Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

deore sistem üzerine teknik konular..

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Lancer tarafından paylaşıldı.

  1. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    alivio->deore değişikliği maceramda edindiğim bazı tecrübeleri paylaşayım ve bikaç soru sorayım dedim;
    öncelikle 2006 deore eski deore ile tam uyumlu değil. açıklamak gerekirse arka attırcının çalışma şekli tamamen ters. örneğin eski deore yerine 2006 olanı takarsanız büyük dişliye geçirmek için yaptığınız işlemin tersini yapmanız gerekiyor (eski kolları kullanırsanız).
    soru; eski sistemde büyük dişliye atarken parmak gücümüzü (başka açıklama bulamadım) kullanıyorduk, yeni sistemde büyük dişliye atarken attırıcıdaki yay gücü kullanıyor. hangi yöntem daha iyidir?
    2006 kollarda fren kolunu aşağı bastırınca büyük dişliyemi atıyor yoksa küçüğe mi?
    deore rubleyi takarken son iki dişli (küçük olanlar) diğerlerinden ayrı. dikkat etmedim ama acaba bu dişlileri takarken bir kural varmı? yani yönü falan. yoksa zaten sadece tek bir şekilde mi takılıyor? yön derken ters-düz şeklinde değil tabiki.. (anlatamadım ama umarım anlamışsınızdır)

    not: alivio'dan deore'a geçmek insanın ufkunu genişletmiyormuş :D
     
  2. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    merhaba,
    ters yaylı sistem kullanmadım ama ingilizceniz varsa şu pdf dosyasında yazanların faydası olabilir..
    Deore Service Instruction for Rear Drive System

    bu dosyadan okuduğuma göre yeni tip (Low Normal return spring) arka vites değiştirici ile dual control kolları kullanırsanız aşağı bastırdığınızda zincir aşağı gider yazıyor..

    bu pdf dosyasında dişliler hakkında yazdığına göre dişlilerde bir kanal daha geniş ona göre takıyorsunuz. dosyada ikisininde çizimi var..

    sistemi kullanmadığım için etkinliği hakkında bir şey diyemeyeceğim. ama normal deore rapidfire kolların (Low Normal return spring) arka vites değiştirici ile ters çalışacağı kesin...
     
    Lancer bunu beğendi.
  3. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Alivio'dan Deore'ye geçiş mantıklı bir değişim değil bence. Tek farkları 8 ve 9 ki yarışmayacaksan(Deore ile yarış performansı zaten alamazsın) hiç mi hiç gerekli değil bu değişim. Çünkü; Alivio 8li sistemin en üst grubudur. Deore ise 9lu sistemin en alt grubudur ve performans olarak bence Alivio daha iyidir, çünkü bir çok parçada daha hafiftir.
    Ters yay sistemini uzun zamandır kullanıyorum, rapidfire vites sistemine en çok uyan arka vites negatif(ters) olanıdır. STI sistemde zaten pozitif saçma olur. :)
     
    Lancer bunu beğendi.
  4. superonlayn

    superonlayn Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2006
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    dostum bende bir alivio kullanıcısı olarak yazdıklarına % 100 katılıyorum:in:
     
  5. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    cevaplar için teşekkür ederim.. biraz daha araştırma yapmak gerekmiş demekki..
     
  6. burnout_54

    burnout_54 Bisikletkolik

    Kayıt:
    14 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.471
    Beğeniler:
    1.057
    Şehir:
    Coimbra
    Seviye:
    nası yani şimdi aklımı karıştırdınız? bende 2005 deore arka attırıcı var ve yakın zamanda deore 2006 vit-fren kolu almayı düşünüyorum.
    Bi uyumsuzluk söz konusu olur mu?
     
  7. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    ters çalışır.. ben yeni aldım 2005 kol, istersen satabilirim :)
    güzel bir sistem istiyorsan bütün parçalar ya 2005 yada komple 2006 olsun..
     
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    şimdi şöyle bir durum var 2006 vites fren kolu olan dual sistem alırsanız eski deore arka aktarıcılarla kullandığınızda yeni aktarıcılara göre ters bir yöntemşle çalışacaktır...ayni komple 2006 sistem aldığınızda aşağı bastırdırdığınızda vites büyürken arka aktarıcıyı eski alırsanız aşağıya bastırdığınızda vites küçülecektir...Ama kesinlikle bir uyumsuzluk olamyacaktırki bu bastırna olayına kısa sürede alışırsınız zaten...

    Rublelerde ise şöyle bir durum var onların yönü var ama göbek üstündeki dişler sayaesinde sorunsuz takabilirsiniz...o rublenin iki parça olması ise tamamen rigitliğini arttırmak ve farklı malzemelerin birleşimini kolaylaştırmak amaçlı bir işlem...

    Son olaraksa zaten alivio kullanıcısı iseniz en az LX seviyesine terfi etmez iseniz bi fark hissetmeyeceğiniz kanısındayım...
     
    Lancer bunu beğendi.
  9. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    benim ruble montajı biraz aceleye geldi. takan bisikletci abim sanırım pek dikkat etmedi bu duruma. dişler olduğunu bende farkettim, şimdi sorum şu; acaba ruble yanlış takılmış olabilir mi? tekeri çıkarıp rubleye baktığımda en son küçük iki dişli (ayrı olanlar yani) hariç diğerlerin üzerinde numaralar (32T, 28T gibi) bir düzen içinde, her dişlide bir adım yana kayarak devam ediyor.. son iki dişlinin yazıları ise diğer dişlilerdeki düzene umuyor. bu da yanlış takıldığı fikrimi güçlendiriyor..
     
  10. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Lancer, göbeğin üzerindeki freewhell dediğimiz, arka dişlinin takıldığı yerdeki yuvaların şekli itibari ile arka dişli ancak ve ancak tek bir şekilde monte edilebilir. Yanlış yamuk vs takma şansın yok. :) İçin rahat olsun ;)
     
    Lancer ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  11. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    teşekkür ederim Halil, içimin daha da rahat etmesi için yarın bisikletçiye gidip sıfır bir rubleyi elime alıp incelemek istiyorum :D
     
  12. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Kaset dişlinin, "freewhell"e geçen kısmındaki tırnakları incele ;) bir tanesi daha ince ya da boşluklardan biri daha uzun :). Aynı şey :D
     
  13. burnout_54

    burnout_54 Bisikletkolik

    Kayıt:
    14 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.471
    Beğeniler:
    1.057
    Şehir:
    Coimbra
    Seviye:
    ya ben anlatırken eksik bilgi verdim herhalde.
    Bende 2005 deore arka attırıcı var.
    Yakın zamanda 2006 deore vit-fren alıcam.(Dual Control falan değil.)
    Herhangi bi sorunla karşılaşırmıyım demek istiyorum.
     
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    2006 vites fren kolu yok deorenin ...'066 modelleri dual kontrol deorede...Eğer biri sana 2006 diye eski modeli satmak istiyosa o ayrı...
     
  15. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende LX in fren-vites kolu var, sıfır gibi yeni. İstersen sana verebilirim.
     
  16. Lancer

    Lancer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2006
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    Izmir / Bornova - Sakarya
    Seviye:
    inceleme fırsatım oldu nihayet.. artık içim rahat, yardımcı olan herkese teşekkür ;)