Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

çok dik yokuşlardan nasıl inilir?

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında talha yavuz tarafından paylaşıldı.

  1. talha yavuz

    talha yavuz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Şubat 2010
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    97
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    arkadaşlar özellikle mtb yaparken çok dik yokuşlarla karşılaşıyoruz,takla atmak içten değil,ne tavsiye edersiniz inerken?
     
    CiHaN AyDıN bunu beğendi.
  2. bicylerace

    bicylerace Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Ağırlık merkezinizin arkada olması gerekir, seleden arka tarafa doğru pozisyon alınır.Ön teker kilitlenmemesi için ön frene bastı-basmadı çok hafif basılır,zemin kayıyorsa arka fren zaten kilitlenecektir, pek de problem olmaz.Kolay gelsin.
     
    talha yavuz bunu beğendi.
  3. SedatT

    SedatT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.071
    Beğeniler:
    1.172
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bu linke bakın;

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=57568

    Ayrıca aşağıdakileri de okuyun;


    İniş sırasında bisikletiniz ileri gitme eğiliminde olduğundan, sizi de beraberinde hareket etmeye yöneltir. Bu noktada, bir yandan ilerlemenizi devam ettirmek, bir yandan da bisikletin sizi fırlatma eğilimine karşı koyup direniş göstermek durumunda kalırsınız.

    Ağırlık Arkada, Hareketi Öne Yöneltin – İniş sırasında, vücut ağırlığınızı mümkün olduğunca selenin arkasına doğru kaydırmaya çalışın. Bu şekilde bisikletinizin ön tekerleği sabitliğini kaybedip sağa sola hareket etmeye başlarsa, ağırlığınızı çok geriye vermişsiniz demektir. Bu durum, ön süspansiyonu olan bisikletlerde daha net ortaya çıkar. Bu tarz bisikletler, amortisörün sertlik ayarı sırasında dahaçok deneme yapmanızı gerektirir.
    Alçalın – Vücudunuzu mümkün olduğunca bisiklete yakın tutmaya çalışın. Süspansiyon sistemleri arazideki sarsıntıların büyük bir kısmını emerler; fakat sahip olduğunuz en büyük darbe emiciler, kollarınız ve bacaklarınızdır. Dirseklerinizi 90 dereceden biraz fazla bir açıyla kırın ve gidonu çok sert bir şekilde kavramaktan kaçının. Manevra kabiliyetinizi artıracak en önemli etken, kaslarınızı gevşek tutmaktır. gidonu gereğinden fazla sert tutup tutmadığınızı nasıl anlayabilirsiniz? Gidona parmaklarınızla vurmaya çalışın. Eğer zorlanıyorsanız, çok sıkı tutuyorsunuz demektir.
    Süspansiyonunuz olsa dahi, bacaklarınızın gevşemesine ve darbelere hazırlıklı olmasına izin verin. Ağırlığınızı arkaya verin, seleyi bacaklarınızın arasına sıkıştırın, dizlerinizi kırın ve bacaklarınızı gevşek bırakın.
    Platform Durumuna Geçin— Ayaklarınızı saat 3 ve 9 pozisyonunda tutun . Bu duruşa platform adı verilir ve ayaklarınızın alacağı en iyi pozisyondur. Bu pozisyondayken bisikletin merkezine geçmiş ve kendinizi dengelemiş olursunuz. Bu durumdayken herhangi bir aksiyon göstermeniz gerektiğinde, ağırlığınızı öne-arkaya veya sağa-sola vermeniz yeterli olacaktır.
    Akıcı Bir İniş İçin—Bisiklet üzerinde dengenizi sabitleme çalışmaları bisikletinizi düzgün biçimde aşağı sürmede tek işe yarar unsur değildir. Seçtiğiniz rota ve fren kontrolü de akıcı bir iniş için önemli rol oynar.
    Rotanızı Seçin— Yeni başlayan bir bisikletçinin yaptığı en büyük hatalardan biri de, yol üzerinde tehlike yaratabilecek noktalara odaklanıp, gitmesi gereken doğrultudan uzaklaşmasıdır. Kendinize bir rota seçin ve bu rotaya sadık kalın. Gözlerinizi belirlediğiniz doğrultudan ayırmayın. Olası tehlikelere hazırlıklı olmak için gideceğiniz yolu gözden geçirin. Başınızın kabaca yola paralel olmasına özen göstererek ileriye bakın. Olabilecek tehlikeleri önceden bilmek, manevralarınızı ayarlayıp, dengenizi sabitleyebilmeniz açısından büyük önem taşır.

