Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk Fren Takilabilmesi Için Kadroda Veya Jantlarda Neye Ihtiyaç Vardir?

Konu, 'Frenler' kısmında nicaleus tarafından paylaşıldı.

  1. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım.İsmim Ahmet,Bursada ikamet etmekteyim.2 sene önce aldığım bisikleti bu yaza hazırlama çabasına girmiş bulunuyorum.İlk önce Disk Fren takmak istiyorum.Fakat benim bisikletime uyarmı?
    Resimler: Sanırım bu 2 resim disk fren takılıp takılmayacağını anlatabilir:in:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Biliyorum makara biraz eskidi:) (yani şu arkada vites değiştiren alet-adını yanlış biliyor olabilirim) İlk çıkan Shimano7 lerden
    Bu arada Vites Sistemim de 3*7 shimano...
    Saygılar...
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ahmet öncelikle aramıza hoş geldin.
    Bisikletine disk fren takılması için ön koşul kadronda disk fren uyumu gerekliliğidir. Aşağıda kendi bisikletlerimden çektiğim fotoğraflarda görünüyor. İlk resimdeki kadronun disk fren uyumu var. Zaten disk fren kaliperi de bağlanmış vaziyette. Resimde biraz karanlık, ancak yine de görünüyor.
    [​IMG]
    Bu kadroda ise maalesef disk fren uyumu yok. Tıpkı senin bisikletinde olduğu gibi. Aslında benzer vida yerleri var. Ancak bunlar sadece bagaj bağlamak için...
    [​IMG]

    Bir de Woodman'ın ürettiği disk adaptörü denen bir şey var. Bu da disk uyumlu olmayan kadrolar için özel olarak tasarlanmış. Ne kadar kullanışlı olduğu hakkında bir fikrim yok maalesef. Bu şekilde kadroda duruyor;
    [​IMG]

    Diğer ön şart ise, disk fren uyumlu tekerlek göbekleri. Burada 2 ayrı standart bulunuyor. İlki 6 vida ile disk fren rotorunun tekerlek göbeğine bağlanmasını sağlayan IS2000 standardı, diğeri ise Shimano'nun kullandığı CenterLock. CenterLock'ta disk fren rotoru, tekerlek göbeğine, ruble somununa benzer tek bir somun (ya da özel bir tip vida) ile bağlanıyor.
    6 vida bağlantısı şu şekilde;
    [​IMG]
    Göbeğin resme göre hemen solunda bulunan 6 adet vida deliği sayesinde disk, tekerlek göbeğine monte edilebiliyor.
    CenterLock ise bu şekilde;
    [​IMG]
    Burada da disk, yine solsa görünen dişli kısmın üzerine geçirilip, ön kısımdan özel ve tek bir vida ile sabitleniyor.

    Gördüğün gibi asıl koşul kadroda disk fren için bağlantı yeri olması. Yoksa tekerlek göbekleri zaten değiştirilebilir parçalar. Kadro için de adaptör mevcut, ancak Woodman distribütörü olan firma getiriyor mu ülkemize maalesef bilmiyorum.
     
  4. Said Ergöktaş

    Said Ergöktaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    KAYSERİ - Hill Climb - XC
    Seviye:
    ellerine sağlık..
    bende bu arada yakında toplamayı düşündüğüm velespit için bir kaç şey kaptım.. :D
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Rica ederim :)
     
  6. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Halili destekleyici birkaç foto da benden, yalnız ben şimdilik disk fren kullanmıyorum.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Adaptörlere kaliper bağlı olmadığı için daha net görülebiliyorlar. :in:
     
    nicaleus ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Çok teşekkürler abi :) İşte disk fren kaliperlerinin takılacağı minik boşluklar... :)
     
  8. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Halil abi öncelikle teşekkür ederim,demekki arkaya disk fren olmayacak.
    Ama öne oluyor değilmi ya:(
     
  9. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    pardon öne de olmayacak ama onun da çözümünü buldum
    zaten amortisörlü çatal alacaktım dikkat edeyim de disk fren yeri olsun..
    tekrar çok teşekkürler..
     
