deneylerim ve hatalarım

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
istanbulun hemen her yerine gittim sayılır en çok gittiğim güzergahlar
belgrad ,garipçe polinezköy,riva, poyraz en fazla diyebilirim rampaları boldur
anadolu feneri, rumeli feneri, adalar ,
şunu gördüm özellikle belgrad yolu üzerinde ve garipçe yolu üzerinde sahil yollarının dar olması nedeniyle çok dikkatli olunması gerektiğini gördüm
mavi otobüsleri kollamak lazım tek giderken arkayı görmek için muhakkak bir aynaya ihtiyaç var toplu şekilde giderken pek sorun olmaz kalabalık bisiklet grubu farkedilir ama tekken malum farkedilmeyebilinir
malum o rumelihisarı sahil yolu daracık orada sandviç olabilir insan
sarıyere kadar yer yer bu dar yollar kendini göstermekte çözüm denizi doldurmakta ama buda çevreye zarar yol kenarındaki evlerin istimlak edilip yola açılması bir çözüm olabilirde binaların sahipleri ne olacak
baştan yapılan hataları siz istesenizde sonradan toplamanız zor olur
plansız programsız alt yapısı ile istanbulun yolları ve trafiği ...
dağı deldiler tünel yaptılar ama daha hala sahil yollarına eğilmediler ki bu güzergahlar bisiklet yolu için ideal yollar adam gibi bisiklet yollarını gerek üsküdardan beykoza kadar ve gerekse beşiktaştan sarıyere kadar bakalım ne vakit göreceğiz
bisiklet yolları olmadığına göre burda bize düşen görevler var bir kere asla araçları sollamamak lazım karşıdan gelen araç ile toslama durumu
mavi otobüslere dikkat onlara dikkat otobüs duraklarına gelirken korna çalmayı unutuyorlar eğer tek gidiyorsanız ayna kullanın bisikletin önüne takın arka görüşünüz olsun böylelikle arkadan size doğru yanaşan mavi otobüsü görünce hızlanın eğer bir otobüs önünüzde durmuşsa yolcu indiriyorsa bekleyin derim o anda grup olarakta gitseniz tekde gitseniz araçı sollamanız doğru değil yada kontollü geçin...
beşiktaş sarıyer ve üsküdar beykoz arası yollarda trafik fazladır
trafikte bisiklet kullanmak dikkat istemekte
istanbulun her tarafı bisiklet ağları ile donanmadı bu yüzden bize düşen görevler var gerek ferdi sürüşlerimizde gerekse grup olarak
evet bazen kendimi eleştiririm ama kimsenin yapmasını istemem benim trafikte
ters istikamette tekken sürdüğüm doğrudur ama bu işi genelde ara sokaklarda yaparım tekken ne beykoza nede poyraza giderim ara sokaklar caddebostanın suadiyenin ara sokaklarından ters istikametten bağdata iner ve bağdatın geniş kaldırımlarında sağdan sürerim yayalar bana ters ters bakmamakta çünki çok ağır ve yayalara öncelikli davranırım aşağı sahil bisiklet yoluna indiğimde ise ne kadar acemi varsa ordadır bostancı -fenerbahçe yolu üzerinde gördüğüm manzaralar bisiklet yolundan yürüyen yayalar ve bisikleti ile yaya yolundan sürenler hepsi hatalı tabi eğer sağ yönde gidiş istikametinde fenerbahçeye doğru gidiyorsanız sağı korun gidiş istikametinde bisiklet yolunda soldan gidilmez karşıdan gelen bisikletin yolunu işgal ediyorsunuz demektir
önden bisiklet fren mesafesini iyi ayarlayın yan yan konuşa konuşa bisikletle bisiklet yolunda gidilmez karşıdan gelecek bisikletlinin yolunu işgal ediyorsunuz demektir ayrıca burda çocuklar bisiklet kullanmakta bu bisiklet yolunda sürat yapılmaz burası herkese açıktır köpeğini gezdirenler bazen farkında olmaz köpeğin bağlı olduğu kayışa takılıp düşebilirsiniz ayrıca ucurtmanın ipine takılabilirsiniz bisiklet yolunda mangal yapanlarda mevcuttur bu nedenle çoğu kez caddebostanın çimleri üzerinde otururum
bostancıdan tuzlaya kadar olan bisiklet yolunda malum mangalcılar tarafından işgal edilmektedir kış aylarında bir tane bulamazsınız mangalcı.......
bu bisiklet yollarının durumuda pek o kadar iyi sayılmaz özellikle bostancıda bisiklet yolu bitiyor ama tuzlaya kadar bisiklet yolu var bir 300-400 metre pedal basıp balıkçıları geçtikten sonra tekrar bisiklet yolu başlıyor kel alaka işte niye kesik kesik yaparlar bu bisiklet yollarını
baştan yapılan en büyük hata ise yaya yolu ile bisiklet yolunu yan yana yapmaları idi
bu nedenle bostancıdan tuzlaya kadar olan bisiklet yolunu hiç kullanmıyorum sabahın en erken saatinden yalovaya geçmek için eskihisara d-100 den devam ediyorum
istanbul dışı güzergahlar su düşen olsun erikli olsun eylül ekim kasım nisan mayıs aylarında güzel olmakta trafik yalovadan topçulara kadar dönüşte sizi yakalarsada yolun genişliği sizin için avantaj olmakta

