Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

CST Traveller 26x1.15 City Classic (TEST)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Hakan Yazman tarafından paylaşıldı.

  1. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Merhaba,
    Yeni bir test yazımla sizlerleyim...
    Bu yazıdaki incelememiz, CST 26x1.15 MTB yol lastiği, evet ölçüden de anladığınız gibi bu lastikler MTB cantlarımızla uyumlu. Bu tür ince bir lastiği uzun süredir almak istiyordum ancak ülkemize pek gelmiyordu, artık bulunabildiğini görünce son derece sevindim. Daha önce 26x1.50 boyundaki Schwalbe lastiği kullanıyordum.

    İthalatçı Firma: Aslı Bisiklet
    Yaklaşık perakende satış fiyatı: 13-14 ytl

    [​IMG]
    "All season compound" yazısından lastiğin 4 mevsim kullanılabilecek bir hamura sahip olduğunu anlıyoruz, gerçekten lastik bu vaadini yerine getiriyor her koşulda mükemmel bir yol tutuş sağlıyor ve yol tutuş konusunda gördüklerimin en iyilerinden birisini oluşturuyor ve değişik zeminlerde size kötü süprizler yapmıyor...


    İlk İzlenimler:
    Lastik çelik tel çembere sahip bu da kevlar olan modellere göre çok hafif olmayacağı izlenimini ilk baştan veriyordu, nitekim tarttığımızda 490 gr olduğunu gördüm, bu ölçüde küçük bir lastik için biraz ağır. Lastik et kalınlığı oldukça fazla, bu nedenle bu lastikle çok aşırı bir durum sözkonusu olmadığı sürece patlama şansı oldukça düşük görünüyor.

    [​IMG]

    Lastik üzerinde yanlara doğru kanallara sahip bu açıdan da benden tam puan aldı, tam düz dişsiz lastikler yerine bu şekilde hafif kanallı lastikleri öneririm zira hafif tozlu ve ıslak ortamlarda yol tutuş güvenliğini çok arttıracaktır.

    [​IMG]

    Basınç değerleri:
    Lastiğin üzerinde tavsiye edilen basınç aralığı 40-80 psi arası, 40 psi bence bu incelikte bir lastik için oldukça düşük olacağını düşünüyorum, öne 60 arkaya 65 psi gibi ortalama bir basınçla şişirdim. Kilonuza göre daha fazla bir basınç seçebilirsiniz (örneğin 80 kilo ve fazla olanlar) ancak bu basınç değerinden aşağı düşmenizi pek önermem, elbette kilonuz hafifse ve devamlı olarak dümdüz, çukur olmayan bir yolda biniyorsanız basınç değerlerinde daha rahat davranabilirsiniz...

    Sürüş:
    Bu tür ince bir lastik ve yüksek basınçla açıkçası oldukca rahatsız bir sürüş olacak beklentisi içindeydim, ancak sürmeye başladığımda oldukça etkilendim zira son derece konforlu idi, garip gelebilir ama gayet rahat konforlu bir sürüş deneyimi yaşadım, yoldaki pürüzleri sarsıntıları yansıtması diğer kullandığım büyük lastiklere çok abartı değildi, sanırım bunun nedeni lastik hamurunun oldukça etli olması... Ancak büyük çukurlarda sizi biraz sarsıyor bu da normal, zaten bu ölçüde bir lastikle büyük çukurlara çok dikkat etmek gerekiyor çünkü lastiğin şok emme kapasitesi bildiğimiz mtb lastiklere göre çok daha sınırlı olduğu için büyük ve keskin kenarlı çukurlarda cantın zarar görmesi riski var... Bunun dışında son derece konforlu olduğunu söylemem gerekiyor.
    Bu lastikle şehirde dolaşmak bir keyif, esneme çok az olduğu için pedal gücünü en az kayıpla asfalta iletiyor, çok az enerji kaybı oluyor bu sayede uzun turlar çok keyifli hale geliyor.

    Yol Tutuş:
    Bu lastik beni her açıdan çok etkilediğini söylemem gerekir, bunların başında da yol tutuş geliyor, lastiğin fren performansı ve çekiş performansı tek kelimeyle mükemmel, bütün zeminlerde harika fren performansı sergiliyor, kendinizi güvende hissetmenizi sağlıyor, ıslak zeminlerde fren tutuşu çok iyiydi , kuru zeminlerde de bu incelikte bir lastikten beklemeyeceğiniz bir performans sergiliyor. Aslında abartılmış gibi gelecek ama daha önce kulandığım çok daha kalın olan yol lastiklerinden ve bir ok mtb arazi lastiğinden çok daha iyi olduğunu gördüm... Yine Yıldız parkında toprakta bile çok az sürdüm orda bile hissettirmedi inceliğini ve oldukça kontrollüydü, tabii siz böyle bir şey yapmayın :)

