Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Decathlon bisiklet bakımı

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Burak Kuruoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Burak Kuruoğlu

    Burak Kuruoğlu Climbing Specialist

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Beylikdüzü, İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar dün akşam Decathlon'a gittim. Decathlon'da bisikleti aldıktan 6 ay sonra ücretsiz bakım hizmeti varmış ve benim de bisikletler ile ilgili görevliyle aramda şu diyalog geçti:

    Ben: 6 aylık bisiklet bakımı neleri kapsıyo ve ücretsiz mi?
    Görevli: Jant akorundan zincir bakımına her şeyi kapsıyo ve ücretsiz.
    Ben: Anladım. Ben 7 ay önce Triban 500 almıştım ona da bakım yaptırabilirim değil mi?
    Görevli: Hayır 7 ay olduysa olmaz 6 ay olcak.

    İşte burda benle dalga mı geçti yoksa ciddi miydi onu anlayamadım. 19 yaşındayım ve yaşıma göre biraz küçük gösteriyorum o yüzden başından beni savmak için böyle söylediği aklımdan geçti. O anda adam öyle diyince bişey demedim sonradan kafama dank etti. O yüzden size sormak istiyorum Decathlon'dan bisiklet alan varsa gerçekten bu bilgi doğru mu yoksa 6 aydan sonra 7. veya 8-9. aydan sonra da bakım yaptırma şansımız var mı bunu merak ettim iyi akşamlar
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  2. Ruhpastası

    Ruhpastası iyisin tabi

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    2 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    166
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Şafak Çalışkan
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    6. aydan sonra 40 50 lira kadar bakım parası alıyorlar. ücretsiz bakımlar ilk 6 ay içinde alınan bisikletlerde geçerli
     
  3. Alfa_cube

    Alfa_cube Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    31 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    477
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ilk 6 ay icinde bakım ücretsiz veriyorlar
     
  4. Burak Kuruoğlu

    Burak Kuruoğlu Climbing Specialist

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Beylikdüzü, İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    İlk 6 ay içindeki bakım ücretsizse bisiklet 2 aylıkken jant akoru için gittiğimde neden benden 20 tl aldılar
     
  5. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bahsis kutusu falan mı var farklı fiyat tarifesi saçma yani:)
     
  6. Ruhpastası

    Ruhpastası iyisin tabi

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    2 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    166
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Şafak Çalışkan
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    farklı bir bakım anlayışları var, jant akoru bakıma girmiyor demekki
    mesela ömür boyu garanti bisikletin tüm parçalarını kapsamıyor. fren telin koptuysa parasıyla tamir ettiriyosun
     
  7. Batu Gürcan

    Batu Gürcan Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Hocam eğer ilk 6 aylık bakım kapsamında ücretsiz yaptırmak istiyorum demediyseniz, ondan dolayı ücret almış olabilirler.
     
    Alfa_cube ve Burak Kuruoğlu bunu beğendi.
  8. Burak Kuruoğlu

    Burak Kuruoğlu Climbing Specialist

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Beylikdüzü, İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Jant akoru için gittiğimde ücretsiz bakım demedim keşke haberim olsaydı derdim ama ordaki görevli de beni bilgilendirmeliydi, işte amaç hep para kazanmak ama para kazanmak için bunu yaptıklarında bir müşteriyi kaybetmekle karşı karşıya kaldıklarının da farkında değiller maalesef
     
    Batu Gürcan bunu beğendi.
  9. Ogulcandaan

    Ogulcandaan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    @Burak Kuruoğlu Aslında maksat para kazanmak değil. Jant akordu aldığınızda mı bozuktu yoksa aldıktan sonra mı bozuldu? Aldığınızda öyle olduğunu söyleseydiniz para almazlardı. Onun haricinde de 6 ay içinde bir kere ücretsiz bakım hakkınız var.
     
