Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Deore' ler kalite kalite mi ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Kıvanç Pürtelaş tarafından paylaşıldı.

  1. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Deore vites sisteminin kullanıldığı bisikletlerde 24 ve 27 vites seçenekleri görüyorum.
    Yani arka arttırıcıda 8 veya 9 dişli bulunuyor.Her ikiside deore' nin.
    Bunlar arasında kalite farkı mı var ?
     
  2. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Fark yoktur.

    Deore arka vitesi 8 ve 9 V uyumludur. Ama sadece arka vitesi. Vites kolları ve rublesi sadece 9 V uyumludur.

    Eski yıllarda 8 V uyumluydu geçtiğimiz son yıllarda bu sayı 9 oldu.

    Yine bir bilgi

    biliyorsunuz Alivio 8 vites uyumlu. 2011 yılında 9 V uyumlu oluyor. Diğer donanımlar ise 10 V uyumlu oluyor.
     
  3. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    V- dişli sayısını ifade ediyor galiba.

    arak aktarıcım deore ve 8 dişli ondan merak ettim.
    bir sorun yok o halde kalitesi açısından(arka deore aktarıcımın).

    Peki 8 li arka deore aktarıcısı yerine 9 lu deore arka aktarıcısı kullanmak, daha mı pahalıya mal oluyor ?

    Cevabın için teşekür ederim :in:
     
  4. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Deorelerin hepsi aynıdır. Arka vites hem 9 lu hem de 8 li uyumludur. Yani aslında sizin bisikletinizin üzerindeki 9 vitey uyumludur.

    V Arka rublenin diş sayısı anlamına geliyor.
     
  5. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    O zaman şöyle açıklayayım.
    Arkada 8 dişlim var, bunu 9 dişliye çıkarmak masraflımıdır ve faydası çok oluyor mu?
    Değiştireceğimden değil de merak ettim.
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  6. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Sadece arka dişli sayısını artırmak yetmiyor. Bunun için

    zincir
    vites kolları
    aynakol
    bazen arka göbek
    ve ruble değişmesi gerekiyor.

    Sistemin komple 9 lu sistem olması gerekiyor.



    Arka vites

    xtr,xt,slx ve deore olabilir.

    Sadece 9 vites uyumlu donanımlar

    xtr, xt, slx ve deoredir
     
  7. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    dostum once arka aktarıcın ıle baslayım aktarıcıda bır ayar cıvatası var vıtes r-l ayar cıvatasından ayrı olarak daha kalın mekanızmanın en son ınecegı noktayı belırlıyor bunun ıle 8 lı yada 9 lu sısteme gore en alt dişliye ınmesını saglıyorsun yanı 8 lıdede calıstırırsın 9 ludada hatta ayar yerı musade ederse uzunlugu 7 lıye bıle ındırırsın deore arka aktarıcıyı. 9 luya cıkma masrafını soruyorsan rublen değişecek zıncırı degıstırecek ve vıtes kolların degısecek dolayısıyla fren kolunda degısecek ve bunlarıda mınımum deore yapacagın ve ruble ıle zıncırı sıfır alman gerektıgınden oldukca masraflı neden dersen 8 lı sıstem ıle 9 lu sıstem arasında cok buyuk bır fark yok zıncır dişli hesaplarına gırersen bızım 24 vıtes dedıgımız olay aslında 13-14 vıtes cıvarı 27 dedıgımız ıse 14-15 cıvarı bır vıtes oluyor bu kadarcık bır fark ıcın 100-200 lıra harcamanın anlamı varmı orasıda senın maddı durumun ıle keyfıne kalmıs bısıkletı nasıl ortamda kullanıyorsun yarışlara katılacakmısın bunlar da onemlı eger tur gezı amaclı kullanıyorsan ben sana soyleyım hıc boş yere masrafa gırme bısıklettekı sürüş kalıtesını ve guzellıgını etkıleyen en onemlı faktör lastık ve jant kalıtesı ıle fren kalıtesı onların sevıyesını yukseltmen bence vıtes sayını yukseltmenden cok daha hayırlı.Tabı bunlar benım şahsi görüşlerim bir başkasına göre durum daha farklı olabılır.
     
    Kıvanç Pürtelaş ve Yunus K. bunu beğendi.
  8. Kıvanç Pürtelaş

    Kıvanç Pürtelaş Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    167
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekür ederim.
    Yok değiştirmek istemiyorum arka dişliyi, sadece deore' ye hem 8 li hem 9' lu sistem olarak rastladığım için fikir edinmek istemiştim.
    İleride de değiştirmem zaten.En fazla gider yol bisikleti alırım daha iyi.
    Gezi için kullandığım için vitesler yeterli, performans odaklı bir kullanıma girmeyeceğim zaten.