Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Disk fren sorunu

Konu, 'Frenler' kısmında bemant tarafından paylaşıldı.

  1. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    Arkadalımla beraber bianchi rain bisiklet aldık 2 tane.
    Bisikleti denedik almadan önce fakat diskle balata yada adı her neyse onlar çok az birbirine sürtüyor.
    Bisikletçi bu normal dedi fakat bize pek normal gelmedi.
    bisikletleri bıraktık yarın alıcaz sorunu halletmeye çalışacaklar.
    Bu olay normalmidir sizce?
    Teşekkürler
     
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    sizin ilk önce zaten onca biisklet markası varken bianchiyi seçmeniz anormal:) Bu fiyata biraz daha araştırın derim.
    Alacağınız bisikletlerin üzerinde gelen frenler mekanik disk fren.Yani kullanıcağınız alan içinde gereksiz bence.Bunun yerine V-fren kullanmanız da fayda var ya da bütçeniz var ise hidrolik disk fren.
     
  3. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    :D
    Aslında değil çünkü ne kart ile ödeme yaptık ne de peşinat verdik ne de senet.
    Bisikleti satan yer çok yakınımız ve girişi fiyatından aldık bisikletleri.
    Bu markayı tercih etmemizin sebebi bu.
    Peki sorun ile ilgili ne diyosunuz
     
  4. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    sorun ucuzlukla ilgili ;)
     
  5. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    Şimdi forumda şöyle birşey okudum
    Montaj yapılırken tekerleği takmadan önce pedlerin arasından bir parça çıkıyormuş(çıktı da zaten)
    onu çıkartıp frene montajı yapmadan basarsak onlar birbirine yaklaşıyomuş sanırım bzmkide öyle birşey olabilirmi

    Okudugum kısım: O padlerin arasına konulan plastik parça korumak için değil;kullanıcı bilmeden fren kolunu pompalayıp ta padleri hareket ettirmesin diye konuluyor.Ama iş işten geçmiş tabi nasıl olduysa

    Fren koluna basmadan böyle bir durumla karşılaşılsaydı tornavidayla ayırmak çözüm olabilirdi.Ama şu halde tornavidayla kurcalamak zarar verebilir kalipere.Doğrusu kaliper üstündeki vidayı gevşetip,pistonları ittirerek arayı açmak.Daha önce yapmış birinden yardım alırsanız iyi olur,çünkü hava yaptırma ihtimali var.İş bitince hidrolik seviyesini de kontrol etmek gerekiyor.
     
  6. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    Arkadaşlar burada sorunumu yazdım anlayan bilen arkadaşlar yardımcı olsun diye.
    Aldığım bisikletle veya dolaylıda olsa bütçemle dalga geçin diye yazmadım.
    Sorum çok açık şekilde orada yazıyor.
     
    KuNDuZ bunu beğendi.
  7. Sungur Çağırgan

    Sungur Çağırgan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    164
    Şehir:
    İzmir-Güzelbahçe
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    eğer freniniz hidrolik ise doğrudur fakat sanırım değil bu durumda pad lerin birbirine yaklaşıpta öyle kalması çok zor bir olasılık ancak bazı mekanik modellerde freni sağa sola almak için bir ayar vidası olur eğer varsa bu sorununuzu çözecektir

     
    Volkan Bilirli bunu beğendi.
  8. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    crosser bu yardım içeren mesajın için öncelikle çok teşekkür ederim.
    Fren sabit sağa sola alınmıyor.
    aralarını vidayı gevşeterek açtığımızda ise fren tutmuyor:S
     
  9. behcetatinc

    behcetatinc Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.382
    Beğeniler:
    1.386
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kaliper'in kadroya montajı için kullanılan vidalara, rotarın sürttiü yöne göre araya pul konulmak suretiyle ayar yapılabilir. Bazı arkadaşlarımız, arada samimiyet olunca söylenebilecek bazı eleştirilerde bulunmuşlar ama şöyle bir gerçeği kabul etmek lazım, ucuz olan malzemeler gerçekten sorun çıkarır.
    Bence burada yapılacak en güzel hareket,mademki aldığınız yer yabancı değil bu bisikletleri geri verin ve aynı fiyata v-fren leri olan bir Bianchi alın.
     
