Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

deneylerim ve hatalarım

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Kudret Kurtcebe tarafından paylaşıldı.

  1. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.495
    Beğeniler:
    40.909
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    istanbulun hemen her yerine gittim sayılır en çok gittiğim güzergahlar
    belgrad ,garipçe polinezköy,riva, poyraz en fazla diyebilirim rampaları boldur
    anadolu feneri, rumeli feneri, adalar ,
    şunu gördüm özellikle belgrad yolu üzerinde ve garipçe yolu üzerinde sahil yollarının dar olması nedeniyle çok dikkatli olunması gerektiğini gördüm
    mavi otobüsleri kollamak lazım tek giderken arkayı görmek için muhakkak bir aynaya ihtiyaç var toplu şekilde giderken pek sorun olmaz kalabalık bisiklet grubu farkedilir ama tekken malum farkedilmeyebilinir
    malum o rumelihisarı sahil yolu daracık orada sandviç olabilir insan
    sarıyere kadar yer yer bu dar yollar kendini göstermekte çözüm denizi doldurmakta ama buda çevreye zarar yol kenarındaki evlerin istimlak edilip yola açılması bir çözüm olabilirde binaların sahipleri ne olacak
    baştan yapılan hataları siz istesenizde sonradan toplamanız zor olur
    plansız programsız alt yapısı ile istanbulun yolları ve trafiği ...
    dağı deldiler tünel yaptılar ama daha hala sahil yollarına eğilmediler ki bu güzergahlar bisiklet yolu için ideal yollar adam gibi bisiklet yollarını gerek üsküdardan beykoza kadar ve gerekse beşiktaştan sarıyere kadar bakalım ne vakit göreceğiz
    bisiklet yolları olmadığına göre burda bize düşen görevler var bir kere asla araçları sollamamak lazım karşıdan gelen araç ile toslama durumu
    mavi otobüslere dikkat onlara dikkat otobüs duraklarına gelirken korna çalmayı unutuyorlar eğer tek gidiyorsanız ayna kullanın bisikletin önüne takın arka görüşünüz olsun böylelikle arkadan size doğru yanaşan mavi otobüsü görünce hızlanın eğer bir otobüs önünüzde durmuşsa yolcu indiriyorsa bekleyin derim o anda grup olarakta gitseniz tekde gitseniz araçı sollamanız doğru değil yada kontollü geçin...
    beşiktaş sarıyer ve üsküdar beykoz arası yollarda trafik fazladır
    trafikte bisiklet kullanmak dikkat istemekte
    istanbulun her tarafı bisiklet ağları ile donanmadı bu yüzden bize düşen görevler var gerek ferdi sürüşlerimizde gerekse grup olarak
    evet bazen kendimi eleştiririm ama kimsenin yapmasını istemem benim trafikte
    ters istikamette tekken sürdüğüm doğrudur ama bu işi genelde ara sokaklarda yaparım tekken ne beykoza nede poyraza giderim ara sokaklar caddebostanın suadiyenin ara sokaklarından ters istikametten bağdata iner ve bağdatın geniş kaldırımlarında sağdan sürerim yayalar bana ters ters bakmamakta çünki çok ağır ve yayalara öncelikli davranırım aşağı sahil bisiklet yoluna indiğimde ise ne kadar acemi varsa ordadır bostancı -fenerbahçe yolu üzerinde gördüğüm manzaralar bisiklet yolundan yürüyen yayalar ve bisikleti ile yaya yolundan sürenler hepsi hatalı tabi eğer sağ yönde gidiş istikametinde fenerbahçeye doğru gidiyorsanız sağı korun gidiş istikametinde bisiklet yolunda soldan gidilmez karşıdan gelen bisikletin yolunu işgal ediyorsunuz demektir
    önden bisiklet fren mesafesini iyi ayarlayın yan yan konuşa konuşa bisikletle bisiklet yolunda gidilmez karşıdan gelecek bisikletlinin yolunu işgal ediyorsunuz demektir ayrıca burda çocuklar bisiklet kullanmakta bu bisiklet yolunda sürat yapılmaz burası herkese açıktır köpeğini gezdirenler bazen farkında olmaz köpeğin bağlı olduğu kayışa takılıp düşebilirsiniz ayrıca ucurtmanın ipine takılabilirsiniz bisiklet yolunda mangal yapanlarda mevcuttur bu nedenle çoğu kez caddebostanın çimleri üzerinde otururum
    bostancıdan tuzlaya kadar olan bisiklet yolunda malum mangalcılar tarafından işgal edilmektedir kış aylarında bir tane bulamazsınız mangalcı.......
    bu bisiklet yollarının durumuda pek o kadar iyi sayılmaz özellikle bostancıda bisiklet yolu bitiyor ama tuzlaya kadar bisiklet yolu var bir 300-400 metre pedal basıp balıkçıları geçtikten sonra tekrar bisiklet yolu başlıyor kel alaka işte niye kesik kesik yaparlar bu bisiklet yollarını
    baştan yapılan en büyük hata ise yaya yolu ile bisiklet yolunu yan yana yapmaları idi
    bu nedenle bostancıdan tuzlaya kadar olan bisiklet yolunu hiç kullanmıyorum sabahın en erken saatinden yalovaya geçmek için eskihisara d-100 den devam ediyorum
    istanbul dışı güzergahlar su düşen olsun erikli olsun eylül ekim kasım nisan mayıs aylarında güzel olmakta trafik yalovadan topçulara kadar dönüşte sizi yakalarsada yolun genişliği sizin için avantaj olmakta

