Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Dağ Bisiklet Yarışları Taktik-Teknikleri

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında Alperen ERTEN tarafından paylaşıldı.

  1. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    İyi günler.

    Hep yol bisikleti ile ilgili teknik/taktiklere yer veriliyor sanırım bunun sebebi forumdaki tecrübeli kişilerin çoğunun yol bisikleti ağırlıklı çalışması.

    İyi bir kondisyonumuz bacağımız olabilir, arazi kontrolümüz de sağlam olabilir ancak her işte oldugu gibi bu işin de daha ince ayrıntıları olduğunu düşünüyorum ufak çakallıklar yani :) (Kestirme, rakibe zarar verme gibi değil kişisel.)

    Ayrıca lastik seçimi, stratejiler vs. uzayabilir. Herkes bir şeyler yazarsa güzel bir birikim olur düşüncesindeyim.

    Teşekkür ederim.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  2. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hiç bilgim yok ama dönüşlerde padal konumlarını herkes bilir zaten sola dönerken sol pedal üstte vb.
    yarıştan önce zincirler yağlanmamalıymış mesela 3 gün önce wd-40 la temizlenip sonra yağlanıp bir süre kir tutmadan asfaltta kullanıp yarışa hazır edilmeliymiş.
    bunny hop hareketi var yarışlarda yapılıyor galiba
    ve bu hareket için wheel up da yapılıyor.
    çamurlarda batmamak içinde bir teknik olmalı
    yokuş çıkarken teknik normalle aynıdır galiba
    inişte ise bence ne çok içten dönülmeli çünkü merkazkaç kuvveti çizgileri var ve bu kontrolü güçleştirebilir. dıştanda dönülmemeli daha fazla yol gittiğin için geri düşersin yani ortalardan bi yerden geçilmeli sürerken hissediliyor zaten.
    öndeki adamın aerodinamiğine girebilirsin ancak xc yarışında ne kadar işe yarar bilinmez
    fren basarken %60 ön , %40 arkaya basılmalı.
    ve yarışta kask eldiven gözlük kesinlikle kullanılmalı ve diken çizmelerine karşı formalar.
    yarıştan önce parkurda bir kaç turla ısınılabilir.
    moto yarışçısı rossi var bilirsiniz dönüşlerde ayağını dışarı atıyor normalde o dalda işe yaramıyormuş ama yine başka moto yarış dallarında kullanılıyormuş belki bisiklette de işe yarar.
    şimdilik aklıma bunlar geliyor.
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  3. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Teşekkürler. Zinciri yağlamayalı 1 hafta oluyor biraz pis ama bu hali ile gireceğim hafta sonu alanyada.
    Böyle daha iyi gibime geliyor. Asıl merak ettiğim teknik bir inişte ayağın spdye takılı olup olmaması gerektiği? Ben refleks olarak çıkartıp öyle iniyorum ama pek doğru değil heralde.
     
  4. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    2000 kmyi geçtim bir kere yağladım :D
     
  5. özer çankaya

    özer çankaya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Spd Pedala Yeni Geçtiysen Evet Biraz Alıştırma Yapman Gerek Zamanla İnişlerde Çıkarmama Gereği Duyacaksın :)
     
  6. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    2 sene oluyor geceli 15bini devirdi ayağımda ama alışamadım inişlerde :)
     
  7. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    2 senede 15 bin mi? 365 günde 7500 mü? her gün en az 20 km sürüş mü?
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  8. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    30 civarı desem abartmış olmam. Daha fazla yani :)
    Şöyle diyeyim 3 set vites takımı eskittim 4 senede bu biraz da bakımsızlıktan da olabilir :) şimdikiler sağlam ama çok para=köfte çok
     
  9. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    dağ bisikletiyle mi yaptın bu mesagfeleri?yolda mı arazide mi=?
     
