Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Çoklu vites yükselten arka vites kolu?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Onur Kula tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bende şu an alivio fren vites kolu takımı var.Genel anlamda memnunum ama malum ani hızlanmalarda arka vitesi hızlı ve çoklu bir şekilde yükseltmek.Yani düşük dişlilere çoklu geçirmek bu kollarla olmuyor.
    Şu an piyasada revoshift dışında bu sisteme sahip bir vites kolu var mı?
    Şimdiden teşekkürler.
     
  2. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla Sram X.0'da böyle bir özellik var. Ancak arttırım oranlarından dolayı Shimano' ile uyumlu kullanabileceğinizi sanmıyorum.

    [​IMG]
     
  3. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    resimdeki xo benim hayalim. manyak bi makina... bence xtr in da abisi
     
  4. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Evet, bu resimdeki X.O benim de hayalimdi, kısmetse alıyorum haftaya :) İstediğin gibi, bu vites kollarıyla birden seri bir şekilde geçiş yapabilirsin. Fakat bunu alırsan bir tane de SRAM arka attırıcı alman gerekiyor. Bir de X.O'nun Türkiye'de satılan (şuan satışta olan) plastik sanırım. Ama bu resimdeki karbon. Model farkı mı var? Bİlen birisi açıklayabilir mi?
     
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Sram Attack kolları Shimano ile uyumlular. Onlardan kullanabilirsin.
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  6. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    peki arka attırıcıyı ters yay a çevirmeyi düşündün mü?
    vites kolu 3 tane birden arttırmanı sağlıyor :)

    benim şuan kullandığım ters yay XT kısabacak ;)
     
  7. Ertan ABA

    Ertan ABA Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.057
    Beğeniler:
    3.956
    Şehir:
    ANTALYA
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    erci bir kere düz iş yap.normal xt nin düz çalışanı benim trekte var çatır çatır çalışıyor.xt nin avantajı daha hafif biraz daha dayanıklı olması darbeye.

    trekle bir kere iyi uçmuştum arka aktarıcı geçen sene baya yamıldı.ayakta sprinte kalkmıştım zincir bi kırıldı 35 le giderken drek mıcıra.benle bisiklet tabii.ikimizde çakıldık.:Skull-175

    düzelttim.çatır çatır çalışyor.seri bir şekilde.ters düz işine gelince şaka bir yana kullanıcan kullanıcıya fark var.nasıl rahat kullanabilrsen o tarz al. kolay gelsin.:in:
     
  8. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    TErs yayın yokuş tırmanırken vites küçültmede manyak faydası var...;)

    Ama konumuz arka attırıcvı degil zaten.1-9 9-1 gibi seri ve ani vites degiştirmek istiyosan arkadaşalrın dedigi sram gripshift kollardan alman lazım.Ama bu kadar hızlı vites degiştirmeye yönelten sebep nedir seni?
     
  9. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Yardımlarınız için çok teşekkürler.

    Bu arada çok çabuk hızlanmak istememin sebebi çok çabuk hızlanmak.Başka bir sebebi yok.Zaten böyle lüks isteklerimiz olduğu için güzel olan bisikletlerimizi daha da güzel yapmaya çalışmıyor muyuz?Yani bisiklet dediğin keyif vermeli.Çok çabuk hızlanabilmek de bi keyif değil mi? Bence keyif...
     
  10. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Evet keyif için yapıyor olabilirsin ama 1-9 9-1 gibi geniş aralıklı degiştirlen vitesler genelde dik bir yokuştan inerken aniden yolun yukarı dogru çıkması sonucu gereken tip vites degiştirmelerdir.Bunlar dışında elindeki kollar ve diger tiggerlar ve rapidfirelar seni ziyadesiyle tatmin etmeli.Ama tabiki zevk senin ;-)
     
  11. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdiye kadar revshift, gripshift, rapidfire, dualcontrol gibi vites sistemlerinin hepsini kullandım arkadaşlar hemde arzide.Kullanmadığım bi trgigger kaldı oda belki ilerde denerim diye düşünüyorum koyarım kenara lazım olur kullanmassam satarım felan...

    Ama şimdiye kadar kullandığım en verimli sistem gerçeketen Sram gripshift ve 1:1 çekme sistemli arka aktarıcılar oldu...Her çıt için bir vites ve her çıt için sadece çeyrek saniye gibi çok iyi değerlere ulaşabilen bir sistem ve sadece ani yokuşlarda değil ani ataklarda da anlık vites değişimi kolaylığıyla gerçekten üstün bir sistem.Ayrıca daha sert ve sıkı yayı sayesinde daha az sarsıntı ve kararlı (geçtimi geçmedimi düşünmeden) vites geçişlerini sadece Sramde buldum.