  10. amoush00

    amoush00 Çiğdemli2tekerleri kurduk balgat çiğdem odtü

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    12 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    849
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Emrah Çetintaş
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Bence bu da oradaki insanın işini ne kadar ciddi yaptığı ile ilgili.. Ben Ankara'da genelde Kentpark AVM deki Decathlon'a giderim. Orası Ankara'da tek Decathlon'ken bir arkadaş vardı bisiklet bölümünden sorumlu. Kendisi de aktif biniciydi. Ankara'nın gözde bisiklet mekanı Eymir Gölünde de karşılaşırdım. Bana bisikleti de o satmıştı. Benim ne zaman bisikletle ilgili sorunum olsa sağolsun ilgilendi ve minimum masrafla atlatmamı sağladı.Hatta bir keresinde benim hatam yüzünden olan bir arızayı para almadan tamir etti. Ben de ilk bakıma para verdiğimi hatırlamıyorum ama ne zaman sonra götürdüğüme dair net bir fikrim yok. Zira bisikletim 3. senesine giriyor. Bir süre sonra Ankara'ya 2. hatta şimdi 3. Decathlon açıldı. Bu bahsettiğim eleman bu süre zarfında mağazada daha kıdemli bir pozisyona geldi sanırım yeni açılan bir Decathlon'da müdür gibi birşey yaptılar elemanı. Ondan sonra bisikletimi götürdüğümde hep sizin karşılaştığınız gibi muamele gördüm. Baştan savdılar vay şöyle vay böyle. Yada şişirme ilgilendiler.Sonunda bisikletin belli başlı arızalarını kendim yapmayı öğrendim ve iyi bir usta buldum ileri derece arızalar için. Demem o ki, işini iyi yapan birine denk gelmeniz daha önemli. Yapıyor bir kıyak. Ama bisikletimde daha garantilik bir durum oluşturacak bir arıza yaşamadım. Bunun dışında Decathlon diğer ürünlerinde garanti yönünden bir sıkıntı yaşatmadı şimdiye kadar. Bir kaç ürün arızalı çıktı yada garanti süresi dolmadan bozuldu. Hemen değiştirdiler yada iadesini aldılar. İşte genel muallak bir durumdur. Küçük esnaf pek ilgilenmez, mali yön ağır basar. Böyle büyük kurumsal firmalarda da keskin kurallar vardır. Nuh derler peygamber demezler genelde. Karşınıdaki insan ile nasıl diyalog kurduğunuzda önemli. Bazen tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır, bazen de haklı olduğunuza inanıyorsanız terbiye sınırlarını aşmadan savunmanız lazım kendinizi. Hatta yasal olarak hakkınızı da arayın. Türkiye'de dengeler müşteriden yana çalışmıyor çoğu zaman.
     
    Burakcycle ve Hamit.Ç bunu beğendi.
  11. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Senin demiş olman yada dememiş olman fark etmez. Senin bisiklet kayıtlarda var ve haksız olarak aldıkları 20 tl geri al.
    Bunun için müşteri hizmetlerini ara,,,konuyla ilgilenilmesini rica et.
    Facebook sayfalarında hem açıktan, hem de özelden yaz. Hakkını iste bu olumsuz ve haksız durumul derhal düzeltilmesini talep et.
    Bir kaç gün içinde giderilmezse ben senin özeline bölge müdürünün mail adresini veririm. Kesin bu hatayı düzeltirler.


     
    Burak Kuruoğlu ve hogutmen bunu beğendi.
  12. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.324
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bisikletin plakası, şasi numarası falan mı var? Gelenin bisikletinin ne zaman alındığını nereden bilecek, kimse söylemezse? Normal şartlarda elinde faturayla gelip "al arkadaşım, ben 6 ay önce aldım, bakımını yaptırmak istiyorum" denmediği sürece, bisikleti alırlar, ücreti mukabili bakımını yaparlar. Aksi takdirde, nereden bilenecek o bisiklet, alınan bisiklet mi; 6 ay geçti mi geçmedi mi?

    Ha, burada Decathlon'un hatası satışta bunun söylenmemiş olması olabilir belki. Bence oradan girin siz, bakın bunu satarken söylemediğiniz için geçen 20 tl verdim jant ayarı için, şimdi de 1 ay yüzünden bana tatava yapmayın, ücretsiz bakımını yapın diye.

    Hiç bir bisiklet firması tüm bisiklete ömür boyu garanti vermez. Ömür boyu garanti, sadece kadro için geçerlidir, üzerindeki diğer komponentlerin garantisi, o komponentin üreticisi firma tarafından verilen garantidir. Ancak, kullanıcı hatası bir problem dışında, size bisiklet satışını yapan yer o komponent için de garanti sürecini (türkiye kanunlarında mecburi 2 yıldır) işletmeli, tamir parası alamaz normalde.
     
  13. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Decathlon un en büyük hatası kitapçık vermemeleri ve Fatura ile gelinmesi ama ben hem faturam yoktu, hemde decathlon kart kullanmadığım halde 2 sene sonunda ürün değişim akabinde para iadesini aldım ve bunu yaparken tek olay bisikletin aldındaki seri nosudur.
    Ben o noyu saklamak mecburiyetim yok ama Decathlon yasal olarak o bilgileri 10 yıl saklamak zorunda.
    Ürün servise gittiğinde ilk bakacakları seri numarasıdır. Bunun takibini yapmak decathlonun mecburiyetidir.
    Ben bunları Fransa genel merkezlerine kadar yazdım ve proglemi çözmeselerdi ısrarla yazmaya devam edecektim.

