Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

cromoly kadroya rock shox indy C nasıl olur?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Ercan Bayram tarafından paylaşıldı.

  1. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    merhabalar
    benim 94-96 model olduğunu tahmin ettiğim
    1"1/8 kadromda şuan sr suntour xcp 75 var ve 75mm adından da anlaşıldığı üzere...

    birkaç tanıdık eski mtb ci abilerimle konuşunca benim kadromun kullandığı maşanın 63mm olan sid modeli olduğunu bulmamın neredeyse imkansız olduğunu öğrenmem ile o hayalim sona erdi...

    neden 63 mm normal yayları 13mm esniyor ve 50mm lik net kullanım mesafesi kalıyor... bu da benim kadromun önerdiği aralık...

    şimdi sorum xcp75 yerine vidalı eski sistem
    rock shox indy c hakkındaki bilgilerinizi soracağım
    iç malzemesi elastomer ve 5-6 senelik bir maşa ve malzemesi eski vaziyette
    ve yaklaşık 150 ytl gibi bir fiyata sıfır olarak antalyada elimin altında var...

    xcp75 in duruşu açısı kadronun açılarını etkiliyor rampa çıkarken çok zorlanıyorum...

    her zaman kendi xc4000 ime binemiyorum cromoly de 2. bisikletim sonucunda
    nasıl bir uygulama yapabiliriz sizlere sorarım bu konuyu...

    tange in kadrosu ve bir resim
    ve kadroda yazan 2.5 degree nin 2.5 derecenin ne olduğunu anlayamadımm

    tabi şuan bu halde değil 5 ay önceki resmi :)

    [​IMG]
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    şuan crom-alloy kadro ile indy-c maşa kullanan arkadşım var bir tane adı caner ama onun kadrosu scott ....ve maşadan gayet memnun eğer senin ölçülerinde tutuyosa bence alabilirsin ama o maşayı taktığın zaman diğer donanımlarınıda yükseltmen gerekir çünkü o maşa öle alt gruplara layık bir maşa değil...XCP yi katlar yani...
     
  3. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    elastomeri kötü durumda çağrı ne yapılabilir şuana kadar hiç kullanılmamış ve 150 ytl gibi bir rakam istiyorlar...

    gelişi pahalı sana yapabileceğim fiyat bu dedi satıcı ve gerçekten ii görünüyor
    el ile test te ne kadar verim alabilirim bilemiyorum ve elastomer in değişmesi mümkün mü yada bir şekilde düzeltilmesi?

    ve kaç mm onu bulamadım nette...
     
  4. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bendede 98 model tange kadro vr ben 80 lik judy tt taktım. 80 lik maşa takınca bisiklet dikildi biraz tabii ama düşündüğün kadar da sürüşü etkilermi 2 cm den bahsediyoruz. bence yivsiz furş takımıyla istediğin maşayı kullanmanın sakıncası nedir ki?
     
  5. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    yivsiz furş setlerde maşanın içine çakılan çiçek ve boğazın sıkılması ile sıkışan furş yivli setlerde boğazın sıkması ile yivlerin ezilmesi gibi etkenlerden dolayı kolayca gevşeme yapabilir zamanla...
     
  6. SerkanEriş

    SerkanEriş Bisiklet Meraklısı :)

    Kayıt:
    14 Eylül 2004
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yani yivsiz furş kullanmak daha avantajlı stabilite konusunda..
    birde 2 cm amortisor boyu uzun olsun güncel maşa kullanmamızın bir sakıncası varmı?
     
  7. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    O 2 cm fazla kullanmanın pratikte düz yol ve hafif arazi sürüşlerinde bir farkı olmasada...O 20mm lik fazlalık bisikletin alın borusu açısını yakşaık 1 drece yatık hale getirir ve buda teorik olarak inişleri kolaylaştırıken çıkışları zorlaştırabilir...Ama bu fark sürekli aynı açıları kullanmaya başladığınız zaman göze batmaz...zaten şuan piyada üretilen ve ARGE sine özen gösterilmiş kadrolarda 100-80mm arasında amortisörlere uygun çok fark yaratmayacak şekilde ayarlamalar yapılmaktadır...
     
    SerkanEriş bunu beğendi.
  8. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Ercan, hem XCP 75 hem de Indy C kullandım.

    Indy C'nin hafifliği tartışılmaz, baya hafif bir maşa, yalnız modeli eski olduğu için ve zaten elastomer ömrü fazla olmayan bir madde olduğu için, bir de üzerine fazla esneme mesafesi olmayan bir maşadan bahsediyorsak çok verimli olmayacağı aşikar.
    Kaldı ki kullanacak kişi sensin, her parça alışından önce kendinin de dediğin gibi "bu parça benim kiloma olur mu?" işte burada Indy C, sen onun üzerine bindiğinde zaten çalışma mesafesinden biraz kullanmış bile olacaksın.

    XCP 75'in mesafesini 80diye biliyordum, belki yanlış biliyorumdur, oradaki rakam aldatıyor olabilir yani.
    Yumuşak bir maşa esneme olarak.
    Indy C'ye göre daha yeni bir model ama ona göre de ağır.
    Kron Zeon'umda en son XCP75 takılıydı ve 110cm'den rahatça atlıyordum (kilom 75, özgül ağırlığım fazladır ama :) )

    Şimdi kararın hafiflik mi gerçek verim mi olmalı.Ama zaten takılacak kadro da eski bir cro moly ise, hafiflik de çok düşünülmemeli, XCP 75 olabilir veya biraz daha iyi bir model de olabilir.
     
    Ercan Bayram ve SerkanEriş bunu beğendi.