  10. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bu arada bu aletin tam adı nedir ve ortalama fiyatı ne civardadır?
    [​IMG]
     
  11. behcetatinc

    behcetatinc Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.382
    Beğeniler:
    1.386
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bunların isimleri ön veya arka göbek olarak geçiyor. Araştırdığıma göre ortalama 30 - 40 YTL ( sadece ön göbek için geçerli, fiyatlar alacağınız yere göre değişiyor ) arasında değişen fiyatları var.
     
    nicaleus bunu beğendi.
  12. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    sağol abi..
     
  13. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Shimano XT ön+arka göbek 90 $ .
     
    nicaleus bunu beğendi.
  14. nicaleus

    nicaleus Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Sırada bunlar var
    Peki jant içindeki akort telleri satılıyormu ayrı olarak, onlarda da marka varmı??
    teşekkürler
     
  15. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Benim resmini koyduğum Shimano XT göbekler çok yüksek performanslı parçalardır. Eğer extrem bir düşünceniz yoksa, Shimano Deore'yi de tercih edebilirsiniz. Fiyatları daha uygun olacaktır.
    Jant akrt telleri tabi ki ayrı olarak satılıyor. Ritchey, DT Swiss gibi dünya çapında isim yapmış markalar var. Türkiye'de rahatlıkla bulabileceğiniz marka DT Swiss. En yaygın modelleri Revolutoin>Competition>Champion şeklinde. Seçiminizi yaparken disk fren kullanacağınızı göz önünde bulundurup, ağırlığınızı da hesaba katarsanız bisikletçiniz size bu konuda yardımcı olacaktır. Tellerin de modeli olur mu demeyin, aralarında ağırlık, rigidite gibi farklılıklar bulunuyor. Benim tercihim her daim DT Swiss Competition'dan yana. 2,0-1,8-2,0 çaplı olanı...
     
  16. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    tabii ki satılır dostum. Türkiye'de bulabileceğin iyi markalardan en belirgini Dt'dir. DT marka tel dersen iyi bisikletçilerde farklı boylarda bulunur. Jantının marka modeline ve göbeğinin marka modeline göre uygun bir boyda almak gerekir.
     
  17. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Uygun ölçüde tel demişken...
    BURADA DT Swiss'in Spoke Calculator programı bulunuyor. Göbek markası, çamber markası hatta kaç çaprazlı öreceğiniz dahil her bilgiyi giriyorsunuz ve sizin adınıza uygun tel boyu hesaplanıyor. Çok kullanışlı bir program. Önceki sürümü, Excel tablosu şeklinde ve karışıktı. Bu versiyonunu daha çok sevdim.
     
    Lancer bunu beğendi.
  18. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    selamlar..
    öncelikle verdiğiniz bilgiler için hepinize tşk ederim..
    disk frenler konusunda bir sorum var;
    bugün bir bisikletçiyle sohbet ediyordum. bisikletimi incelerken frenlerin ayarsız olduğunu söyledi. fren sıktığında disk esniyormuş. tamam gerçektende esniyor biraz ama esnememesi mümkünmüki?
    yani mekanik disk frenlerde tek balata hareketli olduğu için ve hareketsiz tarafında sürtmemesi için rotordan birazcık ayrı durması gerek. böyle oluncada fren yaparken iki balata arasında kalan rotor sabit olan balataya doğru hafifçe esniyor.. acaba bu normal midir? yoksa benmi yanlış ayar yapıyorum..
    mekanik disk fren ayarları nasıl olmalıdır, püfleri nelerdir...
     
  19. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Lancer mekanik disk frenlerde fren rotoru frenleme anında biraz da olsa sabit balataya doğru esner bu normaldir. Zaten başka türlü frenlemenin olmasına imkan yok. Eğer fren sıkılı konumda değilken de herhangi bir yere sürtme yoksa sorun yok demektir.
     
  20. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    tamam teşekkür ederim.. benimkide o şekilde zaten ;)