Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dahon eklem yeri problemi

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında bora62 tarafından paylaşıldı.

  1. bora62

    bora62 Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Bora T.
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Merhabalar arkadaşlar , tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim bi konu var
    Eşimin bisikletinde gidon borusunda hafif bir sallanma var ve bu sürüş sırasında ciddi bir güvensizlik problemi doğuruyor. Daha önce de bu sorunu yaşadığımızda sürüş esnasında servise çok yakın olduğumuz için hemen servise götürerek problemi düzelttirmiştik. Servis bu işin çözümü olarak da aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz "C" somununu sıkarak gidermişti ama aradan 15 gün geçti dün yine aynı sorunun daha hafif bir versiyonunu yaşamaya başladık. İzninizle sorularıma geçmek istiyorum.

    1. C somunu yaylı bir sisteme bağlı bu somunun tam olarak ne işe yaradığını öğrenebilir miyim , bilen arkadaşlardan ?
    2. Uygun bir anahtarla somunu sıkmak benim sorunumu nihayete erdireceğini düşünmüyorum buna ek olarak "A" ve "B" grubunu da sıkıştırmak bana ne gibi fayda veya zarar sağlar.
    3. Bu sorunun bozuk yollardaki vibrasyon nedeniyle gerçekleşme ihtimali var mıdır ? IMG_8406.JPG

    Umarım derdimi yeterince anlatabilmişimdir, şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederiz. Sevgiler
     
    cagugur ve eray çalımlı bunu beğendi.
  2. eray çalımlı

    eray çalımlı Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2012
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Merhaba,

    Benzer sorun tanıştığım tüm vitesse kullanıcılarında mevcut ve maalesef en düzgün yollarda kullanılmasına rağmen oluşan bir problem.

    Ben en son temmuz ayında ve sanırım sadece c somunu olarak adlandırdığınız yeri sıktırdım. Şu an durum iyi gibi ama belirli aralıklarda yapılmasında fayda olduğunu düşünüyorum.
     
    cagugur ve bora62 bunu beğendi.
  3. bora62

    bora62 Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Bora T.
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Teşekkürler cevap için @eray çalımlı
    Kendi bisikletimde(aynı model) en az 300 km daha fazla yol yapmama rağmen çok daha agresif bi kullanımla beraber kendi bisikletimde bu sorunu henüz yaşamadım buda kafamı karıştıran bir başka nokta.
     
  4. Mehmet Altuğ

    Mehmet Altuğ surrender.to.music

    Kayıt:
    10 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    747
    Beğeniler:
    1.154
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Gurkan Ortamevzi ve bora62 bunu beğendi.
  5. Fırat İler

    Fırat İler Üye

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Benim vybe c7a var benzer sorunu ben de yaşıyorum. A B olarak belirttiğiniz vidaların altında yay var bildiğim kadarıyla ve A B vidasının tuttuğu parça karşılığına gelen parçanın arasına giriyor ve sıkıştırılıyor. Bu vidalara pek dokunmayın derim. C somunu A B nin tutuğu parçanın ne kadar içeri gireceğini belirliyor. Çok sıkarsanız gidonu tutan kolu kapatamayacağınızı göreceksiniz. Ben 8 lik bir anahtar taşıyorum alet çantamda ve gevşediğini hissettiğimde yarım tur sıkarak ideal oranda sıkışmasını sağlıyorum. Sonra bir hafta boyunda engebeli yollarda, arnavut kaldırımda sürdüm diyelim, tekrardan gevşediğini görüyorum ve tekrar sıkıyorum. Bu biraz can sıkıcı bir durum ama durum böyle.
    Aslında somunun içine vidaların sıkılaşmasını sağlayan bir solüsyon sıkarak C somununun sıkılaşması sağlanabilir. Böylece daha zor gevşeyecektir diye düşünüyorum ama bu önündeki beyaz plastik parçayla birlikte kırılmasına neden olur mu kestiremiyorum. Bu nedenle daha denemedim.
    Özet olarak, 8 mm anahtar ile arada sıkılaştırarak bir çözüm sağlanabilir.
     
