Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

dinamo sorunu

Konu, 'Elektrik - Elektronik' kısmında Berk Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Berk Yıldız

    Berk Yıldız Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Mersin/anamur
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaşlar bisikletle ilgili bir sorunum var arka far normalde çalışmıyordu geçen gün tamir ettim ancak arka far yanınca ön far çok düşük bir güçte çalışıyor arka farın ampulunu sökünce eski seviyesine geliryor arka far 8v ampul kullanıyordu 2.5 taktım ama yine aynı sizce sorun dinamodamı fardamı?
     
  2. mehmetz

    mehmetz Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2005
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    454
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    bekor kardeş nacizane kendi yaptıgım bir yöntemi önereyim dinamonun hem voltaşını hem amperini 2 katına çıkarmak mümkün müthiş elektirk verimi alıyorsun biraz el becerin varsa dinamonun altını sök içinden bir bobin makarası çıkıyor bakır bobin tellerini söküp yerine 2 kat kalın bakır teli boşluk bırakmadan tekrar makaraya sar telin bir ucunu şaseye digerini çıkışa baglarsın sonra dinamonun altını kapatırsın sonra bir dene dinamodaki voltaş verimine hayret edeceksin ama dedigim gibi biraz el becerisi istiyor umarım deneyip çalıştırırsın
     
  3. enes taşdelen

    enes taşdelen Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    o bobin sarma işi biraz sakat gibi göründü bana.
     
  4. Berk Yıldız

    Berk Yıldız Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Mersin/anamur
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    dinamonun altını nasıl açacağım?
     
  5. Ali Menemen

    Ali Menemen Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğeniler:
    2.997
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sorunu tam anlamış değilim ama 2.5 taktım derken 2,5v luk bir ampul mü taktınız eğer öyleyse ampuller paralel mi ? Eğer ampuller paralel ise bu ampuller aynı zamanda direnç görevi görür. Paralel kollarda direnci büyük olan koldan az akım, direnci küçük olan koldan daha fazla akım geçer. Burdaki direnç kullanmış olduğunuz ampulun direnci. Yani ampulun gerilim(volt) değeri burda önemli hale geliyor. Arkada 2,5V luk ampul kullanmışsınız, eğer öndeki ampul 2,5V tan fazla bir değerde ise, Kirchoff’un Akımlar Kanunu na öre direnci az olan yerden büyük akım geçecek, Ohm Kanunu na göre de gerilim artarsa dirençte artar çünkü aralarında doğru orantı vardır ( V=IxR ). Ön far 3V olsa bile arka far 2,5V olduğu için akımın çoğunluğu arka fara gider, dinamonunda gerilim üretme değeri bu iki farı besleyemeyecek güçte ise ön fara daha az akım gider dolayısıyla daha az yanar. Eğer ön far 2,5V tan düşük ise bu sorunu açıklamaya bilimin gücü yetmez.
     
    Berk Yıldız bunu beğendi.
  6. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Sanırım kullandığınız dinamo aydınlatma seti 6 Volt luk. Ben bu seti 3 sene kullandım. Hiç verim alamadım. Daha sonra 12 Volt luk sete geçtim ve 9 yıldır bu seti kullanıyorum. Aydınlatma, bisikletin hızı 30 km/saati geçtikten sonra mobiletlerin aydınlatmasından daha fazla oluyor. Size tavsiyem 6 Volt luk setten 12 Volt luk sete geçiş yapmanızdır. Fiyatı 15 lira civarındadır.
    İYİ PEDALLER
     
  7. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    merhabalar anladığım kadarıyla 6v luk bir dinamo kullanıyorsunuz iki lambayıda 6vluk bir lambayla değiştiriseniz ikiside aynı şiddette yanar 2.5 vluk lamba ışık şiddeti fazla olur ama ömrü çok kısa olur 6vluk bir lamba almanızı tavsiye edrim