Deore ile XT arasindaki fark

B.Tek

Üye
Kayıt
10 Eylül 2011
Mesaj
9
Tepki
1
Şehir
istanbul sile
Iki seridende vites kullanmis olan biri var ise bir sorum olacak. Bu iki serinin aktaricisi arasinda ne fark var? Birisi digerinde daha hizli daha yumusak gecis saglar mi ?
Ben bisikletimi yeniledim ve yeni bisikletimde XT var eskisinde Deore vardi, pek bir fark hissetmedim su ana kadar. Gerci ayar problemleri yuzunden eskisi daha iyi calisiyor sanki. Tesekkurler.
 
Scudo

SRT

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2009
Mesaj
1.203
Tepki
1.504
Şehir
İzmir
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Diğer
Xt arka aktarıcı ile Vites geçişlerinin daha sessiz ve yumuşak olması gerekir.Sanırım ayar probleminiz var.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Paşa-

-Paşa-

askssy
Kayıt
11 Aralık 2009
Mesaj
959
Tepki
579
Şehir
Malatya
Bisiklet
Specialized
@Sedat R.TOSUNOĞLU

XT arka aktarıcıya deoreden geçmiş biri olarak gerçekten bu rahatlık bariz hissediliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Sönmezer

Ali Rıza Fırat

Aktif Üye
Kayıt
26 Kasım 2010
Mesaj
162
Tepki
446
Şehir
istanbul
Bende daha önceden Deore kullanıyordum Şuan XT kullanıyorum ve aradaki fark anlatmakla bitmez. Fakat şöyle önemli bir husus var bunu atlamamak lazım. 6 - 7 Ay önce Trek 8500 toplarken Sihimano kitapçığında şunu okudum. En iyi verimi set kullandığınızda alacaksınızdır. Çünkü bu ürünler set olarak bir birine daha uyumlu çalışırlar. Bu sebeple tüm aktarıcı ( kollar dahil ) yani her şeyi XT olarak satın aldım ve kullandığımda eskisi ile kıyaslanmayacak kadar iyi sonuç aldım.

Düşünsenize Arka aktarıcınız XT fakat Vites kolları Deore. Hiç bir anlamı yok. XT Vites kolları o kadar net geçişlere izin veriyorki deore ile kıyaslanamaz. Tümü set olduğunda ve doğru ayarlar ile ayarlandığında performans gerçekten de şaşırtıcı oluyor. Şuan Anadolu Yakasında Turlara katılıyorum. 55 -60 Km lik hiç durmadan yaptığımız yüksek performanslı turlada düşünsenize 30 - 35 km hızla giderken vites geçişlerinin çok net ve seri olmasının katacağı farkı...

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Herkese İyi Pedallar.
 

nuhcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Nisan 2007
Mesaj
2.036
Tepki
812
Şehir
istanbul / kadıköy
İsim
nuh can
@Ali Rıza Fırat

Muhakkak öyledir ama biraz da pazarlama stratejisi yok mu işin içinde...

Tanıdığım bir-iki profesyonel var. Değişik model parçaları bir arada kullanıp harika verim alıyorlar... Öyle set alanını pek görmedim...
 
  • Beğen
Tepkiler: ilyasss

gokhan erdogan

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2009
Mesaj
973
Tepki
1.194
Şehir
Luleburgaz
kollar shimano modelleri arasında çok fark yaratmamakla birlikte ruble aktarıcı ve zincir olay bu üçü arasında dönmekte bence 3 nün uyumu iyi olmalı daha bir çok şekil denedim ama en iyi veririmi aynı modelden XT ruble zincir ve aktarıcıyı aynı alarak aldım gayet iyi çalışıyor geçişler deoreye göre çok iyi tırmanışlarda seri geçişler yapabiliyorum fark hissediliyor
 

Levent Sönmezer

Daimi Üye
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
291
Tepki
91
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
XT mühendislik alt yapısında önemli faktörlerden biri gramajdır. Parçalar üzerindeki yay sertlikleri bile buna göre dizayn edilir. Full XT set kullanmak bu açıdan çok önemli verimli sürüş isteyenler için tabii.
XT konusunda Simanonun hiçbir pazarlama telaşı yok. Kullanıcılar bilir. İster kullanırsınız, ister kullanmassınız. XTR grubuda yarışcıların gramaj telaşları ve performanslarını sürüşe vermeleri için tasarlanmıştır. Bunları ben söylemiyorum,Birçok değerlendirme dergileri bunları açık seçik ortaya koyuyor.
Benim size naçizhane tavsiyem SLX,LX,Deore gruplarınıda kendi içinde set halinde kullanmanızdır. Shimano sonuçta milyon saatlere varan mühendislik araştırmalarını boşa yapmıyor.
Bu durum SRAM setler içinde geçerlidir.

