Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Cyclocross la Shimano RS 20 /RS 30 veya RS 80 c24 kullanmış olan veya bilgis olan?

Konu, 'Cyclocross' kısmında horsepower tarafından paylaşıldı.

  1. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Merhabalar; yakın bir gelecekte Cannondale caad x siyah kadro alıp ultegra kompenentle donatıp ,üzerindeki janta seti de değiştirmek istiyorum.Kafamda 3 tane jant set var Shimano RS 20 /RS 30 veya RS 80 c 24 aranızda kullanmış olan var mı ya da bir bilgisi olan var mıdır veya başka bir altrenatif jant set fikrine de açığım.Sağlamlık,ağırlık ,akıcılık önemli faktörler.


    Kullanım alanı: %90 yol kullanımı ama ara yollarda itinayla hızlı bir şekilde kaldırımlara çıkılıp inilmesi zaman zaman kaldırımlardan atlanması da söz konusu olucaktır.Kullanılıcak lastik Schwalbe marathon racer 700x35 c folding(lastik alınmıştır şimdiden).100 + kmlerde mesafelere antrenmanlar ve çeşitli şehirler arası turlara yapılacaktır.


    Konuyla ilgili olan herkesin yorumlarını bekliyorum.Kullanım alanı olarak çoğumuzun cyclocross tercih sebebi aynı faktörlerdir diye düşünüyorum.

    Shimano RS 20
    http://www.deltabisiklet.com/default.aspx?_Args=_ProductInfo,5070,OdesisMc

    Shimano RS 30
    http://www.deltabisiklet.com/default.aspx?_Args=_ProductInfo,5071,OdesisMc

    Shimano RS 80 C24
    http://www.deltabisiklet.com/default.aspx?_Args=_ProductInfo,5072,OdesisMc
     
  2. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Düşündüğünüz jant setlerini google'da "Jant ismi cyclocross" şeklinde aratırsanız eğer, bütün yorumlara ulaşabilirsiniz :)
     
  3. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    İnternette araştrıma yaptım tabiki de fakat forum bünyesinde bu jantlardan herhangi birini kullanmış birileri var mıdır diye merakımdan soruyordum.Sonuçta bu konu da arama yapınca yabancı forumlar çıkıyor karşımıza.Yanı sıra kullanım alanına göre değişen bir ürün deneyimleri söz konusudur.Bu jantları kullananların yorumlarını merak ettim ve öneri bekledim ve bu konudaki beklentilerim hala devam etmektedir.
     
  4. dodeve

    dodeve Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Hicbirini kullanmadim ama agirligindan tel sayilarindan fikir yurutursem, Shimano RS 80 C24 e yaklasmazdim. 1504 gr ve karbon, tel sayisida gayet az, tirmanis tekeri bu. Akordu cabuk kacabilir, karbon cidden dayanikli ama yine de kotu yol, cx icin bunu kullanmazdim. SHIMANO WH-RS30 bunlarda aero jantlar o yuzden normalden biraz agirlar bunlarida es gecerdim. SHIMANO WH-RS20 aralarinda en mantiklisi bu gibi, gerci buna da burun kivirirdim :) .

    Bunlarin hepsinin ozelligi hazir jant setleri olmalari ve az telliler. Cidden bisikleti cok kullaniyor ve biraz sert kullaniyorsaniz veya kotu yollara giriyosaniz hele bir de agirsaniz biraz 32 telli bir set ordurun. Tel kirilmalarinda vs yedek parca sorunu yasamazssiniz. Iyi bir ustanin elinden cikanlari fabrika orumune degismem.
     
  5. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Hiçbirini kullanmadan tel sayısı ve genel görünüşü ile bu kadar olumsuz yorum cidden ilginç olmuş.Yabancı diliniz varsa RS 80 hakkındaki yurtdışı forumlarda yazılan yorumları okursanız bu yazdıklarınız oldukça çok garip kaçacak.(tüm yorumlar olumlu)Yabancı diliniz de yoksa video izleyebilirsiniz.Youtube da cyclocross kliplerini izlerseniz orada pek çok yarışçının bırakın s 80 gibi yarısı carbon jantları full carbon dura ace jantlar ile yarıştıklarını göreceksiniz.Bu kadar karamsar olmayın derim 2 yıldır RS 10 jant kullanıyorum 2 yada 3 set değiştirdim (hepsi de rs 10 idi) her şartta bisikletimi kullanıyorum ayrıca 23 lük lastik ile kullanıyorum akort bozukluğu sizin bahsettiğiniz 32 telli jantlara göre çok daha az yaşıyorum.nereden biliyorsunuz derseniz de zamanında bende 32 telli jant seti çok kullandım çevremde de hala kullanan var.Tel sayısına göre sağlamlık önerisi çok hatalı bir bakış açısıdır .