    bora62 ve Kazuya bunu beğendi.
  6. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @bora62
    Selam. Vybe kullanıcısıyım. Aynı zamanda makine-motor tamir bakım ve işletme işinde çalıştığımdan, bisikletçilerin birçoğuna da güvenmediğimden bisikletimin neredeyse tüm ayar ve bakımlarını kendim yapmaktayım. Aynı sorunu ben de yaşadım. Bisikletçiye götürmek soruna geçici çözüm oluyor çünkü sürekli gidemiyorsunuz. İşte bu yüzden kendiniz el necerisi geliştirmeniz gerekiyor. Ben kendim yapıyorum. Öncelikle belirteyim komplike bir yapısı var. A, B, C` üçüyle aynı anda ayarlamak gerekiyor. A ve B cıvatası tatlı-sıkı olmalı. Yani ne çok sıkı ne de çok gevşek olmamalı. A ve B`nin tuttuğu parça sadece ileri ve geri hareket etmeli. Dikey hareket etmemeli. C somunu ile de sertlik ayarı yapılıyor. Bu somunu anahtarla çok azar azar çevirerek ayarlamalı. Kilitleme mandalı zorlanmadan kilitlenecek şekilde tatlı-sert olmalı. Çok zorlayınca C somununun önündeki (Teflon) plastik parça çatlayabilir. Birkaç ayarlamadan sonra kullanınım süresi uzayacaktır.

    Sallanmayı tamamen yoketmek mümkün değil. Çünkü boru uzun ve o küçücük parçalar, özellikle A ve B cıvatası kaldıraç etkisiyle aşırı yüke maruz kalmakta. Nasıl dayanıyor halen şaşırıyorum.
     
    Abbasyolcu7, eray çalımlı ve bora62 bunu beğendi.
  7. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.014
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:
    Selam,
    Katlama mafsalında eğer ki sorun "c" konumlu civatadan somunun gevşemesine yönelik ise yazılanlardan okuduğum kadarıyla sevgili @yusufclp 'ye teflon ara parçanın çatlama ihtimalindeki görüşüyle aynı fikirdeyim. "a" "b" vida konumlarında ise yaklaşık 3-4mm kadarlık bir ayar kızağı mevcut, eğer ki bu kızaklarda mafsaldaki katlama pozisyonuna karşı serbest bir salınım mevcut ise günümüzde titreşime maruz olan bir çok mekanik parçada kullanılan silikon bazlı sıvı conta ya da teflon içerikli malzemeler yeterli olacaktır. Yine "c" konumu içinse yaylı ya da tırtırlı rondela her ne kadar makul bir parça gibi gözüksede bu noktada da arada bulunan parçayıda fazla sıkma direncine maruz bırakmadan mevcut metrik somunu fiberli bir somun ile değiştirip sıkmak en makul ve mantıklı çözüm olacaktır.
     
    bora62 bunu beğendi.
  8. bora62

    bora62 Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Mart 2015
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Bora T.
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Böyle bir ürünün varlığından haberdar ettiğiniz için teşekkür ederim , araştıracağım.


    Çok teşekkürler fayda sağlayan yorumlarınız için

    Sizede çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için, el becerisi çok yüksek olan biri değilim ama çok meraklıyım elimden geleni yapmaya çalışacağım. Dahon'larda genel bir problem bu anladığım kadarıyla bana ve bir çok kullanıcıya faydalı olacağından bu ayarlamayı video olarak anlatabilirseniz herkes açısından çok faydalı olacağını düşünmekteyim tabi size zahmet olmazsa. :)

    Sevgili @Dogukanaksu fiberli somun kafama oldukça yatan bir çözüm önerisi oldu teşekkür ederim bilgi paylaşımı için sevgiler.
     
  9. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    A ,B ve C ile belirtilen cıvatalar ve somun katlama mandalının sertliğini ayarlamak ve gidonun salınımını en aza indirgemek için kullanıldıklarından Loctite veya Silikon conta benzeri ürünleri uygulamak için 300-400 km daha kullanmak gerektiği kanaatindeyim. Çünkü parçaların rodaj evresini bitirmesi beklenmelidir. Belli bir süre geçtikten sonra bu mafsalın daha az gevşediğini gözlemledim. Zaten 700 km`de 3 kez ayar yaptım. Bir de bu tür kontra edilmeyen ayar somunlarında yaylı rondele kullanılması uygun mudur tartışılır .
    @bora62 El becerisi konusunu hiç düşünmeyin bence. 1 yada 2 denemede yapılabilecek bir iş.

    @Dogukanaksu
    Fiberli somun önerisi oldukça mantıklı. En yakın zamanda uygulamayı düşünüyorum.
     