Tabiki setleri karıştırarak kullanabilirsiniz hatta verim alabilirsiniz. Ama zamanlı ve göreceli olarak kalır.(Alt gruplarda özellikle)
XT-XTR Karışımı genelde sonunsuz çalışır.Bunuda uygulayabilirsiniz.
(Bu arada ben Full XT kullanıyorum)

Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Rıza Fırat

Alkan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2011
Mesaj
699
Tepki
461
Şehir
ankara-çankaya
Bisiklet
Trek
ben 9lu deoreden 10lu slx sete gectim bunda bile inanılmaz farkeddi ki siz xt yi düşünün
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Rıza Fırat

Ömer Faruk MUMCUOĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ekim 2009
Mesaj
1.668
Tepki
1.827
Şehir
İSTANBUL
İsim
Ömer Faruk Mumcuoğlu
Bisiklet
Scott
deore kol ve ön aktarıcı+xt arka aktarıcı / aynakol / ruble kullanıyordum vites geçişleri deore arka aktarıcıya göre daha hızlı ve kararlı idi. Şimdi Xtr kol ,ön ve arka aktarıcı+xt aynakol ve ruble kullanıyorum arasındaki fark bence çok fazla vitesler sizin ne yapmak istediğinizi hisseder gibi değişiyor ve çok daha hızlı.

Bu arada vites kabloları ve ayar çok önemli.
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
arka attırıcıyı baz aldığınızda, bunun bir model alt serisindeki tüm kompenentler, (ön attırıcı, vites kolları, ruble, aynakol..vb) bu arka attırıcı ile uyumludur.

deore arka attırıcı - alivio vites kolları

xt arka attırcı - slx vites kolları ... gibi

ve tabii siz xt arka attırıcı bisiklete, sram pg960 9lu ruble, seri dışı bir aynakol, xtr zincir de takabilirsiniz. hatta gidip 6lı no name ruble bile kullanın. bunlarda gözle görülür uyum sorunu yaşanmaz. ama gidipte 8 li göstergesi olan alivio vites kolunu, 9lu rubleye sahip bisiklete taktığınızda, öncelikle rublenin tamamını değil 8 tane dişlisini kullanabilirsiniz ve bu esnada da ara ara büyük olmasada verimi düşüren geç atmalar, zincirin kafasına buyruk dişlik değiştirmesi... gibi sorunlar yaşanabilir .
 

ertan sevim

Aktif Üye
Kayıt
21 Eylül 2010
Mesaj
186
Tepki
100
Şehir
İzmir/Bornova
full deore set kullanıyorum.açıkça söyleyim bisikletini ne amaçla kullanıyorsun.günlük 90 km gezilerde orta vites 2 de arka 3 4 5 6 7 8 9 da dolanıp durursun.şimdi bu durumda xt olmuş alivio olmuş farketmez.kombinasyon farketmez ama uzun gezilerde zırt pırt vites değiştirmezsin.işte bu noktada ömür ve hafiflik devreye girer.bence lastiklerine selene jantlara ağırlık verilmeli vites nedir ki yıllarca tourney kullandım o da iyi ayarlandığında tıkır tıkır geçiyordu.Bence bisikletin özellikle yolda farkını hissediceğin daha önemli parçaları var.bu kesinlikle vites değil.seni taşıyan yola değer ekipmanlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih.92 ve Nomad

Cem Özkeser

Aktif Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
140
Tepki
21
Şehir
Ankara/ODTÜ
Bisiklet
Diğer
Ben de Deore ruble ve aktarıcımı XT ruble ve aktarıcıyla değiştirmeyi düşünüyorum. Yazmış olduklarınız çok faydalı oldu benim için. Ancak merak ettiğim başka şeyler de var. Örneğin gerek ruble gerek aktarıcı olsun, ömürlerinde kısalma olur mu? Bununla ilgili (biraz kulaktan dolma) şeyler duydum. Shimano serilerinde XT ve XTR'ye doğru çıkıldığında parçaların kırılganlıkları artar mı? Narinleşirler mi? Yoksa en az sahip olduğum seri Deore kadar kullanabilir miyim? Bunun dışında sizin de önerebileceğiniz başka güzel kombinasyonlara açığım. Çekiş sistemimin diğer elemanları şöyle:

> 9V SL M590 Deore kollar
> FC M590 Deore Aynakol
> 9V Deore CSHG30 Ruble (bunda biraz çelişki var sanki, hem HG30 hem Deore nasıl oluyor bilmiyorum. İsim, bisikletimin sitesinden)
> Deore RD M592 Shadow arka aktarıcı
> Deore FD M590 ön aktarıcı
> Zincirim sanırsam HG53, emin değilim.

