Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dinç ve Zinde Kalmak İçin Besin Desteği

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında iamhasancanbam tarafından paylaşıldı.

  1. iamhasancanbam

    iamhasancanbam Blonde Boyz

    Kayıt:
    1 Eylül 2010
    Mesajlar:
    394
    Beğeniler:
    555
    Şehir:
    Sarajevu, BiH
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dinç ve zinde olmak biz bisikletçiler için çok önemli. Bende dinç ve zinde kalmaya dair araştırma yaparken, sağlık sitesinde okuduğum yazıyı paylaşmak istedim. Umarım bir sorun olmaz. :)





    Beslenme şeklimiz, fiziksel ve ruhsal durumumuzu olumlu ya da olumsuz şekilde etkiliyor. Yorgunluktan şikâyet eden kişiler, besin desteği ile bu şikâyetlerinden kurtulup daha sağlıklı ve dinç bir bünyeye sahip olabiliyorlar. Dikkat edilmesi gereken ise hangi durumlarda ne tür besin desteğinin sağlanması…


    B vitamin ailesi
    B-6, B-12 ve folik asidi de içeren B-11 vitaminlerinden oluşur. B6 vitamin eksikliği de demir gibi anemi ve kronik yorgunluk ile bağıntılıdır. B6 vitamini ihtiyacınızı muz, tavuk, hindi, patates, meyve suyu, karpuz, ıspanak ve bal gibi besinlerden karşılayabilirsiniz. B-12 vitaminin eksikliği ise homosistein seviyelerinin artmasına yol açar.
    Yüksek homosistein seviyesikalp hastalıklarına yakalanma riskinin artması anlamına gelmektedir. Bu açığı da baklagiller, bonfile, ton balığı, balık, hindi, yoğurt, süt, tavuk ve peynir yiyerek kapatabilirsiniz.

    Bağışıklık sistemi için…
    C vitamini bağışıklık sistemini güçlendiren önemli bir antioksidandır. Hastalık veya stres durumlarında, bağışıklık sisteminin düzgün çalışması için gereken bir vitamindir. Ayrıca C vitamini ile sağlıklı adrenal fonksiyonların çalışması da artıyor. Bu nedenle bu fonksiyonlar özellikle stresli durumlarla başa çıkabilmek için çok gereklidir. C vitamini açısından zengin besinler arasında brokoli, çilek, portakal, greyfurt, mango ve yeşilbiber sayılabilir.

    Magnezyum protein sentezi, enerji üretimi ve hücresel bölünme için gerekli olan çok önemli bir mineraldir. Günümüzde pek çok insanda magnezyum eksikliği görülmektedir. Demir eksikliği de anemi ve kronik yorgunluğa yol açan önemli bir faktördür.


    E vitamininin koruyucu etkisi
    E vitamini çok önemli bir antioksidan koruyucu olarak hücreleri toksinlerden ve serbest radikallerden korumaktadır. Ayçiçeği yağı, fıstık ezmesi, badem, ton balığı, somon, mısırözü yağı, zeytinyağı E vitamini açısından zengin besinler arasında yer alır.
    Potasyum eksikliğiyorgunluk ve kas zayıflığına yol açmaktadır. Bazı CFS hastalarında potasyum enerjinin artmasını sağlar. Tıpkı bir yerimiz ağrıdığında olduğu gibi yorgunluk döneminde de vücudumuz bize bir takım uyarı sinyalleri gönderir. Mesajın özü vücudumuza daha dikkatli bakmamız ve ona güç kazandırmamız gerektiğidir.
    Kronik yorgunluk yaşayan bir insan da durmadan vücudundan bu tür uyarı sinyalleri alır. Ancak, önemli olan bu uyarılara gerek kalmadan sağlıklı bir şekilde beslenmek ya da uyarıyı aldığımızda hemen harekete geçmektir. Bu nedenle de bilinçli bir beslenme ile yorgunluğa bir son verip, yediklerimize dikkat ederek daha sağlıklı bir yaşama kavuşabilir ve yorgunluk hissetmeyiz.


    Yorgunluk veren gıda maddeleri:
    Alkol,
    Asitli içecekler,
    Hazır yemekler,
    Yağ,
    Sakatat,
    Kahve,
    Limonata,
    Sığır eti,
    Tatlı çeşitleri.


    Canlandırıcı etkiye sahip gıda maddeleri:
    Avokado,
    Muz,
    Yeşil çay,
    Yoğurt,
    Patates,
    Kivi,
    Paraguay çayı,
    Turp,
    Zeytin,
    Pirinç,
    Kırmızı pancar,
    Balık,
    Bezelye.
     
  2. ismailduran

    ismailduran Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Lapseki/Çanakkale
    Seviye:
    :in: güzel paylaşım teşekkürler böyle bir bilgiye ihtiyacım vardı :in:
     
  3. Oğuz Taş

    Oğuz Taş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2010
    Mesajlar:
    342
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Paraguay çayı bulmak lazım :)
     
  4. Atagün Elma

    Atagün Elma Mühim olan varmak değil, yolda olmaktır...

    Kayıt:
    22 Ocak 2009
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    332
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Çok güzel bir paylaşım,ayrıca dinlendirici ve canlandırıcı etkisini somut olarak uzun turlarda gördüğüm maydanoz ve limon ikilisini de belirtmek isterim...