Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

CROSSWAY 100 vs SPEEDER T2 vs Sedona 345

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında M Manus tarafından paylaşıldı.

?

CROSSWAY 100 vs SPEEDER T2 vs Sedona 345

  1. Merida CROSSWAY 100 & Lady

    30,3%
  2. Merida SPEEDER T2 D

    42,4%
  3. Sedona 345

    27,3%
  1. M Manus

    M Manus Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Kemalpaşa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    CROSSWAY 100 vs SPEEDER T2 D vs Sedona 345
    Birinci bisiklet:
    http://www.meridaturkiye.com/bikedetail.html?model=bikes/crs100l.html
    İkinci bisiklet:
    http://www.meridaturkiye.com/bikedetail.html?model=bikes/spdt2d.html
    üçüncü bisiklet:
    http://sedonabisiklet.com/sedona_bisiklet-345.html
    Öncelikle herkese selamlar
    Samsun'da ikamet ediyoruz abla-kardeş binebileceğimiz bir bisiklet arıyoruz
    ikimizin boyu da hemen hemen aynı o nedenle çok sıkıntı olmaz genellikle kardeşim binecek zaten...
    Boyu:174
    Yaşı:20-Erkek

    Bu 3 bisiklet arasında kaldık...

    1.Sorun illa disk fren mi alınmalıdır bu kadar para verince?
    2.Sorun biz samsundayız burası yağış olan bölge disk fren daha iyi olur biliyoruz öğrendik ama bunun için 100 dolar fark vermeye gerek var mıdır meridalarda disk olan ile olmayan arasında 100 dolar fark var.
    3.Sorun diyelim ki aslında amortisörlü almak ne derece mantıklıdır genellikle karadeniz sahil yolunda kısa ve uzun turlar yapacağız arada patika yollara çıkarız elbette ama. Sırf bu arada çıkarız diye amortisörlü almak daha mı iyidir, ön taraftaki amartisör olunca uzun turlarda daha mı rahat ederiz bunun uzun asfalt yolda bize sağladığı yarar nedir ki?
    1.soru: Bu 3 bisikletin vites olarak değerlendirmesi nasıldır?
    Ön aktarıcıları çözemedi kardeşim arkalar belli ama...
    Bu Merida'lardan birini alırsam beyaz olanları düşünüyoruz hem bayan hem erkek binebilir bu sayede hem bizce daha şık.
    Karadeniz'de yaşasanız bisikleti kısa ve uzun turlar için karadeniz sahil yolunda kullanacak olsanız (genellikle)
    Arada tabiki patika yollara gideceksiniz, şehir içlerinde kaldırımlardan kasislerden geçeceğiz, kötü yollara gireceksiniz.
    Ama bu genellike kısa mesafeler için olacak yani tutup dağa tırmanma gibi bir düşünceniz olmayacak...
    siz olsanız hangi bisikleti alırdınız neden?
    Forumda sedona 345 kullanan arkadaşları buldum yorumlarını okudum memnunlar diğerlerini bulamadım ancak...
    % 70 asfaltta ve güzel zeminde
    % 20 patika
    % 10 aşırı bozuk yollarda kullanılacak diye düşünebilirsiniz.
     
  2. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.325
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Fazla para veriyorum o zaman disk olsun gibi bir şey doğru değil. Ben daha çok para verip v-fren almak istiyorum. Niye? Çünkü disk freni düşük komponentlerde problemli buluyorum, bakımı zor, pahalı, bunla birlikte yağmurlu, çamurlu havalarda veya ıslak zeminlerde muhtemelen kullanmayacağım. Ama bu benim tercihim.

    Eğer ıslak zeminlerde kullanacak ve V-fren performansı size yetmeyecekse, o zaman disk fren kullanabilirsiniz. Aradaki finansal farkı buna göre değerlendirip tercihinizi yapın.

    Şahsi fikrim %70 asfalt vs'de kullanacaksanız V fren daha mantıklı olacaktır.

