Dahon Kullanıcıları Kulübü

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.604
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@mgencer05 hayırlı olsun çok güzel tercih göbekten vitesin keyfi bambaşka.
@hidromek de nexus 8 uygulamıştı katlanırına ve çok memnundu paylaşımları var.
Benim de hep aklımda olan bir uygulama ama sıra gelmedi henüz.
Komple kaça maloldu nexus7 li sistem?
 
Scudo

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
Ama sizin tavsiye ettiğiniz lastikleri alamadık bu harcamadan sonra. Kolu teli de dahil 400 lira ya aldık. Üzerinde 17 dişli var. Malum vybe modelindeki aynakol 7 vites için tasarlanmış. Bu öndeki dişlşyle kullanırsam yokuş çıkmak zorlaşır. Arkadaki 17 li dişliyi 22 ile değiştirsem sizce dengeli olurumu. Yoksa illaki aynakolda değişmeli mi sizce. Özellikle göbekten vites kullanan arkadaşlar ön ve arka diş sayılarını yazarlarda çok sevinirim. 28 jant bisikletlerimde ön 38 arka21 veya ön 33arka 18 diş tercih ediyordum fakat dediğim gibi katlanırda hiç denemedim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı

Yusuf'san

((( Sadece Bisiklet )))
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesaj
944
Tepki
1.604
Yaş
47
Şehir
Trabzon
İsim
Yusuf
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@mgencer05 Benim nexus 8 li tur bisikletimde de 42\18 dişli oranı mevcut. Hangi dişli oranlarını kullanman gerektiği hakkında fikir veremeyeceğim ama şunu biliyorum bu göbekten viteslerde sistemin zorlanmadan sağlıklı çalışabilmesi için istediğin dişli oranlarını kullanamıyorsun. Örneğin ben yüksek viteste daha hızlı gideyim diye 53 aynakol 14 ruble kullanayım dersen bu durum düşük viteslerde özellikle yokuş çıkarken sisteme daha fazla tork uygulamana yol açıyor bu da şanzımanın zorlanıp ömrünün kısalmasına ya da arıza vermesine sebep oluyor.
Şu konuya da bir bak derim
(link)
 

Üye Adı

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2014
Mesaj
978
Tepki
1.149
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
@mgencer05 hayırlı olsun iyi günlerde kullananın hazır göbekten vitesliyi nerden kaça aldınız paylaşabilir misiniz? Teşekkürler.
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@mgencer05 ben carraro flexi 103 katlanıra a nexus 8 li sistem taktım bisiklette ki aynakol 42 dişli nexus 8 de gelen dişli 21 li olunca bir sıkıntı yaşatmadı bana yokuşlarda ki performansı gayet iyi
 

mehmetpala

Üye
Kayıt
4 Mayıs 2016
Mesaj
24
Tepki
40
Şehir
Istanbul
İsim
Mehmet Pala
Bisiklet
KTM
2017 flexi 103 renki harika. Alirken 8 liye yukseltme yapilabilse harika olur tadindan yenmez.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@mehmetpala Carraro bu sene flexi 107 çıkardı diye biliyorum forumda konusu açılmıştı.
 

mehmetpala

Üye
Kayıt
4 Mayıs 2016
Mesaj
24
Tepki
40
Şehir
Istanbul
İsim
Mehmet Pala
Bisiklet
KTM
103 rengi cok guzel yoksa 107 modelini inceledim. Cok iyi ve fiyatina gore iyi bisiklet

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@Üye Adı

Teşekkürler Allah razı olsun. Konya'dan bir arkadaştan aldım sahibinden de ilanında vardı. Daha önce brooks sele de almıştım kendisinden 3 ay önce. Aslında elimde 6 tane göbekten vitesli bisiklet var sahibinde satışa koymuştum. Niyetim bu bisikletlerden birinin göbeğini katlanıra takmaktı fakat jantları 36 deliğe uyumlu şekilde tekrar ayarlamak örmek biraz meşakkatli geldi. 400 lira gibi bir fiyata hazır vites koluyla falan bulunca aldım. Aslında ben nexus 8 düşünüyordum ama 7 vites denk gelince çok fark olmaz diyerek aldım. Yanlız eco veya vybe kadrosu kontra göbek için çok uygun değil kontra kolunu sabitleyen kelepçenin kadroya uyarlanması gerekiyor. Vitese veya mariner tipi kadro olsa daha basit oluyor. Ama göbek kontra değilse kadro farketmez.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@hidromek
Evet sizinle göbekten vites konusunda konuşmuştuk. 3-7-8 li nexus ve sram marka 10 kadar göbekten vites kullandım. Ama 26 ve 28 jant tur bunlar. KATLANIR da bu sistemi hiç denemedim. Eğer 28 jant olsaydı sizin dişli oranları beni yokuş performansı konusunda tatmin etmezdi. Ama lastik çapından dolayı katlanırda farklı bir performansa sahiptir muhtemelen. Birde orijinalde göbekten vitesli olan bisikletlerde aynakol genelde küçük oluyor. SiZin carraro 103 de orijinalde nexus 3 vites ti sanırım. Benim takmayı düşündüğüm didiklerler dıştan 7 vites ve aynakol tam saymadım ama 50 ye yakındır diş sayısı. Aynakolu küçültmeden olmaz gibi geliyor bana.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@hidromek

