Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

dahon eco 6 mı kron fd1000 8 vites mi?

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında emrahozkan tarafından paylaşıldı.

  1. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    http://www.sahibinden.com/ilan/alis...li-aluminyum-bagaj-camurluklu-146836867/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/alis...bisiklet-kirmizi-bedava-kargo-146834899/detay


    Merhaba, bu iki bisikletten hangisini alırdınız? Bir tanesi 1000 liraya bomboş bisiklet diğeri 8 vitesli gayet iyi donanımlı, shimano göbekler frenler herşeyiyle güzel. Aslında 2 bisikleti alıp donanımı yer değiştirseniz dahon 2000 liralık olur :)...

    Bir yanda kadro ve katlama mekanizmadı insana güven veren dahon, diğer yanda çok iyi donanımla gelen kron...
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Yine birisi Kron FD1000 dedi. Hani şu katlayınca dik duramayan bisiklet.

    Geçenlerde şöyle bir mesaj yazmıştım:

    "Hayırlı olsun, güle güle kullanmışsınızdır ve öyle de devam eder inşallah.
    Ancak ben Kron FD1000 gördüğüm anda maalesef nevrim dönüyor. Neden mi? Ben de yaklaşık bir senedir kırmızı renkli bir Kron FD1000 sahibiyim. Aslında alacağım bisikletleri araştırıp alırım ancak ben bugüne dek canımı böyle sıkan başka bir bisiklet görmedim. Malzeme kalitesi, kısa sürede paslanan vidalar, kadroya sürten zincir ve en önemlisi ayarı ikide bir ayarı bozulan -adı her neyse işte, gidon boğazı ile maşa arasındaki kısım sallanıyor- parçalar.

    Daha bu sabah 3 saatimi bu bisikleti adam etmek için harcadım, sonuç mu? Sanki benimle dalga geçiyor, 6 km sürüşte bile ayarları bozuluyor.

    Katlanınca dik durmayan katlanır bisiklet üretmek olsa olsa hesapsızlığın, eksik mühendisliğin, müşteri memnuniyetini pek de umursamamanın göstergesi benim için. Maalesef şu güne dek yaptığım alışverişler içinde en büyük hatam buydu. En azından Kron gibi bir markayla tanışmamız 600 liralık bir bisikletle oldu, birkaç bin kiralık bir bisikletle de olabilirdi.

    Biraz olsun rahatladım. Güle güle kullanın, kazasız belasız."

    Linki de burada:

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=102268&p=1548334&highlight=#post1548334

    Uzak durun. Bu kadarını söyleyeyim. Dahon olsun, tahtadan olsun.

    Keşke fotoğrafını çekmiş olsaydım bendeki Kron'un, şu an evde, kadro, sele borusu ve yivli kısmı yalama olmuş maşasıyla duruyor. Uzak durun. Bu kadar.
     
    Burcuu, Emrah Pektaş ve emrahozkan bunu beğendi.
  3. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Her iki modeli de kullandım kesinlikle ve kesinlikle Dahon derim. Dahon'un göbekleri Shimano değil fakat çok kaliteli ve akıcı başka bir model, "Formula mini" olması lazım. İkisini de test etme imkanınız varsa sürün, aradaki fark şaşırtıcı. Dahon dokundunmu hızlanıyor, ok gibi gidiyor. Kron daha hantal ve ağır. Bir kere alıp yıllarca sorunsuz kullanmak istiyorsanız Dahon veya Tern'den şaşmayın. Dahon'da 30 yıllık tecrübe var. Kron ise Çin'de üretilen bir modele kendi logosunu yazıp nispeten bir üst donanımla kaliteli imajı versede şahsen hiç düşünmeden Dahon alırım.
     
    emrahozkan bunu beğendi.
  4. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Merhaba Merhaba yorumlarınız için teşekkürler, açıkçası denemeden bilemem ama dahon çok zayıf donanımla ve çelik kadrosuyla nasıl daha hızlı, gerçekten mühendislik bu olsa gerek. Ama bir yandan bir markaya saplanıp, bomboş bisiklet almak içime sinmiyor, 1000 lira para vereceksin hala freewheel ruble takıyorlar, 200 liralık market bisikletinde var bu donanım... 6 vitesli ruble çoğu yerde bulunmaz bile.
    Katlanır bisikletler genel olarak fahiş fiyatlı bence...
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
  6. Emrah Catak

    Emrah Catak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2011
    Mesajlar:
    218
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dostum bende iki tane Dahon C6 var. Ben 2013 Kasım ayında aldım ve hemen hemen her gün günlük yaklaşık 35 - 40 km kullandım. Tahmini 4 ayda 1000 km'den fazla yol gitmiş olabilirim. Bisikleti her türlü hava şartında kullandım (kuru, yağmur ve kar ) . Ben yaklaşık 186 boy ve 105 kg ağırlığındayım giysilerle 110 kg diyelim. Dahon gerçekten ivmeli bir bisiklet ne ara nasıl hızlandığını anlayamazsınız. Her gün işe gidip gelirken kullandığımdan dolayı kondüsyonum yerinde ve kimi zaman mtb sürücüsü ile kimi zaman ise artık pedalım boşa dönene kadar yol bisikleti ile yarışırım. Genelde pedalım boşa dönene kadar da yetişen çıkmadı. Olamaz imkansız diyenler muhakkak çıkacaktır ama onlara denemeden yorum yapmamalarını öneririm. Gelelim yaşadığım sıkıntılara. Bahsettiğim gibi eşime ve kendime 2 adet Dahon C6 aldım. Aldıktan bir ay sonra benim bisikletimin arka lastiği gümledi. atladım otobüse gittim eve sabah diğerini aldım işe gitmek için onunda arka lastiği gümledi. Bu istisna olamaz diye nereden nasıl patladığını araştırdım. Üretici yada ikinci üçüncü şahıslar iç lastiği dış lastik içinde katlamış. İçeride sıkışan iç lastik bir zaman sonra dış lastiğe sığamayıp gümletmiş. Bunu Aslı Bisiklet'e ilettim. Bana geliş fiyatına cüzri bir ücretle Shwalbe Marathon lastik verdiler. (Bu lastiği dezavantajı 1.50 olması viraj hakimiyeti zayıf, ıslak zeminde berbat. Avantajı hızlanması çok başarılı ve 100 psi hava alabiliyor) Daha sonra katlanma yerinden esneme durumu oluştu. Bu durumu da Bike and outdoor'da Veli kardeşim halletti. Sonraki sorun ise tek kat ve az tele sahip jantlara vücut ağırlığım, işe giderken kullandığım 5 km lik bozuk alan eklendiğinde kopan jant teli oldu. Zaten bu jantları çift kat yaptırmayı düşünüyordum ama bu kopan telde bahanesi oldu. Bir süre araştırdıktan sonra ucuz yollu ve dayanıklı olacağını düşündüğüm arkaya 36 tele sahip bianchi çift kat jant, ön tekere ise 28 tele sahip ümit çift kat jant taktırdım. Buda bana 95 TL' ye patladı. Yani tahminen aksesuar bakım vs. 300 TL harcamıştırım. Ama Dahon yerine başka marka olsaydı. Ne harcarsam harcayayım adam olmazdı.
     
    Burcuu bunu beğendi.
  7. omergex

    omergex Yeni Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    9 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ömer
    Emrah Bey yaşadıklarınız beni Dahon'dan soğuttu siz övmüşsünüz gerçi
     
  8. Ömer D.

    Ömer D. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2013
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye: