Cyclocross'a dönüştürülebilecek şehir - tur bisikletleri

merd

Üye
Kayıt
29 Kasım 2006
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
Çanakkale
Öncelikle herkese merhaba dostlar,
Uzman bir kullanıcı olmasam da cyclocross bisikletlere karşı uzun zamandır ilgim var, ancak fiyatları benim tek seferde karşılayabileceğim rakamların üstünde.. Önce kadro ile başlayarak ufak ufak toplamayı çok istesem de ne yazık ki gönlüme göre bir cx kadroyu bir türlü bulamadım.. Benim gibi kadro arayışı içinde olan arkadaşların olduğunu tahmin ediyorum.. Yurt dışından daha doğrusu Ali Express'te nispeten uygun fiyatlı karbon kadrolar var, fakat o kadar yüksek rakamlı alışverişlerim olmadı yurt dışından, ayrıca kargo esnasında zarar görebilir diye endişeleniyor insan, artı gümrük vs.
Neyse asıl sormak istediğim, kadro açıları itibariyle cyclocross'a dönüştürülebilecek, daha doğrusu drop bara uyum sağlayabilecek sehir -tur bisikleti modelleri hakkında deneyim sahibi arkadaşlar deneyimlerini veya uygun model önerilerini paylaşırlarsa çok sevinirim..
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Aliexpress'ten alma imkanınız olsa bile bulaşmayın o işlere. Ne idüğü belirsiz, karbon diye geçen ama kim bilir hangi malzemeden yapıldığı belli olmayan çer-çöp hepsi. Forumda bahsettiğiniz türde dönüşümü geçtiğimiz günlerde Edip Bey gerçekleştirdi. Trek FX 7.5 ile yaptı.
 

Murat.Bagci

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Mayıs 2010
Mesaj
482
Tepki
299
Şehir
oslo
Bisiklet
Scott
crc den clearence bolumune bir bakin ara ara. cok guzel indirimler oluyor. onlardan alin forumda cok kisi var yurtdisindan getiren bisiklet. 20% vergi ekleyip dusunun fiyatlari.
her bisikletin kullanim amaci vs hepsi farklidir kadrolar hersey ona gore dizayn edilir. mtb ye lastik takmakla amortisoru kilitlemekle sehir yola donusmeycegi gibi. ayni seyde yola kalin lastik takmakla cyclocross olmuyor. imkaniniz varsa yurtdisindan alin. ya da saglam bir ikinci elde bulabilirsiniz belki.
 

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
587
Yaş
61
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Amacınız Cyclocross yapmaksa bunu bir yol bisikleti ile halletmeniz yanlış değil. Sonuçda adrenalin yapacaksınız, gerçek anlamda yarışmayacağınız varsayıyorum.

Bu durumda bir yol bisikletine tabii ki uygun boğaz ve/veya adaptör ile dropbar takabilirsiniz.Vites ve fren kollarının değişmesi gerekecek ve bunlar daha pahalıdır.

Cyclocross için sağlam bir yol kadrosu gerekecek, 700(28) teker çapı olmalı Maşa güçlü olmalı..Lastikler yol bisşkletine göre kalın ve kenarları dişi olmalı.Kişisel görüşüm Düz bir gidonun çamurlu ve engebeli arazide dropbardan daha kontrol edilebilir ve yönlendirilebilir olduğu yönünde.Yine de dropbar daha estetik ve havalı. Koşucu da zaten en üst noktadan tutmakta( bizim barendleri tuttumuz şekilde) Elini aşağı indirmesi nadir çünkü fren kollarından çok uzaklaşacaktır.
Bir alıntı:
Donanım olarak 28’’ lik teker kullanan fakat maşa genişlikleri yol bisikletine oranla daha kalın lastikleri alabilen ve asma fren (cantilever) kullanan maşalardır.V frenler gibi pivotlar vardır maşalarında ama asma fren tercih edilir. Türkiye de modası geçti diye yorum yapılan fakat avid firmasının shorty 8 le piyasaya sürdüğü titanyum bacaklı, TRP firmasının karbon bacaklı frenleri kullanılır. Bunların kullanılma sebebi çamurda sıkışma yapmaması ve geliştirilmiş çekme sistemleriyle STI fren vites kollarıyla uyumlu çalışabilmeleri.
Bunu dışında kullanılan tel üzeri (inline brake)fren düzeneği frenin dış telinin gergisi prensibi ile çalışan fren sistemi. Normal frene göre kaldıraç sistemi terstir. Çok maliyetli olmayan bu parçalardan da Türkiye de bulmak mümkün değil. Umarız gün geçtikçe bu disipline olan merak artar ve yedek parça sorunu da ortadan kalkar

