Boran Selçuk
Daimi Üye
- Kayıt
- 29 Eylül 2015
- Mesaj
- 261
- Tepki
- 352
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Cube
Bu konuyu açmak istedim. Çünkü yol bisikletine başlayacak kimi arkadaşların bu 3 kavram hakkında çok da yeterli bilgi sahibi olmadıklarını düşünüyorum. Buna eklemek isteyen arkadaşlar lütfen eklentilerini yapsınlar ki bilgi çeşitlensin.
Yol bisikletine yeni başlayan veya başlayacak olan arkadaşların kucağına oturan ilk sorulardan birisidir bu. Kime danışsa, hangi mağazaya gitse bu 3 kelimeden birini duyar. Bu kadroların geometri ve ergonomileri elbette faklıdır ancak bir nokta varki, özellikle yeni başlayan arkadaşlar için caydırıcı olabilir. Bende bu en önemli olanına değineceğim.
Comfort ve Endurance birbirine yakın kadrolardır. Comfort kadroda kullanılan malzeme Endurance'a göre daha gevrektir, zeminden gelen sarsıntıları nispeten daha soğurur, gidona mümkün olduğunca az darbe iletir. Endurance da ise darbe iletimi biraz daha fazladır. Soğurma nispeten daha azdır. Race kadrolar ise tamamen "stiff" kadrolardır. Zemin üzerindeki bir çok darbeyi gidona iletir. Dolayısıyla zamana karşı yorulma riski çok daha fazladır.
ANCAK, darbe emilimiyle gelen konfor bu kezde performansı etkiler. Yani Comfort bir kadro da her pedala bastığınızda çatal ve tekerler vasıtasıyla iletilen güç bu seferde tam tersine kadro malzemesi tarafından emilir. Bu ise daha çok yol için sizi daha çok güç harcamak zorunda bırakır. Bunda elbette geometrininde kuşkusuz çok önemli bir payı vardır. Comfort ve Endurance kadrolarda bu çok belirgindir. Ancak race kadro da ise kadroya ilettiğiniz gücün önemli bir kısmı zemine iletilir dolayısıyla daha az güç ile daha çok yol katetmenize neden olur ancak bu kezde gidona karşı bir savaş açmış olursunuz. İşte bu nedenle race kadrolar daha çok performans ve kondisyon gerektirir.
İşte geometride ARGE burada karşımız çıkar. Bu çok bilinmeyenli denklemde firmalar "hem stiff ve ancak hemde konforlu kadrolar üretmek için ciddi para harcar.
Yani istisnalar olsada "bastır parayı bu karayı" dünyası.
Yol bisikletine yeni başlayan veya başlayacak olan arkadaşların kucağına oturan ilk sorulardan birisidir bu. Kime danışsa, hangi mağazaya gitse bu 3 kelimeden birini duyar. Bu kadroların geometri ve ergonomileri elbette faklıdır ancak bir nokta varki, özellikle yeni başlayan arkadaşlar için caydırıcı olabilir. Bende bu en önemli olanına değineceğim.
Comfort ve Endurance birbirine yakın kadrolardır. Comfort kadroda kullanılan malzeme Endurance'a göre daha gevrektir, zeminden gelen sarsıntıları nispeten daha soğurur, gidona mümkün olduğunca az darbe iletir. Endurance da ise darbe iletimi biraz daha fazladır. Soğurma nispeten daha azdır. Race kadrolar ise tamamen "stiff" kadrolardır. Zemin üzerindeki bir çok darbeyi gidona iletir. Dolayısıyla zamana karşı yorulma riski çok daha fazladır.
ANCAK, darbe emilimiyle gelen konfor bu kezde performansı etkiler. Yani Comfort bir kadro da her pedala bastığınızda çatal ve tekerler vasıtasıyla iletilen güç bu seferde tam tersine kadro malzemesi tarafından emilir. Bu ise daha çok yol için sizi daha çok güç harcamak zorunda bırakır. Bunda elbette geometrininde kuşkusuz çok önemli bir payı vardır. Comfort ve Endurance kadrolarda bu çok belirgindir. Ancak race kadro da ise kadroya ilettiğiniz gücün önemli bir kısmı zemine iletilir dolayısıyla daha az güç ile daha çok yol katetmenize neden olur ancak bu kezde gidona karşı bir savaş açmış olursunuz. İşte bu nedenle race kadrolar daha çok performans ve kondisyon gerektirir.
İşte geometride ARGE burada karşımız çıkar. Bu çok bilinmeyenli denklemde firmalar "hem stiff ve ancak hemde konforlu kadrolar üretmek için ciddi para harcar.
Yani istisnalar olsada "bastır parayı bu karayı" dünyası.