Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dış lastik değişimi 700*35c yerine 700*40c

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Yusuf S. tarafından paylaşıldı.

  1. Yusuf S.

    Yusuf S. Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    mardin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Arkadaşlar carraro sportive 224 ün üzerindeki 700*35c lastiklerden memnun değilim yerine daha kalın bir lastik taksam 700*40c mesela artıları ve eksileri ne olu yardım lazım arkadaşlar...
     
  2. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    jantın desteklediği maksimum sınır 41,8mm
    bu sınıra yakın bir lastik takmış olursun. biraz daha konforlu olur ama aradaki farkın da çok fark edeceğini zannnetmem.

    şu an üstündeki lastik janta göre ideal kalınlıkta, değiştirmesen daha iyi olur.

    bu konuda daha detaylı bilgi için:

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=117799
     
    ihtiyar ve Yusuf S. bunu beğendi.
  3. alperK

    alperK Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2013
    Mesajlar:
    1.894
    Beğeniler:
    337
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bu 700 felan ne oluyor
     
  4. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    700c=28inch
     
  5. Yusuf S.

    Yusuf S. Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    mardin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    midyatta yollar çok kötü asfalt yapmamışlar katranın üzerine çakıl dökmüşler al sana asfalt... yeri çok hissediyorum tıngır tıngır gidiyorum gibi geliyor ondan dolayı değiştirmek istiyorum...
     
  6. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    öyle yollarda 2.2 mtb lastiğiyle bile sarsılıyorum. 35c-40c arasındaki farkı çok da hissedeceğini sanmam.
     
    Yusuf S. bunu beğendi.
  7. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    ihtiyar bunu beğendi.
  8. Yusuf S.

    Yusuf S. Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    mardin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    sağolun arkadaşlar...
     
  9. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    rahatınız biraz artar ama sürtünme katsayınız da artar.. yani daha zorlanarak gidersiniz.. mesela ben 700x38 den 700x35 yada 700x32 ye geçmeyi düşünüyorum.. bence değiştirmeyin.. sonuçta lastiğiniz yani 700x35c turcuların da en çok tercih ettiği vede dünyada en çok bulunabilen bir lastik saygılar..
     
    BFOkuru ve Yusuf S. bunu beğendi.
  10. ERTUNGA

    ERTUNGA Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    602
    Beğeniler:
    515
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Boyum 195 cm 110 kg lastik ölçüm 700x35 acaba kilodan dolayı 700x40 geçsem daha iyi olur mu ? Bisikletle giderken sanki arka jant yere değiyor gibi ....
     
  11. mustafa tabanlı

    mustafa tabanlı Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2013
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    232
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    merhaba,
    tesadüf, biraz önce schwalbe maraton greenguard lastiklere bakıyordum,özellikleri incelerken son sütundaki taşıma ağırlıklarını gördüm,belki işinize yarar..selamlar

    ETRTO Size Performance Colour Compound PSI Weight EPI Load
    11100007 37-622

    700 x 35C
    GreenGuard Black-Reflex Endurance 58-85 730 g 67 95 kg
    11100005 40-622

    700 x 38C
    GreenGuard Black-Reflex Endurance 50-85 810 g 67 100 kg

    Out
    11100140 47-622

    700 x 45C
    GreenGuard Black-Reflex Endurance 45-70 985 g 67 115 kg
     
    BFOkuru ve ERTUNGA bunu beğendi.
  12. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ertunga bey MBG(mersin bisikletli gezginler derneği) de bir arkadaşım var o da 1.90 boyunda ve 100 kg cıvarı 28 jant bir bisikleti var 700x32 kullanıyor ve çok memnun sizde iyi bilirsiniz bu lastikler inceldikçe basınçları yüksek yani arttırarak vurmak lazım.. bence lastik basınçlarını kontrol edin.. en azından lastiğin üzerinde yazan max. değeri vurabilirsiniz.. nacizane önerilerim bunlar.. saygılar..
     