Bu sistem için en iyi arka vites sistemini almayı planlıyorum. Değiştirmeyi düşünüyorum çünkü çok fazla vites kullanan biriyim, dolayısıyla geçişlerimin çok hızlı ve yumuşak olmasını istiyorum. Bunun için XT ruble ile XT aktarıcı düşünüyorum şimdilik.

Rublem sanırsam ağır biraz. Çıkartıp tartma imkanım olmadı ancak ön ve arka tekeri kıyasladığımda inanılmaz fark var. XT'ye geçersem biraz ağırlıktan da tasarruf ederim diye düşünüyorum.

Bunun dışında rubleyi değiştirmeden ilk etapta sadece aktarıcıyı değiştirsem, yine hissedilir miktarda ilerleme hisseder miyim? Malum, ikisini birden almam bütçem nedeniyle mümkün olmayabilir.

Bazı arkadaşlar ayrıca kolların da çok etkili olduğunu söylemişler. Bu kafamı karıştırdı. O kadar masraf yaptıktan sonra hayal kırıklığına uğramak da istemem :D

Bilgilerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum, teşekkürler.. :)
 

erkan sozoren

Daimi Üye
Kayıt
25 Nisan 2010
Mesaj
274
Tepki
79
Şehir
bursa
eger cok profesyonel olarak bu sporla ılgılenmıyorsanız bence slx düşünün fiyat performansı en iyi model :)
 

Msgl

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2011
Mesaj
897
Tepki
293
Şehir
Konya
İsim
Musa
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
xtr ile deore arasındaki fark genel olarak sessizlik , serilik ve rahatlıktır bunlarda çok işe yarar.
 

Cem Özkeser

Aktif Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
140
Tepki
21
Şehir
Ankara/ODTÜ
Bisiklet
Diğer
@Cem Özkeser

Başka görüş belirtecek var mı acaba :)
 

SRT

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2009
Mesaj
1.203
Tepki
1.504
Şehir
İzmir
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Diğer
Kullandığınız ruble'nin alivio olması lazım.(link) bakıverin.Alivio ile Deore arasında renk farkı da vardır.
Ayrıca yukarıda Ertan Sevim'in yazdığına katılıyorum:Çok fazla vites değiştirmek doğru değil.Yolun durumuna-eğimine uygun "80-90/100 kadans ile" kullanabildiğin en uygun Aynakol-ruble dişli kombinasyonu'nu kullanırsan,bisikletinden daha iyi verim alırsın.
Ben senin yerinde olsam hiçbir parçayı değiştirmem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Özkeser

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
illa ki donanımlar arasında performans farkları var. Asıl farklılık ise ağırlık ve kullanımda oluyor. Nasıl yani kullanım, biri tek bir harekette 5 vites geçişine izin verirken biri 1 geçişe izin veriyor. Yarışanlar için çok önemli bir özellik olsa da gezen birisi için o 1 saniye önemli değil.

Bunlara ek olarak da, kullanıcıların aldıklarını düşündükleri verimlerin %90'ı psikolojik. Ben bu sete 1500 lira verdim bilinç altında duruyor zaten, adam ona göre kullanıyor bisikleti.
 

Cem Özkeser

Aktif Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
140
Tepki
21
Şehir
Ankara/ODTÜ
Bisiklet
Diğer
@Sedat R.TOSUNOĞLU


Ben rublenin modeli hakkında çok kafa yormuştum ancak bir karara varamıştım. Çünkü ruble 9'lu, (sanırsam 9'lu alivio yok) ancak HG30 yazıyor. Deore desem de görüntüsü benzemiyor :D Seri dışı olabilir. Neyse, önemsiz bir ayrıntı..

Vites değiştirme olayına gelirsek, kesinlikle gereksiz değiştirme yapmıyorum. Bu, bulunduğum bölge ile alakalı. Kısa mesafeler içinde hem çok dik yokuş tırmanmam hem de inmem gerekiyor. Eğim sürekli değiştiği için haliyle vitesimi de ayarlamam gerekiyor. Sık sık arazide ve yoğun şehir tafiğinde de kullanıyorum bisikleti. Bursa ovasında bir mahallede otururken, evimden çıktığımda ayarlı olan vitesi değiştirmeden evime dönebiliyordum. Ama burda böyle değil. :) Demek istediğim buydu.

Görüşlerini bildiren tüm arkadaşlara teşekkürler ayrıca..