  10. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Ben onlara dikkat etmedim. Karışık her yerde sürdüm, ama çamuru hiç eksik olmaz aletin =)
    Zaten bunların hepsi antreman değil yüzde 50si şehir içi ulaşım filan =) arazi yaptığım zaman da sert yaparım güzelim fox parlıyordu ilk geldiğinde arazi de çizile çizile beter oldu.

    Günde 1 saatte 30km yapılır, hesap kitap uzun iş bence sürün bisikleti hesap yapmayın =)
     
    Mesut DOĞRU bunu beğendi.
  11. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yapmışsınya hesabı 2 yılda 15000 :D
     
  12. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    )=) o tahmini kilometre saati kullanmıyorum saate göre sürüyorum :
     
  13. Onur Gençoğlu

    Onur Gençoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Eylül 2012
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa-Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Güzel söylediniz :) Bende geçenlerde çıkartıp koydum bir kenara km sayacını, km hesabı yapmak gereksiz geliyor bana(profesyoneller hariç)..

    MTB sürüş teknikleri için bende bir kaç araştırma yaptım fakat fazla bilgi bulamadım. Bir kaç forumda dönüş yöntemleri buldum. Youtube'ta da aradım fakat yine bir şey bulamadım. Bu konu hakkında bilgisi olanlar bizlerle paylaşırlarsa sevinirim. Sürüş tekniklerinde videolu anlatım olsa daha faydalı olacağını düşünüyorum. Bu tip videolar varsa elimizde bunlarıda paylaşalım lütfen :)
     
    Alperen ERTEN bunu beğendi.
  14. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Taktik bilmemde şuna kanaat getirdim Mtb yarışları yol yarışlarına göre daha pahalı:=) Geçen sene Adana'da Salcano Mtb yarışlarına gittim millet katır kutur vites geçiriyor lastikler desen Allaha emanet,birde her yerden zıplıyorlar:=)Sağlam bir sponsorla bu alan yarışları zevkli olabilir.
     
    Alperen ERTEN bunu beğendi.
  15. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Profesyonellerin de km hesabı yapmadığını düşünüyorum. Watt değeri onlar için daha önemlidir diye düşünüyorum. Net bir bilgim yok. Konu dağıldı arkadaşlar toparlayalım.

    Önerilerinizi bekliyoruz!
     
  16. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Adı üstünde '' Dağ Bisikleti ''

    Bu şartlar için kullanımı uygun. Gerçi çoğu kişi toprağa sokmuyor ama :p
     
  17. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    hakan yazman ın antreman bölümüne açtığı tüm konular inceleyebilirsin aslında dağ bisikletçiliğiyle ilgili yazıları vardı.
     
  18. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Birde şunları yazayım yeni aklıma geldi;Mtb yarışçıları gidonu geniş kullanıyor,lastik olarak bir kaç ay önce bir abi görmüştüm yarışçıların çoğu Contınental Race 2.0 veya 2.2 kullanıyor toprağa yapışıyor diyordu(Akdenizde bir kaç kez birinci olmuş),arka aktarıcı olarak shadow tip kullanıyorlar,pedalı ben yarışsaydım dişli geniş profilli bmx pedallarını tercih ederdim(toza,çamura giriyoruz spd pedal'da tercih etmiyeceğimden en mantıklısı bu:=),fren olarak kesinlikle hidrolik en altı bile makbül bunlar işin teknik-donanım kısmı...
     
    Alperen ERTEN bunu beğendi.
  19. Ferhat Öz

    Ferhat Öz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    Ankara-Seydişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Mtb yarışlarında başlangıçtan hemen sonra ciddi anlamda dik ve uzun rampa oluyor.Eğer derece yapmak istiyorsan bu yokuşu önde çıkman çok önemlidir.Çünkü parkurun ileriki kısımlarında patika çok darlaştığı için geçiş zor oluyor.Teknik olarak teknik iniş ve teknik çıkış çalışman lazım.Ama en önemlisi iyi bir kondisyon :)
     
    Alperen ERTEN bunu beğendi.
  20. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Evet bunu tahmin etmiştim. Tamamdır ^^ :p