Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Corratec Grip Master

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Firochromis tarafından paylaşıldı.

  1. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba, bisikletimi ağırlıklı olarak asfaltta kullandığım için yola daha uygun bir lastik almak istiyorum. Forumda epey konu okudum ama bu lastikle ilgili neredeyse hiç yorum yok. İnternet sitesinde 120 tpi ve 440 gr ağırlığı olduğu söyleniyor. Pahalı olduğunu biliorum ama uzun vadede performanı nasıl bu lastiğin?

    http://www.corratec.com/corratec2/german/html/bikes/parts/tires/grip_master_21_.php
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    eğer asfaltta kullanıcaksanız güzel lastik fakat hafifliğinden de anlaşılıcağı üzere gerçekten çok çok ince bir lastik açıkcası gözümün önünde yanaktan yarılanını gördüm;) ama ağır arazi koşullarındaydı... asfaltta sorun olacağını sanmıyorum... tabi isterseniz biraz daha araştırıp fiyat/performans olarak daha iyi bir lastik bulabilirsiniz...
     
  3. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Cevap için teşekkürler. Aslında Michelin XC Hard Terrain ve Schwalbe Marathon XR gibi iki kuvvetli rakibi olduğunu biliyorum ama her ikisinden de hafif ve 120 tpi pek rastlanan bir özellik değil. XC hard terrainin ağırığını bir arkadaşın 680 gr ölçtüğünü okudum. Fakat ortada 465 gr gibi bir ağırlık daha var. Michelin'in anasayfasında bir bilgi yok bu konuda. Doğru rakamı bilen var mı?
     
  4. Spec

    Spec Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    697
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Benim bisikletimle birlikte gelen lastik de grip master. Asfaltta bu lastik çok aşınıyor ve akışı da iyi değil.
    Asfalt için düşünüyorsan bu lastiği tavsiye ederim. Ben bu lastiğin 2.10 luk versiyonunu kullanıyorum ve baya memnunum. Hakan Yazman baya ayrıntılı bir şekilde test yazısı yazmış , bence bir göz at.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17596
     
  5. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Lastik konusunda forumdaki athletic arkadaşımızın bilgilerinden faydalanabilirsiniz. En azından ben öyle düşünüyorum, kendisi zaten başlığı görünce yazacaktır.
     
  6. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Sayın Firochromis, Xc hard terrain gerçeğini ortaya çıkaran benim:) öncelikle oradan başlamak istiyorum... 1 gram hassas terazide çıplak olarak lastiği ölçtüğümde 680 gram çıktı ama dediğimiz gibi herkes 465 biliyor ve yazıyor... Corratec Grip Master a gelince, gerçekten bir ağırlık meraklısı olan Ben:) gidip almaya karar vermiştim bu lastiği, fiyatıda bir o kadar pahalıyken üstelik... herneyse gerçekten hafif bir lastik ve kullanan 2 arkadaşım var ama her ikiside bana aynı şeyi söylediler, bu lastikler takılıp yıllarca kullanılabilecek lastikler değiller... Kalınlıkları çok azaltılmış zaten bu yüzden hafifler:)
    ben lastik konusunda çok araştırma yaptım ve beni tanıyan arkadaşlar bilirler, bisikletimin değerinin yüzde biri bile olmayan bir lastik kullanıyorum(fiyat olarak). Tanesi 9eu... Markası Klein, ağırlığı 520 gram... aylardır kullanıyorum ve yarın patlasa gene onu alırım...:) ewet para kalitede çok önemli ama herşey değil... :)
     
  7. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:
    bu lastikleri 3-4 ay kullanmış biri olarak lastiklerin çok akıcı olduğunu söyleyemem.. lastikler sanırım semi slick tabir edilen sınıfa giriyor ve benim anladığım kadarıyla kuru arazi lastiği, ve bu anlamda oldukça başarılı.. ağırlık konusuna gelince tartmadım ama varla yok arasında bişi:) birde asvaltta eğer ıslaksa her lastik gibi dikkatli olunması gerekiyor:) bir de ben çok hızlı aşınma gözlemlemedim hala yedek olarak tutuyorum ve rahat rahat kullanılabilcek durumda
     
