Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Cyclocross ve yol bisikleti

Konu, 'Cyclocross' kısmında Aşkın Şentürk tarafından paylaşıldı.

  1. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Cyclocross bisiklet ile yol bisikleti arasında ne tür farklar var ? Yol bisikleti alsam cyclocross a çevirebilir miyim ?
     
  2. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.457
    Beğeniler:
    40.867
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yol bisikleti aldığınız vakit onun kadrosu yola göre olduğundan yani sadece yolda kullanmanız gerekeceğinden arazi içinde belki ilerde sorun yaratabilir eğer sürekli arazi yollarına sert düz toprak yollara girmek istiyorsanız kadroda sorun olabilir aliminyumda olursa çok sonra bir sorun olabilir karbonda ise çok hafif ise bence o karbon şiddetli sarsıntılara ne kadar dayanacak şimdi özellikle cyclo cross tarzı sadece sert düz toprak yollarda ve çamurlu arazide ve asfaltta giden bir bisiklet aslında her yolun parisi fakat teker 1. 32 den aşağı olursa sert zeminlerde sorun olabilir çok tecrübe gerekiyor,
    benim bisiklet scale scott 30 karbon idi large kadro ve 50.000 km yi geçti..2008 mart ayında aldım 5 yılına gelirken karbonda sorun yok kilom 65 te hep kaldı bisikleti modifiye ederek 28 janta çıkardım ve önden fox amortisörü çıkardım onu 2 elden sattım öne aliminyum çatal geldi ve bisiklet 10 kilo 350 gram düştü..orjinal ağırlığı 10 kilo 700 gram idi fakat ön taraf çok hafifledi karbonun en hafifi değil benim kadro,şimdi stabilizede ve sert düz toprakta ve asfaltta hıza kavuştum yalnız tekerim 1.32 dir aşağısıda oluyor fakat son derece tecrübe gerektiriyor 1. 25 ler ile stabilize zeminlerde gitmek ,gidon yarış olunca stabilize yollara dalmak tecrübenin ikinci adı olmakta ben yalnız gidonu değiştirmedim mtb gidonu olarak kaldı
     
  3. hamibektas

    hamibektas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    310
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Cyclocross stabilize yollar içindir. Yol bisikleti de sadece asfalt içindir. Gözle görülür en büyük özelliği oranlarıdır. Yol bisikletindeki oranlar Cyclocross'a göre daha serttir...
     
    Cyclist999 bunu beğendi.
  4. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Ben sürekli yollarda olurum günlük 50 km ye yakın bir yolum var ama küçük bir tümsekte lastik patlasın istemem hybrid bisiklet almayı dusunuyordum ama cyclocross ları görünce kafam karıştı işin özü bu o yüzden sormak istedim
     
  5. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Küçük bir tümsekte yol lastiği patlamaz hatta büyük bir tümsekte de patlamaz.
     
  6. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Hocam bu arada ben 57-58 kg yim bisiklete de aktif olarak başlarsam 55 e düşerim
     
  7. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Peki o zaman yol bisikletindeki sıkıntı nedir neden tavsiye etmiyorlar
     
  8. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    küçük bir tümsekte lastik patlamaz. Hatta en sert çukurlarda bile genelde patlamaz o nereden çıktı?

    Lastiğin düşmanı diken, cam ve tel/çivi tarzı nesnelerdir.
     
  9. Sercan Can

    Sercan Can Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2012
    Mesajlar:
    291
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisiklet kilo verdirmez. Aksine bisiklete başladıktan sonra 5-6 kilo aldım.
     
  10. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Lastik sıkışmadan dolayı patlama felan yaşıyordu bildiğim kadarıyla bozuk zeminlerde
     
  11. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Yavaş yavaş yol bisikleti hakkındaki önyargılar kırılıyor.Yol bisikletini de tavsiye etmeyenler genelde kullanmayanlardır.Yok tekeri patlar,yok kadrosu çatlar falan filan bi sürü boş şey.Şu an kullandığım lastik 230gr herhangi bir kevlar koruması falan da yok 3500 km'dir patlamadı daha da bir şey söylememe gerek yok heralde.
     
  12. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Yol bisikletlerini kim tavsiye etmiyor?Dünya'daki en kötü şey bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktır.
     
  13. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bu arada ben neyin bana kilo verdirip neyin aldıracağını çok iyi biliyorum beslenme ve spor dersini de aldım antrenörlüğümde var gıdalarla aram çok iyidir günlük gıda alımıma ve yaptığım spora çok dikkat ederim günlük yaklaşık 8 saat idman tempom var
     
  14. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bana tavsiye etmiyorlar her yola girerim ben yani kısa yol neresi ise oradan giderim o yüzden hybrid dediler hep
     
  15. Gökhan Ö.

    Gökhan Ö. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    Samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yol bisikletlerinde kardonun ve maşanın,fren bacaklarının müsade edeceği max lastik kalınlığı cyclocross kadrolarınkinden daha azdır.

    Kadro geometrisi biraz daha diktir. Yol bisikletinin vites sistemini kullanır oran olarak ancak hız için yapılmadığından dolayı o denli sert vites oranları yoktur.

    Hafiftir ancak yol bisikleti kadar değildir. Jant çemberleri kalındır yol bisikleti jantlarına göre ve (en azından benimkinde) jant göbekleri mtb göbeğidir. Akıcılık değil sağlamlık önceliklidir. Ve tabiki lastikleri tırnaklıdır amacına göre kullanılacak bi cyclocross'un. Asfaltta ses ve titreşim yapar,hız kaybettirir.

    28" tekerler ve yol tipi vites oranları yorulmadan mtb'den hızlı gitmeni sağlar,lastikler tırnaklı lastikle bile olsa.

    Lastikleri slick lastiğe çevirirsen biraz daha hızlanırsın ama en hızlı halinle bile kadro geometrisi konfor öncelikli olarak tasarlanmış yol bisikletine yaklaşamaz.

    Neticede senin bisikletin asfaltta hız için yapılmış bi bisiklet değildir. Ama bikaç ufak değişiklikle ona en yakın sonuça ulaşabilirsin.

    Yada tırnaklı lastikleri takıp mtblerin gittiği her rotaya gidemesende, amortisör gerektirmeyen her zeminde aynı bisikleti kullanmaya devam edebilirsin.

    Lastik genişliğinde ufak oynamalar yaparak konforu arttırabilirsin. Yol gidonu yada düz gidon takabilirsin.

    Fren konusu da var ama ondan da sonra bahserim =)

    Bütün bunlar aklına yatarsa tek sorunun 2000 liradan aşağıya bu bisikletlerden bulamaman olacaktır kiiii o konuda en azından benim verebileceğim bi tavsiye yok maalesef.
     
    Murat.T, ihtiyar ve Cyclist999 bunu beğendi.
  16. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Galiba bunlara benim için fazla gerek yok 10 kiloluk bir hybrid yeterli olur herhalde bana
     
    Kudret Kurtcebe bunu beğendi.
  17. Cyclist999

    Cyclist999 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.157
    Beğeniler:
    789
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Tavsiyem Yol Bisikleti. Fakat gittiğin yollarda stabilize yol oranı yüksek ise, cyclocross da düşünebilirsin. Yol ile giderken eğer kadro yerden -çukur vesaire- aldığı titreşimleri direk sana aktaracak kadar sert olursa geçici konsantrasyon kaybı yaşarsın birde o sırada seledeysen acıma olacaktır(baya :), bir arkadaş gerçi onun ki cyclocross tu, yumruk kadar büyük taşların olduğu bir yokuş parkurunu tırmanmıştı fakat aşırı kontrol gerektirdiğinden bahsetmişti. Asıl olay, yol ile daha uyumlu olursun bunu dememden kasıt sanki Bisikletle daha iç içe gibi olursun ve aerodinamik olursun. Tavsiyem asfaltan ve azıcık stabilize yoldan çıkmıyorsan Yol almalısın tadından yenmiyor. :)
     
  18. Aşkın Şentürk

    Aşkın Şentürk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2012
    Mesajlar:
    499
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Benim ışim asfalt üzerinde ama malum izmir yolları korkutuyor beni biraz konfor da gerek gibi
     
  19. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.457
    Beğeniler:
    40.867
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    ideal kilo aşkın,yaşında genç valla tam zamanı senin için ,
    bisiklet pek bırakılacak bir olay değil artık uzvumuzun bir parçası haline gelirse bize artıları olmakta,
     
    emrah9700 bunu beğendi.
  20. Tuncay Üner

    Tuncay Üner Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    656
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Forumda bir baslik acin ve soyle yazin "sadece duz asfalt deminde kullanmak icin bir bisiklet istiyorum ne tavsiye edersiniz?". Ondan sonra seyreyleyin konunun gidisatini. :)