Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk fren ve diğer pasların giderilmesi

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında ask745 tarafından paylaşıldı.

  1. ask745

    ask745 Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Arkadaşlar umarım konuyu doğru yere açmışımdır çünkü bakım bölümünü bulamadım .Eğer hatalıysam lütfen moderatörler yardımcı olsun.

    Neyse konuya geliyorum , birkaç yıl önce elixir r disk fren taktırdığım 5-6 senelik bisikletim artık paslanmaya başlamıştı(elbette kadro değil civatalar falan :) )

    Disklerin balata deymeyen kısmında oluşan paslar beni çok üzdü ve çözüm aradım.Şans eseri çalıştığım şirkette Würt sabesto KUVVETLİ PAS SÖKÜCÜ isimli bir ürün kullanıyorlardı. Marka reklamı yapmak değil niyetim ama daha önce denediğim wd-40 yada benzeri Pas AÇICI lar
    gibi birşey değil gerçekten anında sorunumu çözdü. Tam olarak araştırıp denemedim belki İzeltaş markasının yada başma markaların da benze ürünlerti vardır.
    Özetle kullanımı şöyle
    1 Tekerleği Sökün
    2 diskleri janttan sökün(rotor olarak da isimlendiriyorlar ama neden rotor fren demiyorlar o zaman hiç anlamadım :) )
    3 Bulaşık süngerinin yeşil -inatçı kirler ksımını- kullanarak yüzeye sıktığınız Kuvvetli Pas Sökücü ile - Herhengi bir pas açıcı kullanmayın çok fazla yağlı olur ve işe de yaramıyor-
    yüzeyi dairesel hareketlerle -mümkünse- kazıyın. Önemli olan nokta mümkün olduğu kadar balataların bastığı bölümlere uygulamamaya çalışın ; o yüzey parlaklaşırsa frenlerin kendine gelmesi daha uzun zaman alır.Hatta mümkünse K.P. sökücüyü
    söngere sıkın. Elbette bisikletin diğer paslı kısımlarına da uygulayabilirsiniz :).
    4 Diski monte etmeden önce mutlaka disk fren / balata temizleyici yada en azında tiner -pek başarılı değil -ile iyice temizleyin.
    5 Tekrar monte ederken gerekli görüyorsanız Orta derece civata sabitleyicileri yenileyin-vidanın üzerindeki mavi madde :) - ve mümkünse torkmetre yardımıyla disklerin üzerinde yazan ...Nm değerinde sıkın vidaları.

    6 İlk sürüşten önce unutmayın ki frenler zor tutuyor olabilir , dikkatli olun.Bir süre sonra düzelir.

    Son ama en önemli kısım eğer bu yazdıklarım konusunda karışık , zor , siz, aşan , tedirgin olduğunuz en ufak birşey varsa mutlaka bisikletçinize danışın.Elbette bana da sorabilirsiniz ama ben sadece makine mühendisiyim , bisklet ustalığı deneyim isteyen bir konu.Sizi aşıyor ise bir uzmana danışın!

    Umarım yardımcı olur .Benim diklerim ve civatalarım kutusundan yeni çıkmış gibi :) ve iki diske uyguladığım tüm işlem 20 dakika falan sürdü :)
     
  2. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bu cümlenize sonuna kadar katılıyorum. Ancak, küçük bir ekleme yapmak istedim; Bisiklet de bir "Makine"'dir. Kendinizi fazla hafife almayın :) Keyifli sürüşler dilerim...
     
  3. ask745

    ask745 Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim :) Murat bey ...
     
  4. ask745

    ask745 Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Arkadaşlar yeniden paslanmayı önlemek için bir ürün buldum ama deneyemedim
    Inox Sprey Kullananlar iyi diyor.
    Umarım işimize yarar :) kullanmadan önce dıkkat edin ki balataların basma yüzeyi etkilenmesin.
     
  5. Metin BABACAN

    Metin BABACAN Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Konu cuk diye yerine oturmuş

    Şuda yapılabilir 1 tas içerisine Hidrorik (arabalarda kullanılandan) koyularak vida ve somunlar bir gün bekletidaha sonrada ince yag yani sentetik yağ ile yağlanarak yerine takılabilir.