    Gelgelelim, amortisör başka bir konu. Bir kez bile aşırı bozuk yola girecekseniz, sabit maşa gezinizi eziyete döndürebilir, üstelik %30 bozuk satıhlarda kullanacağım demeniz ciddi bir oran. 95% yolda (%5'te bozuk satıhta, ama arazide değil) kullanılacak bir commuting, yol veya tur bisikleti almadığınız sürece, bulunduğunuz coğrafyada hibrit olarak kullanılacak bir bisiklette ben kilitlenebilir maşa olmasını tercih ederdim.

    Sedona: Ön: M390; Arka: Alivio
    Crossway 100: Ön: M370; Arka: Alivio
    T-2D: Ön: M371 Arka: Tiagra

    Vitesler bunlar. T2D'nin vites sistemi yol bisikletlerine daha yatkın.

    Hangisi diye soracak olursanız, ben gene de Crossway derdim. Ama ben biraz markacıyım, daha doğrusu marka bir kadronun çok daha iyi bir tercih olacağını düşünen birisiyim, ayrıca Merida'ların detay konularda (Alttan geçen kabloların düzgün şekilde sabitlenmesi mesela) daha itinalı olduğunu düşünüyorum. Komponent her türlü geliştirilir.

    Ben Merida derdim ama tercih sizin.
     
    Max Torque bunu beğendi.
  3. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Eğer Speeder T2 modelini alırsanız %99 asfaltta, güzel zeminde sürmeniz gerekecektir.
    Yaşadığınız şehirde yağışlı bir iklim söz konusu evet eğer ıslak havalarda yola çıkacaksanız hidrolik disk fren kullanmanız lazım.
    Ben olsam Merida'yı seçerim. Alternatif olarak şu modele de bakabilirsiniz. http://www.carrarobisiklet.com/urunler.aspx?urunid=152
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    ben merida t3d kullanıyorum.
    bu bisikleti mtb'ye yakın görmek olmaz.
    merida speeder serileri resmen yol bisikletinin biraz daha yontulmuş hali.
    hızlı ve rahatsızlar.
    düz maşa ve ince teker ; günde ortalama 7 km sahil yolunda bile kollarımı ağrıtabiliyor.

    crossway serilere bir göz atın derim.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.
  5. Safa Arslaner

    Safa Arslaner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    584
    Beğeniler:
    354
    Şehir:
    Samsun-Çorum-Hopa
    Seviye:
    Sedona 345 olabilir f/p açısından.
     
  6. Safa Arslaner

    Safa Arslaner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    584
    Beğeniler:
    354
    Şehir:
    Samsun-Çorum-Hopa
    Seviye:
    Bende iki bisiklet arasında kaldım yakında konu açacağım heralde

    Merida crossway 100 ile sdona 345 arasındayım şu anda carraro227'de vardı seçeneklerim arasında ama muhtemelen olmayacak.

    Umarım siz de gönlünüzce bir bisiklet bulurunuz.
     
  7. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Kullanma amacınız ve kullanacağınız yollar eşimle benim sürdüğüm şekilde. Ben bazen araziye de çıkıyorum.
    1) Disk fren ya da V fren çokta önemli değildir. Ben her ikisini de kullanıyorum. Her ikisi de iş görür. Bisiklet alırken önce kadroya sonra da donanıma önem verin. Siz bu konuda fiyat/fayda oranı iyi olanları bulmuşsunuz.
    2) Üstteki yanıta bakınız...
    3) Amortisör teknolojisi bisikletlere sonradan girmiş bir teknolojidir ve boşuna değildir. Amortisör kötü yollarda bozuk zeminlerde fayda sağlar. Özellikle bayanlar rahatlığa çok önem verdiğinden amortisörlü almanız faydanıza olur. Eşimden bunu iyi biliyorum:) Kilitlenebilen bir amortisör candır. Sizin seçtiklerinizde bunlar var.
    ***
    Merida Speeder pek rahat olmasa da daha hızlı sürme imkanı sağlar.
    Merida Crossway alırsanız 100 olanın altını almayın. Kadrosu bu modelin altındakiler, nasıl desem... Kötü
    Ve mutlaka Merida'nın 2014 modelini alın. 2014 modellerin kadrosu güncellendi;)
    Her üç model de fiyat/fayda bakımından iyi seçilmiş modeller.
    Sedona 345 bu seçtiklerinizde çok iyi bir seçenek.
    Her ne alırsanız alın güle güle kullanın
     
  8. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bu yüzden drop bar candır diyoruz abi... :)
     
  9. M Manus

    M Manus Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Kemalpaşa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Speeder t2 modelini elemiş bulunuyoruz arkadaşlar...

