Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Cromoly - Alu Kadro seti Farkı...

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında m6rk tarafından paylaşıldı.

  1. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Herkese selam,

    Ben birşey merak ediyorum: Kaliteli bir Cromoly kadro+maşa+furş ile yine kaliteli bir aluminyum kadro+maşa+furş arasında yaklaşık ağırlık farkı ne kadardır?

    Aluminyum kadro setler sanırım 1800-2400g. arasında. Cromoly bunun 2 katı daha mı ağırdır? Yoksa fark daha mı azdır?
     
  2. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    17" bir Tange Prestige 1650gr. geliyor. Cro-Mo deyince de alu. deyince de tanım çok geniş.

    1350gr. çelik mtb kadroları , 1100gr. çelik yol kadroları mevcut.
     
  3. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Kaliteli bir alu kadro 1200-1350 gr civarı olabilir maşayı karbon dersek 380-400 gr alu dersek 500 -600 gr .Ortalama 1800-1900 uygun olur.Normalde cromo kadrolar 2000-2400 gr civarı , 700-800 gr da maşa dersek ortlama 3000-3200 gr civarı cromo set tutar. 150-250 gr da furşları koy üstüne . :in:
     
    m6rk bunu beğendi.
  4. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evt yol kadrosu demeyi unutmuşum. Aynı boyda 2 yol kadrosu olarak karşılaştırılabilir belki...

    Karbon karıştırmadan kıyaslarsak daha adil olacak:

    Yani cromo ort. 3300g iken alu ort. 2000 diyebiliriz. Bu da ort. 1300g fark demek (+/- 200g)... Evet bu bir fikir verdi. Kabaca arada 1 buçuk kilo var denebilir, bu da benim acilen aluminyum kadroya geçmemde fayda olacağı anlamına gelir :)

    Teşekkürler!
     
  5. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Gerçekten 1100g çelik yol kadroları var mı? Örnek bildiğin var mı hiç?
     
    Aybars Öge Sürücü bunu beğendi.
  6. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Nette Independent Fabrication diye aratın; bulacaksınız.

    Ancak çeliğin yüksek maliyetinden dolayı geçmişte ulaşılmış bu rakamları veren boru setlerinin çoğu üretimde yok. Bu nedenle bu ağırlıklar artık sadece istatistik diyebiliriz.

    Amerika'da çelik kadro fanatikleri çok olduğu için bazı custom üreticilerde hala bu setler bulunabiliyor ama fiyatları ne siz sorun ne ben söyleyeyim.

    Güncel olan Reynolds 953 boru setli Independent Fabrication SSR 953 maşa+kadro olarak 2350 İngiliz Sterlini; sadece kadro 1.1Kg.
     
    brol bunu beğendi.
  7. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Güzel bilgiler gelmiş ancak kaliteli çelik kadrolar 3000gr tutmaz. Şu an pazardaki en iyi çelik kadrolardan biri Colnago Master X-Light, hala satışta olan bir kadro. Ağırlığı 1600gr 56 boy için. Avrupa fiyatı 1500 Euro civarı. Çok daha özel üretimler mevcut tabi, bahsedildiği gibi 1200 gr altına inen yapılar var ancak bunların fiyatınıda siz oranlayın artık :)
     
  8. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    sade kadro 3000 gr değil kadro+maşa ortalama ağırlıdır . ben buldum 1600 gr şu var dersiniz öyle bulunur tabiki, ama ortalama bir cromo kadronun ağırlığı 2000 gr ve üstüdür,hemde çok ünlü markalar .
     
    küçük-emrah bunu beğendi.
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    tam olarak 1100gr olmasada Tomassini Fire mesela.
    Kadro ve maşa toplam 1.5 kg civarında geliyor. Kadro Columbus Niobium Spirit çelik, maşa ise karbon.
     
  10. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Tommasini Fire kadrolar, 55 ölçü için 1550gr ağırlığındadır. Maşa hariç.

    En hafif çelik tube lü Tommasini X-Fire modelidir, oda yine 55 ölçü için 1400gr ağırlığındadır. Yine maşa hariç.:rolleyes:

    fabrika verileri böyle söylüyor, ölçüp tartmadım tabi şahsen.
     
