Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

disk fren sorunları

Konu, 'Frenler' kısmında ömer yayla tarafından paylaşıldı.

  1. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    merhaba ben disk frenle ilgili bilgisi iyi olan arkadaşlara bir kaç soru sorucam
    1-disk fren hava yapma nedenleri
    2-frende kavrama noktası iyiyken yani hava felan yokken sistemde düzgün tutmama
    3-kollarda boşluk oldugunda nasıl giderilir
     
    Semican Baydur bunu beğendi.
  2. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    bence bu konunun birçok arkadaşa faydalı olacagını düşnyorum
     
  3. Semican Baydur

    Semican Baydur Bisikletkolik

    Kayıt:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Antalya Merkez Uğraş: Xc
    Seviye:
    1) hava yapması tam emin değilim ama sistemde kaçak varsa olabilir veya yağ dolumu yapılıyorken kalabilir.
    2) Frenler yeni ise veya yeni balata taktıysan alışma evresinde olabilir. Balatalar eskimiş olabilir. Balataya yağ bulaşmış olabilir. Rotorun perçinli ise peçinleri veya vidaları gevşemiş olabilir. (kaliperdeki bütün vidalarda da olabilir bu durum. Hatta frene bastığınızda sallantılı bir durma varsa kesin vidalar gevşemiş demektir.)
    3) kollardaki pivotlar nasıl düzeltirilir onları bilmiyorum:D

    Baya bir olabilir oldu:D
     
  4. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    arkadaşlar kimse bişey yazmıyacamı bekliyorum yarumları
     
  5. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    birde yeni soru
    bu avid shimano magura gibi markaların keçelerini keçeçide bulabilirmiyiz
     
  6. buğra kuddaş

    buğra kuddaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    1. disk fren normal şartlarda hava yapmaz...ancak bildiğim kadarıyla yan yatırınca ve düşmelerde bir miktar hava yapması söz konusu olabiliyor. bir de ters çevirince bisikleti hava yapar.
    Ters çevirince hava yapmasını önlemek için fren elceklerini sıkılı şekilde bağlamanız gerek.
    2. onun çok sebebi olabilir; balatalar camlaşmış olabilir (çok uzun süre sıkılı tutarsan mesela uzun bir bayırı hiç frenleri salmadan inersen, ısınmayla ilgili); rotorlar incelmiş olabilir, arkadaşın dediği gibi rotor vidaları gevşemiş olabilir. ama bence en büyük etki balataların eskimesidir...güzel bir organik balata kullanın bu durumda...metal padlerden kaçının.
    3. eğer kollardaki boşluktan bahsediyorsanız elceklerde kolların konumunu ayarlayan ayar vidaları var; netten kullanma kılavuzunu elceklerin seri numarasına göre bulup indirirseniz orada görürsünüz vidanın yerini...ancak olay havayı almak ise bu aslında zor bir iştir.

    -öncelikle frenlerin markasına göre mineral ya da dot yağ bulun (ben shimano'da mineral bazlı amortisör yağı kullanıyorum, bisikletçim dot 3 de kullanılsa bir şey olmuyor dedi...ama yine de orijinal yağın 50 ml'sine 20 lira vermeniz gerek :D

    -fren kolları üzerindeki rezervuar bölümü vardır; o kapakları tornavida ile açın.

    -kaliper üzerinde hava alma nipeli var, eczaneden bulduğunuz serum lastiğini önce bu nipele ardından bir torbaya bağlayın (ki yağ balatalara bulaşmasın...torba zorunlu değil ama yağ pahalı olduğu için ziyan olmasın diye bu)...

    -7lik lokma anahtarıyla nipeli gevşetin ve fren koluna basın...sonra bekleyin...bu arada serum lastiğini takip edin, oradan hava çıktıkça rezervuara yağ ekleyin. (yağı da 10 ml'lik bir şırıngaya koyarsanız daha rahat olur).

    -kalipere ve borulara tornavidanın plastik sapıyla yavaş yavaş tıklatın. arada fren kolunu sıkın...

    -5 dk gibi bir süre içinde borudan hava geçmezse ne ala, rezervuar tankını tekrar vidalayın; hava alma nipelini sıkın. serum hortumu kalsın bu aşamada.

    -şimdi fren kolunu sıkılı tutun ve hava alma nipelini açıp kapatın, seri yapın bu aç kapa işini. 3 kere falan tekrarlayın.

    -son olarak rezervuar tankını tekrar açın ve yağ doldurun; diyaframı geri oturtunca yağın taşması gerekiyor...sonra kapağı takın yine yağ taşsın ve vidaları sıkın...

    (not: ben hortum olarak eczacıbaşının serum setini kullandım, eczanede 1,5 lira).

    (not 2: yine internette kaliperin seri numarasını aratarak shimano'nun ve diğer markaların kullanma kılavuzlarında bu bilgilere ulaşabilirsiniz. sizin frenlerin marka model bilemediğim için benim bunları öğrendiğim xt frenlerin kullanma kılavuzu linkini vereyim:

    http://techdocs.shimano.com/media/t.../BRM765/SI_8A30G_En_v1_m56577569830604906.pdf

    bildiğim kadarıyla çoğu frende anlattığım işlemler bu aşamalara sadık kalıyor...)



    keçe ne? eğer fren padlari (balata) ise her bisikletçide gani gani vardır...
     
    Cüneyt Kılıç bunu beğendi.
  7. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    keçe pistonların yag kaçırmaması için kaliperle pistonların arasına konan parçadır
     
  8. Dinçer ÜNSAL

    Dinçer ÜNSAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    910
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    Bursa || İzmir
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla onları shimano satmıyor.Ama bu durum bir arkadaşın başına gelmişti.Pistonu söküp, eskiyen contayı(keçe dediğiniz şey) çıkarttık.Yerine aynı boyda bulduğumuz yeni contayı taktık.Şansımıza conta azıcık küçük geldi.O sorunu da çok ince bi kat teflon sararak çözdük.
    Bu çalışmamız belki yeni fikirlere ışık tutabilir. ;)
     
  9. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    bence cok mantıklı ;)