    Maalesef aynı hatalı bakış açısı rulmanlı göbek ile açık dizme göbek konularında da yaşanıyor her rulmanlı göbek bilyalı göbekten daha akıcı ve sağlam değildir.Bir tanesi kapalı bilya dizimi diğeri açık bilya dizimi.Kalitesini kullanılan bilyalar ve yatağı oluşturan maddelerden alır kapalıysa iyidir açıksa kötü yorumu olmaz.
     
  6. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Cyclocross yapacağım derseniz disk fren uyumlu setlere (ve tabii kadroya) bakmanızı öneririm. Diskin tamir ve ayar zorluğu gibi bir dezavantajı var ama disk frenler diğerlerine göre gelişmeye daha açık bir fren türü. Mekanik disk bile kullansanız özellikle çamurda çok daha rahat edersiniz diye düşünüyorum. Yol bisikleti için de hidrolik frenler gümbür gümbür geliyor, SRAM yaptı Shimano da ilkbaharda çıkaracak diye biliyorum.
    Tercih meselesi tabii. Ben diski savunanlardanım.
     
  7. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Yorumlar için teşekkür ederim.Aslında yurtdışı forumlarda zaman geçirdim ama rs 80 için malzemesi yumuşak diyende var çok memnun olanda var.Cyclocross u aslında off road da kullanmıcam şehir içi yollar şehirler arası turlar ve şehir içi yüksek tempo antrenmanlar.Kafamda iki tane jant set yapıp bir tanesine marthon racer 700x35 lastik koymak diğerine grand prix 4000 s koymak var. Açıkçası RS 80 e aşık oldum ama kafam hala karışık.Acaba mavic aksium mu yoksa mavic euipe mi veya diğer bir seçenek shimano ultegra aradaki ayrımı yapmak da zor gibi geliyo bana.
     
  8. dodeve

    dodeve Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    En basta soyledigim gibi hic yorum okumadan ve kullanmadan agirliga ve tel sayisina bakarak yaptigim yorumdu bu. Evet cyclocross videolarini izliyorum ama oradaki pro yariscilar zaten sponsorlu her yarista bi teker seti harcayabilirler burda hicbirimizin 2-3 suruste bir set degistirecek hali yok. 1500 gram bana gore cidden cok hafif, sert ve kotu yolda surus icin, yorumlari muhtesem olabilir, insanlar genelde hangi kosullarda kullandiklarini yazmiyorlar. Rs 80 i tirmanis icin kullanirim veya asfalt icin ama kotu yoldan uzak dururdum. Bu arada 2 senede 2-3 set RS 10 degistirdiyseniz kusura bakmayin ama bana gore bu set dayaniksizdir.

    Rulmanlarla ilgili de herhangi bir goruste bulunmadim zaten, kisinin tercihidir ikisi arasi hissedilecek donme direnci oldugunu sanmiyorum.
     
  9. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    2 senede 3 set değiştirmemin nedenini nasıl jantın kötülüğüne bağladınız çok ilginç :) demek ki insanın içinden geçirebileceği düşünceler her zaman doğru olmayabiliyor geniş açı ile bakmak lazım.Sebebini açıkca yazayım da bari hatalı düşünceye yer kalmasın.Piyasanın çok altında bir fiyata sıfırını alıyorum ikinci el fiyatına sattığım zaman aynı paraya veya üzerine 20-30 lira ekleyince tekrar sıfırını alabiliyorum siz aynı şartlarda olsaydınız değiştirmezmiydiniz :) ayrıca senede 8 ila 10 bin km bisiklet kullanıyorum.

    Gelelim diğer mevzulara.cyclocross yarışçıları sizin zannettiğiniz gibi pro yarışçılar değil pek çok organizasyon bölgesel yarış ve oradaki yarışçıların büyük kısmı bizim gibi insanlar.Yani kendi imkanları ile yarışan insanlar öyle her yarışta bir set harcamıyorlar merak etmeyin.Ben sizin nasıl kullanmak istediğinize veya şahsi yorumlarınıza elbette birşey diyemem ama soru soran bir arkadaşımıza yaptığınız hatalı yorumu kusura bakmayın doğrusunu biliyorsam yazmak durumundayım.Yani 1500 gramlık jant seti arazide kullanılmaz cümlesi teknik olarak hatalıdır (daha hafif mtb jantları var ) bu konuda sana göre bana göre olmaz teknik durum bilimseldir ve kişiye özel değildir.Siz kullanmak istemezsiniz sevmezsiniz hiçbirimiz birşey diyemeyiz ama kullanılmaz akordu bozulur gibi yorumlar kullanmadıgınız bir set hakkında çok yanlıştır.

