Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

crysis inceleme

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Karakartal Platton tarafından paylaşıldı.

  1. Karakartal Platton

    Karakartal Platton Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    180
    Seviye:
    Grafik motorlarının biz oyuncuların hayatına girişi, gelişmesi ve sonucu şeklinde bir makale yazmak istesek kuşkusuz Wolfenstein 3D, Quake ve hatta Duke Nukem 3D ile başlamak sanırım yanlış olmaz. Beynimize kazınma safhasını da Quake 3 motoru ile geçiştirebiliriz. Şüphesiz ki John Carmack’in ismini de sıkça telaffuz etmek zorunda kalırdık. Ancak makalenin sonlarında ise asıl heyecanlı kısma gelmiş olurduk, beklenmedik zamanda gelen beklenmedik iş, yani Farcry.






    Görselliğin oyunlarda en etkin kriterlerden biri haline dönüşmesi serüveninde Source engine (Half-Life 2), Doom3 engine ve CryEngine (FarCry) başrolü oynadı son yıllarda. Gelişen teknolojiye yapımcılar gerçekçi görseller, fizikler ve sesler ile ayak uydurdu. Bugün yeni nesil konsolların arefesinde tartışılan en önemli konu, kimin daha gerçekçi oyunlar sunabileceği oldu. PC oyuncuları ise DirectX 9'un son demlerini yaşarken, Vista ile beraber gelecek olan DirectX 10'a merhaba demeye hazırlanıyor, ama ilk elini sıkacağımız sanırım CrySis olacak.

    Jake Dunn vs. Gordon Freeman?

    Yıl 2020... Güney Çin denizinde ki Spratly Adalarına bir meteor düşer. Kahramanımız Jake Dunn'ın da aralarında bulunduğu bir grup ABD askeri adaya inceleme yapmak için gönderilir. Ancak haberi sadece Amerika almamıştır, Kuzey Kore'de haberdardır. Haliyle adaya varıldığında Kuzey Kore ile ABD arasında savaş başlar, meteorun derdine düşmek yerine birbirlerine düşerler. Senaryonun ilk bölümü bu şekilde. İkinci bölümde ise meteorumuz açılır, gökyüzüne ışıklar saçmaya başlar ve adaya soğuk hava hakim olur. Tüm ada buz örtüsüyle kaplanır adeta. Gizemli yaratıkların adaya gelmesi için uygun zemin yaratılmıştır artık. Ve savaş insan ile uzaylı arasında geçmeye başlar. Kuzey Kore ve ABD ittifak olup birlikte savaşma kararı alırlar. Çünkü uçakları donmuş ve adadan kurtulmaları tamamen birlik olmaya bağlanmıştır. Senaryonun üçüncü bölümü ise bir kahramanlık hikayesi anlatacak. Jake Dunn'ın zero-G adı verilen yaratık gemisine binme hikayesini.

    Oyunun konusu her ne kadar bize Half-Life çağrışımı yapsa da genel olarak pek de vahim sayılmaz. Çünkü senaryonun üç bölümünde de çevresel değişimlerin olması oyunu sıkıcı bir havadan kurtaracaktır. Önce yeşilliklerle dolu, masmavi denizi olan, cennet olarak tabir edilebilecek bir ada, ardından adeta kuzey kutbundan kopmuş bir buzul. Ve son olarak ise uzay macerası, cehennemin ta kendisi.

    Oyun her ne kadar uzaylı macerasını içerse de gerçekçi bir düzlem üzerine yerleştirilmeye çalışılıyor. Bugün Amerikan ordusunun geliştirmeye çalıştığı ve ilk prototip üretimi basına da yansıyan “Yapay İskelet” (bilimsel adı exoskeleton) benzeri vücut desteklenmesini amaçlayan, böylece yaralandığınız vakit hareket edebilmenize olanak sağlayan hatta bi nevi vücudu saran robot tabiri yapabileceğimiz teknolojiye kahramanımız Jake Dunn sahip olacak. Tabi ki bu giysinin ne çeşit fiziksel özellikler getirebileceği ise merak konusu. Ancak bildiğimiz şey Gordon Freeman'ın sahip olduğu "HEV Suit"'e benzer özellikler taşıyacağı; hız artırma, kalın zırhlar, ağır silahlar taşıyabilme gibi. Şu an için bilenen adı Nano-Muscular Suit.