  10. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla bu ilk sorununuz olmayacak demek istiyorsunuz:D
    Daha kullanılmadan böyle olmasıda çok enteresan cevap için çok teşekkür ederim

    Not:Arada samimiyet bile olsa söyleme şekli çok önemli.samimiyet eşittir terbiyesizlik değil bence
     
  11. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    samimiyet bi yana bende daha önce ucuz parçalar kullandığım için öyle bi yorumda bulundum.

    bazı parçalar ne yaparsanız yapın asla düzgün çalışmaz. bende mekanik dic fren kullandım hemde piyasada bulunan en ucuz mekanik disc freni. çok ince ayarlar yapmama rağmen hem rotor balatalara sürtüyordu hemde hiç denecek kadar az tutuyordu. çok uğraşmaya gerek yok Behçet abinin dediği gibi aldığınız yer tanıdıksa gidin bisikleti değiştirin v frenli bir bisiklet alın eğer disc frende ısrarlıysanız en azından avid bb5 alın, avid bb5ler mekanik fren olmasına rağmen muhteşem performansları vardır ;)

    ayrıca bisikletiniz ucuz demedim. bianchinin sitesinde baktım bisikletinize oldukça güzel bir başlangıç bisikleti. frenlerdeki sorunu hallederseniz sorunsuz kullanabilirsiniz. hayırlı olsun ;)

    birde ileride hidrolik frene geçerseniz şimdiden söyliyim frenleri fazla kurcalamayın özellikle kaliper üzerindeki vidalara dokunmayın sisteme hava yaptırabilirsiniz.
     
  12. bemant

    bemant Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul/üsküdar
    Seviye:
    Şimdi daha iyi anlaştık arkadaşım sende kusura bakma.
    Üzerinde olan frenleri hiç bir işten anlamayan servis bolca kurcaladı:D
    Yarın arkadaş bisiklete bakmaya gidecek ne yapmışlar görecek herkese çok teşekkür ederim
     
  13. TrekOnur

    TrekOnur Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2007
    Mesajlar:
    84
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    bornova/izmir
    Seviye:
    Arkadaşım sorunun devam ederse sana bir takım(4adet) V-fren bacağı almanı öneririm. Max 15TLye montajıyla beraber yaptırabilirsin. Zaten şuan kullandığın balatalar bittiğinde yenisini çok daha pahalıya almak zorunda kalırsın. Ayrıca o frenler, balatalar bitinceye kadar çalışırlığını sürdürür mü bilmiyorum. Hem V-frende fren kollarının daha yumuşak çalıştığını ve fren gücünün arttığını farkedeceksin hem de disk ve kaliperleri söküp attığında bisikletin hafiflemiş olacak. Bizzat kendi kardeşimin bisikletine de bunu uyguladım.

    Sonuç olarak ucuz bir disk fren alacağınıza V-fren almalısınız.

    Shimano XTR, Magura Gustav, Avid Juicy5 gibi hidrolik frenleri kullanmış biri olarak söylüyorum:
    En iyi disk fren Avid BB7'dir diyorum. Orjinal Sram kablolarıyla kullandığınız zaman hidrolik fren tadı verir, uzun süre bakım gerektirmez.

    Eğer bisikletinizi jantı sık sık yamultacak şekilde veya çamurda kullanmıyorsanız V-fren'den şaşmayın. Disk frenin normal kullanıcılar için hiçbir avantajı yoktur. Burda bahsettiğim hidrolik disktir, BB7 dışındaki mekanik diskleri frenden saymıyorum zaten.

    "efendim disk fren yağmurda iyi tutuyor"
    - ulan zaten yağmurda lastik yolu tutmuyor 1
    - V-fren ıslanınca jantı daha iyi tutar bu da 2

    Hidrolik frenlerin bakımı zordur, temiz kullanılması gerekir.
    Kendisi pahalıdır, yağı ayrıca pahalıdır.
    Piyasadaki en kaliteli hidrolik fren bile kısa bir kullanımdan sonra sürtmeye başlar. Çift taraflı çalışan kaliper pistonlarından biri tozdan kirden çalışmamaya başlar ve gidip diske dayanır. Diğer piston onun yerine 2 misli gidip gelir.
    Balatanın diske sürttüğünü giderken farkedemezsiniz, ama tekeri havaya kaldırıp çevirdiğinizde çabucak durur. Bunu çaresi yoktur. Sık sık temizleyip ayar yaparsınız ama yine bozulur.

    Karar sizin...
     