    Kadro hömür boyu derken hizmet ömrüdür baz alınan ve Tüketici kanunlarında özellikle zikredilmiştir.
    Ürünün üzerindeki kompanetler üreticisi değil, ithalatçısı, imalatçısı,satıcısı ve kredi ile alındıysa finansörü garantördür. Müşteri dilediğinden bu garanti için hizmet seçebilir.
    Yani bTwin bisikletteki sran yada shimano zincirin garansis, decathlon yada satın alınan firmadır. Ben sattım ne halin var dönemi çok eskilerde kaldı.

    En son istanbulbilişimden sony telefon aldım bir gün sonra olumsuz bi durumla karşılaştım. İstanbulbilişim yerine işi ızlandırmak ve derhal para iademi almak için soyn euroasia ile iletişime geçtim ama müşteriye hizmetsizlik ile muhatap oldum, derhal genel merkezlerine Ümraniyeye gittim ama sony binasında bit tek allahın kulu ile temasa geçemedim kale ile karşılaştım ve bu sefer döndüm İstanbulbilişime ve 1 günde para iademi aldım.
    Bu arada 2 gün telefonu kullandık.
    Kvk ya gittim, ücret iadesi değil ancak değişim yaparız dediler ama ne dedikleri benim için hiç önemli değil, Asıl ben ne diyorum onu dinliyecekler ve dinledilerde.
    Şimdi ise sony devamlı mailler atıyor ama ben işi 48 saat çözdüm ve nakit olarak ödediğim ücreti geri aldım.

    Hak istenmez,ALINIR.

    @amoush00 Sizin durum birebir ilişkilerin güzelliğinden
     
  14. drumbanger

    drumbanger Kıdemli Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    261
    Beğeniler:
    581
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ata
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    @Asusmune Size 2 sene sonunda iade ya da değişim yapıldıysa tahminen tek sebebi üzülerek söylüyorum ama bu çirkef tavrınızdır. Decathlon'a 5000 TL'lik iade vermek koymaz ama çalışanlarını durmadan rahatsız eden bir müşteri olduğunda firma gerekeni yapar.

    6 ayda ücretsiz bakım bir kere, daha fazla masrafı olabilecek bir bakıma kullanabileceğinizi düşünmüş olabilirler. İletişimde bir eksiklik olmuş, bunu güzel bir şekilde dile getirirseniz mağduriyetiniz varsa anında giderilir. Hakkınızı aramak adı altında karşınızdakine çıkışırsanız asla işiniz o an hallolmaz. Anca merkezle bir sürü telefon görüşmesi sonucu işini yapması için bir mail gelen ve işini de gönlü olmadan yani tahminen yarım yamalak yapacak bir personelin eline bakarsınız.
     
    EnginCan bunu beğendi.
  15. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Çirkef kelimesi üzerime almıyorum ve olayın çirkeflik olmadığını buradan yazıyorum ama asıl üzüntü duyulması gereken özellikle Decathlon ( Marmaraforum) idaresindeki çalışanlardan bazılarının müşteriyi keriz yerine koymalarıdır. Ben o keriz yerine koymaya çalışanlara tamda hak ettikleri muameleyle karşılık verdim.

    Keriz yerine koyulma derken Siz nasıl anlarsanız anlayın benim için bana yaşatılanları baz alırım ve misliyle sorar ve karşılığını lafla değil fiiliyatla veririm.

    Size sorarım. 10 günlük bisiklet vites için ince ayarı için eline alan kişi vites ayarlarının işine etmesi karşılığında ben Decathlon ile bisiklet konusunda tüm ilişkimi kesme isteğimmidir çirkeflik. peki 3 yıl 16 yıl yada 1.5 yıl kullandığım ürünler hakkında bir kez bile müşteri hizmetlerini aramadığım firmalar %90 iken belli başlı bir kaç firma neden sürekli arıza üretir ve müşteriyi suçlar.