    CrySis'de bulunucak silahlar ise FarCry'dan aşina olduğumuz silahların modifiye edilmiş halleri gibi. Bilinen silahlar;

    XM102: Omuza yerleştirilen roket-atar.
    XM2014: Standart pompalı tüfek, lazer’e sahip olabilir.
    SCAR: Bugüne kadar ki resimlerin çoğunda görülen makinalı. Farklı amaçla birçok kullanım alanına sahip. Ekstra özellikler/parçalar eklenebiliyor. Değişik cephaneleri kullanabiliyor.
    EM70: Uzun menzilli elektromanyetik silah. Araçlara karşı etkili. Ses hızından 8 kat hızlı atış yapabilmek mümkün.
    Frag Grenade: Standart bomba.
    Flame Thrower: Alev silahı. Özellikle senaryonun ikinci kısmında, soğuk adada buzları çözmek için kullanıma yönelik.

    Bu silahların yanında AK-74, değişik makinalılar, hava ünitelerine karşı etkili silahlar gibi Koreli düşmanlardan alabileceğimiz silah çeşitliliği mevcut. Ancak yaratıkların kullanacağı ve henüz bizim için muamma olan özel silahlarda oyunda mevcut. Bunlar;

    Singularity Cannon: Yaratıkların kullanacağı bu silah bir nevi kara delik açabilme ve etrafındakileri içine çekebilme özelliğine sahip.
    Molecular Accelerator: Yine yaratıklara özgü bir silah. Suyu ya da çevredeki bazı nesneleri dondurabilme özelliğine sahip. Dondurulan nesneleri mermi niyetine kullanabiliyor.
    Molecular Arrestor: Buz ışınları atabilen bir silah. Düşmanı dondurabiliyor. Böylece donan düşman bir darbe ile parçalanabiliyor.

    Fizik kartları çıkamadan çift çekirdekli işlemciler tarafından ezildi desek sanırım yanlış olmaz. CrySis'in fizik motoru, herhangi bir fizik kartına ihtiyaç duymadan gerçeği yakalamayı amaçlıyor. Yaprakların oyuncunun tepkisine göre salınım yapmaları, oyunda bulunan ve gerçekte yıkılabilen herşeyi yıkabilecek olmamız, patlayıcılar hatta mermilerin etkisiyle yıkılan, kırılan, kopan ağaçlar ve bunların parçalarının mükemmel fiziksel gösterileri ağzımızı açık bırakan birkaç örnek. Son dönemlerde yapımcı firma tarafından açıklanan adanın buzul döneminde ise kayganlık, buz parçalarının tesiri gibi olayların nasıl cereyan edeceğini ise henüz kestirmek zor ama çok eğleneceğimiz kesin. CryTek'in yapay zeka ve ses efektlerindeki başarısını FarCry'dan biliyoruz zaten, bunlarında yeni teknolojiler ile birlikte geliştirileceği kesin.

    Peki bu mükemmel görselliği yakalamak için nasıl bir sisteme ihtiyacımız var? Minimum ihtiyaçlar: Athlon 3000+ ya da P4 2.8 işlemci, 1Gb Ram, Nvidia 6600 ya da ATI Radeon X800GTO ve Tavsiye edilen sistem: Dual Core Athlon X2 ya da Pentium D, 1,5GB RAM, Nvidia 7800GTX ya da ATI Radeon X1800XT. Bu sistem ihtiyaçları oyunun resmi forumlarında açıklansa da gerçek resmiliyette olmadığını da belirtmekte yarar var. Ayrıca oyunun 32bit ve 64bit versiyonlarında piyasaya çıkacağı, WinXP'de de çalışabileceği bazı kaynaklarda belirtilmekte, ancak performans açısından Vista'da oynamak zorunda olduğumuz ya da oynamak zorunda bırakılacağımız açıkça ortada.