  14. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Bu yazınızı okuduktan sonra tek birşeyi çok merak ettim: şuanda hangi freni kullanıyorsunuz... Yani açıkçası bazı yerlerde şaşırdımda Ör: Magura gustav kullanıpta BB7 daha iyi demek gibi:) Bende gustav M kullandım ve hiç tutmamazlık ettiğini hatırlamıyorum hatta arkadaş çevresinde dokunmatik fren olarak dalgasını bile geçtiğimiz olmuştur. :)
     
    Sinan Yorulmaz bunu beğendi.
  15. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    doruk trek onuru tanıyorum şuanda onda bb7 var sana şöyle söyliyim bb7 den sonra gustav mustav hikaye. ball bearing rotorlarıyla orgaink padlerle avid kollarla ve sramın iç ış telleriyle hidrolik kadar yumuşak ve bazı hidroliklerden daha iyi derecede iyi tutan bi firendir bb7. ancak ayarlarının iyi yapılması ve temizliğinin rutin olarak yapılması gerekmektedir. trek onurda önde 203 arkada 185mm rotor var belkide ondandır zaten firenlerini sürekli açıp temizler ve 80km hızla 10kmlik yokuştan aşağı firen basarak pad leri yakar ama benim eski juicy5 lerden daha iyi bi tutuşu vardı bu kadar söyliyim.
    temiz bir bb5 bile gustavdan iyi tutabilir temizlik ve bakım çok önemlidir.
     
    hsrv_khy ve Doruk Atay bunu beğendi.
  16. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Yorum yaparken duygusal kalıp coşmayın arkadaşlar. Elbette hidrolik disk fren hem mekanik diskten hem de V frende iyi tutacaktır, bunda tartışılacak bir durum yok.

    Şu gerçeği atlamamak gerek, sıradan durumlar için tüm frenler başarılıdır ve tutar. Ama bazı koşullara gelindiğinde rakipler birer birer tutmaz olurken 4 pistonlu hidrolik diskler tutarlar. Bu söylediğim (dandik markaları saymazsak) markadan bağımsızdır.
     
    Doruk Atay ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  17. TrekOnur

    TrekOnur Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2007
    Mesajlar:
    84
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    bornova/izmir
    Seviye:
    Aklınız shimano mekaniklere gitmesin, orjinal kabloları ve rotorlarıyla Ball Bearing 7'den bahsediyorum:)

    DH yapan Ayhan arkadaşımızın çift süspansiyon Norco'sunda da Juicy Code var. Ama Ayhan benimkine binince şaşırmıştı :)
    Hatta bu frenle bu maşayı kırarsın diyenler oluyor.

    Yine iddia ediyorum: 1 hafta düzenli kullanıldıktan sonra balatası diske sürtmeyecek bir hidrolik feren yok. Deneyin görün; ön tekeri boşta çevirdiğiniz zaman çabucak duracaktır. Ben ayarlamaktan, temizlemekten yağlamaktan usandım.

    Ama BB7 de böyle sorunlar olmaz, 2 tarafın da mesafesini elinle kolayca ayarlıyosun, balatalar bittikçe yakınlaştırıyosun.
    Hidrolik frende yağını tamamlaman gerek, pad contact ayarı fasafiso zaten.

    Evet hidrolikte biraz daha az güç harcarsınız(inanın çok ufak bir güç farkı var) ve fren kolları daha az esner (borular genleştiği için özellikle kablosu uzun olduğundan arka frende bunu daha iyi farkedersiniz:)). Hatta biraz hava yapmışsa kolu sonuna kadar basarsınız sonra pompaladıkça sertleşir(pompalarken pistondaki hava, havuza geçer de ondan).
    Gereksiz bir detay: [Hidrolik frenli bisikleti ters çevirmeyin demelerinin sebebi de budur; havuzdaki hava tekrar kabloya geçer. (Havuzda basınç yoktur, basınçlı kısım koldaki pistondan itibaren başlar. Yani eğer havuzda da hava boşluğu yoksa, ters çevirmenizin bir zararı olmaz.]

