Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dag bisikleti secimi (Önerileriniz)

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Filinta.Deniz tarafından paylaşıldı.

  1. Filinta.Deniz

    Filinta.Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Yurtdisi
    Merhabalar,

    Uzun zaman Kettler´in eski model bir dag bisikletini kullandim. Lakin artik ömrünü doldurdu. Bu sebepten ötürü dag ve arazi yollarinda uzun süre kullanmak icin bir dag bisikleti almak istiyorum. Bütcemin üst limitini 1400€ olarak belirledim.
    Bu limit cercevesinde, bulundugum yerde rahatca ersilebilecegim markalardan bir kac tane model begendim. Asagiya bu markalari yazacagim, tabi ki sizlerinde bambaska marka/model ve özellikler konusunda önerilerinize acigim. Marka merakim bulunmuyor. Konfor ve dayanim baslica aradigim özellikler. Sectigim marka modellerden veya sizin baska önerebileceklerine acigim. Almanyada bulundugum icin daha cok burada bulabilecegim markalari tercih edecegim.

    Yorumlariniz icin simdiden tesekkürler.

    1. Grand Canyon Al 7.0W
    http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2541

    2. Ghost RT Actinum 5700
    http://translate.google.com/transla...se/artikel_details.html?ArtNr=2463857&act=url


    Ghost´un sectigim modeli eski sezona ait bir model ve SRAM donanimi bulunuyor. Yeni sezon modellerinde Shimano kullanmislar. SRAM ile de pek tecrübem olmadi acikcasi bu iki bisiklette hosuma gidiyor.

    Sizin fikirleriniz nelerdir?
     
  2. ömer faruk çiçek

    ömer faruk çiçek Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    elazığ
    Seviye:
    trek 8.5,trek cobıa,Scott Scale 29 Team
     
    Filinta.Deniz bunu beğendi.
  3. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Benimde hoşuma gitti.Sevdiğiniz bisikleti almanızı tavsiye ederim.Seçmiş olduğunuz iki bisiklette iyi,kaliteli bisiklet.Başka bisiklette tavsiye edilse bunlardan bir farkı olacağını sanmıyorum.Seçmiş olduğunuz Ghost'un Canyon markaya eşdeğeri http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2563 .İki bisikletin özelliği çift amortisörlü olması.Konforlu,sağlamdır.Tekerler kalın,bisiklet ağırlık 13.5 kg civarı.Çift amortisör olduğu için biraz daha fazla güç uygulamak gerekiyor.Seçmiş olduğunuz canyon tek amortisörlü,10.5 kilo gibi hafif.Daha kullanışlı geldi.Sram ve shimano eşdeğerler XTR = XX / XO,XT = X9, SLX = X7, Deore = X5, Deore = X5 ,Alivio = X4.Sram daha hafiftir.Shimano daha sağlam olduğu söyleniyor.Sram vitesler geçişler sert ve rijittir.Sram x7 ve üstünün shimanoyla aynı sağlamlıkta olduğu,tercih olarak Sram'ın viteş geçişlerinin daha iyi olduğu için Sram'ı tavsiye edenlerde bir hayli fazla.Sram ve shimano arasında fazla takılmayın.İkisi de iyidir.Bisiklette rahatlık arıyorsanız,taytlı iç giyim jelli pad,Şort tarzıda var,konforlu sele,jelli sele kılıfı.Bunlar uzun turlarda çok ihtiyaç duyulan ürünler.Çok geniş sele sürüşü engellediği orta ölçüde olması daha iyi olur.Buna takviye olarak jelli sele kılıfı çok iyi oluyor.Konfor ve dayanım seçtiğiniz her iki bisiklette mevcut.Çift amortisör daha konforludur.Dezavantajı 3 kg gibi ağır ve daha hantal, çift amortisörden dolayı efor kaybı daha fazla.Canyon bisikleti daha iyi buldum.Çift amortisör olarak,seçtiğiniz ghost a göre http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2563 .
     
    Filinta.Deniz bunu beğendi.
  4. Filinta.Deniz

    Filinta.Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Yurtdisi
    Bu degerli yorumlarin icin tesekkürler GOK.

    Benim de iki arada kaldigim 3 kg gibi bir farka dikkat cekmissin. Bu uzun yollar icin sanirim ciddi bir fark.Bu konuda bende kararsizim. Daha önceleri arkada amortisör olan bisiklet kullanadim. Ilginc bir sekilde beni de cezbediyor. Bir yandan kilo farki aklima takiliyor. SRAM konusunda beni aydinlattin, hic kullanadigim icin sormustum. Ghost´un üzerinde X9 takili sanirim. Bir kac yabanci forumda X9´lar icin pozitif yazilar okudum. Diger 2565 ID numarali CANYON sitesindeki bisiklet güzel ancak fiyati belirledigim limiti asiyor. ama yine de begendigim Ghost´a baska marka olarak güzel bir maudil. Hangi bisikleti alacagim konusunda karar verince, diger tavsiye ettigin jelli selelerle de ilgilenecegim. Bir tek iki bisiklet arasinda kararsiz kaldim.

    Bir ya da iki amorsitörlü bisikleti karsilastirdigimizda ne gibi avantaj ve dezavantaj olur? Bunu burada okuyan diger tecrübeli arkadaslar da paylasabilirlerse sevinirim.
     
  5. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Amortisör konforda sanıldığı kadar belirleyici bir unsur değil. Forumda MTB kullanıcısı fazla olduğu için bu tartışmalar hep yaşanıyor. Öncelikle bisikleti nerede kullanacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Almanya ve yakın ülkelerde çok yaygın ve kaliteli bisiklet yolları var. Tamamen araziye girmeyecekseniz amortisörü unutmanızı tavsiye ederim. Arazi şartlarında sürüş yapacaksanız tek önde amortisörlü modelleri, Tepe inişi yapacak 1 mt kayalardan atlayacaksanız çift amortüsörlü modeller sizin için uygundur.

    Eğer çift amortisörlü bisikleti düz yolda sürerseniz ne olur? Öncelikle uyguladığınız kuvvetin bir bölümü amortisör tarafından emilir ve siz yol aldığınız her metre için daha fazla güç harcarsınız. engebeler haricinde de yaylanacağınız için sürüş konforunuz azalır. Benzeri yol sürüşüne uygun bisiklete göre daha fazla ağırlığı taşımak zorunda kalırsınız. Arazi sürüşüne uygun geniş tabanlı lastikler asfaltta sürtünmenin artmasından dolayı hızınızı keserler. Bu söylediklerim tek amortisör içinde az da olsa geçerlidir. Amortisörleri kilitleyip, lastik genişliğini azaltmak geçici günü kurtarmaya yönelik çözümlerdir.

    Arazide tek ve çift ayrımı ise;
    Çift amortisörlü ile yokuş çıkmak diğerine göre önceki paragrafta yazdığım yaylanma ve güç emmesi nedeni ile eziyettir. Tepe inişçiler yürüyerek veya araba ile çıkarlar ve bisikletle inerler. Anlaşıldığı gibi çift amortisör spesifik bir modeldir ve belli bir amaca hizmet etmektedir.
    Tek amortisör arazi sürüşlerinde engelleri aşmada avantajlıdır. İyi ve kaliteli amortisörler sürüş keyfini arttırır.

    Başa dönersek eğer şehirde, bisiklet yollarında sürecek, zaman zaman basit arazide gezinti yapılacaksa tek amortisör bile gerekli değil.
    Ölçüleri size uygun düzgün açılara sahip bir bisiklet çok daha konforlu olacaktır.
     
    gok bunu beğendi.
  6. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Arkadaşımız güzel açıklamış.Çift amortisör agresif kullanmaya elverişli tarzdır.Asfalt ve yokuşlarda çift amortisörlüyü bırakalım,tek amortisörlüde olsa amortisörü kitleyerek yokuş çıkmak gerekiyor.Asfalt için, hiç amortisör daha iyi olur diyebiliriz.Amortisör vücuttan daha fazla enerji sarfiyatında bulunuyor ve bir o kadar da arazide konfor sağlıyor.Açıkcası amortisör bence gereksiz.Bunu giyim olarak taytlı pad,jelli sele kılıfı,konforlu seleyle sağlanabilir.Uzun turlarda çok lazım olan aparatlardır.Belirtmiş olduğum canyon bisiklet,ghostun çift amortisörlüyle yaklaşık aynı fiyatta olanıydı.Ghost markada çok güzel.Dağ bisikletinde asfalt için ince slim lastiklede gayet güzel şehir-tur bisikleti oluyor.Arazi isterseniz kalın tekerleri takabilrsiniz ya da arazi-asfalt yol için melez tekerlerde mevcut.Kısacası dağ bisikleti çok kullanışlı bir tarz.Şehir bisikletleri adından da anlaşılacağı gibi araziye gitmiyor.Toplamda 29'' özellik dağ bisikletleride var.Özellikleri tekerlerin büyük olması nedeniyle çukurları daha az hissetme,asfalt,araziyide uygun olma.Dezavantajları kalkışlar daha ağır oluyor,zorluyor.Yokuşlu yolda kalkış esnasında yolda dengemi kaybedip düşmüştüm:D.Direksiyon hakimiyeti kişisel olarak itici geldi diyebilirim.Trek wahoo markayı test etmiştim.Lastikleri ince arazi-asfalt tarzıydı ama 29'' ler tarzıma uymadı.Hantal yapıdalar.Seçmiş olduğunuz canyon tek amortisörlü güzel.Ghostun önden tek amortisörlü özellikle kitlemeli maşalı bisikleti varsa alın.Belinden fıtık ameliyatı olmuş bir dokturun çift amortisörlü bisiklet sürdüğünü görmüştüm.Eğerki fiziksel olarak bunun gibi rahatsızlık edici eklem bölgeleri,sırt,bel olsun hassaslık varsa seçtiğiniz ghost güzel.Artık çift amortisörler daha teknik üretim yapılıyor.Eskisi gibi çok fazla yorucu olmayabilir.3 kg da az değil:D.Bisiklet alıcaksanız ne almanız gerektiği önemli değil,kadronun sizin boy ölçüsüne uygun olması gerekiyor,direksiyon olsun(gidon olsun).Gidon çeşitleri var.Değiştirebilirsiniz.Özellikle bunlar size rahatlık ve konfor sağlıcak unsurlar.Konforlu sele,jelli selli kılıfı,taytlı pad bunlardan sonra geliyor.
     
  7. Filinta.Deniz

    Filinta.Deniz Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Yurtdisi
    Arkadaslar aydinlatici bilgileriniz icin teskekür ederim. Cift amorsitör olayini aslinda sirf yukarida baglantisini verdigim Ghot bisikleti cok begendigim icin sormak durumunda kalmistim. Ancak GOK adli arkadasimin da dikkat cektigi üzere, kilo farki ve sizlerin performans kayiplari üzerine söyledikleriniz beni aydinlatti. Sanirim ya yukarida baglantisini verdigim Canyon´u alacagim ya da biraz daha üst modelini. Bisikleti alacagim sitelerde zaten gerekli ölcüleri sorup ona göre bir ebatta bisiklet veriyorlar. Olasi ebat sorunlarinda sizlerinde dediginiz gibi kücük düzenlemelere gidilebilir. Tesekkür ederim ilginize.