    2007 yılı oyun tarihi açısından, hem yeni nesil konsollarıyla, hem işletim sistemleriyle, hem donanımlarıyla, teknolojileriyle ve en önemlisi oyunlarıyla çok konuşulacak şimdiden belli. En sükseli güzellerimizden biri de CrySis idi. Elimizden geldiği kadar çıkmasına aylar kala, merakınızı gidermeye çalıştık. CryTek'ten kuşkusuz en büyük beklentimiz oyunun Türkçe ve makul bir fiyatla ülkemizde satılması. 2007'yi gerçekleşmeyen hayallerimizle geçirmeyiz inşallah. Bu hayallere oyunu oynatabilecek sisteme sahip olma da dahil.

    KAYNAK:TRGAMER
     
  2. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Evet araştırdığıma göre çok mükemmel bir oyunmuş.Nede olsa far cry nin yapımcılarından.
     
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    CES 2007 fuarında gösterilen CrySis, Intel'in tek çekirdekli işlemcisine sahip ve tek 8800 GTX'li, DirectX 10'lu 32 Bit bit Vista işletim sistemi üstünde 2048x1536 çözünürlüğünde 60 Fps ve üstünde oynanabildi. Bu durum oyunun optimize konusunda gayet başarılı olduğunu gösteriyor.

    RESİM İÇİN TIKLANIYINIZ.
     
  4. dawson_46

    dawson_46 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Ekim 2006
    Mesajlar:
    787
    Beğeniler:
    377
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Seviye:
    Harika bir görüntü,ancak resim küçültülebilirdi.
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    ZEO resim çok büyük olduğundan resmi sadece link olarak koydum. Ufaltmayı tercih etmedim çünkü burada önemli olan o görüntü kalitesiydi. Resmi incelemek isteyenler linkten bakabilirler.
    Anlayışın için teşekkürler ;)
     
    dawson_46 bunu beğendi.
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    resim bana ait değil oyuzden küçültme gibi durumum yok
     
  7. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    oyunun tanitimini izledim manyak detayli oyun mesela yururken bir dal parcasina bastiginda cikan sesi dusmanin duduyo ve sesin geldigi yone dogru sarjoru bosaltiyo yada calilar oynadigi zaman yapraklar falan oynadiginda dusman calilarin arasinda hareketlenme gorup alarma geciyo cok dikkatli ve belirli bir planiniz olmasi lazim dusmana saldirmak icin videonun turkce alt yazilarini eklicem simdi oyunla ilgili aciklama olur
     
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Elimde Olan Tanitim Videosunun Turkce Altyazilari Oyunun Konusunu Ve Detaylarini Acikliyor

    2021 yılında gizemli bir asteroid küçük ıssız bir adaya düşer.

    Kuzey Kore hükümeti hemen duruma el koyar ve kaza alanını temizler.

    Şimdi siz, seçkin Delta Force ekibinin bir üyesi olarak, adaya bir gözlem görevi için gidip bu olayın neden dünyayı yeni bir buz devrine sokmadığını araştırmak için gönderiliyorsunuz.

    Varıştan kısa bir süre sonra, asteroidden gelen bir ışın yüzünden olay dehşete dönüşecektir.

    Işının yarattığı küre durmadan genişleyen sınırları içine aldığı her şeyi anında dondurur.

    Tropik cennet donmuş bir çöplüğe dönüşür.

    Daha sonra basit bir gözlem görevinin hayatta kalma mücadelesine dönüşmesine neden olacaktır.

    Siz ve ekibiniz, artık uçsuz bucaksız bir uzaylı işgalinin en ön cephesinde savaşacaksınız.

    Veni, vidi, vici...

    Geldim, gördüm, yendim...

    Crysis'te başarılı olmak için saldırınızı planlamanız gerek.

    Zeki ve kurnaz yapay zeka değişen doğa koşullarına ayak uyduracak.

    Bu da oyuncuyu sıradan "önüne geleni vur" tekniğini yapmamaya zorlayacak.

    Sıcak bir bölgeye indiğinizde durumu iyice kavramalısınız.

    Görevin başarılı olmasının yolu stratejik kararlardan geçer.

    Önünüze geleni vurmak tabi ki bir seçenek ama bu konuda iyi olsanız iyi olur.

    SCAR adlı yüksek özelliklere sahip saldırı tüfeği ile oyuncular silahlarını her durumda kullanabilecek.

    "Rail" sistemi kullanan SCAR; dürbün, susturucu, mermi ve bombalar kullanarak tamamen kişiselleştirilebilir.

    Bu da oyunculara saldırılarını anında planlamalarını sağlıyor.

    Crysis'teki büyük bir yenilik ise TAC veya Taktiksel Mermi.

    Bir çok düşmanla karşılaştığınızda TAC'i kullanarak bir kaç askerin derisinin altına ...

    ... farkettirmeden özel bir mermi sokmanızı sağlıyor.

    Ve istediğiniz zamanda hepsini aynı anda tek hamlede indirebilirsiniz.

    İçeriye gizlice sızmak için, TAC size bir askeri diğer arkadaşları görmeden arka tarafta egale etmenizi sağlıyor.

    Daha zahmetsiz bir giriş için daha zararlı bir mermiye geçmeye ne dersiniz?

    Gelecekteki seçkin askerlerden biri olarak, oyuncunun gelişmiş "Nano Savaş Zırhı"i olacak.

    Zırh; eklentiler, aktif kamuflaj sistemi, uyarıcılar, oksijen deposu, ısı kontrol birimi, ...

    güçlü yapay iskelet ve yerçekimi botlarıyla oyun boyunca geliştirilecek.

    Oyuncu, hız, zırh, iyileşme ve güç özelliklerinin enerji seviyelerini kontrol edebilir ve gerçek zamanlı olarak ayarlayabilir.

    Çatışmanın sıcağı için her zaman hazırlıklı olacaksınız.

    Düşmanlar tarafından dondurulmuş bir çevrede sizi hayatta tutmasının yanı sıra ...

    ... kıyafet, oyunculara temel yetenekleri bile güçlendirme imkanı sağlıyor.

    Merminiz mi bitti, sadece gücünüzü arttırın ve düşmanı çıplak ellerinizle egale edin.

    Düşman sizi köşeye mi sıkıştırdı, hızınızı arttırın ve hızlıca kaçın.

    Veya zırhınızı arttırın ve daha fazla direnin.

    Hedefinize ulaşmak için bir çok yol var.

    Ve bazen en kısa yol her zaman en güvenli yol olmayabiliyor.

    Burada, cipi buzküreye doğru sürerken Kore ordusu, zekice yerleştirilmiş C4'ler ile bir ağacı patlatarak sizi tuzağa düşürüyor.

    Oyun, oyunculara kendi yollarını yapmalarını sağlayacak şekilde tasarlanıyor.

    Tepeden sessizce gitmek sizi bir makinalı tüfekle karşılaştırabilir ve tüm düşmanlarınızı indirebilirsiniz.

    Crysis'teki fiziksel yapı çok gerçekçi. Tüm ağaçlar tamamen zarar görebiliyor.

    Etrafınızdaki objelere her zaman dikkat etmelisiniz.

    Şimdi etrafınızdaki çimler ve yapraklar hareket ediyor, böylece düşmanlarınızın sizi farketmesi için bir açık daha veriyorsunuz.

    Çıkardığınız sesler de cabası.

    Crysis, çevresel etkileşimi yeni bir seviyeye taşıyacak. Sadece silah olaylarıyla değil, ...

    ... insan yapımı objeler de payını alacak.

    Araçlar tamamen interaktif ve yok edilebilir olacak.

    İstediğiniz yere ulaştığınızda sadece tekerleğe ateş edin veya benzin deposunu patlatın.

    Her hareketiniz farklı bir tepkimeyle karşılacaktır.

    Bir siperin arkasında durmak iyi bir taktiksel harekettir ama düşmanın siperini yok etmek de buna eş değerdir.

    Uzaylıların küresine girdiğinizde gerçek savaş başlıyor.

    İnsan en büyük savaşını veriyor.

    Burada bizim korkularımızı hasat edip besleniyorlar.

    Bu işgalin sonuçları tamamen sizin elinizde.

    Altyazilar Level Dergisine Aittir.