    şile yolu zorlu bir yol ve buraya son yaptığım turda bisikletim 10 kilo olmasına rağmen yokuş aşağı en son 27 viteste gitmeme rağmen performansımın daha üstünde olduğunu anladım açıkçası o kadar bastığım halde performans olarak bisiklet geride kaldı dahada basma kuvvetim var ama bisiklet gitmiyordu
    bu da şu demek oraya bir adet pinarello paris lazım evet o vakit yokuş aşağı 80 leri bulabilirim
    yalnız bu sürat beni tedirgin eder açıkçası şeytan diyor yap ama bir tarafımda diyorki ne acelen var gideceğin noktada seni bekleyenmi var ha daha önce varmışsın hada bir saat geç varmışsın ne farkeder ..........

    ve kartepe .......
    malum kartepe her bisikletçininm deneylemesi lazım olan 21 km lik zirveye tırmanış kartepe neden çekici çünki günü birliğe uygun olmakta bostancı kartepe bostancı 270 km bir günde 15-16 satte alınabilinir tabi şu an için benim kondüsyon nerde bunu anlamak için ekim ayından bir gün çalarak bu zorlu olayı gerçekleştireceğim 270 km bir günde bu gerçekte 270 km sayılmıyor çünki 21 km lik eğimi 9 olan rampaların kaç düz yola tekabül edeceğini hesaplamadım yuvarlak hesap 300 km diyorum bir günde ama oldukça zor
    8.turda yaptığım hata....
    gebzeye kadar trenle gittik iki kişi idik semir ve ben
    maşukiyeye 3 saatte gittik 73 km yi üç saatte aldık yalnız benim bisiklet 11 kilo idi artı tekerler ise continental dişli tekerler asfaltı tutuyordu ve lastik patlaması oldu ve sıcak olan vücut soğudu vücudumun soğumaması için bacak eklem yerlerini çalıştırmalıydım bunu yapmadım ve lastiğin değiştirilmesi bir saati aldı bunun nedeni pompanın azizliği ve sonundada maşukiyeden rampalara kendimizi çaldık ısı 40 derece olunca ben dizden kurşunu yedim ve sağ dize kramp girdi ve yürüme modunda rampaları alarak anca 14 km çıktıktan sonra kuzu yaylasına vardım evet bu benim hatam idi

    kendi organizasyonlarımda bazı pedalşörler arasında farklı performansa sahip olanlar var idi bu dostları nasıl bir arada tutacaktım mesele bu idi
    nitekim topik açarken rampa bitiminde arkada kalan dostlar beklenecek dedim
    yada bu tur düşük performanslılara göre olacaktır dedim bazen de yüksek tempo diye topik açtım ama pek gelen olmadı en çok 3 kişi geldi
    en güzeli herkesi memnun etmek olduğuna inandım çünki bu forumda çok arkadaş çalışmakta ve hafta sonu onların bir yerlere giderek stres atmaları en doğal hakları ......
     
  2. Niyazi ALTUN

    Niyazi ALTUN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    646
    Beğeniler:
    483
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    emeğine yüreğine sağlık Kudret abicim istanbul'da bisiklet kullanan tüm arkadaşlar titizlikle hazırladığın bu deneyimlere dayalı tecrübe kokan bu yazıyı okuyup kişisel öz değerğerlendirme yaparak daha dikkatli olurlar.

    Teşekkürler..
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  3. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.495
    Beğeniler:
    40.909
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    evet öncelikle şunuda hatırlatayım tura çıkmadan önce muhakkak iç lastiği yanıma aldığım olmuştur bir iki kere almadığımı hatırlarım ama yanıma iç lastiğii alınca insan rahatlıyor nasılsa yanımda iç lastik var diye tabiki kask kullanıyorum yalnız bu yaz aylarında mayıs olsun haziran temmuz ve ağustos ve hatta eylülde zor olmakta benim için....
    kafaya bandana üstüne kask takınca acaip kafam terliyor ve müthiş rahatsız oluyorum herkesin metabolizması farklıdır bu durum bende konsantrasyon eksikliğine sebebiyet vermekte
    kışın kar maskesi üzerine kask takarım tabi ve tabiki eldiven
    yazın eldiven takarım gerçekten en fazla terleyen yerlerim kafa ve avuç içi olmakta hemen hemen her pazar 5 yıldır kesintisiz turlarda var oldum
    nemi kazandım sağlığımı sigara ve içki kullanmıyan biri olarak bunun faydasını
    rampalarda gördüm
    her pazar turuna başlamadan önce moralimi yüksek tutarak tura gittim ve tur sonuna kadar moralimi yüksek tuttum arada sırada araçlara bağırdığım olmuştur
    ama aynı gün içinde sanki bu olay hiç olmamış gibi tura devam etmişimdir
    ne ile karşılaşacağımızı her tur başlangıcında bilemeyiz nötür olmak en iyisi trafik canavarlarına karşı nötür olmak gülüp geçmek de.........
    zor tabi bunu yapmak .....
     
    caner ünsal ve Niyazi ALTUN bunu beğendi.