    ihtiyar ve ERTUNGA bunu beğendi.
  13. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ertunga,lastik tabanını genişletmek senin sorununu çözmez;aksine 700X40 a geçtiğinde,40'a,35'e göre daha düşük basınçlı hava basman gerektiği için,35'de yere deydiğini düşündüğün lastik,daha da eğilip bükülecek.Geniş tabanlı lastiklerde 45-50 psı seviyelerinde basılan hava,35'de 70,32'de 80 28'de 100 psı cıvarında.Ayrıca 35'e sanırım yeterince hava basmıyorsun.Çünkü 70 psı,110 kiloyla bile o kadar çökmemeli.
     
    ERTUNGA ve levent koç bunu beğendi.
  14. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    [​IMG]

    gerçekten güzel bilgi, hangi ebat lastiğin taşıyabileceği yük miktarı belirtilmiş. (bisikletin kilosu kendi kilomuza eklenecek sanırım)
     
    levent koç, mustafa tabanlı ve ERTUNGA bunu beğendi.
  15. ERTUNGA

    ERTUNGA Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    602
    Beğeniler:
    515
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    :)Anlaşıldı 700x35c lastiğimin üzerinde yazan 60-80 ps ....havayı 80 ps basacağım ben 65-70 ps bırakıyordum lastiğe zarar vermemek için fakat niye lastik üreticileri kg hesabı yapmış anlamadım hesaba göre 700x45 lastik kullanmam lazım....
     
  16. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:
    araç lastiklerinde de yazar aynı şey, maximum overload capacitiy diye geçer. bunda anormal bir durum yok yani

    bu arada lastik başına düşen maksimum ağırlık o; yani total ağırlığı ikiye bölecek ve ona göre bakacaksınız en fazla kapasite sınırını geçiyor mu diye?

    buna göre 700x23c lastik 70+70=140kg (kullanıcı + bisiklet + aksesuar) istiap haddi vardır.
     
    levent koç ve ERTUNGA bunu beğendi.
  17. Yusuf S.

    Yusuf S. Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2013
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    mardin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Konuyu açarken bende düşünmedim değil yolu çok hissetme nedenim kilomda olabilir diye ( boy 181 kilo 117 ) ama bisikleti kurdururken servis öyle bir hava bastı ki sürerken bakıyorum arka teker cökmemiş nerdeyse parmaklarımla şıkamıyorum bile ama ben yinede bu tekerler kullanılmaz olunca 700*40c takacağım...
     
  18. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Cyclocross bisikletimde sirasiyla 23c, 25c, 28c, 35c ve 40c lastikleri kullandim.
    Eger lastiklerden beklediginiz sey konfor ve bilhassa kis sartlarinda guvenlikse, kadronuzun alabildigi max. genislikteki secenegi tavsiye ederim.
    Daha fazla hacim=Daha dusuk basinc/yuvarlanma direnci ve konfor.
    Yukarida siralamis oldugum lastiklerden, 35c ve 40c seceneklerin soyleyebilecegim tek olumsuzlugu ise, hizlanma esnasinda extra agirliktan oturu hissedilen hantallik hissi.
     
    levent koç ve Yusuf S. bunu beğendi.
  19. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    [​IMG]

    ( bisiklet + sürücü + yük ) benim tekerin karşılığı 100 kg yazıyor bu yazan hepsinin toplam ağırlığı mı acaba tam anlayamadım:((((
    diye sorarken yukardaki formülü son anda gördüm bu hesapla benimki 200 kg taşıyabilir lastikler tabii
    kadroyu bilmiyorum aslında öğrenmek de istiyorum
    bir kadronun istiab haddi bir yerlerde yazar mı? teşekkürler.
     
  20. Altınbaşak

    Altınbaşak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2013
    Mesajlar:
    375
    Beğeniler:
    115
    Şehir:
    İstanbul-Avrupa
    Adı:
    Mehmet
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    hocam aynı bisikleti kullanıyoruz ve ben 32c ye geçmeyi düşünüyorum.