    Frenler
    İyi bir fren tekniği, düzenli bir iniş yapmanıza yardımcı olur. Eğimli bir yolda, en büyük destekçiniz, arka frenler olacaktır. Ön frenlerin durdurma kuvvetinin daha fazla olduğu doğrudur ama kuvvetli olduklarından, gidonun üstünden fırlayıp düşmenize sebep olabilirler. Arka frenleri kullanmanız, hızınızı kesmekle kalmaz, aynı zamanda ön frenlerinizin itme kuvvetini de azaltır. Yolun oldukça dik olduğu ve kontrolü sağlamak için her iki frenin de gücüne ihtiyacınızın bulunduğu durumlar dışında, ön fren sadece dengeleyici ve yardımcı kuvvet konumunda olmalıdır.

    Püf Noktaları:
    Ağırlığınızı arkaya verin.
    Dirseklerinizi kırın ve vücudunuzu alçaltın.
    Her iki freninizi de kullanın ama arka freninizi daha fazla sıkın. Bu sayede ön freni bıraktığınızda daha fazla momentum sağlayabilirsiniz.

    Alıntıdır.
     
  4. Mesut27

    Mesut27 Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Ocak 2009
    Mesajlar:
    139
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Ayıntap
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bence yavaş ve konrollü iniş şart..Önceden kestirme ve fren kpnrollerini iyi ayarlamak gerekir.Bildiğim ve uyguladıklarım yani..
     
    talha yavuz bunu beğendi.
  5. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bol pantalon ya da üst forma olmaması avantaj olacaktır çünkü kendini arkaya verdiğinde seleye takılıp dengeyi bozabiliyor. Ön frene de çok az basmak diye bir şey yok. Gerekiyorsa, zemin de müsaitse basılır, yeter ki o sırada ağırlık iyice arkaya verilmiş olsun. İniş çok .ok dikse, popo arka tekere değdi değecek pozisyona alınır, iniş tamamlanır.
     
    talha yavuz bunu beğendi.
  6. Furkan Çetin

    Furkan Çetin Üye

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Hocam yardır gitsin havasına girilir bir kere yoksa yemeyebiliyor.Ondan sonra da ağırlık pedallara verilecek şekilde ayağa kalkılır.Gidonu sadece dengeyi sağlamak için bir bayanın elini tutar gibi tutun.(edebiyat parçaladım akşam akşam).Anlattığım şekilde inilir.En azından ben öyle yapıyorum.
     
  7. endneedless

    endneedless Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2008
    Mesajlar:
    153
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    İZMİR
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    ön fren kullanılmaz benim bildiğim hızı sabitlemek için kullanılır
     
  8. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Koltuk En alçak seviyede olacak. Baş Gidona yakın, Bacak ve dizler kadroya yakın vaziyette. Ön fren için; Kontrollü bir şekilde kullanılmalı.
     
  9. CiHaN AyDıN

    CiHaN AyDıN Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2010
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İzmir / Yeşilyurt
    Arkadaşlar
    ağırlığımızı arkaya doğru vermemiz gerektiğini bende duydum. Peki biraz saçma olucak ama merak ettim , kilitlenenebilir ayakkabılarla'mı yapılmalı bu ağırlığı arkaya doğru verme , ben kilitsiz spor ayakkabıyla biniyorum ve pedallarımın böyle bi özelliği yok mtb kullanıyorum fakat öyle asfalt yokuşlardan iniyorumki yer yağ gibi olmuş şimdi ağırlığımı arkaya doğru verdiğimde bileklerimin alacağı şekli merak ettim dezavantaj olurmu benim açımdan??? şimdiden teşekkürler. ( yukarıda diğer yazılanların hepsini uyguluyorum )
     
  10. tolgayalcin

    tolgayalcin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    847
    Beğeniler:
    1.531
    Şehir:
    İstanbul/Beşiktaş
    Seviye:
    spd kullanmak arazide avantajlıdır fakat olmaması dünyanın sonu değil. bakın freeride ya da downhillcilere. adamlar düz pedal kullanıyorlar ve seleleri neredeyse yok ve inişlerde gayette arka lastiğin üstünde oturucaklar nerdeyse. ayak bileklerinizin aldığı şekil farklı olmaz. yani ya da öyle bişi yapmaya çalışmayın. spd olması sadece ayağın kaymamasını sağlar bilek pozisyonunu değiştirmez.

    bu arada inişlerde ön fren az kullanılır ya da kullanılmaz gibi cümleler var. ön ve arka fren dengeli bir şekilde kullanılmalı, kendi dengenizi ve kendi frenleme tekniğinizi tecrube ederek kendiniz oturtabilirsiniz. teorik olarak öğrenmek çok zor. ama ön ve arka fren dengeli bir şekilde kullanılmalı . tek handikap ön tekeri kitlememek.

    saygılar.
     