Gövde yapısı nedeniyle genellikle tel üzeri gergiler (inline adjuster) kullanılır.
Lastikler genellikle çamurda tutunabilme gerekliliğinden dişli ve 700*35 C olurlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
merd bey..
2008 senesinde aldığım scott karbon scale 30 large kadro mtb bisikletini hibrite dönüştürdüm cyclo-cross yok idi o vakit ve bende bilgi eksikliği var idi ben hem stabilizede hem düz toprak yolda hemde asfaltta hız yapacak bisikleti bulamadım sene 2008 de mart ayında.......
orjinal ağırlığı scott karbonun 10 kilo 700 gram idi uzun zaman sert arazide kullandım çatlak topraklı zeminlerde ve fox maşa dehşet idi sıfırı 600 yuro...fakat 26 jant bana hep vakit kaybettirdi uzun mesafeli performansa dayanan etaplarda işin işinden çıkamıyordum sonunda bombayı salcano patlattı salcaono yarış gidonlu cyclo-cross ları piyasaya 2012 de sürdü ama ben çoktan hibrit yapmış idim bisikleti 28 jant yaptım fox maşayı sattım aliminyum çatal takdım bisiklet önden 700 gram hafifledi ama jantlar 28 olunca 350 gram eklenerek 10 kilo 350 gram oldu ...şimid 26 jantta alamadığım dereceleri uzun yolda 28 ile çok iyi alıyorum km ler kısaldı tekerin hacmi 700 x32 dir ve su olukludur yandan çok küçük dişler vardır düz toprak yolda banamısın demeyen stabilize canavarı ve asfaltta fena sayılmayan teker evet maxxis over driver 100 lira toplam ..daha sonra istanbulda focus bayi açıldı alman menşeyli ve focusların cyclo larınıda gördüm ama üst boru düz idi ama scottların cyclo ların üst borusu yukarı doğru idi benim scott ın üst borusu yukarı doğru bunun bana rampada faydası olmuştur...
şimdi cyclo-cross bike lar şu anda her yolun incisi ve madenidir asfalttan dalın stabilizeye banamısın demez oradan dalın düz toprak yollara ezer geçer..süratta cabası yalnız ben mtb gidonu değiştirmedim ama cyclo cross larda yarış gidonu var çok dikkat etmek lazım stabilizeden düz toprak yollara girerken üstelik hızlı iseniz ...ülkemizde en çok revaç edilen mtb dir dağ bisikletidir ama dağda adama adrenalin verir uzun asfalt yollarda stabilizede vakit kaybı kendim uzun yıllar kullandım sonunda 28 gibi değil tabi 70 lerde pejo yarış var idi bende ,
demirdi üstelik ağırdı ayna kol 50 diş idi 28 jant idi sürat yapıyordum yokuş aşağı dehşet inerdim ağır bisiklet hızlı iner tabi..cyclo cross larda yengeç fren sisitemi var ki bu çok emniyetli tabi benim kadro karbon olduğu için arkadan çıkıntı yok idi arka mecburen disk mekanik oldu orjinali hidrolik idi ama sorun yaşadım bu sorun malesef sıvının içinden geçtiği borudan kaynaklandı sıcakta boru yağ ile temasa geçiyor idi ve yağ içinde siyah küçük nokta bırakıyor idi bu noktalar arka frenin çalışmamasını beraberinde getirdi ..borunun kaliteli olması tabi biraz daha para demek idi..cyclo cross ların disk olanlarıda var ama ben yengeç freni tercih ederim doğrusu ,,,,evet son tahlilde kesin olarak 2013 ün her yola giren bisikleti cyclo-cross bike lardır yol bisikleti asla konforlu değildir nerede düz toprak yollarda ve stabilizede bisikletimin ön freni hidrolik idi o hidrolik sistemden çıktım aliminyum çatalı takınca v-break yaptım gerçi ön yengeç fren olabilirdi bakalım belki zamanla yapabilirim arka mecburen disk fren mekanik oldu...ayna kola gelince 44 dişe göre tasarımlı kadro yapılmış idi 2008 de bu bisiklete,
ön aktarıcı 44 dişe göre uyumlu ayna kolu 46 ya çıkarmak için ön aktarıcıda değişecek scott cyclo larda ayna kollar 46 diş en büyük kullanılmış ve iki yapraklı..2 diş için pek değiştirmeyi açıkça düşünmüyorum..
 

merd

Üye
Kayıt
29 Kasım 2006
Mesaj
5
Tepki
0
Şehir
Çanakkale
@Murat.Bagci

Chain Reaction, Wiggle, Nashbar vs. gibi sitelere bakınıyorum ara ara.. Bisikletlerin farklı kullanım alanlarına göre farklı yapılarının olduğunun da bilincindeyim, dediğiniz gibi basit değişikliklerle yapısının dışında bir bisiklet elde etmek mümkün değil. Asıl derdim yurt içinde online satış yapan bisiklet sitelerinde cx kadro konusunda büyük eksiklik var, hatta hiç yok diyebilirim, sadece bir firmanın sitesinde gördüm fakat onda da ebat sıkıntısı var ve sadece disk fren uyumlu.. En azından kadrosunu kullanabileceğim v frenli ekonomik bir şehir bisikleti hangisi olabilir ? sorusuna cevap bulabilirsem eğer o bisiklet üzerine yoğunlaşmak istiyorum.. eğer bunun bir cevabı yok ise hevesimi, orjinal cylocross bisiklet almak için sonraki senelere saklamam mı gerekecek..? Değerli yorumlarınız için ayrıca teşekkürler arkadaşlar.

Cyclocross'a dönüşür mü? konusunda Merida Speeder T2 üzerinde kafa yoruyorum, sanırım üst boruda içten kablolama var ve bu bence güzel bir özellik. Ayrıca disk fren ve V frenli olarak iki model var. Açı farklılıkları var sanırım ama..? Fiyat olarak makul, eski bisikletimi almaya hazır bir arkadaşım var, üzerine ekleme yapıp alabileceğim bir model Merida Sp T2.. Acaba..?
 

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.054
Tepki
1.426
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
evet beyler gördüğüm lüzum üzerine konuyu hortlatmaya karar verdim, aradan 2 yıl geçmiş , güncel modellerden hangileri saykılkrosa dönüştürülmeye uygun? Mesela sedona 410?
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer