Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Deore Hidrolik Frene Rotor Seçimi

Konu, 'Frenler' kısmında Emre Gözütok tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Gözütok

    Emre Gözütok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    4.Levent-İSTANBUL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Herkese Merhaba.
    Dün bir sebepten dolayı arka tekeri çıkarmıştım. Bugün takmaya çalıştığımda rotor kalipere girmediği için takamadım. Rotorlarımın biraz yamuk olduğunu biliyordum sürtüyordu biraz . Şimdi hiç girmiyor daha doğrusu balataların olduğu yere soktuğumda rotorun geri kalanı kaliperin disk için olan yerine oturmuyor böyle olunca da dönmüyor. Mecburen yeni rotor alacağım.

    Öncelikle sorum Deore ayarında bir rotor ile Xt ayarında bir rotorun Deore Hidrolik frende farkı olur mu ?

    Diğer bir sorum Alligator rotorları kullansam performansta bir düşme olur mu ?
    Daha önce kullanılan maddelerin farklılığından dolayı tam performans sağlamadıklarını okumuştum.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler :)
     
  2. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Öncelikle kaliperin pistonlarını geri itmeyi denediniz mi? Balataların arasına girmeyecek kadar yamulacağını tahmin etmiyorum. En azından girmesi lazım, ama girip de dönmezse yamulmuştur diyebiliriz.

    Deore ile gelen rotorların üzerinde sadece resin pad kullanın diye yazar. Gerçi kullanan yine metalik balata kullanıyor ama rotorun ömrünü kısaltıyor olabilir. Eğer metalik balata kullanma niyetiniz varsa mesela metalik balatalara uygun bi rotor seçebilirsiniz.
     
    Emre Gözütok bunu beğendi.
  3. bozokaydin

    bozokaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2010
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Alligator ben de kullandim, memnun kalmadim. Yerinde daha hafif KCNC'ye gectim performansi daha iyi. Sanirim markaya uretime ozel bir durum var. XTR rotor ile, Alligator arasindaki fark belirgin sekilde belli oluyordu. Ama bu ayrima bu ekstra durdurma gucune ihtiyaciniz olacak mi size bagli. Xt rotorlar Deore'den daha hafifler. Bu onemli degilse gecin. Sogutmalari daha iyi. Sik sik fren yapmayacaksaniz, tepe inisi vs yapmayacaksaniz bunun da pek faydasi yok. Bir de XT rotorlar daha uzun omurlu. Bence cok zorlamayacaksaniz, butcenize hangisi uygunsa onu alin.
     
    Emre Gözütok bunu beğendi.
  4. Emre Gözütok

    Emre Gözütok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    4.Levent-İSTANBUL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öncelikle teşekkür ederim.

    Fakat sorunun rotordan kaynaklanmadığını az önce anladım. Ön rotor ve arka rotoru değiştirdim yamuk zannettiğim rotor ön kalipere yerleşti. Fakat öndeki disk arkadakine yine girmedi. Sorun şöyleki jantı yerleştirmeye kalktığımda oturmuyor tam olarak havada kalıyor biraz. Ve girmemesinin nedeni de rotorun kalipere girmemesi. Piston dediğiniz tam olarak ne oluyor bilmiyorum açıkçası . Birkaç foto ekledim açık kalan kısmı gösteren.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Emre Gözütok

    Emre Gözütok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    4.Levent-İSTANBUL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Teşekkürler. Sorun bu değilmiş ama rotorları değiştirmeyi düşünüyordum faydalı oldu :) Xt rotor en mantıklısı duruyor 20-25 tl gibi bir fiyat farkı var zaten, almışken xt almak lazım.
     
  6. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Pistonlar, balataların altında kalan ve balataları rotora iten silindirlerdir. Teker sökülüyken fren kolunu sıktıysanız balatalar birbirine yaklaşır. Sistem otomatik olarak balata bittikçe kendini rotora yaklaştırdığı için, teker takılı değilken basınca da geri gelmez orada kalır ve tekeri yerine takamazsınız. Bu durumda pistonları resetlemek gerekir.

    Öncelikle tekeri ve balataları sökün. Balataları sökünce kaliperin içinde balataların olduğu yerin altında pistonları göreceksiniz. Onların normalde kaliperin iç yüzünün hizasında olması gerekir. Eğer çıkık duruyorlarsa problemin burdan kaynaklandığını anlayabilirsiniz. Yapmanız gereken pistonlara zarar vermeyecek birşeyle pistonları geri yerine itmek. Çıplak metal kullanmayın pistonlara zarar verebilir. Plastik bi lastik levyesi en ideali. Hiç bişey bulamazsanız bi tornavidaya bi parça bez sarıp onla yapın. Pistonlar Deore de iki tanedir. Hem sağdakini hem sol yüzdekini içeri itin. Aşağıdaki vidyoda 2:30 da yapılan işlemdir tarif ettiğim.

    [video=youtube_share;XAUTCZ3gIyU]http://youtu.be/XAUTCZ3gIyU?t=2m30s[/video]

    Pistonları resetledikten sonra balataları ve tekeri takın, sonra bi kaç kez freni sıkıp bırakın, o yine kendini rotora ayarlıyacaktır.
     
    Emre Gözütok bunu beğendi.
  7. Emre Gözütok

    Emre Gözütok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    4.Levent-İSTANBUL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim problem muhtemelen budur çünkü tekerleri söktükten sonra çok zor sokmuştum önceden de bundanmış demek ki. Yarın deneyeceğim mutlaka umutlandım valla yarını bekliyorum sabırsızlıkla bugün bunu düşündüm hep :)

    Tekrar çok teşekkür ederim ayrıntılı cevabınız için.
     
  8. bozokaydin

    bozokaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2010
    Mesajlar:
    296
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Gule gule kullanin
     
    Emre Gözütok bunu beğendi.
  9. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Birşey değil.
     
  10. Emre Gözütok

    Emre Gözütok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    4.Levent-İSTANBUL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bugün balataları söktüm, bir balata baya kötü durumdaydı.
    Pistollar dediğiniz gibi çıkık vaziyetteydi. Fakat sadece bir tanesi çıkıktı diğeri yerindeydi. Ayrıca freni sıktığımda sadece bir pistol oynuyordu. Pistolu geri itip balataları yerleştirdim. Fakat şu anda da frenler tutmuyor. Freni sıktığımda balatalar çok az oynuyor. Ayrıca teker döndüğü zaman 'tak tak' diye ses geliyor anlamadım bir türlü bisiklet komple bozuldu sanırım.
     
  11. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Tek pistonun çalışması iyi değil. Sadece bir balatanın kötü durumda olması da pistonlardan birinin çalışmadığını gösteriyor. Normalde yapman gereken çalışmayan pistonu dışarı çıkarıp yağlayıp yerine takmak ama ben de hiç yapmadım çok bilgim yok o konuda. Çalışmayan pistonu çıkarmak için çalışan pistonun çıkmasını bişeyle engelleyerek fren kolunu hafifçe sıkabilirsin.

    Rotor kalipere veya bi parçasına çarpıyorsa ondan ses yapıyor olabilir. Tekeri yerine takınca kaliperi merkezlemen lazım. Bunun için de tekeri taktıktan sonra kaliperi adaptöre bağlayan civataları gevşetip, fren kolu sıkılıyken geri sıkman lazım. Hala fren tutmuyorsa sistemde hava olabilir. Tabi nasıl tutmadığı da önemli, fren kolu hiç sertleşmiyorsa hava vardır. Sertleşiyor ama yine tutmuyorsa diske yağ bulaştırmış olabilirsin.
     
    Emre Gözütok bunu beğendi.
  12. Emre Gözütok

    Emre Gözütok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    4.Levent-İSTANBUL
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kaliperi hiç ellememe niyetindeyim.Çünkü zaten beceriksizim daha da batırmak istemiyorum.

    Ses olayına gelince kaliperi söktüm, ses göbekten geliyor sanırım ama çok ciddi bir soruna benziyor. Video'sunu çekip yeni bir konuda göstereceğim birazdan.
    Teşekkürler tekrar.