Aslında benim niyetin dahon dan ziyade salcano Ümit carraro gibi daha hesaplı bir bisikleti ikinci el alıp en fazla 800 lira gibi bir rakama bu işi bitirmekti. Daha önce 6 vitesli bianchi katlanırda başka modelde kullanmamıştım. Araştırırken brompton dahon tern falan gözüme çarptı. Katlanırda katlama kısmı ve kadro dayanıklılığının önemi vurgulanmış bütün konularda. Bende madem özenli bir çalışma yapıp emek harcayacağım kadroda kalite olsun diyerek dahon aldım. Ama. 800 liralık proje 1500 liraya parladı bana :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

hidromek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
802
Tepki
1.117
Yaş
48
Şehir
istanbul
İsim
Vedat S
Bisiklet
Carraro
@mgencer05 2017 Carraro larda aynakol dişlileri yanılmıyorsam 48 li o yüzden bir sıkıntı yaratmaz gibi geliyor arka dişlide 21 li gibi duruyor baktığınız zaman dişli oranları zorlamayacak gibi duruyor
 

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@hidromek
Dahonun aynakoluna dikkatli bakmadım. Ama 48 se carraro gibi işimi görür. Jantın üstündeki dişili 18 sanırım elimdeki 22 li dişliyle değiştireceğim. Yani umduğum gibi çıkarsa aynakol 48 e 22 olacak dişliler.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mgencer05

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesaj
161
Tepki
180
Yaş
45
Şehir
Konya
@hidromek
Dediğim gibi sonradan karar değiştirip hesaplı ikinci el bir model yerine dahon alınca 800-900 liradan 1500 e çıktı maliyet. Tek tesellim dahonun göbekten vitesli modelinin fiyatının 2850 lira olması :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

wakuol

Üye
Kayıt
30 Temmuz 2006
Mesaj
15
Tepki
26
Şehir
Antalya
Bisiklet
Sedona
Herkese merhaba. Önceleri katlanır bisiklet çok saçma geliyordu.9 Aydın kız arkadaşımla Dahon Vybe 7 sahibiyim ve düşüncelerimin yersiz olduğunu anladım. Kız arkadaşım Dahon Mu D8 almak istiyor ben ise mevcut bisikletimi yükselterek kullanmak istiyorum. Nasıl başlayacağımı bilmiyorum. Yardıma ihtiyacım var nerden başlamalıyım sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı

Üye Adı

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2014
Mesaj
978
Tepki
1.149
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
@wakuol maddiyata bağlı birşey bütçeniz kısıtlıysa ikinci el bir dahonla başlayın. Maddi durumda sıkıntı yoksa en az 8 vitesli bir Dahon alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: wakuol

Üye Adı

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2014
Mesaj
978
Tepki
1.149
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
@wakuol en basit yolu teknik aksamını değiştirmek olur, arka vites aynakol lastikler gibi. Madem hazırda bir bisikletiniz var. Bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Yeni bir bisiklet istiyorum diyorsanız. Satıp üzerine ekleyerek almanız daha mantıklı geliyor bana. Şimdiden hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: wakuol
Kayıt
21 Ağustos 2009
Mesaj
91
Tepki
65
Şehir
İzmir
@wakuol

Merhaba bende de vybe7 ben vites kolunu çevirmeliydi onu, lastikleri schwalbe citizen ve fren kollarını değiştirdim gayet güzel oldu şuan vites sistemi bana yeterli geliyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

burhan çetin

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Haziran 2011
Mesaj
564
Tepki
970
Yaş
54
Şehir
BALIKESİR
Bisiklet
Dahon
Katlanır bisikletteki yükseltmeler diğer bisikletlerdeki kadar kolay olmuyor.Hem yeterli parća yok hem de anlayan usta.O yüzden üste modele gećmek daha mantıklı.

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı