Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Denizli bisiklet kazam 17.10.2016

Konu, 'Bisiklet Kaza Haberleri' kısmında Salih Kü tarafından paylaşıldı.

  1. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba.
    Bugün Denizli'de okuldan (PAÜ) eve dönerken Antalya'ya giden çevreyolundan Denizli merkez yönünde İstiklal Caddesi kavşağında 15.30 civarı kaza geçirdim.

    Euro Truck 2'den elde ettiğim tecrübeyle sola dönüş için her zaman yaptığım gibi sol şeritte ışıkta, araçların arkasında durdum. Sonra yeşil yandı ve ben de geçmeye başladım. Göbek kavşağın dönüş kısmına geldim. Dönüşü yaparken sağımdan bir adam daldı ve ben de normalde yapacağımdan daha sert bir dönüş yapmak için gidonu biraz daha kırdım. Neticede low end'de asfaltla bütünleşmeler, arkadaşlıklar, dostluklar mevzusu vuku buldu.

    Zincir sarsıntıdan biraz attı, gidonun yönü kaydı, dizlerimde çok ufak yaralar oluştu. Sol dizimdeki daha çok kızarıklık ama sağ dizim dişli yüzeyi olan pedala çarpmış olacak ki biraz şekil olarak tek diş izine benziyor. Ellerimde eldiven yere sürttü. Yol tozdan kaygan olduğu için eldivenlerde ufak bir aşınma var. Geleneği bozmayıp ikinci kısa parmaklı eldiven çiftimi de bir ay geçmeden zeminle tanıştırdım. Onun dışında bir sorun yok. Allah'a şükür arabanın altına girmedim.

    Benim hatam muhtemelen biraz hızlı girmekti viraja. Her ne kadar millete çeşitli konularda kızsam da sanırım yeşil ışık değişeceğim manasında yanıp sönmeye başladığında biraz daha hızlanmış olabilirim(ben de pek hatırlamıyorum o sahneyi. Belki yapmamışımdır). Çok tehlikeli görünmeyen bu durumun ne kadar tehlikeli olduğunu da böylece öğrenmiş oldum.

    Sağımdan dalan şoföre girmeden önce belediye gibi kavşak ve benzeri yapıları(infrastructure) yapan kişilerin bu kavşağı nasıl yaptıklarından bahsetmek istiyorum.

    Bu kavşak transit trafiğin alt geçitten geçtiği, düz gidiş ve sola dönüş içeren bir göbek kavşaktır. Yolu ve dönüşleri ikişer şerittir ancak Türkiye'deki çoğu kavşakta olduğu gibi dönüş yapan araçlara kaçış, genişten alma gibi imkanlar vermemektedir. Son anda hatırladığım kadarıyla benim dönüş yaptığım yerin dönüşü zorlaştıracak bir eğime sahip olması olası. Unutmazsam yarın belki bir daha bakarım oraya.

    Ben sola dönerken, sağdan gelip soldaki trafikle kesişmemek için sağ değil sol şeritteydim.

    Şerit arası daha kötü oluyor. Sola dönsem sol trafikle, düz devam etsem sağdan sola dönenlerle kesişiyorum.

    Sağımdan dalan araç da ben "virajı" dönerken belki de sağında yeterli alan olmadığı için bana biraz yaklaştı.

    Benim şahsi görüşüm suçun büyüğünün kavşağı yapanlarda olduğu. Tamam, trafik rahatlasın diye kavşağı iki şerit olarak yapmışlardır. Ancak özellikle otobüs gibi araçların daha rahat ve güvenli dönebilmesi için bence daha geniş bir dönüş alanı verilmeliydi. Yolların kireç taşından yapılması nedeniyle sanıyorum zamanla yağmurla gelen tozlarla birlikte yol tutuşu düşüyor. Eğer yukarıda belirttiğim eğim mevzusu da doğruysa ...

    Ben de eğer viraja hızlı girdiysem suçlu olabilirim. Daha fazla yorum yapamıyorum.