    Şuanda X.O gripshift kollar ile x.9 arka makina kullanıyorum ve gayette memnunum fakat BLF projem için bi dahaki sezonda Arka aktarıcıyıda X.0 yapacağım ve o zaman daha detaylı bir açıklama yapabileceğim onun hakkında...Ayrıca X.O kol demişken o resimdeki kollar karbon felan değil Sercancım yani X.O kollarda triggerlar hariç hiç karbon olmadı zaten olsa 65€ ya satamazlardıda, Ayrıca zamanla üstündeki plastik kaplaması bozulduğu ve iç mekanizması ömrünü doldurup bozulduğu için (sezonda yaklaşık 2 takım vites kolu gidiyo) kullanılmaz hale gelen bir parçada karbon kullanmak mantıksız olurdu...

    Ayrıca arka aktarıcılardaki ters yay ve düz yay sisteminin sadece Shimanonun bir ticari uyarlaması olduğunu ve Dual Control kolların çalışmasını kolaylaştırmak için üretilmiş daha doğrusu türetilmiş bir sistem olduğunu unutmamak lazım...Sonuç olarakta eskiden yer çekimi ile ortaklaşa çalışıp mekanizmayı aşağıya çeken bir yay sistemiyle sorunsuz çalışan vites sistemi varken şimdi yerçekiminin tersine doğru yukarı çeken bir yay sistemi var ve bu sistem iyi bir performans vermediği için bu sene bütün serilere eskisi gibi düz çalışan yeni nesil arka aktarıcılar eklendi...

    Ayrıca son olarak 2-4 oranıyla iniş yaparken bir köşeyi döndükten sora 3-9 la vites değiştirme ihtiyacınız varsa ve bu değişim için sadece 1 saniyeniz varsa bunu SRAM dan başka bir sistemle yapamassınız...
     
  12. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Bildigim kadarıyla (yanlış hatırlıyorda olabilirim) Bu dual kontrol kollar çıkmadan önceki xtr arka attırıcılardada bu ters yay olayı vardı.
    [​IMG] HAtırladıgım kadarıyla bunlar idi.İlk c serisi kompenentlerde görmüştüm bu ters yay olayını ki o zamanlar c serisinde revoshift kollar vardı.Ve shimanonun kitapçıgında bu ters yay olayının çıkış sebebinide dag bisikletlerinde yokuşlarda daha kararlı vites degiştirmek için tasarlandıgını yazıyodu dual control kollarda inanılmaz sezgisel vites degişimi sagladıgı yazısıyla beraber.Bu yerçekiminin dogrultusunda çalışma meseleside bence yine kişisel tercihte kalacak birşey gibi geliyor.KAgıt üzerinde dediklerin dogru olabilir fakat buda yine kişisel tercihe göre her ikisininde alıcısı çıkar gibime geliyo.Shimanonun ters yay olayını kaldıracagı konusu hakkında hiç bir bilgim yok.REsmi olarak açıkladılarmı acaba shimanonun sitesinde?
    ÇAbuk hızlanabilmek için gripshiftler biçilmiş kaftan olabilir ama yarışlara girilmiyosa ki burada sadece keyif için isteniyor.Saniyenin yarısının pek bir önemi olacagını sanmıyorum.(yarış ortamında olsa hadi neyse yazdıgın viraj olayındaki gibi devir yakalamak hayati önemi var yarışlarda) Bu grip shiftlerin shimano arka attırıcılarla uyumlu olan modelini ben bilmiyorum.YAni bilmedigim bi model yoksa ayriyetten bide arka attırıcı degiştirmek gerekecek.Zevk için hızlanılacaksa bence fazla lüks ama kişisel bir tercih dogrusu....
     
  13. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet tourney serisinde vardı ters yay mekanizması o konuda haklısın ama Ters yaylı üst model seriler ilk kez 2003 yılında yenilenen 960 serili xtr larla piyasaya sürüldü yani ilk dual control kollarla birlikte...Bu kadar yaz yazmışken amacımın dual kontrol kolları kötülemek olmadığınıda söylemek istiyorum çünkü dualcontrol kollar yawaşta olsalar hakimiyet açısından gayet yeterliler ayrıca şöyle bakarsanız olaya LX arka makina ve LX v-fren uyumlu dualkontrol kol alırsanız X.9 arka makina X.O gripshift ve avid sd7 fren kolu üçlüsü ile aynı fiyata geleceğinide görmüş olursunuz...Ayrıca bu sramlı sistemin lx liye göre 1 sınıf yukarıda olacağınıda kolaylıkla fark edebilirsiniz...Ve bunun sonucunda lüks kelimesinin biraz abartı olduğunu seninde itiraf etmen gerektiğini belirtmek istiyorum...
    Şimdi tekrardan ters yay düz yay olayına dönersek Shimano ters yay sistemini dual control sistemini kaldırmadığı sürece kaldırmayacağı ap açık bir gerçek, fakat bu sistem bir çok üst kullanıcının firmaların açıkçası büyük tüketicilerin isteklerini karşılayamadığı yada hoşnut edemediği için tekrardan rapidfire üretimine ve bununla beraber düz yay sistemine dönüş yaptığda apaçık ortada duruyo...Ayrıca Sramın sistemlerin 2003 yılından itibaren gerçekleşen üst modellerdeki hızlı yükselişininde XTR ın dual control e geçtiğinde piyasada oluşan boşlukta gerçekleştiğide yanlış değil...Fakat şunuda söylemeliyim ki Alanya yarışında Roel Paulissenin bisikleti üstünde detaylı olarak mıncıklamak suretiyle incelediğim 2007 XTR sistemin piyasaya sram gibi piyasaya bomba patlacağı zaman çok yakında..Yani Shimano X.O kalitesine ancak 2007 XTR la yetişmiş desem yalan olmaz...

    Shimanoyla uyumlu Sram kollar ise rocket ler felan var galiba tam modelleri bilmesemde uyumlu olanlar mevcut...
     
  14. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Bende zaten dualcontrol kolları ters yay olayında bahsi geçtiginden dolayı yazmıştım.Evet dual controllerin lüks oldugu bir gerçek evet güzel bri örnek olmuş dogrusu.Ama illede gripshifte gerek yok demek istiyorum sadece.Arkadaşın hızlanmaktan maksadını yerine getirecek parçayı ziyadesiyle rapidfire ve tiggerlarda getirebilir demek istiyorum.TAbiki gripshiftler kadar hızlı olamaz ama ziyadesiyle tatmin edecegi inancındayım ;)
    TErs yay konusunda ise ne yazıkki çevremde bisiklet yarışçıları bulunmadıgı için ( Yakın zamanda Adanaya geçtim daha yeni yeni olacak inşallah) yarış gibi malzemelerin en iyi performansının belirlendigi durumlarda ters yay ile düz yay olayının hangisinn baskın çıkacagını bilmiyorum.Ama ters yay beni ziyadesiyle tatmin etti.Ama xt düz yay modelini kullanmadım bişey diyemiyecegim...
    Nereden girdik konuya nereden çıktık :)))
     
  15. byloft

    byloft Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2006
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    g.antep
    Seviye:
    bnce pek gerek yok böle bişeye
     
  16. çamurluk

    çamurluk Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    abiler öncelikle selam herkese , biraz saçama olacak ama bende eski bisan çift kadro var bunu vitesli yapmak istiyorum her hangi bir öneriniz varmı

    SAYGILARIMLA
     
  17. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Pek verimli olmayacagı görüşündeyim ;-)
     
  18. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Bu arda yenı bısıkletımde sram trigger x-7 kullanıyorum kı eskıden gripshiflerım varken hıc begenmezdim trigrın vites gecişlerini ancak 1 haftada yıllardı kullanıyomus gibi alıstım triggera 9 dan 1 e ıkı basısta ortalama 2-3 sanıyede gecılebılrı diye dusunuyorum.Gripshiftlerde vites kolunun yayı biraz sert oldugundan triggera nazaran daha zorlayıcı ama asagı yukarı aynı surede vites degiştirilebılıyor.Ancak bişey sorucam aynakoldakı her yapragın bellı bi vites aralıgında rahat kullanmı vardır yani her dişlide 9-1 arası cok geciş yapıcagına emın mısın??Cunku bu keyıften cok fiziksel yorgunluga yada arka makına caprazlıgını bozarak zarar vermeye donusmesin??
     
  19. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    (Konuyu başlatan şahıs olarak)
    Arka rublem alt sınıf bir model, zincir de öyle, yani ıg veya hg sistem değil ve vitesler yeterince hızlı geçmiyor,bi de buna tek tek vites yükseltme eklenince haliyle biraz yavaş kalıyor.Yani aslında ufak bir eksiklik ama nedense beni rahatsız ediyor ve biraz da eski vites kollarım grip shiftlerle bile çok daha hızlı vites yükseltebildiğim için böyle(çoklu vites attıran bir vites kolu) bir vites kolu sordum.Umarım yakında toplayacağım hg sistem çekiş sistemim bu eksikliği biraz giderir.
    Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler.Hepsini okudum ve bişeyler kaptım.
    Ayrıca yeri değil ama forumda geçen konuşmalar, paylaşımlar, bilgiler o kadar doyurucu ve seviyeli ki bisiklet gibi bir hobimin hızla oluşmasına sebep oldu ve bu yüzden bütün bisikletforum üyelerine çok teşekkür ederim.
     
  20. bisikletcanavari

    bisikletcanavari Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.779
    Beğeniler:
    1.377
    Seviye:
    Anladıgım kadarıyla tabiri caizse viteslerin adam gibi geçmiyor.YAni sen vites attıgında arka attırıcı ve zincirten çaldır çuldur sesler geliyor.En azından altus bir çekiş sistemi alsan işini görecegi düşüncesindeyim...