Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

disk fren vs v fren

Konu, 'Frenler' kısmında posynomial tarafından paylaşıldı.

  1. posynomial

    posynomial Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2006
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Merhaba,

    Disk frenin v frene göre avantajlarını ve varsa dezavantajlarını merak ediyorum. Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar varsa cevaplarınızı merakla bekliyorum.

    Teşekkürler
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    forumun arama motorunu kullanırsan fazla beklemssin bence ama...
     
  3. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Şimdi epey bi detaylı yazılar yazmıştım bir başlıkta. Arama yaparsan bulursun. Bulamazsan yine bildir biz de arayıp buraya da aktaralım ;)
     
  4. moria

    moria Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Haziran 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    arkadaslar merhaba posynomial arkadasimizin sorusunun cevabini ben de merak ediyorum arama yaptim ama bulamadim bu konuda daha önce bilgi veren arkadaslardan tekrar yardim istesek ayip mi etmis oluruz acaba zira bu aralar bisiklet almak isteyen acemi bir bisiklet tutkunuyum.
     
  5. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    fark basitce:
    v break in hafifligi vs. disc frenin durdurma kabiliyeti
    (bu konu hakkinda yazilcak cok sey var ama bence genel fark bu)
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Disk frenin en büyük avantajı çamur, yağmur vs.den etkilenmemesi. Ayrıca hidrolik sistemler için farklı çaplardaki pistonlar sayesinde katlanarak kalipere ulaşan frenleme gücü. Tabi V-frenler de oldukça hafif kalıyor disklerin yanında. Ancak çok uç sistemlerde ağırlık artık iyice düştü (Bkz. Hope Mono Mini, Magura Marta SL vs), fiyatlar da iyice uçtu tabi ki :D.
     
  7. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    arkadaşlar disk frenlerde hafifledi demek istiyorum ilk olarak sözüme başlarken tamam çok uç noktalar var hatta v-frenden hafif olanlarda var Halil'nin dediği gibi fakat herhangi bir paralel baskı fren kullanan arkadşın frenleri her halukarda bir lx hidrolik yada avid juicy5 ile yaklaşık olarak aynı ağırlıkta olacağını ve aradaki performans artışının ağır olsa bile (oda en fazla 300gr) gerçekten çok fazla olduğunu hatırlatmak istiyorum...
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  8. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    en önemliside tekerleği kitlemeden durdurabilmesi...
    bilmiyorum benim disk frenler böyle:rolleyes:
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    hyr önemli olan gerektiği anda zaten tekerleği kilitlemek için min gücü sarfederek gidonu daha çok kontrol altında tutabilmektir...Yani lastiğin kilitlenmesi kötü bişey değildir bazı parkurlarda lastiği kilitlemeden inemessiniz mesela...
     
  10. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    dostum bu dediklerin ön disk fren içindemi geçelidir?
     
  11. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    gerekirse evet ön freni kaydırmassın ama gerektiğinde kilitlemen önemlidir yani kesin ve yavaş dönüşlerde ben arkamı savurarak döneme mesela ön fren kitlemese...
     
    duyguny bunu beğendi.
  12. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    İşin içine yüksek performanslı teknik kullanım girdiği zaman frenlerin dozajlama kolaylığı çok önemli. Yeri geldiğinde her iki fren de kilitleyebilmeli ;).
     
    duyguny bunu beğendi.
  13. duyguny

    duyguny Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Mart 2005
    Mesajlar:
    596
    Beğeniler:
    128
    Şehir:
    Bostancı
    Seviye:
    ben v-fren den disk frene geçtim, kankamın dediklerine tamamen katılıyorum, xt hidrolik kullanıyorum paralel baskı vfrenler le çok fazla 1 ağırlık farkı yok olsa bile gösterdiği performans bunu rahatlıkla karşılıyor ayrıca hidrolik yağ sayesinde kolların hassaslığı ve frenlerin rahatlığı cabası...
    en büyük avantajı ise çamurda ve ıslak koşullarda çok iyi performansla çalışıyor olması ayrıca çamur yarışlarında kadro ve amortisörün üstünde vfren bacaklarından dolayı o bölgelerde çamur toplanması yaşanıyor (bkz yalova 2005) onun içindirki ben hidrolik frenin taraftarıyım ama mekanik alacaksanız uğraşmayın hiç v break daha iyi tutar, gene de en önemli şey düzgün ayar, çağrının fren ayarı o kadar iyiki xtr v-break leri muamın deore hidrolik frenlerinden daha iyi tutuyor... tercih sana kalmış
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  14. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    hidrolik disk kullanıcıları,mekanik diskin papucunu dama atmış gibi...haksızlık bu
    yakında hava takviyeli disk fren çıkarsa hidrolik diskinde kimse yüzüne bakmayacak...
    burada en önemli şey söylenildigi gibi:düzgün ayar...
     
  15. yavuz

    yavuz Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bence yakında çift diskli hidrolik fren sisteminide bisikletlere koyarlar...teknoloji çok çabuk büyüyor
     
  16. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bu aşamadan sonra bisikleti ağırlaştıracak hiç bir ekipman yönüne gitmezler adamlar dh bisikletlerini bile hafifletmeye çalışıyorlar....
     
  17. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    ben onu beşi bilmem..
    benim mekanik disk canavar gibi:boese157:
     
    yavuz bunu beğendi.
  18. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    benimkide mekanik.
    ama ön fren ötüyo bi türlü kesemedim. :(
    önerin olabilir mi? ayar sorunu mu acaba diyeceğim ama padler rotora paralel ve sürtme olmayacak şekilde taktım. daha nasıl bir ince ayar olabilir ki?
    bu çok sinir bozucu bişey yaa..
     
  19. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Fren pabuçlarını sök ve krem Cif ile ovalayarak temizle. Daha sonra alkol ile (saf alkol bulamassan kolonya da olabilir) diskin her iki yüzeyini de temizle. Balatalar ve disk kuruduktan sonra da monte et :). Genellikle keser ötmeyi bu işlem ;).
     
  20. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    aynen halil dostumun dediği yöntemi uygula..:in:
    ayrıca ötmeyi kısmende olsa balata kaliteside etkiliyor...:rolleyes: