Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

CycloCross vitesler hakkında

Konu, 'Cyclocross' kısmında VeyselKobal tarafından paylaşıldı.

  1. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Bisiklet dünyasına yeni girdim sayılır.
    Aklımda hep güzel bir hybrid bisiklet var.
    Merida Crossway 500,Scott Sportster 20 Solution,Cube Nature Pro gibi(ağır basan Cube)...:rolleyes:

    Ancak CycloCross'lar ilgimi çekiyor bu aralar.
    Bisiklet ile yoğun bir yaşantı içinde olan dostlarımında CycloCross konusunda ısrar ve taavsiyeleri var,daha mutlu olacağım yönünde.

    Dropdown gidonlar ile pek yıldızım barışık değil açıkcası,çok kısa süreli yol bisikleti deneyimim oldu(10 dk kadar),ancak o kadar öne eğilmek beni çok rahatsız etti,Skolyoz hastası olduğum için,ciddi bir soruna dönüşür mü?Tam net değilim bu konuda,CycloCross deneyimlemedim fakat onda da aynı hissi yaşarım diye düşünüyorum.

    Aklıma takılan en büyük soru ise CycloCross'ların vites sistemleri.
    Affınıza sığınarak bisiklet cahili bir soru soruyorum belki ama,gördüğüm kadarı ile CycloCrosslar genelde daha düşük vites sayısına sahip(18-20 gibi).
    Bunun nedeni nedir?

    Hybrit bisikletlerde Deoreler XTler 30 vitesler havada uçuyorken,CX neden böyle?
    Avantajı nedir?Yokuşu mu rahat çıkar?Son hızımı iyidir?
    Aydınlatabilirseniz sevirim :)

    Selamlar.
     
  2. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    803
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    2 yaprak aynakolsa otomatikmen 18-20 vites oluyor
     
  3. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Hastalığınızın durumunu bilmediğim için onu bir kenarda tutup genel anlamda bilgi vermeye çalışayım.

    CX'lerde, flatbar gidonlu bisikletlere göre öne eğilme durumu biraz daha fazladır ancak kadro geometrileri yol bisikletlerine oranla daha farklı olduğu için bir yol bisikletindeki kadar eğilmezsiniz (Hood kısmından tuttuğunuzu farz edersek). Dropbarlara yönelip iyice eğildiğinizde bile, yol bisikletinde dropbardan tutmaya göre daha dik bir açıya sahip oluyorsunuz.

    CX'ler, üretim amaçları gereği yarışlarda kullanılmak için tasarlandığından hız ve dayanıklılık endeksli üretiliyorlar. Geçen seneye kadar bir kaç firmanın 3 aynakol yapraklı CX modelini görmüştüm ancak UCI'nin CX yarışlarındaki 2 yapraklı aynakol kuralı yüzünden firmalar, sıradan kullanıcılar için ürettikleri cyclocross modellerinde de "tek tip olsun bari" mantığı ile 2x10 vites sistemine dönüş yapmaya başlamış durumda.

    Bir de bu vites sayısı kafanıza pek takılmasın, ihtiyacınız doğrultusunda biraz masraf yaparak gerekli değişikliklerle birlikte 3x10 vitese ulaşabilirsiniz.
     
  4. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Cikan parcalarida satarak masrafinizida dusurebilirsiniz.
     
  5. Cenk Yiğit

    Cenk Yiğit Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Mart 2014
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Çoğu üst seviye Mtb ve Yol bisikletleri çift aynakola sahiptir buda çarpı 2 demek kısacası. Bunun en büyüklerden nedeni fazladan ağırlıktan kurtulmak birde 26'lık en küçük dişlinin kolay kolay kullanmaması ve bence en büyük nedeni 3.dişli yüzünden ortaya çıkan çapraz kullanım durumunun ortadan kalkmasıdır . Kısacası düşük vites sayısı demek bir eksiklik değil tercih meselesidir. Hastalığınız konusunda doktorunuzdan başkasına güvenmenizi tavsiye etmem. Hastalığınızı ve bulunduğu seviyeyi yorumlayabilecek kapasitede bilgi birikimine sahip olmayan kişilerden gelecek yorumlar feci sonuçlar doğurabilir
     
  6. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkür ederim.
    Sürüş pozisyonu için test etmek en doğrusu olacak sanırım.
    Test ettiğimde herşey içime sinerse ,masraf yapmayı da göze alabilirim :)
    Halihazırda hybrid baktığım modellere göre biraz daha fazla fiyatlara sahipler zaten.
    Eldeki MTB'yi hybride çevirip,yanında CX sahibi olma fikri güzel duruyor.
    Ama en önemlisi üzerinde rahat edebilmem,yoksa hepsi boş.
     
  7. Cem Bayıll

    Cem Bayıll Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    254
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Mersin
    Seviye:
    Merhaba bende de skolyoz var şuan bi yol bisikleti kullanıyorum ama sorun olacağını pek sanmıyorum çünkü skolyoz omurganın bi tarafa kıvrılması yol bisikletinde sadece eğik oturuyorsunuz ben 5 gün sürebildim bisikleti henüz bi sorunla karşılaşmadım ilk gün ağrılar elbette oluyor
    ama siz söylediniz şimdi bi tedirgin oldum doktora başvurmak lazım birde doktor ya yüzme ya da fitness önermişti fitness a başlamayı düşünüyorum
    Geçmiş olsun
     
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Böyle bir kural olduğuna emin misiniz? Yarışlarda 3'lü aynakol kullanan hiç görmedim ama bu yasak olduğundan değil, gerek olmadığından. Cyclocross yarışlarındaki yokuşlar dik olsalar bile çok kısa oldukları için 36'dan küçük aynakola bile ihtiyaç duymuyorlar, hatta tek yaprak aynakol kullanımı başladı...

    Ayrıca UCI kuralları üreticileri bağlamıyor; disk frenli veya 6800 gramdan hafif yol bisikleti veya TT kurallarına uymayan triatlon bisikletleri üreten firmalar mevcut.
     
  9. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Murat Bey, "kural" konusunda emin değilim açıkçası.
    UCI'nin sayfasından inceleyecek seviyede yabancı dilim de yok ne yazık ki. :) Ben o cümleyi kurarken; daha önce forumda saygıdeğer bir büyüğümüzün "UCI - CX bisikletlerin özellikleri - piyasadaki CX modelleri" eksenindeki bir konuda yaptığı açıklamayı baz alarak söyledim. Kendisinin bu konuda yanılacağını pek sanmıyorum ama onun vasıtası ile ben yanlış bir bilgilendirmede bulunmuşsam bu hatamdan dolayı özür dilerim. :)
     
  10. GökhanRR

    GökhanRR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    144
    Şehir:
    İstanbul Kartal
    Seviye:
    İleride kamplı turlara çıkmak isterseniz,arka bagaj deliği olan kadrolara bakmanızı öneririm.
     
  11. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Cyclocross yerine endurance yol bisikleti bakmaya ne dersiniz? Madem öne eğilmek rahatsız etti daha rahat bir endurance geometrisi size iyi gelebilir. Şöyle içten kablolu olsun, tel sayısı tur için fazla olsun, bagaj bağlama yerleri de olsun, 28 lastik de takılabilsin diyorsanız:) buyurun: Cannondale Synapse (Alüminyum olan)
    [​IMG]
    Disk frenlisine daha geniş lastik de takabilirsiniz;)
     
  12. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    İşte bunlar hep kafa karışıklığı :)
     
    Orhan57 bunu beğendi.
  13. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.886
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    "Endurance" tipleri de dahil, yol bisikletlerinin geometrisi cyclocross'tan daha agresiftir; onları sürerken daha fazla öne eğilirsiniz...

    Estağfurullah, özür dilemenize gerek yok. Kural var mı yok mu ben de bilmiyorum; yol ve dağ bisikleti yarışlarında vites konfigrasyonu ile ilgili hiç bir kısıtlama yokken CX'ta böyle bir kural olması bana çok mantıksız geldiği için olup olmadığını sormuştum...
     
  14. VeyselKobal

    VeyselKobal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    411
    Şehir:
    İstanbul - Anadolu
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,
    Sizdeki ve bendeki skolyoz dereceleri daha farklıysa etkileri de daha farklı olabilir. Şu anlık geçici olarak bende olan MTB ile bir sorun yaşamıyorum fakat,normalde çok eğik oturduğumda sırt ağrılarım başlıyor.

    Yol bisikletlerindeki oturma açısı MTB'ye oranla 60 derecelerden duruma göre 45-30 derecelere kadar indiğinden çekincem.
    En sağlıklısı doktorumuza danışmak gibi duruyor.
    Size de geçmiş olsun.

    Ortopedi doktoru bir Bisikletci var mı aramızda :)
     
  15. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Stack, reach, wheelbase... evet biliyorum.
    Şöyle bir bakıyorum da Murat, forum daha hızlı gitmek isteyenlerle dolu. Tek bir bisikletle hem hız yapabileyim, hem bu bisiklet rahat olsun, hem dopbarlı olsun, hem tur yapmak için bagaj yeri olsun hem de sert olmasa da araziye girebileyim düşüncesi epeyce var. Cyclocrossların yanında endurance modeller iyi bir seçenek olarak görünüyor. Özellikle bu Cannondale Synapse.
     
  16. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.290
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    cyclocross çok çekici olmakla birlikte, o sonuçta bir yol bisikleti, ve yol bisikleti vites sistemine sahip. hız desen tam hız değil, arazi desen tam o değil çok arada bir model.

    ben ayrı bir mtb ve yol edinmekten yanayım. eğer anatomik olarak uygun gelmiyorsa hybrid bisikletler ( trek fx gibi ) daha mantıklı
     
  17. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Heybe takilabiliyor ve yol bisikletine gore biraz daha kalin lastikde kullanabiliyor. Benim icin bunlar avantaj aslinda. Ama cyclocross oraninda lastik ve heybe takabilen yol bisikleti varsa onsda bakabilirim.

    Sahsen benim aradigim dropbarli uzun turlsra gidebilecegim bir bisiklet
     
  18. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Veysel bey tavsiyem Cylocross bisiklet almanızdır. Eğer hakkını verecekseniz, cylocross 4 mevsimde 4 farklı zeminde kullanılabilir...
    Asfalt, kar, kum ve toprak. Hangisine girerseniz girin sizi yarı yolda bırakmayacaktır ayrıca diyelim ki kalın tekerleri beğenmediniz, bu bisikletlere yol lastiği de takılabiliyor normal bir yol bisikleti kıvamını da yakalayabilirsiniz Cylocross'da ama normal yol bisikletine o kalın lastiği takamazsınız.

    Tahsin abi normal yol bisikletlerinin hiç birinde yük taşımak için giriş yok diye biliyorum, cylocross alıp ince lastik takılabilir performanstan memnun kalınmaz ise...
     
  19. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Iste bende o yuzden cyclocross almayi dusunuyorum fakat suanki sorunum tamamen maddiyay bir konuda daha yazmistim aslinda elimdeki saatlerden birini satarsam alabilirim ama saate alico bulmakta zor :)
     
  20. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Öne eğilmekten korkmayın zaten belinizde sorun varsa dik dursanız da ağrı yapar.