Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dis Lastik Onerisi

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Yusuf Renkoglu tarafından paylaşıldı.

  1. Yusuf Renkoglu

    Yusuf Renkoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Helsinki
    Bisiklet:
    Bianchi
    Merhabalar..
    Sizler kadar teknik bilgiye sahip olmadigimdan boyle bir konu actim.
    Felt Q220 marka mtb bisikletim var. Uzerinde orjinal lastikleri takili. Olcu olarak sunlar yazili: 26x2.10 54-559
    Helsinki'de yasiyorum ve genel olarak ilkbahar-yaz aylari cok fazla yagmur aliyor. Kullanim seklim asfalt/beton yollar. Istedigim lastik sartlari ise yagmurda yol tutusunun cok iyi olmasi ve biraz daha hizli gidebilmek.
    Continental'i arabamda da kullaniyorum ve cok memnunum. Bisiklet icin lastik urettigini gorunce marka olarak Continental'i belirledim.
    Fakat bir suru farkli tip lastikler uretiliyor. Kullanim seklime gore hangisini tercih etmeliyim? Yardimci olursaniz sevinirim.


    1. TourRide
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    2. X-King
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    3. MountainKing
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    4. RaceKing
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    5. Rubber Queen
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    6. Der Kaiser
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    7. Der Baron
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    8. Mud King
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    9. Twister Supersonic
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    10. Explorer
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    11. Double Fighter 2
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    12. Country Plus
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    13. Traffic
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    14. CityRide
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    15. Contact Reflex
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    16. Sport Contact
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    17. Travel Contact
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
    18. Top Contact
    [​IMG]
    ------------------------------------------------
     
  2. Murat cinar

    Murat cinar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İsvicre
    Bisiklet:
    Atala
    Seviye:
    Michelin önerebilirim size kendi yol bisikletimde var çok memnunum
     
  3. Yusuf Renkoglu

    Yusuf Renkoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Helsinki
    Bisiklet:
    Bianchi
    Arastiriyorum hemen.
    Birde 54x559 diyor mesela. 54 lastigin yere temas eden bolumu, 559'da yanaklar mi oluyor aceba? Bunu aciklayabilir misiniz?
     
  4. Murat cinar

    Murat cinar Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İsvicre
    Bisiklet:
    Atala
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla öyle olmalı.
     
  5. Emrah Şimşek

    Emrah Şimşek Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    559 yani 26" lik tekerlek:) 54 de evet lastiğin yatay genişliği
     
  6. Emrah Şimşek

    Emrah Şimşek Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Marka olarak sadece continental mi düşünüyorsunuz?Islak zemin için de geniş kanallı lastik lazım.Asfalt için en fazla 2.00 lastik kullanın daha fazlası sizi yoracaktır.Kullanmadığım bir ürün için öneride bulanamam.Dediğim özelliklerde lastikler işinizi görecektir.Continental markalı race king ve xking kullandım.Onlar da asfalta uygun değil:)
     
  7. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Arazi lastiklerini aklınızdan çıkarın.Asfalt lastiklerine bakın.
     
  8. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bisikletler için ıslak zeminde kanallar etkisizdir. Kanallar hydroplaning'i (yüksek hızda suyun basınç altında lastiğin önünde birikip havaya kaldırması olayı) engellemek için araba ve uçak lastiklerinde bulunur. Bisikletteki küçük temas alanı ve düşük hızlar hydroplaning'i imkansız kılar. Bu nedenle V şekilli kanallı lastikler yağmurda tutuşu artırmayacaktır.
    Ben hybrid bisikletimde Schwalbe CX Comp kullanıyorum, ortasında pek diş yok ama kenarları dişli. Yuvarlanma direnci fena değil, yağmurda da kuruda da iyi tutuyor. İlle de Conti olsun derseniz Double Fighter'ı önerebilirim ama bence Schwalbe CX Comp.
     
  9. Oğuzhan Y.

    Oğuzhan Y. Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    2.068
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bunlar arasından yağmur+asfaltta en iyi contact reflex yol tutar gibi görünüyor yapısı itibariyle.

    Benim size tavsiyem ise maxxis overdrive elite.
     
