Comfort mu, endurance mı, race mi?

Boran Selçuk

Daimi Üye
Kayıt
29 Eylül 2015
Mesaj
261
Tepki
352
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cube
Bu konuyu açmak istedim. Çünkü yol bisikletine başlayacak kimi arkadaşların bu 3 kavram hakkında çok da yeterli bilgi sahibi olmadıklarını düşünüyorum. Buna eklemek isteyen arkadaşlar lütfen eklentilerini yapsınlar ki bilgi çeşitlensin.

Yol bisikletine yeni başlayan veya başlayacak olan arkadaşların kucağına oturan ilk sorulardan birisidir bu. Kime danışsa, hangi mağazaya gitse bu 3 kelimeden birini duyar. Bu kadroların geometri ve ergonomileri elbette faklıdır ancak bir nokta varki, özellikle yeni başlayan arkadaşlar için caydırıcı olabilir. Bende bu en önemli olanına değineceğim.

Comfort ve Endurance birbirine yakın kadrolardır. Comfort kadroda kullanılan malzeme Endurance'a göre daha gevrektir, zeminden gelen sarsıntıları nispeten daha soğurur, gidona mümkün olduğunca az darbe iletir. Endurance da ise darbe iletimi biraz daha fazladır. Soğurma nispeten daha azdır. Race kadrolar ise tamamen "stiff" kadrolardır. Zemin üzerindeki bir çok darbeyi gidona iletir. Dolayısıyla zamana karşı yorulma riski çok daha fazladır.

ANCAK, darbe emilimiyle gelen konfor bu kezde performansı etkiler. Yani Comfort bir kadro da her pedala bastığınızda çatal ve tekerler vasıtasıyla iletilen güç bu seferde tam tersine kadro malzemesi tarafından emilir. Bu ise daha çok yol için sizi daha çok güç harcamak zorunda bırakır. Bunda elbette geometrininde kuşkusuz çok önemli bir payı vardır. Comfort ve Endurance kadrolarda bu çok belirgindir. Ancak race kadro da ise kadroya ilettiğiniz gücün önemli bir kısmı zemine iletilir dolayısıyla daha az güç ile daha çok yol katetmenize neden olur ancak bu kezde gidona karşı bir savaş açmış olursunuz. İşte bu nedenle race kadrolar daha çok performans ve kondisyon gerektirir.

İşte geometride ARGE burada karşımız çıkar. Bu çok bilinmeyenli denklemde firmalar "hem stiff ve ancak hemde konforlu kadrolar üretmek için ciddi para harcar.

Yani istisnalar olsada "bastır parayı bu karayı" dünyası.
 
Scudo

BurakLEE

Daimi Üye
Kayıt
22 Temmuz 2015
Mesaj
269
Tepki
107
Yaş
39
Şehir
Çanakkale
İsim
Burak
Bisiklet
Giant
teşekkür ederim bu yazı sabitlenmeli bence. ayrıca bu kadrolara da birkaç örnekleme ile tamamlanmalı.
 

Decsan

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Kasım 2014
Mesaj
677
Tepki
903
Yaş
53
Şehir
İzmir
İsim
Ethem C.
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Boran Selçuk
Başta bilgileri olmasa da ilerleyen günlerde mecburen öğreniyorlar..
Daha fazla konfor mu yoksa daha fazla yol mu?
Bütün mesele bu!...
 

parathoner

Aktif Üye
Kayıt
19 Ekim 2017
Mesaj
138
Tepki
345
Yaş
47
Şehir
İstanbul
İsim
Kerem
Bisiklet
Dahon
Darbe emilimi performansı ne kadar etkileyebilir acaba? Ben hissedilir bir fark olacağını hiç düşünmüyorum. Ölçülmüşse bunun birimi nedir?
 

hamlet2006

Cırbağa dedesi
Kayıt
14 Kasım 2017
Mesaj
7.164
Tepki
32.969
Yaş
41
Şehir
İzmir,Denizli
İsim
Süleyman
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti

@BurakLEE
Merida ürün gamında:
-Ride:Endurance
-Scultura:Race(tırmanış)
-Reacto:Race(aero)

Trek ürün gamında:
-Domane:Endurance
-Emonda:Race(tırmanış)
-Madone:Race(aero)

Hatam varsa;tecrübeli arkadaşların uyarısıyla düzeltirim.Comfort kadro örneği bulamadım.
 

sub cross

Üye
Kayıt
2 Haziran 2018
Mesaj
6
Tepki
12
Şehir
İstanbul
İsim
Özgür
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selam arkadaşlar,
Bende günlerdir aklımdaki sorunun cevabını arıyorum.
Yol bisikletine geçmek istiyorum model olarak caad13 105 mi synapse 105 mi(karbon veya alüminyum)
Bir türlü kesin bu diyemiyorum ikisinin arasındaki sürüş farkı nasıl,ne hissettirir bilmiyorum.
Boyum195cm boyuma hangisi daha iyi gelir bunların cevaplarını tam olarak çözemiyorum
Sabah akşam forumlarda dolaşıp bilgi edinmeye çalışıyorum.
Sonra kafam iyice karışıyor
caad13 al diyorum kendime;sonra diyorum ya beni çok yorarsa kullanmaktan zevk alamazsam diyorum.
O zaman synapse al diyorum bu seferde performans düşecek mi soruları takılıyo...
yanlış bir karar vermemek için çabalıyorum
Sonun da yazı tura atıcam galıba hangisi gelirse....
 

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.409
Tepki
9.589
Yaş
42
Şehir
Bursa
İsim
José
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selam arkadaşlar,
Bende günlerdir aklımdaki sorunun cevabını arıyorum.
Yol bisikletine geçmek istiyorum model olarak caad13 105 mi synapse 105 mi(karbon veya alüminyum)
Bir türlü kesin bu diyemiyorum ikisinin arasındaki sürüş farkı nasıl,ne hissettirir bilmiyorum.
Boyum195cm boyuma hangisi daha iyi gelir bunların cevaplarını tam olarak çözemiyorum
Sabah akşam forumlarda dolaşıp bilgi edinmeye çalışıyorum.
Sonra kafam iyice karışıyor
caad13 al diyorum kendime;sonra diyorum ya beni çok yorarsa kullanmaktan zevk alamazsam diyorum.
O zaman synapse al diyorum bu seferde performans düşecek mi soruları takılıyo...
yanlış bir karar vermemek için çabalıyorum
Sonun da yazı tura atıcam galıba hangisi gelirse....
Endurance kadro olanı al bence. Bu yaştan sonra yarış koşacak halin yok ve zaten bisiklet sporcusu olmak için fazla uzunsun. Endurance kadro ile uzun turlarda daha rahat edeceksindir.
 

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.442
Yaş
46
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@sub cross Dostum bu konu senin hangi yollarda hangi şartlarda süreceğin ile ilgili bir konu

Cad 13 Hızlı esnemesi az yarış için tasarlanmış bir kadro (fondolara katılacaksan bunu tercih edebilirsin)
synapse endurance diye tabir edilen bozuk yolların verdiği titreşimi minimize eden bir kadro yapısına sahip. Uzun sürüşler için 150+ km üstünde daha konforlu sürmeni sağlayacak bir kadro yapısı var.
 

sub cross

Üye
Kayıt
2 Haziran 2018
Mesaj
6
Tepki
12
Şehir
İstanbul
İsim
Özgür
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yaşım 40 ve evet yarışlara katılmak istiyorum içimdeki bisiklet tutkusu şu aralar tavan yapmış durumda..
Sabah akşam düşünmeden yapamıyorum.
bisikleti normal yaşantımın içine sokup benden bir parça olsun istiyorum
daha sağlıklı bir yaşam ve tutkuyla beraber pedallamak
40 tan sonra bişeyler oldu......
ilk hedef haftada 250km
şuan burda yazıyorum ama ilk önce şu işi bitirmem gerek
yol bisikleti almam gerek
 

