Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

DH ve çelik kadro

Konu, 'Kadrolar' kısmında gurkankas tarafından paylaşıldı.

  1. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    arkadaşlar bir sorum olacak.bu çelik kadrolar DH yaparken damı avantajlı yoksa aliminyum kadrolarmı?? bence o uçmalara zıplamalara al kadro dayanmaz gibime geliyor bu düşüncem doğrumu aydınlatırsanız sevinirim...
     
  2. Semih Temiz

    Semih Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    Bisiklete binilebilen her yer
    Seviye:
    Down Hill yaparken hoplayıp zıplıyorsan kadronun çelik olması daha iyidir. Yalnız aliminyum kadrolar yoldaki darbeleri çelik kadrolara nazaran daha iyi emer.
     
  3. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aliminyum ve çeliği kıyaslıyorsan aliminyum daha fazla esneme payına sahip olduğu için atlama ve sert kullanımda aldığı darbeyi enerjiyi daha hızlı ve daha geniş dağıtır fakat çeliğin esneme olayı çok azdır ve darbeyi direk sana ve kadroya daha direkt maruz kalır bunu sonucuda kırılma daha çabuk olur yani kısaca aliminyum daha avantajlı


    saygılar
     
  4. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Cevaplar her ne kadar çelişkili ve kısmen yanlış olsa da:rolleyes: ...

    Ben kendi cevabımı vereyim:) ...

    Dünya üzerindeki bütün firmalar;
    Üretecekleri ürünü belli AR-GE çalışmalarından, testlerden sonra satışa çıkarıyorlar...
    Ve emin olun hiçbir firma DH gibi sağlamlık gerektiren bir alanda yanlış malzeme seçimi yapma hatasını göstermeyecektir...(Bu teknolojinin önemini bedelinden de anlayabilirsiniz, gerçek bir DH 3000 $ dan başlar...)

    Eğer şuanda kullanımda olan bütün DH kadroları alüminyum(değişik alaşımlarda olsa hepsi alüminyum) ise...
    Demekki araştırılmış, geliştirilmiş ve üretilip satılıyor konumdadır...

    Dolayısıyla...

    Alüminyum doğru malzemedir:)...
     
  5. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:




    dostum senin yanıldığın noktada var
    scott markasının hiten cronoly dh fr kadrosuda mevcut .

    aliminyumda aslında en önemli nokta hafiflik hiç bir marka bu hatayı yapmaz

    araştırmadan sende şu kadarını araştırabilirsen aliminyum metali şu an uçak gövdelerinde kullanılıyor ( düşünki çeliğin uçağın yüksek irtifada maruz kaldığı basıncı eskiden buna sert çelik ve alaşımları dayanabilirdi )

    günümüzdeki teknoloji aliminyum belli elementlerle alaşımlı hale getirerek çelikle aynı dayanıklılığı sağlayabilişyor ve çelikten çok daha hafif işte dostum asıl tercih sebebi hafiflik ve esneme özelliği çelikten fazla oluşu b



    saygılar
     
    kcuk_ bunu beğendi.
  6. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Downhill gibi okazyonlarda tartışmasız çelik kadrolar çok daha dayanıklıdır.
    Çelik kadrolar ( Cr-Mo veya Nivacrom steel ) malzemenin doğası gereği kırılganlığı daha azdır ( aluminium a göre) , ayrıca kaynak olarak TIG kaynağı kullanıldığından moleküler birleşimi çok güçlüdür.
    Kompozit aluminium borular hafiftirler fakat esnemeleri az olduğundan kırılgandırlar. Kaynaktan sonra birleşimlerinde moleküler zayıflama oluşur.
    Eğer cidden yarış perfonmasında kullanıyorsan çelik kadro derim, çünkü seri üretim alu. kadrolar üretimden sonra kaynak testine tabi tutulmuyorlar.

    İllaki hafif olsun sağlam olsun dersen Titanium kadrolar her amaçta çok sağlam oluyorlar.
     
    kcuk_ ve gurkankas bunu beğendi.
  7. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    benim amacım yarış değilde amatörce bir tepeden aşağıya iniş yapmak ve 1 yada en fazla 2 metre atlayışlardı.medem çift amortisörlü bisikletimiz var amacında kullanayım dedim.bu soruyu onun için sordum...
     
  8. obsolate

    obsolate Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2006
    Mesajlar:
    295
    Beğeniler:
    286
    Şehir:
    istanbul avrupa
    Seviye:
    eğer çift amortisörlü dediğin bisiklet Türk malı bianchi ise (profilinde öyle gözüküyor) o dediğini yapmasan kendin için faydalı olur. şevkini kırmak istemem fakat biyerinin kırılmasından iyidir :)
     
  9. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Metalurji mühendisi abimle konuştum bu malzeme konusunu. Çeliğin en dayanıklısı olduğunu söyledi.
    Tabii çoğu kullanıcının x-country ya da yol bisikletine bindiğini düşünürsek bu ağır malzeme sürüş keyfinin tadını kaçırcaktır bir nebze de olsa.
     
  10. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:

    bisiklette bi yerlerini kırmadan zevk alamazsınki.biz bazen o kadar sıkıcı oluyorki kendimizi düşürerek eğleniyoruz :D
     
  11. obsolate

    obsolate Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2006
    Mesajlar:
    295
    Beğeniler:
    286
    Şehir:
    istanbul avrupa
    Seviye:
    bisiklet yüzünden biryeri kırmakla, tehlikeli sürüş yüzünden biryeri kırmak arasında çok fark var :) ben hep ikincisini tercih ediyorum :D iyi eğlenceler.
     
  12. monster_bike

    monster_bike Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    mersin
    Seviye:


    hey dostum dorusu haklısın hedefi tam 12 den vurmussun:in:
     
  13. Soner YAMAN

    Soner YAMAN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    arkadaşlar çelik kadroların ne ağırlıklarda olabileceğini hesaplıyormusunuz

    Dediğim gibi ,aliminyum bu konuda tercih nedeni ağır bir kadro ve bisikletin sürüş esnasında nasıl kontrolü zorlayacağını ,
    yarış bisikletlerinde kullanılan çelğin çok ince olduğunu bu inceliğin bir mtb yada dh bisikletde uygulanamayacağını onun için biraz kalın ve dolayısı ile ağır bir hale geleceğini unutmayın saygılar