Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Cyclocross ve Yol Bisikleti Farkları

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında andjustice4all tarafından paylaşıldı.

  1. andjustice4all

    andjustice4all science rocks

    Kayıt:
    26 Mart 2014
    Mesajlar:
    286
    Beğeniler:
    487
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Doğu Mert A.
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Bu konuda düzgün Türkçe kaynak olmadığı için hem Google aramalarında hem de BF'da hızlı sonuç elde etmek bakımından bu işi bilen arkadaşlar bir şeyler paylaşırlarsa hepimiz için iyi olur diye düşündüm :) Benim bildiğim geometri ve teker kalınlıkları başlıca farklar fakat ne bu işin detayını ne de bunlardan başka bir fark biliyorum. Yani geometri farkı ne deseniz cevap veremem.

    Tecrübeli, bilgili arkadaşlarımızın fikirlerini bekliyoruz.
     
  2. Atacan

    Atacan evden işe, işten eve

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    Karşıyaka-İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    benimde zamanında incelerken dikkatimi çekenler

    - kalın teker imkanı, bu özellikle disc fren ve V fren sayesinde mümkün oluyor.
    - üst madde ile disc fren, hem önde hem arkada disc olan modelleri var
    - geometri, boru uzunlukları, gidon boğazı ve gidon boynuzunun açısı
    - arka teker - aynakol mesafesi
    - pedal'ın yerden yüksekliği
    - bagaj imkanı var bazı modellerde. bazı yol modellerinde de var aslında bu, tam bir fark sayılmaz.
    - aynakolda 3 dişli oluyor genelde cx'lerde
    - kablolama CX'lerde eğer içten değilse üst borunun üzerinden ve alt borunun altından oluyor. Çamurda omuzlayınca kablolar dolaşmasın diye böyle yapmışlar.
    - ince teker takıp çakma yol bisikleti yapılabilme özelliği :)
     
    andjustice4all bunu beğendi.
  3. Çağrı Soylu

    Çağrı Soylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    760
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Yol bisikletleri tamamen yolda en hızlı şekilde gitmek için tasarlandığından kadro yapıları yani geometrileri de buna uygun şekilde düzenlenir. Yol bisikleti sizin hareketlerinize en hızlı şekilde tepki verebilmeli ve hız ihtiyacınızı tamamen karşılayabilmeli. Daha "kıvrak" olmaları için daha kısa teker mesafesine ve daha alçak "bottom bracket"a sahip oluyorlar. Yani yere daha yakın :) Cyclocross bisikletleri ise yola göre bu yazdıklarımın tersi şeklinde dizayn ediliyor. Cyclocross aslında yol bisikletçilerinin kışın da yarışabilmek için çıkardıkları bir yarış. Bu yüzden cyclocross her ne kadar yol bisikletine benzese de özünde bir çamur bisikleti olduğundan bir yol bisikleti kadar hızlı tepkilere ve hızlı gitmeye ihtiyaç duyulmayan bir yarış için tasarlanmış. Bu yüzden yol bisikletine göre vites oranları da çok garip kalıyor. Genelde 36/46 aynakol kullanılıyor. Yol bisikletlerinde ise 34/50, 36/52 ya da 39/53 genellikle görülen aynakol dişlileri. Aynı şekilde yol bisikletlerinde 23 ve 25'lik lastikler olağanken CX bisikletlerlerde 40mm'e kadar lastik kalınlığı görülebiliyor. Bu da arazi kullanımında dişli lastik takabilmek için bu şekilde tasarlanıyor. Bunun avantajı ise asfalt sürüşünde yol bisikletine göre daha kalın bir lastik yani daha düşük hava basıncı ve daha az darbe hissettiren bir sürüş oluyor. Dezavantajı ise yine hız.
    Cyclocross bisikletler bu nedenle hız makinesi olarak tasarlanmadığından şehir içinde kullanacak kişiler için de cezbedici oluyor. Zira disk frenleri, çamurluk ve bagaj takabilme şansı ve kalın lastikleriyle şehir içi kullanımı için daha uygun oluyor.
     
  4. Ömer Ş.

    Ömer Ş. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Nisan 2012
    Mesajlar:
    643
    Beğeniler:
    1.337
    Şehir:
    安卡拉
    Seviye:
    Güzel konu. YOL vs CYCLOCROSS!

    [​IMG]
     
    Samet POLAT bunu beğendi.
  5. Sadettin Z.

    Sadettin Z. Girişim Savaşçısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.213
    Beğeniler:
    5.091
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yukarıda arkadaşlar gayet detaylı şekilde açıklamışlar, ilave sayılırsa jant seti ve göbeklerin darbe ve zorlamalara daha dayanıklı türde olduğunu belirtelim.
    MTB serisi 29'er jantlar ve göbekleri cyclocross grubunda görmek mümkün.
     
  6. Samet POLAT

    Samet POLAT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    367
    Şehir:
    KOCAELİ
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
  7. Atilla G.

    Atilla G. Fırtına Getiren

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.816
    Beğeniler:
    4.261
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Biri koşu atı öteki katır :)
     
    K. Mustafa ve YüzSürKoş bunu beğendi.