Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dahon Vitesse D8

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında Metehan D. tarafından paylaşıldı.

  1. Metehan D.

    Metehan D. Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Mart ayında aldığım (sanırım Türkiye'ye gelen ilk parti) vitesse D8'ime sizlerinde bilgi sahibi olmanız açısından böyle bir konu açayım dedim.
    Bisikletimi 2 aydır keyifle kullanıyorum şimdiye kadar ufak tefek vites ayarlamalarımdan başka sorun yaşamadım, lastik patlatmadım :)
    Daha sonra gelen Dahon D8'lerde prime adlı bir model gelmiş onun benimkinden farkı bagajının ve sele borusunda pompasının olmaması. Başka hiçbir farkı yoktu incelediğim kadarıyla.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Selcuk Demiray

    Selcuk Demiray Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Istanbul-Çengelköy
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bu model bu sene çok sattı, bende de var. Bostancı sahil yoluna ne zaman insem bir kardeşini görüyorum. Bu arada ben iç lastik patlattım, ama elimde kaldığı için patladı. Havası az gibi geldi, seledeki pompa ile uğraşmayayım dedim, çantamda kısa bir pompa vardı, sübapa taktım, biraz zor takıldı nedense, sonra bastım havayı, ha bu kadar yeter dedim, çektim gelmez, çektim gelmez, sıkıştı sübapa. Sonra yapacak birşey yok, çekiştirip dururken sübapın yanından yarıldı iç lastik. Katlanırın güzelliği burda ortaya çıktı, bir taksi çevirip aracımın yanına kadar kolayca gittim. Bu arada siz seleyi değiştirmişsiniz galiba, daha mı rahat bu sele? Ne marka modeldir?
     
    Kürşatt, Berk Akgun ve Metehan D. bunu beğendi.
  3. Metehan D.

    Metehan D. Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Talihsiz bir olay yaşamışsınız şimdiye kadar hiç başıma gelmedi. Katlanırın avantajıyla kurtarmışsınız ama her zaman taksi çevirebileceğiniz noktada olmayabilirsiniz o yüzden yedek iç lastik taşımalısınız bence :)
    Orijinal selesini değiştirdim üstündeki sele çok rahatsız geldi bana. Şuan üzerindeki beyaz sele jelli bir model sportourer garda. Gayet memnunum.
     
    Berk Akgun bunu beğendi.
  4. Gürkan Ç.

    Gürkan Ç. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    639
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende çok görür oldum katlanır modelleri. Dahon da bu işin öncü markası oldu zaten. İyi pedallamalar.
     
    Metehan D. bunu beğendi.
  5. Kürşat Altunay

    Kürşat Altunay Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bende de Prime var.

    Bu DAHON'un site kaydı için gerekli kod bisikletin neresinde yahu? Ya da garanti belgesinde falan da ben mi yanlış anladım??

    Bisikleti alalı daha 12 gün oldu ama maşadan çıt çıt ses gelmeye başladı. Sürerken hafif ileri itiyorum doğal olarak, o sırada oluyor ses. Bir de dünkü yağmurda açıkta kaldı, ondan olmuş olabilir mi?

    Bir de asıl problem gidon-teker dengesinin olmayışı. Katlayınca açılan yuvayı 2 defa sıkıştırdım aldığım yerde, ama yine keskin ya da ani bir manevrada hemen kayıyor. 2-3 derece sağa ya da sola bakıyor gidon tekerleğe göre. Aslında bir eksik ya da kusur değil ama bisikleti inceleyen/fiyatını soran olunca, gidonun o yamukluğu mahçup ediyor doğrusu
     
    Berk Akgun ve Metehan D. bunu beğendi.
  6. hardal

    hardal Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    102
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Çıt çıt sesi benden de geliyor. Beşiktaşdaki bike and outdoor'a götürdüm onlarda yapmamış sağolsunlar.
     
    Berk Akgun ve Metehan D. bunu beğendi.
  7. Metehan D.

    Metehan D. Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    çıt çıt sesleri gelen bölgelere ince bir yağ çekmekte fayda var ben öyle çözdüm

    Selenin kadroya giren kısmında yan tarafta parlak bir etiket var orayı kazıyın orada yazıyor
     
  8. Samet K.

    Samet K. Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Cok hos duruyor iyi pedallamalar. Kazasiz belasiz olur inşallah.
     
    Metehan D. bunu beğendi.
  9. Serdar Kaptı

    Serdar Kaptı Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    173
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bu kayıt önemli bir şey mi peki?


    Selenin kadroya giren kısmında yan tarafta parlak bir etiket var orayı kazıyın orada yazıyor[/QUOTE]
     
  10. Oğuz Taş

    Oğuz Taş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2010
    Mesajlar:
    342
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    O sorunu ilk kullandığımda bende çok yaşadım. Ama bence sandığınız gibi sorun katlayınca açılan yuvada değil. Gidon yüksekliğinin ayarlandığı yerde. Gidon yükseklik kilidini açın, gidonun az da olsa sağa sola oynadığını göreceksiniz. Bu ayarı yapmanıza rağmen manevralarda ayarı kayıyorsa, kilidi açıp ayarı yaptıktan sonra kilit açıkken vidasını biraz daha sıkın. Bu sefer daha sağlam olacaktır.