  11. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Road Bike Action Magazine June 2009 , sayfa 111 de Fire 'in detaylı incelemesi var.
    Orada Frame and Fork 3.4 Pound denilmiş. Onların yalancısıyım :)
     
    Aytaç Biber bunu beğendi.
  12. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Benim daha çok merak ettiğim; orta kalitede bir cromo kadro-maşa-furş (benim örnekte bir Koga-Miyata), orta seviye bir alu kadro-maşa-furş'tan (mesela Scott Speedster S30... gerçi onun maşası karbon galiba) ne kadar ağır olduğu...

    Sanırım bunun cevabını öğrendim, yaklaşık 1500g. fark. Yine de benim kadroyu ayıklayıp ölçeceğim :)

    Bu arada aşırı hafif cromolar çok ilginç, bunların modern alu ve karbon bisikletlere göre ne avantajı var?
     
  13. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Çelik, alüminyuma göre yoldan gelen titreşimleri daha iyi emer, bu konuda çeliğe en yakın sonuç veren kadrolar karbon kadrolardır ayrıca alüminyum kadar kolay çatlayıp patlamaz, çok daha uzun ömürlüdür, çelik kadrolar alulara göre aynı bükülme burulma değerlerine çok daha küçük çaplı borular kullanarak ulaşabilirler, bu yüzden çok daha estetiktirler ancak üretimleri tıpkı titanyum kadrolar gibi daha maliyetli ve zordur, bu sebeple fiyatlarıda oldukça tuzlu oluyor. Karbon bisikletlere göre gözle görülür tek avantajları ömürsüz olmalarıdır, hiçbir karbon kadronun 30-35 yıl hizmet edebileceğini ben sanmıyorum ancak çelik kadrolar normal kullanımla bir insan ömründen daha fazla yaşayabilirler. :) Tek ama tek dezavantajları yüksek ağırlıklarıdır ama her ne kadar uçuk fiyatlıda olsalar 1200gr altına inmiş çelik kadrolar var günümüzde. Tabi bahsedildiği gibi genelde bu kadrolar çok sınırlı üretiliyorlar ve bazı çelik üretim yapan atölyelerde müşteriler için (örneğin Pegoretti) ciddi bekleme süreleri var.
     
    Bülent ÖZER, m6rk ve Güney Tuncer bunu beğendi.
  14. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çeliğin titreşimi alu. bisikletlere göre çok daha iyi emdiği kesinlikle çok doğru. Tabi çelikten çeliğe de fark var. Mesela 80 lerin gözde materyali Tange Prestige şu anki popüler Reynolds lara göre biraz daha yumuşak bir malzemeydi ve müthiş bir konfor sunmaktaydı. Halen elimde bir örneği var ve konforu alu. ile kıyaslanamaz bile. Gerçi son aldığım Giant Anthem marka alu. dağ bisikletimin titreşim konforu konusunda beni şaşırttığını itiraf etmem lazım. Belli ki mühendislik sonucu etkiliyor, materyal kadar olmasa da.

    Karbon kadroların en hoşuma giden yanları sundukları genel esnemezlik ve aynı zamanda titreşimleri çok başarılı berteraf etmeleri. Her ne kadar karbon kadrolara çok güvenemesemde yarış performansı için tercih ederdim, ama uzun soluklu dertsiz tasasız bir kullanım için düşünmezdim bile. Bu arada çelikle yarışılmaz mı yarışılır tabi, Eddy Merckx 'in çelik bisikletlerle kazandığı kupaları hangi bisikletçi kazandı ki ? :)

    Son olarak titanyum kadroların üretimi çeliklere göre biraz daha zahmetli olduğu için maliyetleri daha yüksek oluyor. İmkanları olan çelik kadro üreticilerinin titanyum modellerini de boy boy görebiliyoruz artık.

    Bu konuyla ilgili forumdan Ercan bey'in verdiği aşadaki linkte yer alan dergide çok güzel bir kıyaslama var. Merak edenlere şiddetle öneririm.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=41604
     
  15. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bülent haklı, bir çok iyi markanın orta modelleri 2kg'ı (sade kadro) geçer.
     