    Son düzenleme: 9 Nisan 2015
  10. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    aslında benim asıl anlamadığım bunlarla biz neden uğraşıyoruz. Öyle değil mi. İyide para veriliyor gidip sorun yaşamamak için lüksleri alınıyor. ama yine sorun yine sorun. biz üretelim tüketici çözümünü bulsun zihniyetinde hepsi
     
  11. Umut AKAN

    Umut AKAN Aktif Üye

    Yaş:
    15
    Kayıt:
    26 Haziran 2015
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Umut AKAN
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhabalar 2010 yılında aldığım dahon eco 3 modelinde gecen yıl bende bu problemi yaşadım sorunun birdaha tekrarlanmasına karşın wd40 ile gidon katlanma noktasındaki vida ve hareketli parçalara sıkarak içindeki pis yağı arıtın ( genlellikle kış kullanımında veya sert günlük bir kullanımda içine toz, çamur vb seyler kaçabiliyor) ardından birkaç mililitre yağ ( hangi yağ olduğu size kalmış) sürmeniz yeterlidir keyifli sürüşler :)
     
  12. Aenescan

    Aenescan Aktif Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Abdullah
    Seviye:
    Bahsedilen somonu sıktım biraz sıkıca kapandı. Ama kapandı. Kırılma vs bir şeyler olur mu bu somon falan? İsviçre çakısı vardı onla sıktım mecbur
     
  13. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Çok sıkı olmasın yani tatlı sıkı olacak. Çok sıkı olursa oradaki beyazımsı plastik parça zarar görebilir.
     
  14. Aenescan

    Aenescan Aktif Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Abdullah
    Seviye:
    @Yusufclp o beyaz somonumsu plastik parçanın içinde metal kısım var. Plastik kaplama sanırsam. Bende metal kısım belli oluyor

    Ve teşekkürler. Tatlı sıkı olayını anladım şimdi.
     
  15. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Plastiğin içinde metal bir parça var benimkinde de görünüyor. Ayarını iyi yapınca gevşeme süreleri uzuyor. İlk başlarda tatlı sıkı yapmıyordum daha cok gevşeyip her binişte ayar gerektiriyordu. Şimdi 10 gündür hiç gevşemedi. Eliniz alışır nasıl olsa. Deneme yanılmayla öğrendim ben.
     
  16. Aenescan

    Aenescan Aktif Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Abdullah
    Seviye:
  17. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    @Aenescan
    O eklemin ayarı muhtemelen iyi yapılamadığından tam kapanmıyor. Keşke yakından görme şansım olsaydı. Yapabilirdim belki. Tabii parçalarda bir sorun yoksa. Fotoğraftaki bir ucu dişli pim o şekilde kullanılabilir düzeltmeye kalkarsanız kırılabilir. Tam kapanmadığından eğilmiş gibi duruyor. Yakından görmeyince net bişey söylemek zor.
     
  18. cagugur

    cagugur Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    25 Nisan 2016
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Arkadaslar,iki sıkıntım var;

    1. Gidon borusu sağa dola cok kolay dönüyor.resimde "A" vidasını sıkmaya çalışıyorum ama zaten sıkı.daha fazla dönmüyor.ama en yfak bi zorlamada tekerlek yönü sabitken gidon sağa sola dönüyor.acaba yanlış yeri mi sıkmaya çalışıyorum?

    2.Ķırmızı ile işaretlediğim "B" bölgesinde cok fazla boşluk var.Bu sebeple ileri geri sallanıyor.ön direksiyonun çalıştığı bu noktayı sıkmanın bir yolu var mi?pedal vurup ön frene bastığımda bu boşluk çok rahatsız ediyor.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
     

    Ekli Dosyalar:

  19. Yusufclp

    Yusufclp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    736
    Beğeniler:
    945
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    2016-06-09-06-20-25.jpg Sizin furş yatağı gevşemiş. Gidonu katlayınca altta kalan bir parça var. 1 TL`den biraz büyükçe ve ortasında allen anahtar oturacak yuvası var. Onu sıkmak gerek. Daha önce hiç yapmadım. Servise göstermek gerekebilir. Ya da bilen biri tarif edebilir.
     
    cagugur bunu beğendi.
    Son düzenleme: 9 Haziran 2016
  20. Aenescan

    Aenescan Aktif Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    22 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Abdullah
    Seviye:
    Kullanıma bağlı olarak bu eklem yerlerinin gevseyebilecegi ingilizce kullanım ve servis kılavuzunda yazıyor. Orada resimli de anlatmış. Ben oradan bakarak yapmıştım. Dahon users manual diyerek bulabilirsiniz.

    Dahon vitesse d8 bisikletimi temizledim. Şu anda rahatladı bisiklet. Sadece ufak iki sorunum var. Orta göbek hızlanınca pedal çevirince bir zorlama yapıyor. Zincirli zincirsiz. Her türlü ters yönde bir tork uyguluyor beni yoruyor. İkincisi de bisiklethizlaninca uğuldamaya başlıyor. Az buz değil. Sebebini bulamadım. Yardımcı olan arkadaşlara minnettarım. Yardım edeceklere de şimdiden teşekkür ederim
     
    mhd, cagugur ve Yusufclp bunu beğendi.