Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Conti. Race King 2,2 lastikleri çıkarıp Maxxis Xenith 1,50 Taksam Ne Faydası Olur?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Lütfü Ekşioğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ben ortalama olarak 100-130 km turlara conti. race king 2,2 lastiklerle katılıyordum.Asfaltta ortalama olarak 30 km/h gibi bir hız tutturarak belli bir süre gidebiliyorum.Bazen belgrada arazi içinde sürmeye gidiyorum arkadaşlarımla fakat gittiğim turların %90 ı asfalt tarzı yollardan oluşuyor.Şimdi diyeceksiniz niye yol bisikleti almadın.Cevabım o zamanki cahilliğimden...Ve gidon tutuş şeklinde rahat edemeyeceğimi düşündüğümden almadım yol bisikleti...

    Şimdi maxxis xenith lastikleri alıp bisiklete taksam bana ne kazandıracak.Ve lastiklerin çiftine 100 lira vereceğime değecekmidir?
     
  2. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Verdiğin paraya değip değmemesi kalitesi ile alakalı ille işine yarıcaktır. Sonucta elinde bir adet yedek lastik olmuş olacak. Ağarlıklı olarak asfalt yolda oldugun zaman inceleri kullnırsın. Dağ bayır yapıcaksan diğer kalınlarını kullanırsın ama adındanda anlıcagın gibi tam dağ lastigi deiller race için onlarda yarı asfalt yarı dağ gibi.

    Hızına gelince yol bisikletleri 28' lastik oldugundan ve aynakolları daha büyük oldugundan onlar kadar hıza ulasamassın yine max hızın 40 olacaktır fakat daha az yorulma olur diye düşünüyorum tabi bunda lastik kalitesinin de büyük önemi var incelikten ziyade.

    Yani yoruorsa bu lastikler seni asfalttanda cok cok dısa cıkmıosan bi ince lastik al derim ama bunu 100 tl yerine 40 50 tl lik bir lastik alarak karsılayabilrsin diye düşünüyorum. Sonuc olarak bisikletin MTB yani donanım buna göre tek lastik deiştirerek bunu yarıs yada yol bisikletine dönüştüremessin.
     
  3. deniz anıl küçükyılmazlar

    deniz anıl küçükyılmazlar Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    benzer bir uygulamayı bende yapmıştım. evet ince lastik gercekten farkettiriyor ama 28" bir bisiklet gibi asla olamaz. sizin yerinizde olsam ciftine 100tl vereceğim bir lastik yerine çiftine 30-40 tl vereceğim uygun bir lastik alırdım. ben kendi bisikletime cst travelers almıştım 1.5 lik. öyle çok iyi muhtesem harika lastik dersem yalan olur ama çok dandik de değil. akıcılığıda hiç fena değil. kaldı ki raceking 2.2 den sonra size yağ gibi gelecektir.
     
    Uğur Recep AKGÜL bunu beğendi.
  4. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yani en mantıklısı yaza bunu satıp terine bir yol bisikleti almak desenize :D
     
  5. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Yani %90 yolda kullandıgını söylüyosun. Ozaman en iyisi sehir tur bisikleti.
     
  6. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Abi yok sevmiyorum şehir tur bisikletlerini. Hem dağın hem yolun azıcık ucundan istemiyorum.Ya tam yol ya tam dağ...Neyse bu yaza para toplayayım ki iyi bir yol bisikletine geçeğim...
     
  7. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Yani imkanın varsa zaten bi dag bisikletin birde yol bisikletin olacak gittigin yere göre birini kulnıcaksın ama tabi durumlar kısıtlıysa ya mtb yi biraz sekillendirip yola sokcaksın yada sehir bisikleti alcaksın.

    Yada bozmam diosan mtb ye devam. Ben seviyorum sahsen yoldada dag bayırdada mtb lastikleride inceltmicem tr yoları malum hep düz asfaltta bile sürcem desen süremion cunku düz bir asfalt yok :D
     
  8. alican aydın

    alican aydın Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Ben race king 2.2 leri çıkarıp schwalbe maraton racer 1.5 lik ve daha dar iç lastik 90 gr lık schwalbe iç lastik taktım 400 km kadar kullandım fark yüzde 10 kadar akıcılık farkı var gerçi 700gr kadar hafifleme sağladı asfalt zeminde yokuş çıkarken fark yüzde 20 civarı oluyor gibi geliyordu bana gerçi şimdi toprak zeminde gezdiğim için kullanmıyorum, bu tip bir değişimde bisiklet XC görüntüsünden çıkıyor sanki profil düşüklüğü yüzünden, yeni yağmış yağmurlu zeminde lastiklerin bıraktığı iz genişliği 2.2 ile 1.5 arasında çok bir fark yok benim gözlemim.
     
  9. Mustafa Kocabaş

    Mustafa Kocabaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    ben de 2.1 lastiklerimi söküp 1.50 rubena flash taktım. 20 lira tanesi 7 lira da kargoya verdim. 2 gün icinde adanaya geldi. Doğa bisiklete teşekkürler burdan. Hamuru cst ye göre daha yumuşak denmisti rubenaların forumda o yüzden tercih ettim. Farka gelirsek bariz fark var. Sadece hız olarak bakmamak lazım. Hız tabiki artıyor ama asıl farkeden harcadığın efor. Yol tutuş da arttı bisiklet güven vermeye başladı. Kesinlikle tavsiye ederim.
     
  10. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Kardeş xenith önermem diş olmadığı için çok iyi yol tutuşu yok o modelin.Maxxis detonator bakabilirsin.Çok kullanışlı ve rahat.Elimde bir çift 100 km bile yapmamış var.kargosu dahil 80 liraya gönderebilirim.
     
  11. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bence dişle yol tutuşunun pek bir ilgisi yok asfalt zeminde, yol tutuşunu sağlayan yüksek oranda lastiğin hamurudur, 1.50 xenith iyi bir seçenek 450 gr. ağırlığı var, iyi bir lastik basıncında 30km/h da bile hızınızı korumakta zorlanmazsınız. Birde yukarda bir arkadaş max. 40km/h a ulaşırsınız demiş, ben continental sport contact 1.6 lastiklerime 60 psi basılı halde kasarsam düz yolda 50-55 km/h a kadar ulaşıyorum tabi bu rüzgara görede değişir. Araç arkası düz yolda ise rahat 60-65 km/h a kadar ulaşıyorum.
    Lastikleriniz değiştiğinizde ilk olarak garipseyebilirsiniz, çünkü mtb lastikleri darbeyi çok iyi emiyor ve konforlu, bu lastiklerin akışkanlığı iyi ancak konforsuz buna zamanla alışılıyor, slick lastiklerimle yapmadığım şey yok araziyede girdim, merdivende indim, yüksektende atladım, max 85km/h da gördüm hiç sorun yaşamadım. Eğer bulabilirseniz 26" continental sport contact ı öneririm, patlak koruması ve yol tutuşu çok iyi. Ormana araziye girilmeyecekse mtb lastiği hantallık bana kalırsa. Diğer seçenekler olarak schwalbe marathon serisi, maxxis xenith, detonator ve overdrive lastikleri iyiler. Detonatorla xenith arasında ağırlık farkı var ve yanılmıyorsam detonatorun patlak koruması daha iyi, overdrive ise biraz daha geniş 1.75 ve dişli, çoğu yol için ideal bir lastik ancak diğer seçeneklere göre ağır, tabi 1.50 ye göre daha konforlu olucaktır.
     
  12. Mustafa Kocabaş

    Mustafa Kocabaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    ben forumda shawalbe kojak için iyi şeyler okudum. imkanım olsa onu alıcaktım. bakabilirsiniz. dişsiz bir lastik ama. özelliği hafif olmasına rağmen patlakların az olmasıymış. 290 gr 1.35 kalınlığında.
     
  13. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Burak abi , teklifin için teşekkür ederim fakat yaza kadar para bullup mtb'yi satıp bir yol bisikleti almakta karar kıldım.Çünkü arkadaşlarımda Belgrad ormanlarına taş toprak için gidiyoruz.Sonuç 110 km yol ( Bahçelievler - Yenibosna'dan) Bu yolun 100 km si asfalt 10 km si taş toprak.En iyisi bir yol bisikleti alarak topraktan vazgeçmek olacak.Çünkü hızı seviyorum.Asfaltta hep hızlanmak istiyorum.Bunun içinde bir yol bisikleti şart oldu :D
     
  14. mert türkmen

    mert türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    salihli
    Seviye:
    lütfü anladığım kadarıyla hata kesin olarak sen bir öğrencisin face dende eklemiştim seni :D 100 lastik bizim için çok para diye düşünüyorum o 100 gayme ile 60 gün okulda karnını doyurursun :D diyeceğim oki kenar mahale bisklet çilerinde veye parçacılarında bula bileceğin ve çiftini 20 tlye alcağın lastikler var örneyin irc 1.75 kalınlıkta sağlam + hafif bir lastik bn onu kulanıorm 100 tl verip 1 kere patlayacağına 20 tl ver 2 kere patlasın ki oda dikene denk gelirsen zaten önümüz kış dikenler yumuşadı bnce 30 tl den fazla verme :D