Disk fren ve diğer pasların giderilmesi

ask745

Üye
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
17
Tepki
7
Şehir
izmir
Arkadaşlar umarım konuyu doğru yere açmışımdır çünkü bakım bölümünü bulamadım .Eğer hatalıysam lütfen moderatörler yardımcı olsun.

Neyse konuya geliyorum , birkaç yıl önce elixir r disk fren taktırdığım 5-6 senelik bisikletim artık paslanmaya başlamıştı(elbette kadro değil civatalar falan :) )

Disklerin balata deymeyen kısmında oluşan paslar beni çok üzdü ve çözüm aradım.Şans eseri çalıştığım şirkette(link) isimli bir ürün kullanıyorlardı. Marka reklamı yapmak değil niyetim ama daha önce denediğim wd-40 yada benzeri Pas AÇICI lar
gibi birşey değil gerçekten anında sorunumu çözdü. Tam olarak araştırıp denemedim belki İzeltaş markasının yada başma markaların da benze ürünlerti vardır.
Özetle kullanımı şöyle
1 Tekerleği Sökün
2 diskleri janttan sökün(rotor olarak da isimlendiriyorlar ama neden rotor fren demiyorlar o zaman hiç anlamadım :) )
3 Bulaşık süngerinin yeşil -inatçı kirler ksımını- kullanarak yüzeye sıktığınız Kuvvetli Pas Sökücü ile - Herhengi bir pas açıcı kullanmayın çok fazla yağlı olur ve işe de yaramıyor-
yüzeyi dairesel hareketlerle -mümkünse- kazıyın. Önemli olan nokta mümkün olduğu kadar balataların bastığı bölümlere uygulamamaya çalışın ; o yüzey parlaklaşırsa frenlerin kendine gelmesi daha uzun zaman alır.Hatta mümkünse K.P. sökücüyü
söngere sıkın. Elbette bisikletin diğer paslı kısımlarına da uygulayabilirsiniz :).
4 Diski monte etmeden önce mutlaka disk fren / balata temizleyici yada en azında tiner -pek başarılı değil -ile iyice temizleyin.
5 Tekrar monte ederken gerekli görüyorsanız Orta derece civata sabitleyicileri yenileyin-vidanın üzerindeki mavi madde :) - ve mümkünse torkmetre yardımıyla disklerin üzerinde yazan ...Nm değerinde sıkın vidaları.

6 İlk sürüşten önce unutmayın ki frenler zor tutuyor olabilir , dikkatli olun.Bir süre sonra düzelir.

Son ama en önemli kısım eğer bu yazdıklarım konusunda karışık , zor , siz, aşan , tedirgin olduğunuz en ufak birşey varsa mutlaka bisikletçinize danışın.Elbette bana da sorabilirsiniz ama ben sadece makine mühendisiyim , bisklet ustalığı deneyim isteyen bir konu.Sizi aşıyor ise bir uzmana danışın!

Umarım yardımcı olur .Benim diklerim ve civatalarım kutusundan yeni çıkmış gibi :) ve iki diske uyguladığım tüm işlem 20 dakika falan sürdü :)
 
Scudo

Kimseyi İlgilendirmez

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Temmuz 2011
Mesaj
577
Tepki
316
Şehir
Ankara/Batıkent
İsim
Murat Ç.
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Geotech
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@ask745

Bu cümlenize sonuna kadar katılıyorum. Ancak, küçük bir ekleme yapmak istedim; Bisiklet de bir "Makine"'dir. Kendinizi fazla hafife almayın :) Keyifli sürüşler dilerim...
 

ask745

Üye
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
17
Tepki
7
Şehir
izmir
Arkadaşlar yeniden paslanmayı önlemek için bir ürün buldum ama deneyemedim
(link) Kullananlar iyi diyor.
Umarım işimize yarar :) kullanmadan önce dıkkat edin ki balataların basma yüzeyi etkilenmesin.
 
Kayıt
14 Mayıs 2012
Mesaj
41
Tepki
18
Şehir
Ankara
Konu cuk diye yerine oturmuş

Şuda yapılabilir 1 tas içerisine Hidrorik (arabalarda kullanılandan) koyularak vida ve somunlar bir gün bekletidaha sonrada ince yag yani sentetik yağ ile yağlanarak yerine takılabilir.