    Bu arada o 2-3 derecelik kayma da üreticiler tarafından bilinçli yapılan bir durum bence. Çünkü katladığımız zaman gidon veya fren telleri bisikletin tam kapanmasını engelleyebiliyor. Gidon yükseklik ayarını yaptığımız kilidi açarak, gidonu hafif sağa sola oynatıp bu durumu düzeltme şansı oluyor böylece.
     
    Berk Akgun bunu beğendi.
  11. Faruk K.

    Faruk K. Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Ben de kısa bir süre önce prime modelini aldım. İnanır mısınız dağ bisikletine binmez oldum. Her gün ufak da olsa binmeye çalışıyorum.

    Gidonun açısı problemine gelince, gidon yükseklik ayarını yaptıktan sonra mandalı hafifçe açar gibi yapınca sağa sola düzeltme yapabiliyorsunuz. Bu ayarı yaptıktan sonra mandalı tekrar kapatıp biraz vidayı sıkarsanız ayarı bırakmaması gerekiyor.

    Bir de bu bisikletin kullanıcılarını bir arada bulmuşken bir soru da ben sorayım, bisiklet katlıyken selesinden (veya kadro katlanma noktasının oradan) tutup yürütebiliyor musunuz? Benim arka fren sıkılı kaldığı için olmuyordu başta, şimdi biraz biraz açıldı, ama halen akıcı değil. Sizin bisikletlerinizde durum nedir?
     
    Berk Akgun ve Metehan D. bunu beğendi.
  12. muratcirit

    muratcirit Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    ank
    Seviye:
    bayadır araştırıyorum. dahon vitesse d8 modelinde boy problemi yaşar mıyım, 1.88 boy 90 kilo birde bu bisikleti ankarada nerde bulabilirim, yiba çarşısına gittim bianchi, salcano, ümit modeli var bi de çok övüyolar satıcıya dahon varmı dedim o da nesi derler. bianchi 1 numero diyen adamlar var ankarada taksitli fiyatlarda almak istiyorum.
     
  13. kana

    kana Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Katlı halde yürütülmüyor. Yani kör topal yürütürsünüz ama uzun süreli çok zor. Gidecek mesafeniz kısaysa katlı hale yürütmek yerine katlamadan yürütmek en mantıklısı.
    Muhtemelen diğer katlanır modeller için de durum aynı. Katlayıp sürme bu modeller için şu an fantezi gibi.



     
    Berk Akgun bunu beğendi.
  14. Murat Semiz

    Murat Semiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2014
    Mesajlar:
    332
    Beğeniler:
    624
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Geçen gün Mecidiyeköy'de Dahon (tam modelini çıkaramayacağım, karşı caddede idi) kullanan, üzerinde iş elbisesi - hafif spor tarz ama takım - olan bir genç hanım gördüm. Dahon'u ve portbagajdaki evrak çantası ile iş görüşmesine veya ofisine gider bir havası vardı. Bu satırları okuyorsa kendisine saygılarımı sunarım. Kendimi çok kısa bir an için de olsa Hollanda'da zannettim.
     
    Berk Akgun, Burcuu ve Metehan D. bunu beğendi.
  15. Kürşat Altunay

    Kürşat Altunay Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    çıt çıt sesi yapan yeri tespit etsem hemen yağlayacağım ama :)

    Hocam ben alalı 15 gün oldu, geçen gün tartıldım 110 kiloyum. 15 günde verdiysem gerisini sen hesap et. Boy olarak da 1.92'yim. DAHON'un güvenlik sınırları 105'e 1.90. Senin ebatlar için herhangi bir sıkıntı yok, hiçbir katlanabilir için yok. Ben sağlamlığa önem vermek zorunda olduğum için DAHON aldım yoksa kullanılabilirlik açısından daha farklı bir marka alabilirdim. Aşağıya bak anlayacaksın ne demek istediğimi:) Bisikletten beklentin nedir bir de nasıl kullacaksın, onları söyle ki yardımcı olmaya çalışalım.

    Frenin sıkılı olduğu durumları 1-2 kere yaşadım, çözüp baştan toplayınca sorun çözüldü. Muhtemelen frenlerin kablolarındaki katlanma bollukları, katlanırken yanlış yere verilmiştir. Yani papuçların o tarafa doğru bollukların verilmesi gerekli sanırım, tekrar deneyin olmazsa başka bir çözüm bulmaya çalışalım. Bir de katlarken gidon boyunu indirmeyin o da o bolluktan yiyor.

    Katlayıp yürütmek sanırım DAHON için pek mümkün değil. DAHON'un hedefi katlayıp taşımak üzerine kurulmuş. Zaten taşıma çantası da üretmelerinden bunu anlayabiliriz. Ayrıca taşırken de o sağlamlık hissediliyor.Tam katlama yapıldığında iki teker birbirine geçse dahi paralel olmuyor bu da sürmek için zorluk çıkarıyor. Yarım katlama (gidonu kırmadan sadece ortadan katlayıp 2 tekeri birleştirme) yapıldığında da bu sefer gidonun geçebileceği kapı aralıkları pek mümkün değil o da zorluk çıkarıyor.

    Tam katlamada sürmek için sele borusunu uzun tutmak gerekli. Katlı sürerken, ön teker merkeze doğru 2-3 derece açılı olması ve selenin arka tekerle aynı doğrultuda olması bisikleti sağa doğru çekiyor. Ben tam katlamayı metro-otobus kullanırken yapıyorum. Otobüste taşımak sıkıntı değil ama metroda uzun koridorlar sıkıntı oluyor bir süre sonra. her ne kadar hafif de olsa 10 kilonun üzerinde olması sürmeyi kaçınılmaz kılıyor. İşte bu durumlarda, koridorun sonundaki yürüyen merdivenlerde bisikleti yere koymak için sele borusunu geri indirmek gerekli. Aksi halde, bisiklet, aynakolun üzerinde duruyor. Yani bisikletin dengede durması için yere temas eden 3 nokta ile bir düzlem oluşturması gerekli. Bunlar, tekerler birer nokta olunca 3. nokta sele borusu iken aynakol oluyor. Giant'ın espressway modelinde bu sorunu (videolardan gördüğüm kadarıyla) çözmüşler. Bence DAHON da bunun için bir çözüm üretmeli.

    Bir de başka bir kusur, iki tekeri tutan geçmeli plastik, bisikleti açmaya çalışırken epey kuvvet istiyor. Onu da BTwin Tilt'in sele altı mandalı gibi bir mandalla çözmeleri gerekli. Bisikleti açarken dağılacak diye korkuyorum, o derece kuvvet istiyor :)
     
  16. Faruk K.

    Faruk K. Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2013
    Mesajlar:
    77
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ankara'da Doğa bisiklette ve Performans Bisiklette Dahon satılıyor.

     
  17. naklov

    naklov Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2014
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    12
    Seviye:
    Merhaba bende yaklaşık 4 hafta önce Dahon vybe aldım evim maltepe zümrütevlere maltepe metroya kadar yaklaşık 2 km kadar bisikleti sürüyorum sonra metroya inene kadar katlandıktan sonra selesini uzatarak gayet rahat el arabası gibi ileri doğru sürüyorum hiç problem yaşamadım hatta ünalandan metrobuse binene kadar oldukça uzun bir mesafedir 3 haftadır sürüyorum devam edeceğim sürmeye :) bende hiç bir sıkıntı yaratmadı.

    Merhaba bende yaklaşık 4 hafta önce Dahon vybe aldım evim maltepe zümrütevlere maltepe metroya kadar yaklaşık 2 km kadar bisikleti sürüyorum sonra metroya inene kadar katlandıktan sonra selesini uzatarak gayet rahat el arabası gibi ileri doğru sürüyorum hiç problem yaşamadım hatta ünalandan metrobuse binene kadar oldukça uzun bir mesafedir 3 haftadır sürüyorum devam edeceğim sürmeye bende hiç bir sıkıntı yaratmadı
     
  18. muratcirit

    muratcirit Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    ank
    Seviye:
    Kesinlikle Dahon almayı düşünüyorum. bazı sitelere girdim dahonun stoklarda kalmadığını biliyorum. Bisiklet almamda amaç gezmek uzun uzun yol boyu değil belkide uzun bir yol boyu ama fiziksel aktivite olsun diye. yokuşları olan bi yerde oturuyorum, arabayla çoğumuz bi yerlere gider etrafı gezmeyiz bisikletle ufak turlar yapmayı düşünüyorum. bisikleti kanlı canlı görmek istiyorum bu yüzden performans veya doğa bisiklete gidip yerinde bi seçimle almayı düşünüyorum. ebaydan amazondan dhgate gibi sitelerden alışverişim oldu ama ortalama 15 kilo bişey almadım daha önce yurtdışından alacağımız bisikletle buradan alacağımız dahon maliyetleri hemen hemen aynı gibi. Dahonun modellerini inceledim mümkün olursa bunun içinde yerinde görmek istiyorum bu haftasonu bütçemi zorlayarak keyifli bir dahon macerası benim için de başlayacak.:)
     
  19. Metehan D.

    Metehan D. Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    115
    Beğeniler:
    92
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çok doğru bir karar vermişsiniz. Yokuşlarda göründüğü kadar da yormuyorlar aklınızda bulunsun. şimdiden keyifle kullanmanızı dilerim :)

    açıkçası bir fikrim yok ben de girip kayıt yaptırmadım

    Benim de boyum 185 kilom 77. Sele uzunluğu sele borusundaki 7 numarada kullanıyorum. Yani daha epey daha uzatılabiliyor. Kilonuz da dahon'un izin verdiği kilonun (max 105kg) altında. Bu yüzden bir sorun yaşayacağınız zannetmiyorum
     
  20. naklov

    naklov Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2014
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    12
    Seviye:
    Bu arada neden kimse de Vybe yok :) herkes de vitesse D8 var =)