Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dahili Furç

Konu, 'Kadrolar' kısmında csumerkent tarafından paylaşıldı.

  1. csumerkent

    csumerkent Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba ben bisikleti alırken furç olayında pek deneyimli diildim çeşitleri hakkında bilgi sahibi diildim sonuçta aldıım corratec expert modelinde dahili furç varmış internette araştırdııma göre dahili furç pekte ii bişi diilmiş hatta zamanla kadroya zarar veriomuş.Benim sorum bu konuda bilgisi olan varmı ne kadar hor kullanmayla böyle bir durum ortaya çıkar.Yani downhill yapmıcam sonuçta aletle ama iki kaldırımdan atlamaylada kadronun aşınması söz konusuysa çok yanlış bi seçim yaptım demek
     
  2. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Corractec'lerde 3-5 kez kaldırımdan atlamayla kadroya zarar veremezsiniz. Eğer öyle zarar görüyor olsaydı Corratec, Corractec olmazdı. Ufak tefek de olsa o atlama zıplamalar dağ bisikletlerinin özünde vardır. Furç konusunda birşey diyemeyeceğim, bilgili arkadaşlar gerekli açıklamayı yaparlar. Ama bence bir avantajı şaft borusu çok kısa olan amortisörleri dediğiniz tip kadrolarda kullanabiliyorsunuz. Diğer tip furç sistemi olan kadrolarda furç eklentileri kadronun furç kısmındaki uzunluğun artmasına neden oluyor. Kısa şaft borulu amortisörlerin de bu kadrolarda kullanılamamasına yol açıyor. Umarım açıklayabilmişimdir..
     
  3. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dahili furç sistemine sahip kadrolar için, rulmanlı furç takımları mevcut,
    Kaçkardan almıştım ve kullanıyorum;
    bilyelerin direkt kadroya oturduğu sisteme göre kadroya daha az
    zarar verir ve daha uzun süre sorunsuz kullanılır olur diye düşünüyorum.
     
    Deniz bunu beğendi.
  4. Mehmet Keten

    Mehmet Keten Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Şubat 2009
    Mesajlar:
    836
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    dahili furç olsun olmasın her türlü hor kullanma en iyi bisikletlere bile zarar verebilir bu yüzden bisiklet dünyanın en sağlam bisikleti dahi olsa normal şartlar dahilinde kullanmak lazım.
     
  5. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Diğer furç tipinin de rulmanlı olanları mevcut. Sadece dahili sistemlere özgü bir durum değil yani...
     
    cruphasulie bunu beğendi.
  6. csumerkent

    csumerkent Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Cevaplarınız için teşekkürler biraz içim rahatladı neco furç takımı var üzerinde ama rulmanlımı bilmiyorum
     
  7. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Neco'ların hem rulmanlı hem rulmansız tipi de mevcut yanılmıyorsam. Açmadan öğrenemezsiniz.
     
  8. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dağ bisikleti yanılmıyorsam biraz hor kullanıma yönelik :).
    Normal olarak bozuk yol şartlarında, arazide kullanılıyor; tüm parçaları
    sürekli değişen kuvvetlere, yüklenmelere, darbelere maruz kalıyor.
    Burada da zaten hangi sistem daha sağlam ve uzun süre dayanır onu
    tartışıyoruz, tavsiyelerde bulunuyoruz.:in:
     
    Deniz bunu beğendi.
  9. csumerkent

    csumerkent Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    225
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Aslında hor kullanım derken ben oturupta bisiklete ii bakmamak yada xc bisikletiyle trial yapmaktan bahsetmiyorum sadece ne kadar bozuk yola yada ne kadar zıplama hoplamay dayanır demek istedim yani sonuçta furç ön taraftan gelen tüm darbelere maruz kalan bir parça bunu dahili yapmak onu değiştirememek anlamına gelir fakat az parça ve daha sağlam olma avantajı var die biliyorum
     
  10. cruphasulie

    cruphasulie Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2006
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    463
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Rulmanlı biraz bakımdan zaman kazancı, dayanıklılık getiriyor, kadronun üzerinde
    sürekli hareket eden bilyeler olmadığından daha az aşındırıyor.
    Klasik tip bilyeli kullanıyorsanız yapacağınız boşluk varmı yokmu kontrol etmeniz,
    yağını temizliğini eksik etmemeniz. Trial downhill da yapmıyorsanız bakımı yerindeyse
    XC sınırları içinde corratec kadroya bişey olmaz. Kullanılan kadroların yarısı dahili furç,
    dikkate değer derecede dezavantajı olsa zaten bu kadar yaygın olmazdı.
     
    Deniz bunu beğendi.