Dahon inceledik dun ve aldik. Kulkandigim diger bisikletlere gore biraz fakli.
ilk olarak 20 jant olmasindan dolayi manevra kuvveti fazla. meskin donuslere, kıvrak suruse elverisli. Tabi bu kontrolu kaybetmeye de sebep olabilir yuksek hizlarda.
Ayakta surerken gidondan alinan kuvvet diger 26 jant dag bisikletkerinde pek bi dikkat gerektirmez. Ama katlaniri surerken gidondan alinmak istenen kuvvet dengenizi cok cabuk bozabiliyor. (yokus cikarken denenebilir).
Donanim olarak Dahon bisikletin uzerine neredeyde herseyi koymus. Camurluklar (ses ve agirlik ypmasin diye esnek pvc) arka bagaj hatta pratik takilip cikarilan bagaj lastigi, siradan olmayan bilek destekli elcikler, sele borusu icine gizlenmis pompa, sele porusunda cizilmeyi azaltacak mat boya, en dikkat cekicilerden katkama mandallarinin altina yapistirilmis yuvarlak seffaf bantlar. katlama mandallari kapatildiginda kadroya deydigi icin kadronun zedelenmesini ve cizilmesini engelliyor. ayrica onemli katlanma mandallarina kendiliginden acilmasin diye pratik kullanisli klit sistemi konulmus.
Tum bunlarin yaaninda Dahon yine de en önemli seyi es gecmis. Tekerleklerin kolaylikla takilip cikarilmasini saglayan (dag nisikletlerinde olmazsa olmaz) mandallar. yani cok normal ve sık olan teker patlamasinada yedek ic lastigi takmak ya da yama yapmak bu durumda zor. tekerlekleri sokmek icin gerekli anahtardan 2 tane yanimizda nulundurmak gerekli. Unutkanlik ve zahmetini ele alirsak bu biraz zor.
benim cozumum tekeri sokup cikarmayi kolaylastiracak o mandallardan almak.
Fren sistemi gayet iyi ama uzerindeki pabuclar pek iyi degil galiba. bu yuzden frenin tepkisi yavas. su erimez denilen pa uclardan takmak lazim. (disk fren aliskanligimdan da kaynaklaniyor olabilie)
Tasinmasindan ve katlanmasindan bahsedecek olursak 2. katlamda tamamen ogreniyorsunuz. Toplu tasimada hic sorun olmadi dun anadolu yakasindan beylik duzune geldim ve hic bir gorevli sorun cikarmadi. hatta turnikerden gecerken yardim bile eden oldu.