    Lütfen

    Merida Crosway 100 ile Sedona 345 arasında değerlendirme yapınız.

    Arada 100 dolar fark var Merida'da gidondan kilitleme yok..

    Merida'da ayakcak görünmüyor
    bununla birlikte sedona daha sağlam lastikler tercih etmiş korumalı

    ama merida kalitesi diye bir şey varmış ortada...

    yorumlarınızı esirgemeyin lütfen
     
  10. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Merida gibi yabancı markalar ismi ve biraz daha iyi bir kalitesi olduğu için böyle yüksek fiyatlara düşük donanım satıyorlar Salcano, Sedona, Carraro gibi markalara göre...
     
  11. Max Torque

    Max Torque Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    877
    Beğeniler:
    866
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin Gündoğdu
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Benim fikrim, Downhill yapılmayacaksa veya arazide gezilmeyecekse, Disk fren gereksiz ağırlık.
    Yağış konusuna gelicek olursak, Lastikleriniz nekadar iyise yol tutuşunuz okadar iyidir.
    Disk fren tabiki daha fazla tepki veriyor. daha kısa mesafede tutuyor.

    ama öyle dağlar kadar fark yok aralarında.


    Merida T2' yi disksiz olarak sipariş edebiliyorsunuz aslı bisiklete.
    Meridanın ayrıntılara önem vermesinide çok seviyorum, kablolar dışarda değil,
    Kaynak yerleri güzelce düzeltilmiş ve boya kalitesi gerçekten çok güzel.

    Maşa konusuna gelicek olursak şahsi fikrimi söylemek isterim,

    Sedona 331 kullanıcısıydım, bisikleti kullanırken kilitli maşayı sadece toprak yola girdiğimde açtım, onun dışında,
    Şehirde gezerken Maşayı kilitli pozisyondan hiç çıkartmadım.
    Şuan yol bisikleti kullanıyorum, durmaksızın 80-120KM gittiğim oldu ama ellerimde her hangi bir uyuşma ağrı söz konusu değildi.
    Eğer gidon boğazı ve kadro seçiminizi iyi yapmazsanız ozaman bu ağrılara mağruz kalabilirsiniz.

    Ön aktarıcı çok çok önemli değildir. Forumu inceleme fırsatınız olursa veya sırf burası değil bilgi amaçlı yurtdışı bisiklet forumlarını okuduğunuzda,
    Ön aktarıcının çok çok önemli olmadığını görebilirsiniz.


    Sonuç olarak fikrim;

    Merida T2 ( Disksiz)

    - Ön maşa sabit ( ağırlıktan kurtuldunuz )
    - 100 Dolar disk'e vereceğinize Aksesuara ayırabilirsiniz,
    - Disklerde gidince ağırlıktan kurtuldunuz.

    Sonuc olarak 10.50 KG bir bisiklet ortaya çıktı :)
    Hem seri, hem hafif, 27 vites ile rahat vites ayarı, Aynakol oranları yüksek olduğu için MTB'ye oranla
    yüksek hız imkanı.
     
    Berke bunu beğendi.
  12. M Manus

    M Manus Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Kemalpaşa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ama t3d kullanan bile önermiyor hocam dışardan bakıldığında evet mükemmele yakın bir bisiklet duruyor ancak ön maşanın düz olması düşündürüyor bizi...

    Crossway 100 ile Sedona 345 arasında kalsanız hangisini seçerdiniz?
     
  13. Max Torque

    Max Torque Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    877
    Beğeniler:
    866
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hüseyin Gündoğdu
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ne yönden düşündürüyor hocam?
    Eğer yol durumunu diyorsanız, kendi fikrimi belirtmiştim önceki yorumumda,
    Aslında, Sırf görüş ile değil bisikleti denemelisiniz.