    Bülent ÖZER bunu beğendi.
  16. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Çelik/Cro-mo kadrolar hakkında öncelikle şunu belirtmek lazım. Günümüzde az örneği kalmış, Reynolds, Tange, Columbus gibi borular kullanan küçük atölye yapımı çelik kadrolarla, sadece çelik kadro üretildiği yıllardaki büyük markaların orta ve alt modellerini karıştırmamak lazım. Yani piyasada, hurdalıkta bulacağınız çelik kadronun iyi bir parça olma ihtimali sıfıra yakın. Ama elbette bulunabilir.

    Bülent'in bahsettiği gibi orta ve alt modeller 2kg'ı rahatlıkla aşarlar. Daha iyi modeller ise (sanırım esas konumuz bunlar olmalı) çeliğin zirve yaptığı 80'lerde oldukça iyi ağırlıklara inmişler. Sanırım sürüş kalitesi dediğimizde bu üst modellerin ve günümüzdeki atölye üreticilerinin yaptığı kadroların aklımıza gelmesi lazım.

    Hatta günümüzde de çelik boru üreticileri çeşitli kalite ve aralıkta ürün sunuyorlar. Yani yeni üretilmiş bile olsa o ağırlıklarda olmayabilir (şürüş kalitesinden şüphemiz yok).

    Boruları bugün ayarlayabilirsem, yarın kadrocuya gidip, orta ağırlıktaki bir set ile bir prototipe başlıyacağız. Her ne kadar fixed da olacak olsa yeni borularla yapılmış olacak ve güncel ağırlıklar hakkında bilgi verir. Aslında boruların toplam ağırlıkları belli (Columbus katalogunda var), sadece kaynak ve boyadan sonraki ağırlığı görmüş oluruz.
     
  17. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Benim bu konuda fikrinizi sormaktaki amacım aslında elimdeki 80 sonlarından iyi durumda bir Koga-Miyata cromo kadroyu güncel bir aluminyum kadroyla değiştirmeme çok gerek var mı diye öğrenebilmekti. Sadece ağırlık kriterine göre düşünürken sürüş konforunda da malzemeler arası farklar olduğunu öğrenmiş oldum. Metallerin farklı özellikleri konusunda uzmanlığım olmadığından, daha sert bir malzemenin darbe emiciliğinin daha fazla olması şaşırttı. İnsan, bir madde ne kadar sert olursa titreşimi o kadar iyi iletir diye düşünüyor ama değilmiş demek ki...

    Netice olarak, cromo kadromun durumu, tipi ve konforundan şimdilik memnunum. Sadece ağırlık sebebiyle, yani benim kadro-maşa-furş ortalama bir aluminyum yol kadrosundan 1 kilo üzeri fazlaysa o zaman aluminyum kadroya geçmeyi düşünmeliyim değil mi? Özellikle rampa çıkışlarında 1-1buçuk kilonun çok ciddi hız farkı yaratacağını zannediyorum.

    Tabii 14'ten 12 kiloya düşmekten bahsediyorum. Yoksa 10'dan 8 kiloya düşmek tabii ki başka dünyada pedal basmak gibidir :)
     
  18. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Cevap, hayır değiştirmeyin.

    Eğer ağırlıktan yana kaygınız varsa, kadroyu değiştirseniz bile yarın başka parçalar gözünüze çarpacak. Sonuçta (uyum problemleri ile birlikte) yavaş yavaş tüm parçaları değiştireceksiniz. Bir çoğumuz bunu yaşamışızdır.

    Doğru hareket, buna olduğu kadar binmek. Eğer hedef biraz daha hafif bisikletse (daha ileri bir tarihte) güncel bütün bir bisiklet almaktır.
     
    m6rk bunu beğendi.
  19. m6rk

    m6rk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    233
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet sanırım haklısınız. Önce kondüsyonum artsın, bisiklet az gelmeye başlasın da o zaman komple bir bisiklet alayım...