    Rulmanlar ile ilgili birşey yazmadıgınızın farkındayım dikkat ettiyseniz o konuyu ön yargılı düşünceleri anlatabilmek adına yazdım yoksa siz böyle dediniz demedim sadece bir örnek idi.

    Kıssadan hisse amacım sizi eleştirmek değil sadece ön yargıyı kaldırabilmek .Hafif jant yada tel sayısı az jant araziye girmez diye bir ön yargı sizde dahil olmak üzere pek çok insanda var.Yazdıklarımı bu açıdan değerlendirirseniz sevinirim yoksa karşılıklı tartışma niyeti ile yazmıyorum.
     
  10. MDT

    MDT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2010
    Mesajlar:
    391
    Beğeniler:
    277
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Mavic ksyrium elitelerle (1550gr) belgrad ormanında baya antrenman yaptım. Hiç sorun yaşamadım şimdiye kadar. Lastik havaların doğru olduktan sonra c24 lerle de bir sorun yaşayacağını sanmıyorum.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  11. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Teşekkürler cevaplar ıçin. RS 10 ile RS 80 c 24 arasında akıcılık olarak fark olmiyacagini iddia etmek olmaz herhalde değil mi? RS 10 fiyat perfromansi iyi.olabilir ama RS 80 başka bir kulvarda yer alıyordur diye düşünüyorum.Suan RS 80 c24 ile ksyrium equipe ve ultegra arasindayim ve asıl soru şu ki bu jant setlere 1.35 kalınlığında lastik uyumlu.olucak mi acaba aslında trek bir cyclocross modelini ultegra olarak satiyo ama gene de sorayım dedim çünkü. tavsiye edilen max kalınlı 25
     
  12. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Tabiki rs 80 ile rs 10 arasında muazzam fark var incelemedim ama shimano ultegra ve üst modellerinde seramik bilya kullanıyor diye biliyorum.1.35 dediğiniz lastik sanırım 700X34 oluyor.Shimano teknik kitabında bu setler için uygulanabilir lastik ölçüsünü max. 700X25 olarak vermiş ama 28 takanlar gördüm ben.Diğer Rs-10-20 ve 30 serilerinde uygulanabilir max lastik değeri 28 olarak veriliyor.( ultegranın cyclocross modelini teknik kitapta bulamadım max değer nedir o yüzden birşey diyemem)WH-RS80-C24-CL modelinde ise max değer 28.
     
    Gökhan Ö. bunu beğendi.
  13. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    RS80 ile Ultegra arasında şu farklar var.

    RS80, karbon destekli çemberlere sahip. Aynı zamanda Dura-Ace C24 ile aynı çemberi kullanıyor. Bu da oldukça güçlü olduğu anlamına geliyor. Ultegra ise daha ağır bir set, fakat Tubeless desteği var.

    Yol için düşünüyorsanız RS80 alınabilir derdim, fakat cyclocross için tubeless jant çok büyük avantaj. Bu nedenle Ultegra tavsiyesinde bulunuyorum ben.
    Ek olarak, Ferhat abinin söylediğim maksimum lastik değerleri sadece teorik. Daha kalın ya da ince lastik sorunsuzca kullanılabiliyor, merak etmeyin :)
     
    horsepower, Gökhan Ö. ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  14. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    [​IMG]

    Konuya sonradan sonraya giriyorum. Gerci Resimdeki jantlar RS80 degil ama, onlarinda yanaklari hafif metal oldugu icin ayni duruma düsebilirler.
    Jantin ömrü konusunda yeteri kadar deneyimi olmayan tartismacilar icin bu resmi koydum.
    Yol bisikletlerinde frenleme sonucunda papuclar asinirken, ayni zamanda jantin yanaklari da asinip incelmektedir. En sonunda da resimdeki gibi yarilip patlayabilir.
    Ama daha önce jantin yanaklarindaki deformasyonu görebilirsiniz. Her telin baglandigi noktalarda dalgalanmalar baslar.
    Bu forumda bazi resimlerde bu tip asinmis dalgali jant resimleri de gördügüm icin yazmayi gerekli buldum.
     
