aslında aynısını tandem yapmayı planladığımda uygulayabilirim diye düşünüyorum. yani öndeki kişi ön çekişşi arkada oturan arka çekişi sağlayabilir pekala. konunun başında okuduysanız arka tekerdeki ön göbekli teker aslında eklektrik motoruna göre yapıldı.
bugün eski model bisikletten aldığım gidon boğazını ikiye kesip arasına boru ekledik ve boyadık. uzun bir boğazımız oldu. üzerinde bir trekking gidonu ekleyeceğim düz gidon ile bile işe yaradığını gördüm. nexus 3 vites göbeği çalıştırdım ve yıllarda normal dişlili sisteme neden bel bağladığımı anlamadım. olay göbekten vitesmiş. fren telim olmadığı için iki adet tel alana kadar bisikleti bitiremeyeceğim. haftasonu belki gider alırım. arkyada bir adet giant lamba taktım kırmızı renkli. internetten daha dişsiz bir ön lastik ve arka disk frene de uyumlu bir bagaj sipariş ettim. bunlar gelince reflektörlü bayrağımıda takınca proje bitmiş olacak.
bu arada elinde 5 7 8 vitesli göbek olup satmak isteyen varsa mesaj atabilir. atsan atılmaz satsan satılmaz stok göbekleriniz öldüm fiyata eritilir
12/6/2016
bisikleti topladım. bir tek gidonum henüz gelmediği için eskilerden birtane uydurdum. gelecek olan ile normal oturuş pozisyonunda yaslanarak sürebilirim. arka disk fren şahane çalışıyor. sadece ön V frenle bile durmak gayet mümkün. arkaya reelight ışık taktım. mıknatıs döndükçe elektrik üretip yanım sönüyor. ön nexus vites 3 vitesli ve gayet basitçe vitesleri değiştiiryor. herhalde 20 25 km ile sürekli sürüş mümkün olur. bayrak ise güvenlik amaçlı çünkü bisiklet alçak. arkaya belki bir bagaj takarım çocuk koltuğu için. video da ilk sürüşü görüyorsunuz. aslında fark ettiğim birşey var. ön gidonun gövdeye eklendiği poziyon gövde ortasında biryurlerde, bir menteşeli tasarım ile olmalı ve ağırlık merkezine yakın göbekten kırma iş makinelerindeki gibi olmalı sanırım. dar dönüşler zorlaşacak ancak pedal çevrilirken ki düz sürüşlerde gidon düzeltmeleri daha az gerekecektir. bunun yanında, bu tasarımda, arka elektrik motoru eklersem buna zaten gerek, olmayacaktır çünkü bacak gücü daha az gerekmekte. en azından normal bisikletimde bu şekilde oluyor elektrik motorunun etkisi.
sonuç olarak: önden çeker bisiklet ile dar dönmek ve yavaş gitmek mümkün, normal hızlarda seyahat mümkün ancak bacaklara kuvvet verip büyük viteslerde yüklenince gidon kontrolü gerekiyor ve düz gitmek zorlaşıyor, ancak bisikletin davranışı, hareket olduğu sürece dengeyi korumak şeklinde. bunun sebebi de ağırlık noktasının normal bisiklete göre aşağıda olması, kaster açısının daha negatifte olması ve geniş küçük ön teker olsa gerek.
ayrıca bir tehlikede düşmeniz çok daha zor çünkü ayağa kalkmış oluyorsunuz zaten.
12/7/2016
ön tekerleği bir schwalbe ile değiştirdim. daha ince ve düzgün bir teker. dönüşlerdeki denge hissi azalmış gibi geldi. gidonu değiştirdim. proje bana göre %95 tamam oldu vekısmen başarılı bir deneysel araç haline geldi. ön far,bagaj ve minder hariç eklenecek birşey kalmadı.
Sonuç: Bu gün 500 metre kadar bisikleti denedim çok soğuk olduğu için döndüm. Ön çekiş yük olmadığı sürece mesela sabit devir sabit hız sürüşü ve düz yolda problemsiz. dönüşlerde öyle. ancak hızlanmak gerektiğinde yada yük altında bacak kuvveti her durumda kol kuvvetini aştığı için kol yorgunluğuna sebep olacaktır diyebilirim. ancak baştan beri ifade ettiğim gibi sakin sürüşü sağlayacağı için arkadaki elektrik motoru bisikleti ulaşım aracına dönüştürecektir. aksi takdirde bence bu tasarım uzun mesafeli ulaşım için kullanılamaz.
şimdi deneysel v2.0 için tandem'e de dönüştürülebilen arkadan çekişli bir model için çalışmaya başlıyorum.