şile yolu zorlu bir yol ve buraya son yaptığım turda bisikletim 10 kilo olmasına rağmen yokuş aşağı en son 27 viteste gitmeme rağmen performansımın daha üstünde olduğunu anladım açıkçası o kadar bastığım halde performans olarak bisiklet geride kaldı dahada basma kuvvetim var ama bisiklet gitmiyordu
bu da şu demek oraya bir adet pinarello paris lazım evet o vakit yokuş aşağı 80 leri bulabilirim
yalnız bu sürat beni tedirgin eder açıkçası şeytan diyor yap ama bir tarafımda diyorki ne acelen var gideceğin noktada seni bekleyenmi var ha daha önce varmışsın hada bir saat geç varmışsın ne farkeder ..........

ve kartepe .......
malum kartepe her bisikletçininm deneylemesi lazım olan 21 km lik zirveye tırmanış kartepe neden çekici çünki günü birliğe uygun olmakta bostancı kartepe bostancı 270 km bir günde 15-16 satte alınabilinir tabi şu an için benim kondüsyon nerde bunu anlamak için ekim ayından bir gün çalarak bu zorlu olayı gerçekleştireceğim 270 km bir günde bu gerçekte 270 km sayılmıyor çünki 21 km lik eğimi 9 olan rampaların kaç düz yola tekabül edeceğini hesaplamadım yuvarlak hesap 300 km diyorum bir günde ama oldukça zor
8.turda yaptığım hata....
gebzeye kadar trenle gittik iki kişi idik semir ve ben
maşukiyeye 3 saatte gittik 73 km yi üç saatte aldık yalnız benim bisiklet 11 kilo idi artı tekerler ise continental dişli tekerler asfaltı tutuyordu ve lastik patlaması oldu ve sıcak olan vücut soğudu vücudumun soğumaması için bacak eklem yerlerini çalıştırmalıydım bunu yapmadım ve lastiğin değiştirilmesi bir saati aldı bunun nedeni pompanın azizliği ve sonundada maşukiyeden rampalara kendimizi çaldık ısı 40 derece olunca ben dizden kurşunu yedim ve sağ dize kramp girdi ve yürüme modunda rampaları alarak anca 14 km çıktıktan sonra kuzu yaylasına vardım evet bu benim hatam idi

kendi organizasyonlarımda bazı pedalşörler arasında farklı performansa sahip olanlar var idi bu dostları nasıl bir arada tutacaktım mesele bu idi
nitekim topik açarken rampa bitiminde arkada kalan dostlar beklenecek dedim
yada bu tur düşük performanslılara göre olacaktır dedim bazen de yüksek tempo diye topik açtım ama pek gelen olmadı en çok 3 kişi geldi
en güzeli herkesi memnun etmek olduğuna inandım çünki bu forumda çok arkadaş çalışmakta ve hafta sonu onların bir yerlere giderek stres atmaları en doğal hakları ......
 
Scudo

Niyazi ALTUN

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Mesaj
641
Tepki
435
Bisiklet
Trek
emeğine yüreğine sağlık Kudret abicim istanbul'da bisiklet kullanan tüm arkadaşlar titizlikle hazırladığın bu deneyimlere dayalı tecrübe kokan bu yazıyı okuyup kişisel öz değerğerlendirme yaparak daha dikkatli olurlar.

Teşekkürler..
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
evet öncelikle şunuda hatırlatayım tura çıkmadan önce muhakkak iç lastiği yanıma aldığım olmuştur bir iki kere almadığımı hatırlarım ama yanıma iç lastiğii alınca insan rahatlıyor nasılsa yanımda iç lastik var diye tabiki kask kullanıyorum yalnız bu yaz aylarında mayıs olsun haziran temmuz ve ağustos ve hatta eylülde zor olmakta benim için....
kafaya bandana üstüne kask takınca acaip kafam terliyor ve müthiş rahatsız oluyorum herkesin metabolizması farklıdır bu durum bende konsantrasyon eksikliğine sebebiyet vermekte
kışın kar maskesi üzerine kask takarım tabi ve tabiki eldiven
yazın eldiven takarım gerçekten en fazla terleyen yerlerim kafa ve avuç içi olmakta hemen hemen her pazar 5 yıldır kesintisiz turlarda var oldum
nemi kazandım sağlığımı sigara ve içki kullanmıyan biri olarak bunun faydasını
rampalarda gördüm
her pazar turuna başlamadan önce moralimi yüksek tutarak tura gittim ve tur sonuna kadar moralimi yüksek tuttum arada sırada araçlara bağırdığım olmuştur
ama aynı gün içinde sanki bu olay hiç olmamış gibi tura devam etmişimdir
ne ile karşılaşacağımızı her tur başlangıcında bilemeyiz nötür olmak en iyisi trafik canavarlarına karşı nötür olmak gülüp geçmek de.........
zor tabi bunu yapmak .....