Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Continental Contact hakkında...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Murat Çetinkale tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Yurtdışından 2 adet 37-622 boyutunda Continental Touring Plus sipariş etmiştim. Getiren arkadaşım satın alırken hangi model olduğunu unutmuş ve Contact modeli almış. Yalnız işin kötüsü, alırken sadece bir tanesine dikkat etmiş diğerini gözden kaçırmış ve gelen lastiklerden bir tanesi 42-622 olarak gelmiş. Şimdi bu durumda bilgi ihtiyacım var.

    1) Öncelikle Continental Contact kullanmış olanlar var mı ve bu lastikten memnun kaldılar mı?
    2) Bisikletimin orijinal lastiğinin 32-622 (700x32C) olması itibariyle, 42-622 ebatlı lastik takılabilir mi?
    3) 2. sorumun cevabı "Evet" ise büyük olanı arkaya mı, öne mi takmalıyım?

    Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler...
     
  2. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.298
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Evet takılabilir.Ben arkada 35 önde 32 kullanıyorum ancak 42 dediğiniz 700x42 42 mm yani hayli geniş.İlk önce 35 olan biriyle takas düşünebilirsiniz.Değilse arkaya takılabilir.
     
    Murat Çetinkale bunu beğendi.
  3. #3
    Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Öncelikle verdiğiniz faydalı bilgiler için teşekkür ederim. Ancak aynı lastiğin 35 veya 37 tabanlısı sıfır olarak kimsede var mıdır, olan kişi de takas yapmak ister mi, bilmem. Ama tavsiyeniz doğrultusunda takas bölümünde şansımı deneyeceğim. Peki, geniş olanı arkada kullanmaktaki amaç, sadece arkaya binen yükün daha fazla olması durumunu tolere etmek midir? Sürtünme yüzeyini artırmak, dişlilerin arkada olması sebebiyle aynı zamanda harcadığım gücün bir kısmının da sürtünmeyle kaybolmasına sebep olmaz mı? Yani tercihi hangi doğrultuda kullanmak gerekir? Müsait olursanız buna da bir cevap istirham edeceğim. Saygılarımla.
     
  4. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.298
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Çok geciken bu yanıt için kusura bakmayın,gözümden kaçmış.Şimdi şöyle izah edeyim.Uzun turlarda karşılaştığım problemlerden biri de,uzun süre önümüzdeki 15-25 mt lik görüş alanına odaklanmanın sonucunda,zaman zaman yaşanan dikkat kaybı.Orta büyüklükteki bir taş'ı ön lastiğinizden kurtardığınızda,çoğunlukla/genellikle arka lastiğiniz aynı taşla buluşuyor.Ya da bir çukurdan ustaca bir manevrayla sıyrıldığınızda,arka tekeri kurtarmak mümkün olamayabiliyor.Bu bir;

    İkincisi biraz,% 3-5 neyse konfor.Lastik kalınlaştıkça psı değerleri düşer ve bu düştükçe,yani daha düşük basınçlı bir teker,performansınızın bir kısmını yerken,karşılığında az da olsa bir konfor sunar.

    Performans kaybına gelince.Standardı kadar hava basılan 700c 32 lastiğinin yerde bıraktığı iz,yani tutunma çizgisi bu 32 mm nin yaklaşık üçte birinden belki 1-2 mm averajla,kabaca 10 mm kadardır.Elbette 75 kiloluk bir ağırlık ve 80 psı ile 100 kg bir ağırlığın tutunma alanı/çizgisi 1-2 mm farklılık gösterecektir.Neden uzattım,şu noktaya gelmek için.Arkaya 700X35 taktığınızda total 3 mm lik bir artış olur.Bunun tutunma alanına etkisi sadece 1 mm'dir.Az önce izah ettiğim gibi,arkaya öndeki 32'liğe bastığınız havanın aynısını basmamalı,örneğin ön 80 psı ise,arka 70-75 aralığında olmalıdır.

    Sonuç,egzersiz ve antrenman için ön arka 32 kullanıyorum(Trek fx 7.3) 80-100 km + da ise ön 32 arka 35.Önde bu:
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30218
    Arkada orjinal lastiği,turlarda ise continental'in 35'i.Umarım yardımcı olmuşumdur.
     
    İslam Gölge ve Murat Çetinkale bunu beğendi.
  5. #5
    Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    578
    Beğeniler:
    328
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Sanırım bundan sonra size "Üstat" diye hitap etsem yerinde olacak :) Şaka bir yana, verdiğiniz bilgiler çok anlaşılır ve yeterli olmuş. Zahmetinize ve yardımınıza sonsuz teşekkürler.
     
  6. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.298
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Estağfurullah Murat kardeşim;deneyimlerimizi paylaşıyoruz.Sağlıcakla kalınız.