Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

CR1 bazı parçaları hakkında soru

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında caner ünsal tarafından paylaşıldı.

  1. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Scott Cr1 COMP üzerinde gelen aşağıdaki parçaları değiştirmeyi düşünüyorum. Ağırlık ya da kaliteleri hakkında bilgisi olan varsa yazarsa memnun olurum. Formda Cr1 kullanıcıları var. Olmazsa söküp bakacağım.


    Gidon: Scott Road Pilot Pro OS, Anatomic 31.8 mm

    Gidon boynu: Scott Road Pilot Pro OS, 1 1/8“, four Bolt 31.8 mm

    Sele borusu: Scott Carbon/AL, 31.6/300mm
     
  2. Hakim Arslan

    Hakim Arslan Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2.501
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Sele borusu genelde ağır oluyor. Scott genel anlamda bana göre sağlamlık üzerine çalıştığı için biraz ağır üretiliyor.
    Gidonları açı olarak güzel. Boğaz konusunda fazla bi kar edemezsiniz çünkü en iyi boğaz bile 150 gr küsürlerde oluyor.
    Sele borusunu değiştirmenizi öneririm tabi önce tartmak lazım sizin malzemenin ağırlıklarını görmek lazım :)
    Bisiklette hafiflik istiyorsanız tabi bunu bütün parçalara yayarak her parçadan ufak ufak gramajlarla kilolara kavuşacaksınız.
    Zaten bisiklet işinde çok büyük ağırlık farklılıkları olmuyor.
    Kısacası ordan burdan 50-100 gr düşüreceksiniz yavaş yavaş
     
  3. Cem Unden

    Cem Unden Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2010
    Mesajlar:
    3.461
    Beğeniler:
    5.524
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    En büyük gramaj farklarına Carbon parçalar kullanarak ulaşabilirsiniz .

    Carbon gidon , gidon boynu , sele borusu hatta carbon jant ve carbon crank gibi . Tabii bütçe meselesi bu işler . İyi kalite bir kevlar ve iç lastikte farklar yaratır . CR1 konforlu bir bisiklet ama agresif değil tabii ki ; 200 km sürün bacak aranızdan başka bir yeriniz ağrımaz . Ama o süper stiff carbon kadrolarda ise sürat ve verimlilik fazladır . Ama bol bol core training , fitness , yoga ve stretching yapmak ve esnek bir vücuda sahip olmak gerekiyor bence bu bisikletleri kullanmak için

    Ben CR1'den memnunum . Kısa süre ve hız yaparım diyorsanız tabii ki ilk tercih olamaz . Geçmiş yıllarda en iyi kadro olarak seçilmiş bir kadro . Chris Horner vs bir çok pro bu geometriyi kullanmış. Giant Defy Advanced 1 kullandım , çok daha stiff bir kadrosu vardı ama ağrıdan duramıyordum . Yoldaki darbeyi direk size yansıtıyordu . Ben Ritchey gidon , gidon borusu ve Easton EC90 sele borusu taktım . Şu an pedalla beraber 7680 gram ağırlık var . Daha da aşağı çekebilirim . Bütçe meselesi tabii

    http://autobus.cyclingnews.com/road/2005/tour05/tech/?id=/tech/2005/features/tour05/saunier-scott
     
  4. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Haklısınız gidon boynunda 150 gr civarı çok uygun fiyatlı seçenekler var. Sele borusunu tartıp bakayım 300 ve üstü gibi ise değiştirmeye değebilir.

    Cr1 hakkında epey inceleme yazısı var. Benim baktıklarımda da gerçek yarış ortamı için biraz yumuşak buluyorlardı. yokuş performansı ve titreşim yansıtmaması iyi deniyordu. Benim için rahatlık öncelikli olduğu için tercih ettim. Tabi güncel bir kadro modeli değil. Ağırlık illa azaltayım diye iddiam olmamakla birlikte bisikletle ilgilenmeyi bir şeyler yapmayı seviyorum. Sorduğum 3 parçada özellikleri çok belirsiz. Diğer markalarda da böyle kendi isimlerini taşıyan parçaları belirsizlikler taşıyor.
    Torkmetre olmadığından kolayca söküp tartıp tekrar aynı torkla sıkmayacağımdan şimdilik tartamıyorum. Bu hafta fırsat bulup bakıma götürebilirsem orada tartabilirim. Cevaplar için teşekkür ederim.