    Çok kısa ca şunu yazayım. Özellikle Marmaraforum Decathlon için yazıyorum.
    Benim nakit ücret ile aldığım ürüne orada yetkisiz biri viteslerini sözde ayar yaparak rezil etmesi sizce normal mi.
    Bu vites ayarları bozulmasının tek sebebi kaldırımdan inerken atlamadan inmek diyen orada çalışan personelmi doğru söylüyor.
    V-fren arka frende sıkıntı yokken 2 hafta boyunca ön frenden ses gelmesini kesemedik ve yine aynı çalışan ve isimlerini açıktan yazmıyayım m.yardımcı biri bunun normal olduğunu söylemesi üzerine işlemleri nakit iadeye kadar götürmem sebeptir. Asıl çirkeflik müşteriyi aldatandır. Bu tarz insanlar kurumsal firmaları asla temsil etmezler ve ben hala aynı mağazadan sürekli satın almada bulunurum bir zamanlarda kamışlarımı, makinalarımı sürekli buradan alırdım ve alıyorumda ama bisiklet bölümü bence facia bunu bölge müdürüyle de konuştum ve işin boyutlarını ceo ile görüşmeye kadar da götürecektim. Siz hak aramayı çirkeflik olarak resm etmeniz sizinle alakalı. Bir gün her hangi bir yerde keriz yerine konulmaya çalışıldığınızda bu yazı aklınıza gelsin.

    Tekrar yazıyorum Decathlon ürünleri orta segmentte çok iyi, bisikletleride geçen yıla kadar F/P iyiydi ama hizmet sıfır. ve ben çok iyi biliyorum ki hiç bir ürün o paraları sırf ürün için almaz, gelecekteki tüm olumsuzlukları karşılamak ve hizmetin karşılığıdır verilen paralar. Bende sadece hizmet istedim. Siz istemiyebilirsin. Saygı duyarım.

     
  16. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Madem Decathlon denildi buraya yazmak farz oldu.

    5 yıl önce bizim çocuğa 5.0 aldık hemde salkano excel den pahalıydı, neyse.

    5 ay sonra arka göbek dağıldı
    Çocuk 11 yaşında
    Kilolu değil
    ve
    Bayrampaşa Decathlon bunun kullanıcı hatası olduğunu söyledi.:):):) ( sadece gülüyorum )
    Bende haklı olduğunu ama bunu bana kanıtlamasını rica ettim:) ( alışmışlar kullanıcı hatası )
    Bende kibarca müdürü derhal çağır dedim.
    Müdür geldi
    Konuştuk:) arka jant değişti. :)

    Şimdi yazarken gülüyorum ama orada gülmedim, aynen bürokrasi gibiydim :) Yeri geldiğinde davudi sessimle yüksek oktavda konuşmayıda çok severim, hemen işi hallederler.
     
    Zuzunay bunu beğendi.
  17. Ruhpastası

    Ruhpastası iyisin tabi

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    2 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    166
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Şafak Çalışkan
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    bakım saat dakika sürüyor bilen var mı?
     
  18. Kaan.Özçelik

    Kaan.Özçelik Forum Demirbaşı

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    5 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    1.039
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Yeni konu açmak istemediğim için bir mini hort...

    Yaz başında aldığım Triban 520'de hiçbir sorun olmamasına rağmen şu meşhur Decathlon bakımına götürmek için bugün aradım. "Hangi gün getireyim?" diye sordum, "Getirip bırakmanız gerekiyor" diye cevap aldım. Açıkçası sadece ücretsiz bakım var diye bisikletimi orada bırakmak istemiyorum. Zaten sorunu olmayan bisiklete bir kısmı stajyer olan personel ne bakımı yapacak ki?

    Yine de karar veremediğim için sormak gereği duyuyorum: Sizce bu bakıma gitmeli miyim?

    Yoksa zaten kendileriyle çalışmaktan memnun olduğum bisikletsepeti.com'a mı uğrasam iyice sezon sonu?

    Üçüncü yol da kendim yapmam ama benden daha deneyimli birinin tüm yaz binilmiş bisikletime bir göz atması fikri hiç de kötü değil doğrusu :)
     
  19. reed

    reed Yeni Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    11 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Muhtemelen atolye kalabalik oldugundan ve bisikletten anlayan kisi azligindan boyle bir yontem uyguluyorlar. Yeni aldigim ultra 700'un kurulumunu yapan eleman işten neredeyse hic anlamiyordu. Baska bir problem oolunca usta birisinin bakmasi gerekti ki o kisi de tatildeymis. Gelince bakacak problemin ne olduguna.
    Sonuc olarak decathlonla cok bir deneyimim omasa da benim gordugum isten anlayan sayisi az.
     
  20. epsilon91

    epsilon91 Kıdemli Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    20 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    229
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    KOCAELİ
    Seviye:
    @Kaan.Özçelik Ben de geçenlerde gittim bisikleti bırakmanız gerekiyo dedi bir haftayı bulur dedi ama bence bi haftayı da geçer. Kendi bakımlarımı kendim yapıyorum yaptırmasam garanti dışı kalır mı diye sordum öyle birşey yok dedi.