    Burak Coskun ve CiHaN AyDıN bunu beğendi.
  11. CiHaN AyDıN

    CiHaN AyDıN Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2010
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İzmir / Yeşilyurt
    Teşekkürler.
    ama o kadar yazıda asıl yazmak istediğim şeyi yazmamışım onuda siz tamamlamışsınız zaten ayağım kayarmı dicektim bileğimin aldığı pozisyonu o yüzden sordum ama yazmamışım neyse anlamışsınız zaten :in: :in:
     
    tolgayalcin bunu beğendi.
  12. Ercx

    Ercx Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2008
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Karşıyaka
    Seviye:
    wellgo'nun vidalı pedalları var, onlardan kullanırsan kaymaz. ben skateboard ayakkabısı kullanıyorum tabanı kauçuk olanlardan. önerebileceğim adidas norton, evolution modelleri ya da vans'in ayakkabıları olabilir. tekniğe gelince; frenleri dengeli kullanmak ve dozajı iyi ayarlamak gerek. onun dışında diğer yapmanız gereken, selenin arkasına geçmeniz. inişe başladınız ve yemedi, durmanız gerekiyorsa eğimi azaltmak için bir yön seçip o yöne doğru inmeye başlayın.

    zaten selede olmadığınız için inmeniz kolay olur. bunların hepsi tecrübeyle oturacak şeyler. forumda okumakla olmaz yalnızca, vurun kendinizi dağlara pratik yapın
     
  13. Ceyhun Oğuz

    Ceyhun Oğuz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Haziran 2008
    Mesajlar:
    615
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Tarsus
    Seviye:
    Asıl merak ettiğim şeylerden birisi de merdivenden bisikletle nasıl inebiliriz :) Özellikle trial ve bmw kullanan arkadaşlar yapıyorlar merak içinde cevap beklıyorum.. :)
     
  14. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    arka teker kitlensede sorun olmaz yazanlar var inilen yere bağlı olarak bu tehlikeli bir hal alabilir geniş ve ince kum veya toprak bir inişte arka tekeri kilitleyip ineken bisiklet yan dönebilir çünkü toprak tekerin altına girip yuvarlanmaya başlıyınca onu hiçbirşey durduramaz ve teker sadece öne doğru dönerken bu toprak parçaları bisikleti hertarafa doğru çekebilirki genelde bisikletin arkası yanlamaya başlar.

    her yiğidin yoğurt yiğişi farklıdır. önemli olan inişte kendinizi nasıl rahat hisstetiğnizdir, tamam kendimizi arkaya doğru vercez ama hangi freni kullanacğınıza ayağınızı nasıl tutacağınıza hangi hızla girip hangi hızla çıkacağınıza sizden başka kimse karar veremez. zaten o anda çoğu aklınıza gelmez, kaskınızı takın ve hafif inişlerde antremana başlayın.

    yinede soracak olursanız ben arka freni nerdeyse hiç kullanmam sadece ön frenle inerim:rolleyes: eğime görede vücudu ayarlayınca sorun olmuyor :in:
     
  15. zafersidal

    zafersidal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Aralık 2007
    Mesajlar:
    950
    Beğeniler:
    666
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    normal inişten tek farkı biraz daha sarsıntılı olması onun dışında bi fark yok. hem toprak zeminde olduğu gibi lastiğin kaymasıda söz konusu değil. gidonu sağlam tutmak lazım ama :in:
     
  16. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Arkadaşlar, "diye biliyorum", "duymuştum"... Bırakalım bu tip söylemleri.

    Dik inişlerden rahat inmenin tek bir yolu var "çalışmak".

    İlk başta zor gelebilir. Önce cesaret lazım, sonra bir bileni izlemek. Dik inişleri rahat inmek isteyenler, mümkünse bir dağ bisikleti yarışına gidin ve elitler yarışırken parkurun en dik yerinde izleyin. Nasıl inildiğini görmek ilk adımdır.

    Belli süre daha az eğimli, sağlam zeminli yerlerde denersiniz. Gittikçe şiddeti artar.

    İyi bir amortisör, kilitli tip yada DH tipi geniş pedal, zemine uygun lastikler , indirilmiş sele yapabilmenizi kolaylaştırır.

    Ama belli bir tecrübeye eriştikten sonra, sele normal yerindeyken, kabak lastikle hatta kilitli pedal üzerinde şıpıdık terlikle bile inersiniz. Tamamı çok çalışmaya bağlı.
     
  17. trial_kutas

    trial_kutas Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    105
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    çok basit bir yöntem daha var
    sadece arka freni tekerlek kaymayacak şekilde kullanarak kendini iyice geri vermek :D
     
  18. Ahmet Bolgi

    Ahmet Bolgi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    813
    Şehir:
    Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
    Seviye:
    birkaç kez tecrübeli arkadaşlarla iniş yeapın. onların deneyimlerinden faydalanın .