    Bi bisiklet bana mükemmel fit olup, size belki uymuyor olabilir. ama dediğim gibi,

    Sedona 331 Kullanıyordum maşayı açmıyordum bile, bizim buranın asfaltı okadar ahım şahım değil kadıköye inene kadar,

    2.20 KG Fazladan taşımaya gerek yok bana göre.


    T3D'yi arkadaş neden beğenmiyormuş daha doğrusu, neyinden şiyaketçiymiş onu öğrenmek lazım,

     
  14. M Manus

    M Manus Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Kemalpaşa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    konuda ilk sayfada mesajı var hocam kolları ağrıyormuş hemen...

    Düşündürmesi amortisör rahatlığından feragat edeceğiz sonuçta ancak bugüne kadar market bisikleti kullandık süspansiyon falan yok heryere de girdik çıktık gerektiğinde dağa çıktık kolum ağrıdı dediğimi hatırlamıyorum...

    Şimdi üst seviyeye çıkınca ön süspansiyon tur için zorunlu gibi bir seçenek olmuş herkesin kafasında...

    O yüzden düşünüyoruz.
    Ben alacağım bisikletle tura çıkacağım sonuçta kötü yolda olacak iyi yolda düşündüren noktalardan birisi de budur.

    Arkada heybeler olacak çadır vs bu ağırlıkla yol almak amortisör olmadan daha da bir probleme dönüşür mü?
     
  15. Ozan Güneri

    Ozan Güneri City cyclists

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    527
    Şehir:
    İstanbul-Çekmeköy
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kanımca uzun tura çıkılan bisiklet'te hız ve hafiflik çokta önemli değil.Tura çıkacaksanız 28' lastik olmazsa olmaz.Merida o alanda ağır basıyor bence.
     
  16. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    ben sizin kriterleriniz için yazmıştım.
    öyleki siz ilk bisikletinizi alıcaksınız.
    sizin istekleriniz farklı benim aradıklarım farklı.
    ben sizi baz alarak yazdım.
    yoksa ben kulladığım t3d'den çok memnunum.
    Benim kulladığım 5. bisikletim t3d.

    Zaten ben alırken kriterim aşırı hafif (t3d = 10.9kg hidrolik fren ile) ve hibrit geometriye sahip olmasıydı.
    speederda bunu hayli hayli karşılıyordu.

    yağmurda çamurda patikada gezicem falan dediğiniz için bende speeder serisi buna göre rahatsız dedim.
    yoksa kaymak gibi asfallta giderken kol ağrıtmıyor :)
     
    Safa Arslaner bunu beğendi.
  17. Safa Arslaner

    Safa Arslaner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    584
    Beğeniler:
    354
    Şehir:
    Samsun-Çorum-Hopa
    Seviye:
    Hocam 28' lastik olduğunu nereden anlıyoruz sedona 345 kaç' ?

    Bende Sedona 345 düşünüyordum da o yüzden soruyorum
     
  18. Ozan Güneri

    Ozan Güneri City cyclists

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    527
    Şehir:
    İstanbul-Çekmeköy
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
  19. Safa Arslaner

    Safa Arslaner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    584
    Beğeniler:
    354
    Şehir:
    Samsun-Çorum-Hopa
    Seviye:
    ikisi ile de iletişim halindeyim konulara yazıyorum aklıma takılanları hocam saolun :)

    Konu sapmasın ana konudan tekrar teşekkürler...
     
  20. x-rayted

    x-rayted Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.366
    Beğeniler:
    1.481
    Şehir:
    istanbul, Maltepe
    Adı:
    Cenk K.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yeni konu açmamak için buradan devam ediyorum. Cahilliğimi mazur görün hala bisiklet alamadım ben..Umarım bana cevap veren olur

    3 sorum var
    1) CW 100deki ön maşa kilitlemeli mi ? Gidondan kilitli değil ama maşa üstünde kilitleme var mı ? Varsa bu pratik birşey mi?

    2) Speeder T2 veya speeder T2D alsak bir süre kullandığıktan sonra "yav bize ön amörtisör de lazımmış " kararını versek sonradan maşa değişimi mümkün ve daha önemlisi mantıklı olur mu ? Yani mümkün ama mantıklı değil denebilir. Çıkan maşayı satamazsın alacağın maşa 500 TL dir bu durumda sana crossway 500den pahalıya malolmuş olur gibi bir mantısksızlık söz konusu mu ?

    3) Hiç kasma gidip sedona 345 al diyenler de var mı ?

    :) :)