöyle. Bildiğiniz gibi ön bagaj montajında bagajın üst tarafı v fren deliklerine ve ya maşada ki deliklere, alt tarafı ise kelepçelerle maşaya sabitleniyor. Alt tarafta sıkıntı yok. Ama ya üst taraf? Biz üst tarafıda kelepçeyle sabitlesek olmaz mı? dedik ve denedik yaptık.Gayet dayanıklı oldu. Hatta elazığ izmir turumda, ön bagajı bu yöntemle sabitlemiştim.

    Olay şöyle;
    İlk öncelikle bagajınızı aldığınızda paketten çıkan kelepçeler ve demiri gibi iki tane daha lazım.(ilk linkte göebilirsiniz) Bu parçalar hazır olarak tek tek satılmıyor. Bunu kendiniz de yapabilirsiniz ya da sanayinizde bulunan tornacı veya demirciye de yaptırtabilirsiniz. Ben tanıdık bir demirciye dört tane yaptırttım. Paketten çıkanları kullanmadım. Tercih sizin.(Benim bagajım doğa bisikletten aldığım XLC nin)

    Parçalar;

    [​IMG]

    Yakın hali ;

    [​IMG]

    Şimdi de kelepçelerin maşayı tutması (kaymaması, yapışması,çizmemesi) için orijinalinde olduğu gibi plastik bir malzemeye ihtiyacımız var. Bunlarda serum hortumu ve iç lastik olacak.

    Serum hortumuyla kelepçeyi orijinalinde ki gibi kaplıyoruz;

    [​IMG]

    Serum hortumunu ite ite kelepçeye geçirdikten sonra falçata ile kesiyoruz.

    Sıra delikli demirini kaplamaya geldi;

    [​IMG]

    Bunu da kullanmadığınız bir iç lastikle yapabilirsiniz.

    Öncelikle iç lastiğin üzerine demiri yerleştirin.

    Sağından ve solundan 3cm kadar pay bırakın ve işaretleyin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sonra işaretlediğiniz yerlerden iç lastiği kesin. Kestiğiniz lastiğin içine demiri ortalama yerleştirin.

    Pay bıraktığımız yerleri kıvırın ve bantlayın. Batlarken deliklerin üstüne gelsin ki delerken iç lastik yırtılmasın. Bant güçlü tutsun orayı. Sonra delikleri açın.

    [​IMG]

    Delikleri açalım;

    [​IMG]

    Elimizde orijinalinden daha dayanıklı bir kelepçemiz oldu.

    Son hali;

    [​IMG]

    Bagaj üstündeki hali;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    21
     
  2. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ellerinize sağlık ama yandan gelebilecek herhangi bir rüzgar heybeleri jant tellerine doğru sürüklemez mi?Çok sıkmak bir çözüm olabilir belki ama bu sefer de serum hortumları ezilip aşınıp soyulabilir ve metal metalle değeceğinden kayma yapar gibi duruyor.Aparatın U kısmının dibine,kavis aldığı yerin dibine,ortalayacak şekilde mantar tarzı birşey kesilip yerleştirilip sıkılırsa cok daha sağlam olmaz mı?Fikir üretiyorum sadece. Maşa yüzeyine temas eden aparatların her ikisininde U şeklinde(maşa çapından az daha ufak çapta,böylece sıkıstırma u seklindeki aparatın hemen bütün yüzeyi ile sağlanabilir) olması ve daha sert ama esnek biir malzeme ile kaplanması bütün bu düşündüğüm sıkıntı yaratabilecek durumları bertaraf eder diye düşünüyorum.
     
  3. Hakan Özcan

    Hakan Özcan Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    644
    Şehir:
    Elazığ
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Dediğin gibi çok sıkarak oynamasını engelledim.Olabildiğince oynatmaya çalıştım ama bir gram oynamıyordu.Üstündeki ağırlığı da iyi taşıdı.Turum bitince çıkarmaya çalıştım ama serum hortumu maşayı o kadar sağlam tutmuş ki zor çıkardım.Ve serum hortumunda bir yarılma,aşınma bile görmedim.Elazığ-İzmir turumda 1430 km boyunca beni yarıyolda bırakmadı.Önümde 2500 km bir tur var.Ve aynı yöntemle yola çıkacağım.
    Dediğinde bir alternatif.Olabilir.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  4. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Her turda serum hortumunu değiştirme de bir çözüm.Malzemesi neme,yağmura çok dayanıklı bir şey değil,o yüzden söyledim hem.Serumu değiştirmesi kolay olur.Hatta bagajı bile sökmeye gerek yok.Önce bir aparatı söküp serumu değiştirirsin sonra onu takıp digerini.
     
  5. Hakan Özcan

    Hakan Özcan Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    644
    Şehir:
    Elazığ
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    tabi maşa üzerinde kaymaması,iyi tutması için daha iyi bir malzeme kullanılabilir.Serum hortumu hem parçayla uyumlu.İçine sokup her tarafını birden kaplamış oluyorsun.Birde ince bir hortum değil baya bir kalınından almıştım.Dediğinde çok iyi.Mesela 1000 km sonra hortumu yenileyebilirsin.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  6. Barış TURAN

    Barış TURAN Onursal Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    28 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.031
    Beğeniler:
    2.506
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Şu doğalgaz borularını tesisatçılar döşerken,duvardan yürütürken kelepçe değilde karşılıklı vidalı 2 parçalı bir sıkıştırma malzemesi kullanıyorlar ortaları boruyu tam kavrayacak şekilde.2 kat iç lastiği geçireceksin o malzemeye,miss.Mantara falan bile gerek olmaz.
     
    Hakan Özcan bunu beğendi.
  7. Safa Arslaner

    Safa Arslaner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    584
    Beğeniler:
    354
    Şehir:
    Samsun-Çorum-Hopa
    Seviye:
    halen disk fren-amortisör uyumlu ön bagaj yok mu piyasada?