    horsepower, Gökhan Ö. ve Ferhat Köse bunu beğendi.
  15. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:

    Abi resimdeki jant zaten tel başı ve tellerin durumundan anlaşıldığı üzere gayet uzun zaman kullanılmış ve korozyon içerisinde olduğu belli.Birde shimano jantların fren yüzeylerinde ufaktan delik gibi gözüken bir kısım mevcut(valf deliğinin karşı tarafında) teknik kitap aynen genel güvenlik bilgileri kısmında durumu belirtmiş.:

    Valf deliğinin karşı tarafındaki oyuk, jantın aşınma miktarını gösteren bir kılavuz görevi
    görür. Bu oyuk görünmez olduğunda jantı artık kullanmayın.
    Eğer jantı kullanmaya devam ederseniz, kırılarak bisikletin devrilmesine ve kazaya
    neden olabilir.

    Diyor ama bu durum yeni nesil setler için geçerli.Eski setler için tel başı kısımındaki dalgalanma olayını senden öğrenilen haneler kısmına yazdım :) teşekkürler.
     
    horsepower, Gökhan Ö. ve ToffieBoi bunu beğendi.
  16. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Bugün araştırma yaparken yeni ,güzel ve akıcı bir jant set keşfettim =).Easton EA 70 / sağlam olduklarını ve akıcılıklarının mavic ksyrium elite seviyesinde olduğunu okudum.Ağırlıkları da tatmin edici ve profili gayet aerodinemik duruyor cyclocross a uygun olduğunu verilerinde görmüş olmak da hassas olmayan bir jant set oldukları manasına geliyor kanımca.Bu konu daki yorumlarınızı bekliyorum gayet memnun kalıcakmışız gibi hissediyorum.Ağırlık 1650 , ultegra ile aynı ağırlıktalar ama daha aerodinamik ve eastonlar rulmanlı ve daha dayanıklı olduklarını düşünüyüyorum ayrıca 700x35 lastikle kullanımı sorunsuz olucaktır.Ultegranın max değeri 700x28 idi sanırım. Ama benim takıcağım lastik 700x35 olucağı için Easton hoş bir seçenek

    http://www.marintekstore.com/?catId=400106&gId=563284&pId=519218
     
  17. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Kullanmadığım için jant hakkında yorum yapamayacağım.Fiyat bilgisine dikkat ettiniz mi(ilk izlenim toplam fiyat gibi gözüküyor ama değil) ön ve arka ayrı fiyatlandırılmış toplam maliyet 1300 lira yapıyor bu kadar para verdikten sonra eminim alternatifleriniz çok daha fazla olacaktır.
     
    Barış Güney bunu beğendi.
  18. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    Evet fiyatının farkındayım.Araştırmaya da devam ediyorum.Sanırım siz jant sete bu kadar para harcama taraftarı değilsiniz? Tam olarak ne yapmam gerektiğini bende bilmiyorum ama; sağlam olsun hafif olsun başımı ağrıtmasın akıcılığı da tatmin etsin dediğim için Easton mantıklı gibi geldi.Sizin izlemem gereken ylda önereceğiniz bir set varsa memnuniyetle değerlendiririm.
     
  19. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bunlar kişiye göre değişkendir ama ben Ultegra janttan yana kullanırdım tercihimi yada ekonomime göre rs 80 cr 24.İş hafiflik ise kesinlikle RS 80 yada o paralara çift jant seti alınabilir arazi için rs 30 asfalt için rs 80 ikisinin toplam maliyeti easton ile aynı tutuyor gibime geldi.
     
    horsepower bunu beğendi.
  20. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Beni biraz sasirtiyorsunuz. Amaciniz cyclocross veya benzei tarzda kullanmak ise ben size tubular kullanmanizi tavsiye ederim. Cyclocrossta büyük cogunluk tubular kullanir. Sebebi de cok basittir. Araziye cikinca kenari keskin jantla her tasa vurusunuzda lastik patlayabilir.(Yilan isirigi olayi). Bu yüzden cyclocrossta büyük cogunluk yanaklari yuvarlak olan tubular jantlar kullanir. Dolayisiyla tubular lastik.
    Aklinizi karistirmak istemem, ama, üzerine biraz kafa yorarsaniz sonradan pisman olmazsiniz.
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.