    İç lastik konusu:
    Elbette bu tür ince bir lastikte ölçüsüne uygun iç lastik kullanmanız gerekiyor, eğer çok zorda kalırsanız normal büyük lastiği (içine tıkarak) kullanan gördüm ama tavsiye etmem... İzmir yarışına gittiğimde CST nin 26x1.1 iç lastiğini bulup almıştım. İStanbulda (ve diğer şehirlerde) Delta bisiklet ve bayilerinde, ayrıca bike and outdoorda michelin in 26x1.15 iç lastiğini bulmak mümkün, elbette bulabilirseniz CST tercih edin zira Michelin biraz daha pahalı

    Uyarılar:
    Bu tür bir lastikle şehirde kullanırken klasik kalın bir mtb lastiğe göre çok daha dikkatli olmanız gerekiyor, özellikle mazgallarda, ızgaralarlarda, yağmur oluklarında dikkatli olmak çok önemli. Yine derin çukurlar ve keskin kenarlı çukurlar cantın zarar görmesine neden olabilir, bir süre dikkat edip alıştıktan sonra bir sorun yaşamıyorsunuz.
    Lastiğin fren fren performansının çok iyi olduğunu yukarda belirttim ancak yine de ince bir lastik olduğu için tedbir olarak fren mesafenizi dikkatli bir şekilde ayarlamakta ve biraz daha uzun fren mesafesi bırakmakta fayda var.

    Artıları:
    Çok uygun fiyat: Mükemmel fiyat/performans oranı 10/10
    Her zeminde Mükemmel yol tutuş ve çekiş: 10/9
    Düşük basınç değerleri.
    Mükemmel sürüş konforu: 10/10
    Eksileri:
    Kalıbına göre biraz ağır (490 gr) : 7/10

    Sonuç:
    Bu lastiği şehirde bisiklet kullanan, uzun yol yapan, bisikletini ulaşım amaçlı kullanan herkese hararetle öneriyorum, asfaltta bisikletten hiç almadığınız kadar keyif alacaksınız, her türlü hava şartına uygunluğu, zevkli sportif kullanımı, konforu ve güvenilirliği ile uzun süre zevkle kullanacağınızdan eminim, yine yol yarış veya hibrit bisiklet almak istemeyen mtb de asfalt keyfi yaşamak isteyen herkese öneririm . İyi ve bol pedallı günler dilerim
    Hakan Yazman
     
  2. oktay tiryakioğlu

    oktay tiryakioğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Haziran 2007
    Mesajlar:
    472
    Beğeniler:
    733
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    teşekkürler verdiğiniz bilgiler için....
     
  3. sertacr88

    sertacr88 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    374
    Şehir:
    Pistanbul-Fener
    Seviye:
    Gayet güzel bir lastik. Bilgilendirme için saol.
     
  4. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Kalın malzemeden olması belki yoldan gelecek darbeleri yumuşatır. Schwalbe maraton 2.00 kullanıyorum, 70psi hava vuruyorum. Schwalbe'nin tanesi 60 ytl idi. BU lastiklerin ucuz olması da hoş.Ayrıca ilerde yapacağım Saros, Bursa - Ankara yolculukları için ideal olacaktır eminim.

    Bilgilendirme için sağolun.
     
  5. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.504
    Beğeniler:
    2.472
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bende tam bu lastikler için detaylı bilgi arıyordum. Benim için çok iyi oldu. teşekkürler Hakan Abi. Yalnız bunun içine aldığımız iç lastiğin araba siboplu olanları yok mu? Nedense italyan siboba karşı bir fobim var. Hiçbir zaman şişiremiyecekmişim gibi. Siz özellikle mi italyan sibop seçtiniz. Araba sibobu ile italyan sibobun artıları eksileri nelerdir.
     
  6. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim...
     
  7. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Selam ben tamamiyle ince siboba geçtim, araba sibobunu kapımdan içeri dahi sokmuyorum, herkese öneririm. Araba Sibobunun benzincide şişirmek dışında avantajı yok bildiğim kadarıyla, bir de biraz daha yüksek debili hava basıyor , onun dışında bir çok sorunu var mesela genellikle vidasız olduğu için sibobun hep içeri kaçması, ayrıca bazı cantların deliğini genişletmek gerekiyor. Dediğim gibi araba sibobu son derece kullanışsız...

     
  8. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Aslı bisiklet, bu lastiği alana ince sibop için uygun pompa verirse neden olmasın:)
    İğne sibop için jant genişleteni çok gördüm ve uzun yolda iğne sibop güven veriyor. İğne sibop için kullandığım pompa arıza yaparsa gibi sorunları kafadan atarım.
     