    Nihayetinde o paralara o frenlerler değmez arkadaşlar.
    Yine de almak isteyene mani olamam
    Sonra bisikletçiler ne iş yapacak :D
     
  18. Doruk Atay

    Doruk Atay Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.085
    Beğeniler:
    1.675
    Şehir:
    Tuzla
    Seviye:
    Peki madem BB7 o kadar güçlüyse neden hiçbir yarışçı kullanmıyor?
    Hadi onu geçtim hiç bb7 lerle çamurlu toprakta iniş yapmayı denedinizmi acaba?
    Fasa fiso diye geçiştirdiğiniz pad contact ayar vidaları padleri eşit oranda rotora yakınlaştırma görevi yapar (yani sizin 4 alyen ile kaliperden yaptığınız ayardır, bunu birde hiç bisikletten inmeden hatta sürüş esnasında yaptığınızı düşünün...)
    Hadi hepsini geçtim eğer hakikaten söylediğiniz gibiyse BB7 o kadar güçlü bir fren ise neden Avid, Hayes, Formula, Magura, vs gibi dünya markaları hala hidrolik fren üzerine yoğunlaşmış şekilde üretim yapıyor. Yani amaç eğer sadece para olsaydı onca mühendis mekanik fren üretip fahiş fiyatlarada satabilirdi diye düşünmeden geçemiyorum.
    Sonuc olarak tamam belki sizin kullandığınız mekanik fren sağlamdır ama bu demek değildirki hidrolik frenden daha sağlam. Sıcak kuru zeminli bir günde iyi ayarlanmış biraz kaliteli bir V-brake düşük seviyedeki bir hidrolikten daha iyi tutar, buna şüphe yok, fakat iş araziye ve zorlu koşula (kar, yapmur, vs)geldiğinde hiç bir sistem hidrolikten daha iyi tutuş sağlayamaz.
     
  19. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    doruk bu dediğin şey çok yanlış. çamurda karda bb7 yi denedinmi? alınma ama bu soru bana saçma geldi açıkçası. şimdi ball bearing rotorla juicy rotorları farklı evet birinde yuvarlak ve çok az delik var diğerinde ise neredeyse disk yok heryeri boşluk ancak rotorun malzemesi ve pad aynıdır. yani şöyle söyliyim istediğin zeminde kıyasla bb7 ile code arasındaki farkı anlaymazsın. hayır bunu ben test ettiğim için söylüyorum sakın yanlış anlama.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.
  20. ujur

    ujur Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    1.379
    Şehir:
    vancouver BC
    Seviye:
    birde siz hidrolik fireni ne kadar güçlü sanıyorsunuz???
    hidrolik firenin gücü markaya göre farklıdır. kol uzunluğu, hortumun sertliği ve uzunluğu, pistonların genişliği. bu nedenlerden dolayı her hidrolik farklıdır ancak siz hidrolik dendiği zaman çok ama çok güçlü bir firenden bahsediliğinimi sanıyorsunuz? şöyle söyliyim koldaki pistonu fireni parmağınızla bastığınız kol olmadan parmağınızla ittirin işte kaliperdeki pistonlara uyguladığınız gücün ortalama iki katı uygulanmış olur. yani hidrolik firen aslında çok güçlü değildirler. mekanikte bilyalar kullanılarak telin çekmesiyle dönen mekanik piston ilerler ancak bu ilerleme ne kadar az olursa o kadar güç uygulanmış olur. bb7deki bu ilerleme shimanoya göre azdır. shimanoda tel çekme seviyesi çok kısadır. yani pistonu kısa telle çok hareket ettirirler ve hem kol çok sert olur hemde pad lere güç uygulanamadığından firen tutmaz. bb7 de ise avid kolların teli çok çekmesiyle shimanodan daha yavaş ilerler ancak shimanodan daha fazla tel hareketi sayesinde piston yavaş ama fazla ilerler bude juicy ler kadar güç elde etmeyi sağlıyor. ben bunları kafamdan değil okulda hidrolik dersi gördüğüm için ve belirli fizik kuralları içinde olduğu için söylüyorum. yani hidrolik her mekanikten iyidir demekle iyi olmuyor. anlatmak istediğim bu.
    sonuç olarak bütün hidrolikler mekaniklerden iyi değildir. ama en iyi firende mekanik değildir.

    ve doruk yarışçıların mekanik tercih etmemerinin sebebi ise 1 adet bb7 kaliper(adaptör ve bütün vidalar) iç dış tel ve firen koluyla neredeyse ön arka hidrolik firen ağırlığında olmasıdır. shimano mekanik hiç eline aldıysan gülle gibidirler.bb7 ön arka 200 lira civarı ama ben 500 lira verip juicy7 aldım çünki hidrolik istediğim için, beklenmedik anda tel kopuyor ve bundan da nefret ederim.
     
    hsrv_khy bunu beğendi.