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.409
Tepki
9.589
Yaş
42
Şehir
Bursa
İsim
José
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yaşım 40 ve evet yarışlara katılmak istiyorum içimdeki bisiklet tutkusu şu aralar tavan yapmış durumda..
Sabah akşam düşünmeden yapamıyorum.
bisikleti normal yaşantımın içine sokup benden bir parça olsun istiyorum
daha sağlıklı bir yaşam ve tutkuyla beraber pedallamak
40 tan sonra bişeyler oldu......
ilk hedef haftada 250km
şuan burda yazıyorum ama ilk önce şu işi bitirmem gerek
yol bisikleti almam gerek
Hocam yarışlara katılacak kadar kondisyon ve teknik sahibi olmak düşündüğünüz kadar kolay değil. Ha tabi parasını verip Gran Fondo tarzı olaylara katılıp hevesinizi alabilirsiniz. Büyük ihtimalle otoyolda yol-yarış bisikleti ile 60 70 km hızlarda hayvanlar gibi giden tipleri görüp sizde bu sporun bir parçası olmak istemişsinizdir. (Bende bu şekilde başladım.) Ama o gördüğünüz arkadaşlar haftanın altı günü sabah 5-6 gibi kalkıp sabah bir antrenman, akşam işten-okuldan döndükten sonra ayrı bir antrenman yapıyorlar. Hafta sonları yapılan uzunları saymıyorum bile. Genelde insanlar işlerin çocuklukta bisiklete bindiği gibi gideceğini düşünüyor fakat hepimizin istemiş olduğu o düzeyde kullanmak gerçekten tahmin edildiğinden çok ama çok daha zor. Ben başardım mı? Hayır başaramadım belki o olmak istediğim, özendiğim seviyeye hiç gelemeyeceğim. Bu yaz milli takıma seçilen bir kardeşimle pedallama şansım oldu. Koca yaz kastırmış biri olarak benim için bile sonuç hüsranla sonuçlandı ki o kardeşimin tam performanslı bir sürüş bile gerçekleştirdiğini sanmıyorum. Umarım her şey istediğiniz gibi gider ve başarılı olursunuz.
 
Son düzenleme:

İsmail Selçuk

Founder Pelokon Cycling Team on Strava
Kayıt
11 Temmuz 2017
Mesaj
1.143
Tepki
2.538
Şehir
KONYA
İsim
İsmail SELÇUK
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yaşım 40 ve evet yarışlara katılmak istiyorum içimdeki bisiklet tutkusu şu aralar tavan yapmış durumda..
Sabah akşam düşünmeden yapamıyorum.
bisikleti normal yaşantımın içine sokup benden bir parça olsun istiyorum
daha sağlıklı bir yaşam ve tutkuyla beraber pedallamak
40 tan sonra bişeyler oldu......
ilk hedef haftada 250km
şuan burda yazıyorum ama ilk önce şu işi bitirmem gerek
yol bisikleti almam gerek
beni yormasın her yola gelsin tek bir bisikletle dediğiniz gibi normal yaşantınızın içine sokacaksanız ve yol bisikleti alacaksanız şayet her işimi göreyim diyorsanız şöyle yılda 10bin km yol yapıp kondisyonda tutacağınız comfort hadi çok azmettiniz endurance olmalı. race ten kaçınmalısınız. Bu işin içinde birçok değişken var anlayacağınız öncelikle siz ne istediğinize karar vermelisiniz :) aksi halde en az 2 bisiklet sahibi olmalısınız :D
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.511
Tepki
8.082
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Selam arkadaşlar,
Bende günlerdir aklımdaki sorunun cevabını arıyorum.
Yol bisikletine geçmek istiyorum model olarak caad13 105 mi synapse 105 mi(karbon veya alüminyum)
Bir türlü kesin bu diyemiyorum ikisinin arasındaki sürüş farkı nasıl,ne hissettirir bilmiyorum.
Boyum195cm boyuma hangisi daha iyi gelir bunların cevaplarını tam olarak çözemiyorum
Sabah akşam forumlarda dolaşıp bilgi edinmeye çalışıyorum.
Sonra kafam iyice karışıyor
caad13 al diyorum kendime;sonra diyorum ya beni çok yorarsa kullanmaktan zevk alamazsam diyorum.
O zaman synapse al diyorum bu seferde performans düşecek mi soruları takılıyo...
yanlış bir karar vermemek için çabalıyorum
Sonun da yazı tura atıcam galıba hangisi gelirse....
Merhaba,

Oncelikle hayat tek bisiklet icin cok kisa :)

Eger yeni baslayacaksaniz hem kondisyonunuz cok iyi olmayacak, iki bisikletin geometrisi arasindaki fark pratikte size marjinal bir fayda saglayabilir ancak.
Yas ilerledigi icin ( kendimden biliyorum ) vucut esnekliginiz eskisi gibi degil, biraz daha konforlu surus isteyebilirsiniz O yuzden endurance geometriye sahip olan bir bisiklet almak daha mantikli olabilir.