  8. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Andaç:

    Ben %100 asfaltta kullanmıyorum ama diyelim ki %70-80. Bu anlamda CST traveller bana uygun olmaz diye düşünüyorum. Gerçi 2.1 lik versiyonu işimi görebilir de. Nerden aldınız CST'yi, bir de bu markanın internet sitesini bulamadım, biliyorsanız yazabilir misiniz?

    edoganer:

    XC Terrain'i ben de tarttım ve tam sizin dediğiniz gibi 682 gr buldum. Açılmamış paketinin ağırlığı olsa olsa 50 gram olsun. Sonuçta bu gramajda olması lastiği kötü bir lastik yapmıyor fakat ortada iki farklı rakamın olması beni soğutuyor. Arkasından Corratec Grip Master tarttım aynı tartıda ve onu tam duyurulduğu gibi 440 gr buldum. Dolayısıyla tartı hatası olacağını düşünmüyorum. Klein'i online mağazalarda göremedim. Nereden aldınız?

    soneryen, Ozan:

    Teşekkürler :) Aslında bugün bilgisayar başına otururken Corratecleri sipariş etmek üzere oturmuştum. Bu mesajları görünce tekrar değerlendirmeye aldım :)
     
  9. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Grip Master'ın formu Hard Terrain'e çok benziyor.Evet 2 si de semi-slick sınıfındalar.Kenarları düşük profil dişli, ortası yok denecek kadar az dişli.
    %70-80 oranında asfalt kullanımı ve kuru hava koşullarına göre üretilmiş bu iki lastikten Hard Terrain'i halen kullanıyorum.Çok da memnunum (bu arada satılık :) )
    Hard Terrain 66TPI, 2.0" genişliğinde ve iddia edildiğinden daha ağır fakat bu ağırlık farkı da onun çok uzun ömürlü bir lastik olmasını sağlıyor.Konumuz olan Grip Master'a dönelim.
    Grip Master, 120 TPI, 2.1" genişliğinde kevlar bir lastik.Sitesinde de belirttiği gibi Maraton yarışı lastiğidir.Adından da anlaşılacağı gibi yol tutuşu, üretim amacının dahilinde kullanıldığı sürece verimlidir.
    Hard Terrain'e göre daha hafif, ince ve yumuşak hamurlu olduğundan çok daha kısa ömürlüdür.
    Lastikte akıcılık sadece lastiğin formuna değil kaç kg luk binicinin kullandığına, binilen zemine ve lastiğin havasına bağlı olmakla değişir.
     
  10. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:

    Kesinlikle lastiğin ömürünün kullanıma bağlı olduğuna katılıyorum ancak iki lastik arasında kıyaslama yaparken girpmasterın çok daha kısa ömürlü olduğunu nasıl söyleyebiliriz ki neredeyse iki katı TPI' a sahipken ( bir miktar yumuşak hamurlu olduğunu kabul ediyorum ancak hard trainde yumuşak hamurlu bir lastik bildiğim kadarıyla..
     
  11. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Tabiki kullanım alanının lastiğin ömrü üzerinde en büyük etkiye sahip olduğu tartışmasız bir gerçektir, bu konuda haklısın.
    TPI bir sağlamlık göstergesidir fakat TPI yani iplik sıklığı lastiğin çember kısmıyla ilgili bir özelliktir.
    Dişlerin bulunduğu yüzeyin üstü, TPI'dan bağımsızdır, dişler ve tüm bu üst yüzey ne kadar sert veya ideal bileşimle üretilmişse lastiğin ömrü o derece uzun olur.
    Hard Terrain, Grip Master'a göre daha sert hamurlu bir lastiktir.
     
  12. Spec

    Spec Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2006
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    697
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ben bir sokak arası bisikletçisinden almıştım bu lastiklerimi. Ben araziye gireceğim zaman arazi lastiklerimi takıyorum (zaten kırk yılda bir girdiğim için lastikleri değiştirmek zor olmuyor. ) asfaltta dolaşacağım zaman da asfalt lastiklerimi kullanıyorum. 2. bir jant setim olana kadar da buna böyle devam etmeyi düşünüyorum.