Arkadaşlar yalnış anlaşılmalar oluyor galiba..Kasetler çelik olur. Sadece modele göre kaplaması değişir. Kromajlı gibi görünenler daha uzun ömürlü olur o kadar..
Aluminyum kaset ben duymadım. (Duyan varsa söylesin)Yapılmışsa da "deneysel" olmuştur. O kadar küçük çaplardaki hiç bir alu(alüminyum) alaşım dişli o kuvvetlere dayanamaz.. Dayanır da ancak 100 km.. Sonra atıp yenisini almanız gerekir..
Kasetlerdeki tek istisna XTR dır.Bunun üstten son 4 dişlisi titanyumdur. Diğerleri çeliktir ama titanium/Nikel-fosfor kaplama vardır..(Zaten bunların rengi de ti (titanyum) rengidir.Tümü neden titanyum değil? Çünkü titanium süper sağlam bir metal olmasına rağmen aşınmaya dayanıklı değildir.. Küçük çaplı dişlilere binen yük çok fazla olduğu için çabuk aşınırlar zaten.. Günümüzde bunun için çelikten daha iyi bir çözüm yoktur..(Küçük dişliler için)
Ayna dişli konusuna gelince.. Aynı ayna dişli sette bazı "yapraklar" alu, bazıları çelik olabilir. En büyük (yükü en çok dağıtan ) yaprak alu olabilir. Diğerleri de demir. (benim tercihim budur)Ama Deore ve Deore LX ayna dişlilerin büyük ve ortaları alüminyumdur.. (küçük çelik) XT ve üstü ise tümü alu'dur. Bu bir tercih sorunudur. Hafif olsun sık sık zincir, arada bir de ayna dişli değiştiririm diyorsanız bilemem..
Bu yüzden tek yaprak değiştirme geleneğini yıllar önce ortaya çıkardık ve dışarıdan tek yaprak getirtir olduk..Böylece 20-25-50 dolar (modele göre)verince 100-250 dolarlık ayna dişliniz yeniden doğmuş gibi olur.
Her seferinde tek bir orta yaprak yüzünden atılan canım dişlilere kahrolur dururum.. Basit bir önlemle (tek dişli getirterek) hem kendi bütçemize, hem de ülke bütçesine destek olmuş oluruz.. Bu yüzden son Shimano toplantısında diğer Shimano servisi arkadaşlara da tek dişli sipariş etmelerini önerdim. Yakında bol bol tek dişliler gelir umarım..Komple dişli daha az satılır olabilir ama...neyse işte...
Selamlar..