Hangi bisikleti alirsaniz alin iyi bir bike fit yaptirmaniz yine konfor ve sagliginiz acisindan da faydali olacaktir.

Size benzer bir durumdayim, eski yol bisikletim all rounder dedikleri geometrideydi daha sonra endurance bir yol bisikleti aldim. Simdi de seytan durtuyor hanimin bilezikleri bozdur bir aero bisiklet al yazlari kullanirsin diye.
Malesef bu isin sonu yok.
 
Son düzenleme:

Bertan12

Üye
Kayıt
15 Mayıs 2018
Mesaj
88
Tepki
87
Yaş
37
Şehir
Istanbul
İsim
Bertan
endurance kadroyla bence yaşanacak performans kaybını hissetmezsiniz korkmayın önce bu sporda devamlılığı sağlayacak olan bir bisiklet lazım. yarışmaya geldi mi iş daha çok bilinmeyenli bir denkleme dönüşüyor ve bisiklet kadar pahalı jant setleri için de başlık açılabilir o yüzden bütçeyi çok zorlamayacak bir ekipman sabit tutularak kişisel gelişim gözlenebilir. yarışma için kondüsyon yanında yetenek de lazım viraja girerken ben frenlere dokunmadan edemiyorum mesela viraj istediği kadar geniş olsun ama yarışmada hiç frene dokunmadan bisikleti yatırıp giriyorlar bunun gibi detaylar da belirleyici olabiliyor ama strava kayıtlarından edindiğim kanıya göre tırmanma parkurları belirleyici oluyor sanırım amatör yarışlarda önce güvenli sürüş sonra kondüsyon sonra peloton disiplini en son yarış yoksa kaza haberlerinde görebilirsiniz kendinizi:D
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.102
Tepki
6.067
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
canyon endurace ile aeroroad arasında aynı wattlarda saatte 40k/h kızla giderseniz 2 dakika fark var. arada ölümcü farklar yok olay sürücüde.
 

sub cross

Üye
Kayıt
2 Haziran 2018
Mesaj
6
Tepki
12
Şehir
İstanbul
İsim
Özgür
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Evet söylediklerinize katılıyorum.
Sabahları kalkıp pedallamak izin günlerinde uzun yollar yapmak ve kondisyon yapmak kolay olmayağa benziyor.
şuan aklımda bunu denemem gerektiğini ve hedefime doğru ilerlemem gerektiğini biliyorum.
ilk hedefim gerçekleşti.
şuan forumda sizlerle birşeyler paylaşıyorum ve hedefe giden ilk adımı atmış olduğumu zannediyorum.
hayat tarzını değiştirmenin zorluklarıyla boğuşmanın yorulmanın sinirlenmenin ve psikolojik etkileriyle savaşıp neler yapabildiğimi,kısacası kendimi görmek istiyorum.
biliyorum ki konforlu hayatımızın dışına çıkmadan bir ilerleme olacağını düşünmüyorum.
bu hamlemle konforlu hayatımdan çıkıp neler yapabildiğimi test etme şansım olucak.
hayat kısa ve neler getirir bilmiyorum...
zamanla görücez ve burada forumda sizlerle''değerli bisiklet kullanıcılarıyla'' hepberaber görücez :)
ya kaybedicem ya kazanıcam
ama sonuçta kazanan biz olucağız....
 

İsmail Selçuk

Founder Pelokon Cycling Team on Strava
Kayıt
11 Temmuz 2017
Mesaj
1.143
Tepki
2.538
Şehir
KONYA
İsim
İsmail SELÇUK
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
canyon endurace ile aeroroad arasında aynı wattlarda saatte 40k/h kızla giderseniz 2 dakika fark var. arada ölümcü farklar yok olay sürücüde.
aynı wattla 2 sinde de 40 yapamazsınız endurance da 38 yaparsınız
 

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.511
Tepki
8.082
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
canyon endurace ile aeroroad arasında aynı wattlarda saatte 40k/h kızla giderseniz 2 dakika fark var. arada ölümcü farklar yok olay sürücüde.
Ikisi de ayni hizla giderse ayni surede bitirecektir.

"40 km yol ayni wattla gidildiginde 2 dakika fark var" daha dogru bir ifade olcaktir.