Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Daha dün lastiğim patlamıştı.Yama yapıldı.Kaldırımdan çıkarken yine aynı durum...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Lütfü Ekşioğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Dün patlamıştı lastiğim.Yamasını yaptık.Oldu bitti.Bu gün yaklaşık olarak 3-4 cm lik bir yere çıkarken bi anda patladı... Jant kesiği mi ne deniliyordu buna.Gidicem yeni iç lastik alıcam.Eskisini atacağım.Bakırköye araba ile götürüp bisikleti aldığım Metin Bisiklete yaptıracağım...Jant kesiği lastiğin içinde normalden az hava olmasından olabilirmi?
     
  2. başar akten

    başar akten Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    392
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    dağ lastiğinin 3-4 cm yerde patlaması pek normal bi durum değil gibi..
    lastik havası cidden çok az olabilir
     
  3. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    böyle yerlerden geçerken seleden hafifçe yükselip; ağırlığını öne-arkaya kaydırarak yüksek yerden geçen tekerleğin üzerinde mümkün olduğunca az ağırlık olmasını sağlamalısın. hatta ön tekerlek tam oraya gelecekken gidonu kendine çekip ön tekerleği zıplatırsan, çok daha etkili bir şekilde korursun lastiklerini.

    ayrıca lastiklere, dayanabilecekleri maksimum basınca yakın hava basarsan patlamaları çok daha zorlaşır ;)
     
  4. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Dış lastiği de kontrol etmekte fayda var...

    Ben işimi sağlama almak için iç lastiği fazla kaydırmadan karşılığındaki dış lastik deliğini buluyor ve orayı da yamıyorum! Sonuçta bir sürü dandik yama var, n'olcak...:)

    Asıl amaç o delikte kalmış olan kesici parçayı çıkarmak. Ama bazen öyle bir yerde oluyorlar ki desenin verdiği destekle aralara kaçabilecek herhangi bir şey lastik patlağının tekrar etmesini sağlıyor. Maşallah bizim İstanbul'da her yol potansiyel patlak yeri...
     
  5. Uğur Demirtaş

    Uğur Demirtaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    patlar abi patlar lastik değil mi..!
    2-3 sene patlaksız binersin,gün olur iki defa birden patlar.
    O patlak önleyici sıvılardan uzak durun, çünkü tutmadığı gibi tamiri de imkansız kılıyor.
     
  6. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben kaldırımlara çıkarken ufacı bir ön kaldırma il ön lastiği kurtarıyorum.Sonra arka lastiği çıkartıyorum.Daha önce belkide 100 defa çıktım aynı yerden aynı şekilde hatta daha hızlı birşey olmadı.Bencede dün yama yaptıktan sonra az hava basılmış olabilir.Neyse olan oldu.Artık vericez yeni bir iç lasitğe para :)
     
  7. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    3 taneye kadar yama yapabilirsin bir iç lastiğe, ama dördüncü defa patladı mı değiştirme zamanı gelmiştir artık :)
     
  8. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yılan kesiğine yama yapılırmı?
     
  9. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    kısa bir kesikse olur, ama daha büyük kesiklerin üzerini yama kapatsa bile yırtık yamanın altından ilerleyip yine hava sızdırmaya başlar. iç lastiği değiştirmek en temizi.
     
    Lütfü Ekşioğlu bunu beğendi.
  10. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Jant çemberindeki iç lastik koruyucu şerit köşeye kaymış olabilir dikkat et, hatta patlak dış lastik tarafında değilse durum kesin bundan kaynaklanıyor. Eğer koruyucu kaymışsa açılan kısma elektrik bantı vs. çekerek bundan kurtulabilirsin. Aynısı benimde başıma geldi. Kaldırıma çıkarken bir anda lastiğim indi.
     
    Lütfü Ekşioğlu bunu beğendi.