Çok Çok Ucuz Atlattığım Kaza

Murat T.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
136
Tepki
34
Şehir
Mersin
Bisiklet
Kron
Merhaba arkadaşlar. Dün akşam, sonucunda çok kötü biçimde yaralanabileceğim ya da daha kötüsü olabilecek bir kaza geçirdim. Bunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Akşam vakti yağmur yeni dinmişti. ''Hazır yağmur dinmişken şu temiz havada bir tur yapayım.'' diye düşündüm. Aydınlatmalarımı, kaskımı, eldivenimi kısacası tüm ekipmanlarımı alıp dışarı çıktım. Lastiklerimin ıslak zeminde tutunamadığını bildiğim için en yakın petrole gidip havalarını minimum basınca düşürdüm(40 psi). Tura devam ederken tatlı tatlı yağmur bastırdı. Tur benim için daha da keyifli hale gelmişti. Halihazırda hava yağışlı olduğu için benden başka bisikletli görmek zordu. Sahil şeridi ise tamamen bana kalmıştı. Ara ara frenlerimi sıkıp performanslarını kontrol ediyordum çünkü zeminden zemine performansı çok değişiyor. Arka teker hemen kilitleniyor zaten ne varsa ön frende var(Hatta kaldırımdan inerken gidonu hafif kırıp fren yapınca ön teker de kilitlendi bir ara). Tabi tüm bunları bildiğim için ona göre hareket ediyorum. Her neyse, turumun sonlarına doğru nispete yoğun bir ara sokaktan karşı yola geçeceğim( ''+'' şeklinde dört yol). 17-20 km hızla gidiyordum hava hala yağışlı. Nedense pek yavaşlamadım yaklaşırken. Yol ayrımına yaklaşırken sola baktım, bir araç vardı ama yavaş geliyordu. ''Hızımı düşürmezsem geçerim'' diye düşündüm. Yola iyice yaklaşıp sağa doğru baktığımda ise artık çok geçti. Hemen dibimde bir araç gördüm. Ön frene abandım gidonu hafif sola kırınca tekerlek kilitlendi ve bisiklet altımdan kaydı. Fazla hızlı olmadığım için sol ayağımı yere koyup bisikleti bıraktım, ben yere düşmedim bile ama araba bisikleti altına aldı. Bunların hepsi 2 saniye bile sürmedi. Şoför henüz araçtan inmeden, gayet soğukkanlı biçimde ellerimle ''geri git'' işareti yaptım. Aklım bisikletteydi. Kafam karmakarışıktı. ''şimdi ne olacak?'', ''ön teker kesin gitti bir sürü masraf çıkacak. yeni de havalı maşa almıştım ona birşey olmasa bari'', ''adam nasıl davranış sergileyecek?'' diye bir sürü düşünce geçiyor kafamdan. Sokak da kalabalık, etrafımızda bir sürü insan belirdi. Hepsi birbirinden boş konuşuyor.
Şöfor aracı geri çekti ve ben gözlerime inanamadım. Neyse ki aracın tekeri sadece jant çemberinin üzerine çıkmış, tellere basamadan durmuş. Tekerde hiç hasar yok. Tekeri şöyle bir çevirdim herhangi bir yalpalama yok. Maşa da sağlam. Adam yanıma geldi gayet soğukkanlılıkla ''Bir şeyin var mı?'' diye sordu. ''Hayır.'' dedim. Ancak hala şoktaydım. Etraf çok kalabalıktı. Şimdi şoförün yüzünü sorsanız onu bile hatırlamıyorum. Hafızamda sadece aracın bana doğru yaklaşması, benim fren yapıp bisikleti bırakmam ve bisikletimin aracın tekerinin altında olduğu görüntüler var. Şoför de şoktaydı belli sadece sen iyi misin, bisiklette hasar var mı diye soruyordu. Neyse ki sonra oradan biri ''Bir sıkıntı yok, hadi'' dedi. Sonra ben de birşeyler dedim dağıldık. Ne dediğimi de hatırlamıyorum. Dediğim gibi şokta olduğum çok açıktı. Bu kazada benim de şoförün de ihmali vardı ama. Neden o yol ayrımına gelirken sağ tarafa erken bakmadım bilmiyorum. Halbuki hep bakardım. Hatta oradan araçla geçerken bile daha dikkatli geçerdim. Hala da düşünüyorum ve anlayamıyorum.
Eve geldim. Bisiklet ıslaktı, kurutmak için bir bez aldım ve hasar var mı yok mu diye iyice kontrol ettim. Kesinlikle hasar yok. Hiç kaza yapmamış gibi, çok şaşırdım. Bir hasar olması gerekiyor halbuki. Tekerler, frenler, zincir, ruble, attırıcılar hepsi sapasağlam fakat kadroya bakmayı unutmuşum ona da ilk fırsatta bakacam ancak bisikleti bezle silerken herhangi bir vuruk/çatlak gözüme çarpmadı. Kaza yerinden eve yaklaşık 5 km kadar da hiç sıkıntı çekmeden gittim.
Şu an ikinci hayatımı yaşıyor gibiyim. Bisiklet altımdan kaymasa soluğu ya aracın kaputunda ya da aracın altında alabilirdim. Kaskım vardı ancak belim,boynum hasar alabilirdi veya herhangi bir yerim kırılabilirdi. Fakat tabiri caizse çizik bile almadan atlattım kazayı.
Bu kazadan ne ders çıkartmalıyım onu da bilmiyorum. Hali hazırda çok dikkatli birisiyimdir, hatta bisiklette ekstra dikkat gösteririm ama herşey bir anda gelişti. O ihmali nasıl yaptım hala anlamıyorum. Sağ tarafa neden bu kadar geç baktım.
Neyse ki hala sağlıklıyım. Artık karşıya geçerken çok daha dikkatli olmam gerekiyor sanırım. Umarım bundan sonra bir daha bisiklet sürmekte sıkıntı yaşamam.
Ayrıca kaza insanı hiç beklemediği bir an yakalıyormuş onu öğrendim. Ölüm de sanırım kişiyi hiç ama hiç beklemediği bir an yakalayabiliyor. Çok acı.
İyi akşamlar.
 
Scudo

Fanonn

Aktif Üye
Kayıt
6 Mayıs 2014
Mesaj
144
Tepki
141
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Geçmiş olsun. "Lastiklerimin ıslak zeminde tutunamadığını bildiğim için en yakın petrole gidip havalarını minimum basınca düşürdüm(40 psi)." demişsiniz.
Yaptığınızın, istediğinizin tam aksi sonuç vereceğini bilin. Lastiğin yola temas eden yüzey alanı azaldıkça basınç yani tutunma artar, alan çoğaldıkça tutunma azalır kayma eğilimi çoğalır. Lastiğin havasını indirdiğinizde yere temas eden yüzeyi artırmış yani kaymasını kolaşlaştırmış olursunuz.
Lastik basıncı doğru seviyede olursa o lastik yola daha iyi tutunur. Bir lastik firmasının sitesinde de aşağıdaki bilgi yer alıyor. Paylaşmak istedim.

"- Kış zamanı tutunmayı artırmak adına lastik hava basıncını birkaç psi düşürmek faydalı olur mu?
Hava her 3-4 derece soğuduğunda lastik iç basıncı 1 psi düşmektedir. Bunun üstüne kışın lastiğin basıncını daha da azaltmak hem lastiğin ömrünü kısaltacak hem de ciddi güvenlik tehlikesi doğuracaktır. Yapılması gereken, araç üreticisinin önerdiği optimum hava basıncını tüm yıl boyunca korumaktır."
 

gokaykr

Aktif Üye
Kayıt
19 Haziran 2014
Mesaj
143
Tepki
116
Şehir
aydin
Bisiklet
Merida
Cok gecmis olsun bende 4 yollarda cok tefirgin oluyorum. Cok dikkat edilmesi gerekiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.

Murat T.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
136
Tepki
34
Şehir
Mersin
Bisiklet
Kron
@Fanonn

Demek istediğinizi anladım ancak ben ''Temas eden yüzey alanı arttıkça sürtünme artar'' diye düşünüp bu eylemi gerçekleştiriyordum. Sizin bahsettiğiniz de gayet mantıklı geldi, ''Temas eden yüzey alanı daraldıkça tüm basınç dar alanda toplanır ve tutunma artar''
Söylediğinizi araştıracağım ve deneme-yanılma yöntemi ile tecrübe edecem. Uyarınız için teşekkür ederim.

Düzenleme: Alıntı yaptığınız lastik firması motorlu araçlar için üretim yapıyor gördüğüm kadarıyla. Bildiğiniz gibi en az 1 ton ağırlığındaki araçlardır bunlar. Söylediğiniz mantığın bisiklette de aynı şekilde işleyip işlemediğini deneyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn

Hâkî.

Hâkî
Kayıt
23 Mart 2013
Mesaj
779
Tepki
374
Şehir
Bu dünya benim memleket
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Dar lastiğe bir örnek :)

https://i.hizliresim.com/12vv5D.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T. ve Fanonn

Samet POLAT

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2011
Mesaj
279
Tepki
160
Şehir
KOCAELİ
Bisiklet
Eddy Merckx
Geçmiş olsun. Daha da dikkat edin. Siz bisikleti bırakabilmişsiniz. Ben birakamadim araba çarpması sonucu ayak bileğimi kırdım. Siz ucuz atlatmissiniz çok şükür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.

eren konu

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Aralık 2014
Mesaj
656
Tepki
565
Yaş
40
Şehir
Demre
Bisiklet
Specialized
çok geçmiş olsun.
kaza anında bisikleti bırakarak çok akıllıca davranmışsınız
çünkü allah korusun dünyanın en pahalı bisikleti bile insanın tek ayak parmağından değerli olamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat T.

Murat T.

Aktif Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
136
Tepki
34
Şehir
Mersin
Bisiklet
Kron
@Samet POLAT

Evet gerçekten çok ucuz atlattım. Size de çok geçmiş olsun. Umarım kalıcı bir hasar olmamıştır.

@eren konu

Biraz da şans eseri oldu, ön teker kilitlendi ve bisiklet yan yattı. Böyle olunca bende ani bir tepkiyle bisikleti bıraktım gitti. Kendim kurtulunca da ister istemez aklım bisiklette kaldı ama neyse ki onda da sıkıntı yok. Maşa biraz çizilmiş o kadar. Kadro da sapasağlam tekrar kontrol ettim.