  10. Emrah Şimşek

    Emrah Şimşek Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yanlış anlamayın sadece öğrenmek için soruyorum.Kanalların bisiklet lastiğinde bir işe yaramayacağını söylediniz.Nasıl hesapladınız(Araba uçak için de olabilir).Bir de bisiklet lastiğinde ıslak zemin için lastiğin nasıl olması gerekli.Cx comp da orta halli bir lastik ve ne yazıkki dönüşlerde iyi olsa da frenleme konusunda iyi değil.Hatta dizimdeki yaranın sebebidir:)
     
  11. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Neden yanlış anlayayım :)
    Kanallar suyu lastiğin altından tahliye etmek içindir, bisiklet lastiğinin yere temas alanı çok küçük olduğundan su lastiğin altında birikemez. Daha doğrusu birikebilmesi için çok yüksek hızlar gerekir.
    Uçak mekanikerleri deneyerek şöyle bir formül bulmuşlar:
    Hydroplaning hızı(deniz mili cinsinden)= 9 x (psi olarak hava basıncının karekökü)
    Bu formülle 60 psi hava basılmış bir lastiğin hydroplaning hızı 130 km/h çıkıyor.
    Dikkat, lastiğin kayması için bisikletin 130 km/h'ye çıkması lazım demiyorum. Hydroplaning yapması yani kanalların bir işe yaraması için 130 km/h'ye çıkması gerekir diyorum.
    Lastik ne olursa olsun yol ıslandığı zaman yol ve lastik arasındaki sürtünme katsayısı azalır, yani lastik daha az tutar.
    Lastiğin hamuru da önemli, ıslakta yumuşak hamur daha iyi tutar diye biliyorum. Genelde kış için üretilmiş lastiklerde(bkz. Continental GP 4 Season) bu tarz hamur kullanılır. Lastik hamurunda pek çok değişken olduğu için üreticinin internet sitesinden bir bakmak lazım.

    Geçmüş olsun bu arada. Şaşırdım, birkaç kez panik fren yaptım ve CX Comp hiç üzmemişti.
     
    Emrah Şimşek bunu beğendi.
  12. Emrah Şimşek

    Emrah Şimşek Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tesekkür ederim.Merak ettiğim konu lastik hamurunun yumuşaklığı değil de deseni aslında.Yumuşak hamurlu da evet daha iyi tutar.Neredeyse hergün antrenman yapıp 2farklı bisiklet kullanıyorum.Belki bundan dolayı hata yapıp kaza yaptım diye düşündüm.Ancak 4 gün sonra iki farklı lastikle aynı hızlarda test yapınca frenleme konusunda pek iyi olmadığını anladım:)
     
  13. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bir sürü küçük noktalı olan lastiklerin ıslakta daha iyi tuttuğu iddia ediliyor ama denemedim ve mantıklı bir açıklama duymadım.
    Bkz: Schwalbe Ultremo Aqua, FMB Paris-Roubaix.
    [​IMG]
     
  14. Yusuf Renkoglu

    Yusuf Renkoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Helsinki
    Bisiklet:
    Bianchi
    Herkese ayri ayri tesekkur ediyorum, ilgi ve alakanizdan dolayi.
    Son bir soru daha sormak istiyorum, dis lastik aldigimda ic lastigide degistirmek zorunda miyim? Yoksa mevcut ic lastikle devam edebilir miyim?

    Yani bu ic lastikler standart midir?
     
  15. Emrah Şimşek

    Emrah Şimşek Yeni Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aldığınız tekerin genişliğine göre değiştirebilirsin.Kullandığın iç lastik yüksek ihtimal 1.70-2.10 dur.Yani bu aralıkta bir dış lastik alacaksan mevcut iç lastiklerini kullanabilirsin.
     
  16. Gokalp Gokmenler

    Gokalp Gokmenler Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Istanbul - Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Eğer bütçe sıkıntınız yoksa Schwalbe Marathon Plus alın. Piyasada ki en iyi lastik hiç tartışmasız Marathon Plus.
     
  17. Gökhan Hayırlı

    Gökhan Hayırlı Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    Gemlik-Bursa
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye: