Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dahon MU P24

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında Erdem B. tarafından paylaşıldı.

  1. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Artık benim de bir Dahon'um var. Bugün itibarıyla Dahon MU P24 modelini almış bulunmaktayım. :) Uzun araştırmalarım sonucunda bu modelde karar kıldım. Darısı diğer almak isteyen arkadaşların başına. Resimler ve görüşlerimi daha sonra ekleyeceğim.
     
  2. S.leblebici

    S.leblebici Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2014
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    edirne
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanın.bende bir ay önce dahon c6 aldım


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  3. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim. Sizinki de hayırlı olsun. Olumlu ve olumsuz yanlarıyla ilgili yorumlarınızı bekliyoruz.
     
  4. S.leblebici

    S.leblebici Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2014
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    edirne
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Dahon c6 diye bi konu açtım bisikletimin resimleride var


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  5. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bugün biraz test etme şansım oldu. İlk izlenimlerimi sizlerle paylaşayım. İlk etapta bisikleti katlama ve açma aşamaları biraz zorluyor. Fakat zamanla alışıyorsunuz ve pratikleşiyor. Gidon ve sele boylarını kendinize göre ayarlayıp işaretlemeniz gerekiyor. Çünkü katlarken ayarlar kaçıyor. Düz yolda tam bir fırtına. Tekerleklerin küçük olması birşeyi değiştirmiyor. Mesela ben fantazi yapıp minibüslerle yarıştım. Sonunda onlar beni geçti ama bisiklet bu aksiyonu bana yaşattı. :rolleyes: Pedalları hızlı tempoyla çevirdiğimizde tekerleklerin küçük olmasından dolayı bisiklet öne doğru bir atalet sergiliyor. Fakat sabit hızla gidildiğinde ya da yavaş yavaş hızlanıldığında bunu hissetmiyorsunuz. Yokuş performansı 24 vitesli olmasına rağmen yorucu oluyor. Bende biraz hamlaşmış olabilirim tabi. Bu bisikletlerden almayı düşünen arkadaşlara bol vitesli modelinden almaya çalışın derim. Yoksa yokuşlardan uzak durun. Vitesi küçülttüğümüzde pedallarda hiç bir ağırlık olmuyor. Fakat tekerleklerin küçük olması burada sorun yaratıyor. Pedalları çok fazla çeviriyorsunuz ve kat ettiğiniz mesafe oldukça az oluyor. Bu da oldukça yorucu. Ben dik yokuşlarda bisikletten inip yürüyerek çıkmak zorunda kaldım mesela. Bisikletin kontrolü ilk etapta biraz zor geldi bana. Belki boyumun biraz uzun olmasından dolayı ayarlamaları çok iyi yapamamış olabilirim. Ama belli bir süre sonra bisiklete alışıp hareket kabiliyetleriniz gelişiyor. Bisikletin kötü diye bileceğim bir özelliği de yoldaki bütün girinti ve çıkıntıları hissediyorsunuz. Vibrasyon biraz fazla. Alacak olan arkadaşlar kesinlikle denemeden görüntüsüne aldanıp almasınlar. Ben bu bisikleti hareketsiz yaşantıma biraz hareket katabilmek için aldım. Özellikle göbek çevresindeki yağ miktarım artınca artık spor yapmam gerektiğinin farkına vardım. Sonuç olarak olumsuz özelliklerine rağmen bana çok eğlenceli geldi. Hayatında bir farklılık yaratmak isteyenler için iyi bir başlangıç. Çevrenizin size olan ilgisi tahmin edemeyeceğiniz kadar artıyor. Kendinizi oldukça popüler hissediyorsunuz. Örneğin ben bisikleti aldıktan sonra eve dönerken abartısız tanımadığım on farklı kişiyle muhabbet etmek zorunda kaldım. :rolleyes: Çevredekilerin ilgisi oldukça fazla.
     
    Tahir Keskin ve Burcuu bunu beğendi.
  6. Göksun Özkirişçi

    Göksun Özkirişçi Bisikletkolik

    Kayıt:
    4 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.162
    Beğeniler:
    1.075
    Şehir:
    Gaziantep
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun.
    bende aynı bisikletin p8 modelini kullanıyorum.alışınca rampaları 8 li sistemle bile çok rahat çıkıyorsunuz fakat rampa performansı normal bir bisikletle tabiki kıyaslanamaz.
    sürüş zevki tek kelime ile mükemmel.4 ayrı bisikletim var ama şehir içerisinde sadece dahon kullanıyorum.
    almak isteyen herkese tavsiye ederim.
     
  7. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Sonunda resimleri yükleyebildim. İşte benim DülDül :rolleyes:
    [​IMG]
    İETT otobüsünde eve gelirken.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Bu resmi çektikten sonra bisiklet rüzgardan yere düştü. Enteresan bir duyguydu :agla::p
     
    Taha Gökdeniz ve batuhan candan bunu beğendi.
  8. ekren gökhan

    ekren gökhan Bisikletkolik

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    1.392
    Beğeniler:
    7.680
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlar dilerim
     
  9. ali katlamaz

    ali katlamaz Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2014
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Hayırlı olsun oldukça işlevsel bir bisiklet olmalı
     
  10. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Bugün oturduğum muhitte biraz turladım. Performansım kötü ama başlangıç için iyi diyebiliriz. Yokuş çıkarken yine biraz zorlandım ama düz yolda çok iyi. Bisiklete daha tam olarak güvenemediğimden hızlanabileceğim yollarda frene basmak durumunda kaldım. Gidon ayarını bir türlü tutturamadığımdan başlangıçta dört beş sefer durmak zorunda kaldım. Bu da performansımı etkiledi.
    [​IMG]
     
  11. Burcuu

    Burcuu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Mart 2014
    Mesajlar:
    489
    Beğeniler:
    376
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    İyi günlerde kullanın !
    Normal bisikletlere göre daha yorucu olması aslında bizim gibi kalori yakmak isteyenler için bire bir :)
    Bazı modellerde selenin yükseklik dereceleri hazır işaretlenmiş gözüküyor ama bence hoş bir görüntü değil.
    Yüksek hızda gidona güvensizlik konusunda haklısınız. Hiç denemedim gerçi ama tahmin edebiliyorum. Kısa zamanda alışırsınız bence.
     
  12. S.leblebici

    S.leblebici Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2014
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    edirne
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Çok bayıldım,resimler geldi sonunda
    Güle güle kullanın


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  13. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Herkese teşekkürler. Darısı almak isteyen arkadaşların başına.
     
  14. buğra öztürk

    buğra öztürk Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Dün itibariyle bende aynı marka ve model bisikletime kavuşmuş bulunuyorum. Daha önceden dahon 5 kullanıcısı olarak onla da karşılaştırarak olumlu ve olumsuz yönlerinden bahsedeyim. Bisikleti performans bisikletten aldım ve kısa sürede geldi. Ambalajda felan bir sıkıntı yoktu. Ayrıca kutudan rötuş boyası dahi çıktı çok şaşırdım. Direksiyon ilk kullanımda çok farklı geliyor ve en ufak çevirmede dahi bisiklet ani hareket yapıyor ama çabuk alışıyorsunuz. Bisikletin üstündeki donanımlar genel olarak çok kaliteli ama çamurluk ve en kötüsü sele çok berbat. Hem çok sert hemde bisiklete göre kalitesiz duruyor. Dahon 5 te direksiyonda hafif boşluk sallanma vardı bunda herhangi bir boşluk veya tıkırdama şeklinde bir ses yok belki yeni olduğundandır. Frenler inanılmaz iyi sert frende nerdeyse beni üstünden atacak. Hızlanması ve 20 jant olmasına rağmen akıcılığı çok iyi. Yokuş performansında bence çok iyi bol vitesli olmasının katkısı büyük. Arka led stop pille çalışıyor hem görüntüsü hemde aydınlatması üst seviyede. Ön far çok küçük olmasına rağmen şaşırtıcı şekilde çok iyi aydınlatma sağlıyor ayrıca göbekten dinamolu olmasına rağmen düşük sürattede aydınlatması hep üst seviyede.Pedallardan da bahsedeyim. Alüminyum ve katlanır. Şekli çok şık ama sanki çabuk bozulacakmış gibi duruyor. Ayrıca hızlı kalkışlarda ufak çatırdama sesleri geliyor. En büyük eksilerinden biride zil bulunmuyor. Trafikte gerçekten gerekiyor. Ayrıca kaliteli durması bakımında elcikler ve koltuk btwin tilt 9 modelindeki gibi deri olmasını tercih ederdim. Çevreden inanılmaz ilgi var nerde dursam soru soruyorlar, ayrıca kahvenin önünden geçerken aaa bisiklete felan bakın gibi durumlar ortaya çıkıyor. Ben aldım sele haricinde memnum kalmadığım yer yok, ayrıca güzel bir zilde alıp takıcam. Darısı almak isteyenlerin başına:)
     
    Burcuu bunu beğendi.
  15. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Hayırlı olsun. Bence bisikletin en kalitesiz donanımı pedallar ve denge ayağı. Diğer metal aksamla aralarında kalite farkı olduğu çok belli. Selenin kalitesiz oluğuna katılmıyorum ama gerçekten çok sert. Bir yerde okumuştum. Sert seleler yumuşak selelere göre zamanla vücudumuzun şeklini aldığından dolayı daha iyiymiş. Ne kadar doğru bilmiyorum. Zil olmaması gerçekten eksiklik ama Dahon'un hiç bir modelinde zil yok zaten. Çamurluk hafif olması için plastik malzemeden yapılmış. Bence kalitesi iyi. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle...
     
  16. buğra öztürk

    buğra öztürk Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Şöyle söyleyim 90 model dahon 5 te aldığımızda pompasını, orjinal çevirmeli zili ve çantası mevcuttu. Sadece bagaja ekstradan para vermiştik. Çamurlukları bence o günkü şartlara göre çok daha kaliteliydi ki hala sağlam. Sadece kadrosu kaynak yerlerinden çatladı:)
     
  17. Erdem B.

    Erdem B. Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2014
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Kaynak yerlerine vurgu yaptığınız iyi oldu. Yapılan kaynaklar çok geniş ve temiz değil. Adamlar sağlam yapmışlar iyi boyamışlar ama kaynak noktaları çok kaba. Umarım anlatabilmişimdir. Benim başka marka eski bisikletimde mesela kaynak yerleri çok ince yapılmış. Kaynak var mı yok mu anlamıyorsunuz. O da çok sağlamdı 15 senelik bisiklet hala bişey olmadı.
     
  18. Barış Altan

    Barış Altan Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2014
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Merhaba,

    Ben de 3 hafta önce Dahon Mu P24 aldım. En son bisikletim ortaokul yıllarındaki Pinokyo bisikletimdi o yüzden teknik açıdan fazla değerlendirme yapamayacağım ama neden aldığımı ve ilk izlenimlerimi yazmak isterim. Katlanır bisiklet almamda 2 temel sebep var; Birincisi, gerektiği durumda otobüs, metrobüs veya metroya binebilmek. İkincisi ise asansörsüz bir apartmanın 4. katında oturmam ve apartmanın girişinde bisikleti güvenle bırakabileceğim bir yer olmaması. Normal boydaki bir bisikleti eve çıkarıp indirmeyi bir kere denedim ve zorlandım bu yüzden de bisikletten soğumamak için katlanır almaya karar verdim.

    Şimdiye kadar iki ana rotada kullandım; Şişli-Zincirlikuyu-Levent-Maslak üzerinden Hacıosman ve Sarıyer'den Boğaz boyunca Kabataş. Bu rotalarda tahminimden daha az zorlandım, 24 vites epey işe yarıyor. Ancak bir kere, İnönü Stadı'nın yanından Nişantaşı'na çıkmaya çalıştım. Küçükçiftlik'ten sonra yol az ama uzun süren bir eğime sahip, yolun sonlarına doğru epey zorlandım. Tabii henüz yeterince form tutmadığım için de zorlanmış olabilirim...

    Başta yazdığım gibi teknik özellikleri hakkında henüz fazla yorum yapma imkanım yok ancak genel olarak sağlam bir bisiklet olduğunu düşünüyorum. Dahon'un bu modeline karar vermemde Bisiklet Gezgini'nden Alexios'un yönlendirmesi oldu, kendisi çok deneyimli bir bisiklet ustası. O yüzden fiyat-kalite anlamında iyi bir tercih. Katlama konusunda pratik kazanmak biraz zaman alıyor, son zamanlarda giderek daha hızlı katlar oldum. Ancak taşıması çok da kolay değil diye düşünüyorum. Özellikle katladıktan sonra tekerleri üzerinde yürütmek epey zor. Ya da ben henüz doğru yöntemi bulamamış da olabilirim.

    Sonuç olarak, genel olarak memnunum, şehiriçi ulaşım için iyi bir tercih...

    Herkese iyi sürüşler...

    Barış
     
    Burcuu bunu beğendi.
  19. buğra öztürk

    buğra öztürk Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Taşıması dediğin gibi kolay değil ayrıca arabanın bagajına yan koyduğun zaman vitesin üstüne bütün bisikletin yükü biniyor. Bide ben katladığımda bir türlü katlandığında açılmasını engelleyen mıknatıslar birbirine değmiyor. acaba yanlış mı katlıyorum? Başka bir sorunumda bagaj çok kolay çiziliyor pastayla çiziği alayım dedim bagajın boyası direk çıktı.:p
     
  20. halil y

    halil y Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2014
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    katlarken gidonu biraz yukarı kaldırıyor musunuz. kırmızı çizgiyi iki santim kadar yukarı çıkması lazım.