    Yarın dediğim gibi orayı biraz inceleyip biraz fotoğraf da çekebilirim.
    Siz de isterseniz fikirlerinizi yazın.
    Konum:
    Google Maps
     
    NomadCRY ve ahmetberk bunu beğendi.
  2. mfmayliba

    mfmayliba Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Nisan 2016
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    konya
    Adı:
    Mustafa Ferruh
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Geçmiş olsun . Konyada da kavşaklar çok büyük ( taş olan yerler) Bende bir gün dusecegim ama ne zaman :D
     
    Salih Kü bunu beğendi.
  3. Bahri Kaplan

    Bahri Kaplan Aktif Üye

    Yaş:
    48
    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    Nazilli
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hocam geçmiş olsun. Denizli şehir trafiği, bisikletliler için gerçekten çok dikkat edilmesi gereken bir ortam.
     
    Salih Kü bunu beğendi.
  4. JusTiMe

    JusTiMe Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    13 Eylül 2016
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    yücel sokak
    Adı:
    emre
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    yaw öyle şey mi olur apaçık yerde seni görmüyorlar olay bu kadar basit suç sende değil kendini hiç suçlamana gerek yok sonuna kadar tepkini gösterebilirsin
     
  5. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Son dakika eklemesi: @JusTiMe Hocam bence fotoğraflara bakıp ondan sonra bir daha düşünün. Belki hata bende olmasa bile belediyede olabilir.
    Çünkü gördüğüm kadarıyla yanıma gelen arabada da pek hata görünmüyor.

    int main( :p ){Merhaba.
    Bugün dediğim gibi oradan geçerken durup biraz fotoğraf çekip inceleme yaptım. Sonuçlar şöyle:
    *Yolun genişliği aslında o kadar da kötü değil. Aşağıdaki fotoğraflarda daha iyi anlaşılıyor.
    *Eğimle ilgili bir sorun yok. Eğim gayet kabul edilebilir.
    +Asfaltın yapısında kullanılan taşlar zamanla iyice cilalı gibi olmuş, parlamaya müsait, mermere benzeyen taşlar.
    Bu taşlar yapı olarak Türkiye ortalamasının üzerinde bir dayanıklılık sağlamasına rağmen yolu daha kaygan hale getiriyor.

    Sonuçta muhtemelen kaygan taşların üstünde limiti düşen lastik anlık bir müdahaleyi kaldıramayıp kayma oluşturdu.
    Belki bu kadar kaygan olduğunu tahmin edebilseydim, daha doğrusu böyle bir asfaltla karşılaşabileceğim gibi gitseydim
    daha kontrollü bir durum olabilirdi. Belki hızı, belki bisiklet üstündeki duruşumu ona göre ayarlayabilirdim. Çünkü offroad
    dönüş prosedürü bu tip durumlarda kayma olsa bile ağırlık lastiklerin üstüne daha yakın olduğu için devrilmeyi (low end'de)
    bir miktar engelliyor. Eksik olarak (belki) o prosedürdeki ayağı yere koyma kısmını uygulamayabilirdim.

    Şimdi sizleri fotolarla başbaşa bırakıyorum. Offroad dönüş prosedürü için Altın Elbiseli Adam'ın videosu
    (bisiklet için de duruş ve ayak durumları neredeyse aynıdır. sitede illaki anlatılmıştır. isteyen onlara da bakabilir):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    }merak etmeyin fonksiyonu kapattım :D Biraz kafayı programlamayla bozdum da...
     
    ahmetberk bunu beğendi.
  6. yunustrl

    yunustrl Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2016
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Burdur
    Adı:
    Yunus
    Bisiklet:
    Bianchi
    Geçmiş olsun hocam dikkatli olmak ta fayda var;)
    Sonuçta bisiklet önemsenmeyen bir araçtır:(
    Allah muhafaza
     
    Salih Kü ve JusTiMe bunu beğendi.
  7. sonselim16

    sonselim16 Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    26 Eylül 2016
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    276
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Selim A.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Geçmiş olsun.
     
    Salih Kü ve yunustrl bunu beğendi.
  8. JusTiMe

    JusTiMe Kıdemli Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    13 Eylül 2016
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    yücel sokak
    Adı:
    emre
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    @yunustrl arkadaşın dediği gibi önemsenmiyor nedeni çok sessiz insanlar etrafına dikkat etmezler her yerde aynı bu sonuçta denizli olsun kilis olsun isterse daha küçük ilçe olsun dikkat yok bisiklete karşı
     
    yunustrl bunu beğendi.