Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk fren ve V fren rüzgar tüneli testi

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Taner James tarafından paylaşıldı.

  1. Taner James

    Taner James Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2010
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Gezerken bu video denk geldi, ilginç geldi.




    Specialized firmasının yaptığı bu testte, disk fren ve V frenli bisikletleri rüzgar tünelinde hız farklarını test ediyorlar.

    Sonuç: V fren 40km'de Disk frene göre sadece 8 saniye avantaj sağlıyor.


    2014 tarihli bir video ama sonuçta bilimsel bir çalışma, ilginç değil mi?

    (Belki anlamadığımız bir şey vardır :) )
     
    lealtad bunu beğendi.
  2. Ahmetgitar

    Ahmetgitar Bisikletkolik

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1.049
    Beğeniler:
    4.676
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ahmet
    Seviye:
    Yol bisikletleri için v fren, diğerleri için disk fren öneriyorum. Hatta tur gibi ağır ve yüklü bisikletler için hidrolik disk.
    Gerçi kimse bana ne öneriyorsun diye sormuyor ama.
    Az telli yol bisikletlerinde frenlemeyi disk ile yapmak bana mantıklı gelmiyor. O jant telleri bizim gibi yarış dışı bisiklet kullanan insanlar için ne kadar süre sağlam kalabilir ki?
    O sebeple yol bisikletinde v diyorum.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  3. Taner James

    Taner James Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2010
    Mesajlar:
    309
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Disk fren mi V fren mi açısından söylemek istemedim, sonuçta disk fren daha ağır V frene göre, aradaki farkı aerodinamik yönden kapatıyor olabilir.

    Aerodinamik açıdan arada abartı fark yok.
     
  4. 1dost

    1dost Yazıyor...

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    967
    Beğeniler:
    929
    Şehir:
    40
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    V frenciyim. Doğrudur bircok güzelden v fren yüzünden vazgecmisligim..
     
  5. trainspotting35

    trainspotting35 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    18 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    788
    Beğeniler:
    1.145
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    @Ahmetgitar Benim yol bisikletimin ön jant 28 tel arka jant 32 tel. Endurance tarzı ol bisikletlerinde genelde bu şekilde oluyor. Bu tel sayısı disk fren için yeterli. Benim bisikletim de ayrıca bagaj delikleri mevcut ki Fuji firması bu delikleri kafasına göre koymamıştır umarım. :):)
     
    Ahmetgitar ve thieft3000 bunu beğendi.
  6. Haluk Eke

    Haluk Eke Aktif Üye

    Yaş:
    67
    Kayıt:
    19 Şubat 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Muğla/Datça
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Burada v-fren deyimi yönünden küçük bir hatırlatma yapmak istiyorum:

    Yol bisikletlerinde maşanın iki bacağı arasındaki köprünün ortasından ve tek noktadan kadroya bağlanan frenler v-fren değil kumpas (caliper) fren olarak adlandırılır. V-frenler ise geleneksel MTB'lerde kullanılan ve ön veya arka maşanın iki bacağından sağlı sollu olarak kadroya bağlanan frenlerdir.

    Bu iki tür de jantı sıkıştıran türdedir ve jant freni de denebilir. Videoda da zaten v-fren değil rim brake (jant freni) sözcüğü kullanılıyor ve test edilen de v-fren değil kumpas fren.
     
    mariokaldato ve Murat B. bunu beğendi.