  9. fatihgüven

    fatihgüven Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.888
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    topçular/eyüp/istanbul
    Seviye:
    gzl lastik paylaşım için teşekkürler.
     
  10. guneeymurat

    guneeymurat Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    slm hakan sana danışmak istediğim bir konu var bu tanıtmış olduğun lastikten bisikletimde takılı (bisan aregon xt) dış lastik olarak mükemmel sana katılıyorum ama benim sorunum jantlarım iç lastikleri özellilkle siboplara yakın kesiyor ve durduğu yerde bir anda iniyor bisikletçim 5_6 kez değiştirdi içleri ve hatta 2 şer kat ped filan kesti ama durum düzelmedi tabi jant tek kat bu durum karşısın da attım bisikleti arabaya gittim bsan fabrikasına saolsunlar yeni iki jant verdiler ama durum aynı gümmm. böyle bi durum başına geldimi ve yazında traveller in iç lastik knusundan bahsetmişsin bundan olabilirmi hoş bu sorun bisikletin orj lastikler varkende oluyordu şimdidem tşk
     
  11. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Zaten yazıda belirttiğim gibi Aslı bisiklet bu lastiğe uygun iç lastik getirtmemiş, ben İzmirde tesadüfen buldum, İstanbulda en yakın michelinde var, bir cheng shing de de benzer ölçü gördüm ama nerelerde satıldığını bilmiyorum.
    Çevre dükkanlarda gören arkadaşlar burdan yazarlarsa nerde bulunduğunu dış lastiği alacak arkadaşlara yardımcı olabilirler. Onun dışında evdeki trainer için aldığım 3 lastiğe elimde olmadığı için shwalbe 130 gr lık lastikler den taktım biraz zor oldu içine tıkmak ama şimdilik bir sorun yok...
     
  12. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Selam sorunuz öncelikle sibob vidasının iyi sıkılmamasından veya sibobun dengeli oturtulmamasından olabilir, 2. olarak bir ihtimal cantın tek kat olmasından olabilir. Bence çift kat canta geçmeyi deneyebilirsiniz, tel başları daha içerde kaldığı için içten patlama riski çok daha az olacaktır... Zaten dediğiniz gibi muhtemelen dış lastiklerle ilgili değil sorunuz, cantlarla ilgili büyük ihtimal... Kanımca cantları çift kat iyi bir cant ve iyi bir iç şerit ile sorununuz hallolacaktır...


     
  13. hogutmen

    hogutmen Fosil yakıt tüketimine karşı Commuter/City Fun 70

    Kayıt:
    3 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.404
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ben de bu lastiğin 26*1,40'ını aldım kullanıyorum. Forumda gürsel bey ve halil ibrahim bey öneriyorlar CST'yi. Bir çift dış ve iç lastik (butyl) toplam 50 ytl verdim. Memnunum böyle güzel öneriler için kendilerine teşekkür ederim.
     
  14. serkanayt

    serkanayt Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2007
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    26*1.15 lastikle ilgili aklıma takılan birşey var şu an 26*1.5 luk dış lastik kullanıyorum. bana 1.5 dan ince lastik kullanabilmek için jantıda değiştirmem gerketiğini söylemişlerdi. şimdi bu lastiği kullana bilmek için uygun ince jant almak gerekiyormu? ( gerçi böyle jant olup olamdığını bilmiyorum :) ))). teşekkürler
     
  15. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    merhabalar bu lastik için iç lastik nereden bulabilirim zira yazın erdoğanlardan aldığımı patlattım...ben de lastiği çok beğeniyorum.ağırlığını çok çaktırmamıştı.ee napalım gülü seven dikenine katlanır diyelim...
     
  16. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Aynı lastigi hem rollerda hem yolda kullanıyorum. Aldıgımda bu kadar iyi yol tutacagını hiç beklemiyordum. Gercekten 10 numara. Test için teskkurler
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  17. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Merhaba, özel bir cant almak gerekmiyor, standart mtb cantına oluyor, sadece mavic tubeless cantlar normalden biraz daha geniş belki onlarda olabilir sorun bir ihtimal, ama genel %99 cantlara uyar.
    Bu arada yeri gelmişken belirteyim lastik canta çok iyi oturuyor atlama zıplama yapmıyor...
     
    MertSayın ve yighitjan bunu beğendi.
  18. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    ankarada nerden alanlar nerden aldılar acaba??
     
  19. yighitjan

    yighitjan Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    Ankara/Dikmen
    Seviye:
    erdoganlardan 1.40 ını aldım ama bana biraz pahalı geldi sanki
    iç lastikle beraber 50 ytl
     
  20. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.504
    Beğeniler:
    2.472
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Hakan Abi araba sibopla Alexrims jantlara iğne siboplu iç lastik nasıl takılır? Yada takılır mı diye sorayım.?